AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 11.08.10 06:52
|
|
|
Diisel Audi -60k
Tere!
Varsti jõuab kätte aeg, kui plaan osta omale diiselmootoriga Audi, hinnapiir kuni 60 000kr. Hetkel osutus väljavalituks faceliftiga A4 1.9tdi
automaatkastiga, silma hakanud just 81kw'sed, neid tundub kõige rohkem olevat. Alguses liikus mõte ikka 2.5tdi V6 poole, kuid siiski kaine mõistus
võitu saanud ja ei tasu seda riski kaela võtta. Pigem juba 1.9'le chip panna ja peaks enam-vähem sama tulemuse saama mineku osas.
Tekkiski üks küsimus, millist käigukasti eelistada? Facelift 1.9'le pakutakse tavalist vana neljakäigulist ja siis viiekäigulist tiptronicut, kumba
eelistada? Endal oli paar aastat tagasi 1.8 mootoriga A4 ja vana neljakäigulise kastiga, ei meeldinud üldse selle toimetamine, arvatavasti oli siiski
viga konkreetses kastis. Igatahes venitas käikude vahetamisega ja jõnksutas jne. Kumb neist töökindlam on? Kas chipi paigaldus võib neile liiga ka
teha? Kas sõidu osas on väga tuntav vahe neil kahel, just selle ühe käigu puudumise pärast, pole nii sujuv? Kuidas kütusekulu vahe on?
Kõik 1.9tdi mootorit puudutavad teemad läbi loetud ja selle mootori osas küsimusi arvatavasti pole, tundub kindel ja turvaline valik, kui autot
hooldatud.
Kõige rohkem on muidugi kahju, et ei pakutud 1.9tdi-automaat-quattro versiooni. Nelivedu väga suur pluss minu jaoks, kuid samas ei tahaks automaadist
ka kuidagi loobuda. Ning 1.9tdi-quattro versioone ka väga vähe liikvel.
Olen ka mõelnud natukene A6 C4 2.5TDI'le, kuid siiani pole ühtegi enda jaoks rahuldavat isendit leidnud, ning eelistaks tibake uuemat malli sõidukit
juba.
|
|
|
Uhm
huviline
Registreerunud 05.03.04
Asukoht: Võru/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Combi 1.2TSI - 15
|
postitati 11.08.10 08:52
|
|
|
Tere!
Väga palju ei oska aidata aga võin oma kogemustest rääkida natuke.
Umbes 3 nädalat tagasi soetasin endale 99a. facelift A4 1.9tdi 81kw, automaatkastiga. Kohe esimese asjana lasin käimakastis õli vahetada ja turbiini,
kuna olid vigase turbiini sümptomid. Praegu toimib kast kenasti. Kuna eemaldati põhjakate, avastasin, et kõrgsurvepump lekkis. Aitas tihendite
vahetus.
Autol on 4 käiguline automaatkast. Tundub, et linnaautoks eriti ei sobi (ökonoomsusega ei hiilga). Esimest paagitäit pole veel tühjaks saanud aga
tuleb 900km kanti. U 500km linna (Tartu) ja 400 maanteed.
Linnas sõidab enamasti 2se käiguga, 50 - 60 vahel paneb kolmanda alles.
Muidu pole autol viga, sõidab ilusti. Kiirendus on hea. Läbisõit 271 000km.
|
|
|
AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 11.08.10 10:33
|
|
|
Tänud vastamast!
Kui kõrgel pöörded on muidu a'la 100ga sõites? Ja mis pöörete pealt ta siis umbes käiku vahetab kui 50nega sõites alles teine käik sees on?
Kuidas muidu müra on facelift 1.9tdi'l? Polegi kokku puutunud sellisega.
Ehk on veel teisigi 1.9tdi automaadi omanikke ja jagavad oma kogemusi sõidu kohta.
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
|
AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 11.08.10 11:39
|
|
|
Olen vaadanud neid 2.5TDI Q'd ka. Ei saa mina aru miks ei tehtud ATM-Quattro-Diislit C4 kerele Hetkel pigem selline üldine turuuuring, sest ost jääks arvatavasti sinna oktoobri kuu kanti, ehk siis aega veel
mõelda on. Midagi konkreetset hetkel vaatama pole mõtet minna, kuigi see tundub päris hea varustusega masin.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
Uhm
huviline
Registreerunud 05.03.04
Asukoht: Võru/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Combi 1.2TSI - 15
|
postitati 11.08.10 12:30
|
|
|
Mootorimüra on linnas sõites üsna kõva. Varem sõidsin bensukaga, ilmselt sellepärast. Maanteel on normaalne.
100km/h sõites on pöörded minu masinal umbes 2100rpm.
Käiguvahetused toimuvad 2000-2500 vahemikus, kui kõvemini tallata siis laseb 4000 peale ka vabalt. 
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 11.08.10 13:19
|
|
|
AronL, osta see quattro manuaal ära, pärast võime sinu manuaalividinad minu masina automaadividinate vastu vahetada, saadki diisel
automaat q 
Et oleks raskem!
|
|
|
|
AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 12.08.10 05:27
|
|
|
Jajah
Ootan siiski veel 1.9tdi, soovitavalt neljakäigulise automaadi omanike arvamusi.
Sõna võivad loomulikult ka võtta manuaali ja tiptronicu mehed. Huvitaks just eriti see erinevus tiptronicu ja vana neljakäigulise vahel
Mul on meelest ära läinud juba ajapikku, mida kõike muudeti faceliftiga? Esistange, udutuled tekkisid alla, siis esimesed tuled, tagumised tuled,
ukselingid, Armatuur.
Veel midagi?
Kas müraisolatsioon või helisüsteem vms ka paremaks tehtud?
|
|
|
rainer9968
huviline
Registreerunud 02.03.08
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,9TDI
|
postitati 12.08.10 05:29
|
|
|
Kui tahad automaati siis vaata 1,9 TDI PD 85 kw diisleid, väänet on rohkem ja automaadiga liigub paremini kui 1,9 81 kw versioon. Sel juhul saad
facelift A4. Kui tahad automaat-quattrot siis peaks ikkagi vaatama 2,5 V6 poole. Üldiselt on ka viimane hea mootor peale selle nukkvõlli jama.
|
|
|
AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 12.08.10 05:44
|
|
|
Need 85kw'sed PD diislid jäävad hinnapiirist välja minu arust. Ma usun, et chipi abiga saab ka selle 81kw'se täiesti piisavalt liikuma, et
igapäevaselt hakkama saada
On sellel 85kw'sel ja 81kw'sel siis tõesti suur vahe sees? Erineb veel midagi peale mineku? See peaks juba olema uuem pumppihustitega? Parandage,
kui eksin.
Ei, seda 2.5TDI V6 mootorit ei julge osta, ning need automaat-quattro versioonid niikuinii kallimad. Eks siis peab esiveolisega leppima, sest automaat
on kindel eelistus ja palju meil siin Eestimaal seda talve ikka on
|
|
|
catmar
huviline
Registreerunud 05.11.09
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia 3
|
postitati 12.08.10 08:08
|
|
|
Tsitaat: | Eks siis peab esiveolisega leppima, sest automaat on kindel eelistus ja palju meil siin Eestimaal seda talve ikka on |
Talvel autot välja kaevates mõtled kindlalt teisiti.
Arvan, et mina küll ühtegi esiveolist enam vabatahtlikult ei soeta.
|
|
|
ervin7
huviline
Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 2x Audi 80 b2 '83 & Audi A6 2.6 Quattro '94
|
postitati 12.08.10 08:13
|
|
|
Tsitaat: |
Talvel autot välja kaevates mõtled kindlalt teisiti.
Arvan, et mina küll ühtegi esiveolist enam vabatahtlikult ei soeta. |
Ise 5 aastat Quatrroga liigelnud ja enamasti mõelnud, et enam pooleveolist ei osta. Aga kui olen pidanud Quattrot välja kaevama, siis mõelnud, et
pooleveolist oleks poole lihtsam ja poole lühem maa välja kaevata.
|
|
|
|
AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 12.08.10 08:20
|
|
|
Omasin isegi see talv C4 Quattrot ja suutsin esimesel päeval põhja peale kinni jääda, aitas ainult teise autoga tõmbamine ja 6 mehe lükkamine. Peale
seda suutsin ükskord veel jääda. Ausalt-öeldes olid suhteliselt naeruväärsed kohad kinni jäämiseks aga eks süüdi oli madal auto ja siledad
lamellrehvid, muidugi ka valed sõiduvõtted, sest oli quattroga esimene kokkupuude.
Kui just ei tule samasugust talve nagu see viimane oli, siis saab esiveolisega ka edukalt hakkama
|
|
|
rainer9968
huviline
Registreerunud 02.03.08
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,9TDI
|
postitati 12.08.10 15:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: AronL
Need 85kw'sed PD diislid jäävad hinnapiirist välja minu arust. Ma usun, et chipi abiga saab ka selle 81kw'se täiesti piisavalt liikuma, et
igapäevaselt hakkama saada
On sellel 85kw'sel ja 81kw'sel siis tõesti suur vahe sees? Erineb veel midagi peale mineku? See peaks juba olema uuem pumppihustitega? Parandage,
kui eksin.
Ei, seda 2.5TDI V6 mootorit ei julge osta, ning need automaat-quattro versioonid niikuinii kallimad. Eks siis peab esiveolisega leppima, sest automaat
on kindel eelistus ja palju meil siin Eestimaal seda talve ikka on
|
Jah tegelikult väga suurt vahet polegi ( 81 kw vääne on 235 Nm ja 85 kw on 260 Nm). Kui ma ei eksi peaks chipiga saama 96 kw peale aga eeldab head
mootorit, pumpdüüsidega 85 kw peaks isegi rohkem välja pigistama ca 103 kw. Noh minule ükskord tundus, et 74 kw diisel liikus paremini kui 81 kw.
Tehnilise poole pealt on 81 kw mootori lollikindlam ja tehaseandmete järgi ka 1,9 TDI-dest kõige ökonoomsem ja heitgaasi koguselt ka. Automaat 1,9 tdi
81 kw kogemused puuduvad otseselt, endal on manuaal. Aga 1,9 TDI 66 kw oli automaadiga ikka uimerdis küll. Ise kunagi mõtlesin, et kui diisel
automaati vaadata siis ainult 2,5 TDI mootoriga. Ma arvan, et quattro sobib manuaalile, mitte eriti automaadile sest kui hakkad lumes või poris
müttama annab ennem kast otsad.
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.08.10 16:53
|
|
|
Tsitaat: | Autol on 4 käiguline automaatkast. Tundub, et linnaautoks eriti ei sobi (ökonoomsusega ei hiilga). Esimest paagitäit pole veel
tühjaks saanud aga tuleb 900km kanti. U 500km linna (Tartu) ja 400 maanteed.
Linnas sõidab enamasti 2se käiguga, 50 - 60 vahel paneb kolmanda alles.
Muidu pole autol viga, sõidab ilusti. Kiirendus on hea. Läbisõit 271 000km. |
Tundub et sellise masina aut.kast ja man. kasti kütusekulu vahe on ikka päris suur.Sõltub muidugi mis teised selle aut. kastiga on keskmise kütusekulu
kätte saanud.Man. kastiga peaks 1200km paagiga ikka ära tulema kui masin korras.
|
|
|
AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 12.08.10 16:56
|
|
|
Ehk see pigem oleneb konkreetsest autost, sõidustiilist ja kohtadest, kus sõita. Ootaks sellel teemal ka teiste kogemusi, kui manuaali-automaadi vahe
on a'la 2l, siis see ka imelikult palju.
|
|
|
reisser
huviline
Registreerunud 09.12.07
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 ülelaetud masuudipress
|
postitati 12.08.10 18:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: AronL
Ehk see pigem oleneb konkreetsest autost, sõidustiilist ja kohtadest, kus sõita. Ootaks sellel teemal ka teiste kogemusi, kui manuaali-automaadi vahe
on a'la 2l, siis see ka imelikult palju. | Ei ole see nii suur midagi, mul automaat-küttekulu analoogsel autol (c4 2,5tdi)mis
manuaal on vb lagi 1 liiter rohkem. Oleneb kus uhada ja kuipalju. Linnas automaat rohkem aga kulgemisrõõm on pika puuga automaadiga parem. Minu
arvates oleneb käigukast just auto suunitlusest-kui vaja natukenegi perfoormänsit siis manuaal aga kui inimesele meeldib ikka kulgeda siis kindel et
automaat. See puhtalt minu arvamus ja ei pretendeeri vb 100% tõele!
|
|
|
Uhm
huviline
Registreerunud 05.03.04
Asukoht: Võru/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Combi 1.2TSI - 15
|
postitati 12.08.10 19:39
|
|
|
Peale tankimist ja 200km maanteel sõitu, näitab kompuuter, et sõita saab veel 1200 km. Pole paha. 
Oleks kõik teed maanteed.....
|
|
|
AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 12.08.10 19:50
|
|
|
Eks ta maanteel ole väga ökonoomne jah
Kuidas muidu on, maanteel sõites, 81kw ja automaadiga käivad möödasõidud hõlpsalt, kui autos on ka rohkem inimesi peale juhi?
Hetkel mõnda aega uuema VAG grupi 1.4 55kw väikeautoga kulgenud ja no sõida või mitmeid kilomeetreid rekka taga, ei julge mööda sõita, sest auto
lihtsalt ei ole selleks võimeline.
Sellist asja tahaks kindlasti vältida uue(kasutatud) auto ostu puhul, mööda peab suutma hõlpsalt sõita.
Kuidas muidu chip automaatkastile mõjub?
|
|
|
iuq
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Tallinn/Harjumaa/Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi; Subaru; Isuzu; Ford; Yamaha ja veel mõni
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 12.08.10 20:50
|
|
|
Sihuke teeb küll sipa kadedaks. Kui võimalust siis vaata kindlasti üle ja
anna teada ka kuda masina seisukord on. Kui auto müümatta on siis on selles vast süüdi müüa ausus. Meil imekonbel kõik c4 jad alla 200 tuhande
sõitnud. Uurisin ükspäev oma c4 kasutusjuhendist tehase kütusekulusid ja
sealt selgus, et automaatkast on maantesõidul (90 km/h) ökonoomsem kui 5 ne manuaal. Vahe oli vist mingi 0,7 l linnakulu ei mäleta kuid mingi liiter
vast oli rohkem. See siis c4 2,5 TDi kohta. Minu traktor põletab sellest hoolimatta 7.5-8. Mina soovitaks igaljuhul C4 kerega audit ja 2,5 TDi
mootorit + quattro. Ise olen quattro puhul automaatkastist nõus vabalt loobuma. 
|
|
|
AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 13.08.10 06:56
|
|
|
Hea kompott on tõesti. Samas minu arust on see siiski tibake kallis, eriti C4 kohta. Aga see minu arvamus
Istmete eest pole küll eriti hoolt kantud, juhiistmest saab asja ainult üle nahatades, muidu auto täitsa kenake. Varustuse tellimisega ei ole ka
tagasi hoitud.
Aga no sellest automaatkastist ikka kohe üldse ei tahaks loobuda
|
|
|