ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 19.08.04 10:33
|
|
|
Juhtrõhuregulaatori kontroll
Tegu siis vana K-jetronic pritsega ja tarvis teada mismoodi see asi täpselt töötama peab. Loogiline oleks, et vastavalt mootori temperatuuri
muutumisele peaks ka sealse bimetallelemendi peal olevale mähisele peale tulev pinge muutuma. Hakkasin siis asja uurima- nii kui starterit anda tuleb
sinna 12V peale sõltumata temperatuurist ja oh üllatust elektriskeemi kaedes selgus, et see asi ongi ühendatud bensiinipumbaga ühte ahelasse, st kui
bensupumbal on vool peal siis seal ka. Mismoodi tehakse sellisel juhul külmal mootoril segu rikkamaks? Siiamaani arvasin, et just seesama mähis koos
mingi temp. anduriga täidab seda funktsiooni. Probleem on selles, et külmalt on segu liiga lahja.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
doktorms
huviline
Registreerunud 30.07.03
Asukoht: Valga
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 1.8 (1987 a.)
|
postitati 19.08.04 12:42
|
|
|
Bimetallplaadi ümber olev mähis peabki olema bensiinipumbaga paralleelne. Kui mootor külm, siis juhtrõhuregulaatoris olev membraan on vedru abil
avatud, nii väheneb rõhk sööturi peal ja seega muutub segu rikkamaks. Mootori käivitades tuleb mähisele 12V ja bimetall hakkab painduma, pannes kinni
nii seal oleva klapi (bensiini tagasivoolu), juhtrõhk suureneb, segu lahjeneb.
Jõud köidab alati madalate moraalsete omadustega inimesi. (A. Einstein)
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 19.08.04 12:55
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja doktorms
Bimetallplaadi ümber olev mähis peabki olema bensiinipumbaga paralleelne. Kui mootor külm, siis juhtrõhuregulaatoris olev membraan on vedru abil
avatud, nii väheneb rõhk sööturi peal ja seega muutub segu rikkamaks. Mootori käivitades tuleb mähisele 12V ja bimetall hakkab painduma, pannes kinni
nii seal oleva klapi (bensiini tagasivoolu), juhtrõhk suureneb, segu lahjeneb. |
See on jah niimoodi, kuid soojeneb see mähis ju käivitades samamoodi nii soojal kui külmal mootoril. 12V tuleb sõltumata temperatuurist bensiinipumba
töötades kogu aeg peale. Mis asi siis ikkagi külma mootori korral segu rikkamaks teeb?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
doktorms
huviline
Registreerunud 30.07.03
Asukoht: Valga
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 1.8 (1987 a.)
|
postitati 19.08.04 12:58
|
|
|
Ega see bimetall nüüd silmapilguga ära ei paindu. Tasapisi, koos mootori soojenemisega.
Jõud köidab alati madalate moraalsete omadustega inimesi. (A. Einstein)
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 19.08.04 13:30
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja doktorms
Ega see bimetall nüüd silmapilguga ära ei paindu. Tasapisi, koos mootori soojenemisega. |
Kui ta vaid külmal mootoril toimiks siis oleks asi ju selge.
Just selles küsimus ongi. Miks peaks soojal mootoril segu samamoodi rikkamaks tegema kui külmalgi? Järelikult täidab see mähis seal mingit muud
ülesannet? Vot sellest ma aru ei saagi miks see süsteem nii külmal kui ka soojal mootoril ühtemoodi töötab. Ning mismoodi siis ikkagi peaks külmal
mootoril segu rikkamaks saama kui soojal?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 19.08.04 16:10
|
|
|
Seda tean ka mina et sinna peab pidevalt toide tulema. Äkki on sul hoopis sooja mootoriga kunagi mingi jama olnud ja segu on keeratud nii öelda
õigeks. Ja nüüd jääb külma mootoriga vajaka.
Palju su autol üldse CO on, oled mõõtmas käinud ja palju tehase andmed näitavad. Mul oli sama jama, et külmast peast tühjad kohad sees ja ei läinud
hästi käima. Keerasin segu rikkamaks ja enam seda muret ei ole. Nüüd aga on hoopis soojast peas natuke liiga rikas. Ilmselt on see sama juht rõhu
regulaator peetis, kuna soojast peast peab hästi pikalt ka käiama, enne kui käima läheb.
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 19.08.04 20:05
|
|
|
Juhtrõhuregulaator on peetis kindlasti, kuid jubedalt tahaks teada mismoodi see süsteem ikkagi töötama peab. See juhtrõhuregulaator on kinnitatud
ploki külge, oluline on siis ilmselt hoopis mootori soojuse ülekandumine JRR korpusele ja sealt edasi bimetallplaadile? Milleks see mähis seal
bimetalli peal siis üldse on? Oskab keegi seletada?
Kusjuures osadel skeemidel on millegipärast hoopis juhtrõhuregulaatori mähis ja tühikäigu stabiliseerimissüsteemi klapp paralleelselt ühendatud? Nii
ei tohiks see ju mingil juhul olla?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 20.08.04 05:26
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja ferdinand
Kusjuures osadel skeemidel on millegipärast hoopis juhtrõhuregulaatori mähis ja tühikäigu stabiliseerimissüsteemi klapp paralleelselt ühendatud? Nii
ei tohiks see ju mingil juhul olla? |
Sellistel sissepritse süsteemidel kus on need kaks asja ühendatud ühte ahelasse, pole mitte tühi käigu stabilisaator vaid hoopis lisa õhu klapp.
Milles on ka jällegi mähis (kütte keha) mis soendab mingit bi-metal vedru. Ja see oma korda sulgeb õhu peale voolu. Seda oli selleks vaja et külma
mootoriga tõuseks pöörded kõrgemale. Sellist süsteemi kasutati vanematel K-Jetronic pritsungites. Uuematel on tühi käigu stabilisaator mis hoiab
mootori pöörded nii külma kui sooja mootoriga ühe sugused. Ja seda juhib oma ette juht plokk, mis asub armaturi all. Aga juht rõhu regulaatoris see
mähis on selleks, et kiirendada seda soenemist, kuna auto mootor ja JRR korpus soenevad ise liiga aeglaselt.  
See on kõigest minu arvamus sellest asjast.
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|