Üldiselt kipub, nende revolutsiooniliste lahendustega olema nii, et neil on miinuseid rohkem kui plusse, vastasel juhul oleks nad juba ammu kasutusel.
Turboülelaadimise protsessis on väljalaskegaaside temperatuuril oma oluline roll täita - mida kuumemad on gaasid, seda suurem on nende ruumala ja seda
efektiivsemalt nad turbot ringi ajavad. Kui turbo kuhugi auto pärasse paigutada, siis paratamatult see efektiivsus langeb oluliselt, st maksimaalne
saavutatav rõhk jääb märksa väiksemaks. Seetõttu paigutataksegi turbo otse väljalaskekollektori otsa. Summuti pott visati ka minema - turbo küll
summutab väljalaset, kuid kas sellest piisab niipalju, et pott üldse minema visata on kahtlane. Õhufiltrit tuleb ilmselt iga 1000 km tagant pesta ja
siledalt asfaldilt ei tasu kah kõrvale keerata, muidu võib kallis element kuhugi maha jääda. Turbo response on torustiku pikkuse tõttu kah ilmselt
väga ebamäärane.
V-kujuliste mootorite puhul on see lahendus ilmselt odavam ja lihtsam kui tavaline twin-turbotamine, ridamootorite puhul ma küll sel asjal iva ei näe.
Aga ega enne tea kui proovida saab...
|
|