KKikas
huviline
Registreerunud 08.06.10
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.08.10 12:52
|
|
|
Paluks abi seoses rehvidega (A4 '96)
Lugu selline, et mul on Audi A4 aasta 1996.
Ja veljed on 17 tolli, Mis mõõduga suverehvid ma peaks sinna peale ostma, et sobiks.
Hetkel on nende velgede peal 215/55 rehvid, kuid need jäid liiga suureks.
Palun andke naisterahvale nõu
|
|
|
Simps
klubiliige
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal
Auto: erinevad
|
postitati 08.08.10 12:53
|
|
|
225/45 või 215/45 jääb okei.
Audi pole lihtsalt auto - Audi on stoori omaette
|
|
|
|
KKikas
huviline
Registreerunud 08.06.10
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.08.10 12:54
|
|
|
Aga kas oli väga halb mõte sellise aasta A4 17 tolli velg alla osta. Mulle endale tundub, et auto kohe poole kenam või on liialt üle pingutatud?
|
|
|
Simps
klubiliige
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal
Auto: erinevad
|
|
KKikas
huviline
Registreerunud 08.06.10
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.08.10 13:01
|
|
|
Tänud Eks ma hakkan otsima siis
|
|
|
serxx
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.08.10 08:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KKikas
Aga kas oli väga halb mõte sellise aasta A4 17 tolli velg alla osta. Mulle endale tundub, et auto kohe poole kenam või on liialt üle pingutatud? |
Kõik on suhteline.
Välimuse poolest jääb 17" tõesti ilusam, olen 100% nõus sellega.
Samas suur velg ja madal rehv on mõnes mõttes halb kombinatsioon kehvadele teedele. Kindlasti mõjub see sõidumugavusele, raputab rohkem. Samuti on ka
suurem oht mõnes augus või äärekivi pihta sõites rehv ja/või velg ära lõhkuda madala rehviprofiili tõttu.
Madala profiiliga rehv teeb juhitavuse mõnes mõttes paremaks. Auto reageerib roolile palju kiiremini ja täpsemalt. Teisest küljest jällegi hakkab laia
ja madala profiiliga rehv "teed otsima", mis väljendub selles, et rööpasse sõidetud teedel hakkab rool käes kiskuma, vastavalt sellele, kuidas sa
tee peal hetkel asud. Kitsama ja kõrgema rehviga (195/65 R15 näiteks) sellist probleemi üldjuhul ei ole.
Ei ole ühest õiget vastust. Iga asi elus on kompromiss. Tahad paremat välimust, saad ka täpsema juhitavuse, auto hakkab aukudes rohkem raputama, "tee
otsimise" probleemi ning ohu kergemalt rehve ja velgi lõhkuda. Tahad pehmemat ja sujuvamat sõitu, ei saa jälle nii head välimust ja
roolitunnetust.
Naistele üldjuhul ei meeldi, kui auto hakkab rooli kiskuma ja rohkem raputama, pigem soovitakse pehmemat ja sujuvamat sõitu. Aga ka naisi on
erinevaid, mõni just naudib agressivset sõidustiili.
Eks see on iga ühe enda otsustada, mis on määravam. Kui sul on juba 17" veljed olemas, siis pane alla ja proovi ära. Kui tuleb välja, et selline auto
käitumine sulle ei meeldi, saad foorumi ostu/müügi/vahetuse sektsioonis kindlasti vahetada oma veljed/rehvid mõne sobivama mõõdu vastu (16 tolli?).
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 09.08.10 08:22
|
|
|
Endal on sama kerega A4 ja minu oma vurab sel hooajal ringi 18" 225/40 rehvidega ja ei saaks kurta, et nüüd väga hullult raputaks, no veidi on jah
ikka jäigem aga kui sportvedru ja amorti pole, siis on täiesti "tavaline", sest ega A4 polegi mingi pehmuse ja mugavuse etalon.
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 09.08.10 08:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaakk
Endal on sama kerega A4 ja minu oma vurab sel hooajal ringi 18" 225/40 rehvidega ja ei saaks kurta, et nüüd väga hullult raputaks, no veidi on jah
ikka jäigem aga kui sportvedru ja amorti pole, siis on täiesti "tavaline", sest ega A4 polegi mingi pehmuse ja mugavuse etalon.
|
18" velg nõuab ilu huvides kindlasti juba ka madaldusvedrusid. Tõllarataste kohalt paistev tühi rattakoobas näeb üsna kummaline välja. Nii et
paradoksaalne, kuid madala profiiliga ja niigi kõvade rehvidega kaasneb vajadus ka veermik jäigemaks muuta.
Aga jah, selline see vektor on:
Suur velg, ilu, täpsus, jäikus, tee otsimine, kõrgem hind, suurem koormus sillaosadele <-19"-18"-17"-16"-15"-> Väike velg, mugavus, odavus,
pole vaja igast pisemastki august mööda laveerida ega äärekiviga igaks juhuks ½m vahet jätta, harvem vajadus veermikku remontida.
Kuskil seal vahel peab kompromissi leidma.
|
|
|
|
Quattru
huviline
Registreerunud 26.12.09
Asukoht: Hiiumaa - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 V6
|
postitati 09.08.10 13:21
|
|
|
Enda A4l samuti all 17" velgedel 225/45 rehvid ja maa kohas kruusastel külavaheteedel liikuda pole üldse tore!! Siis roolis kirutud mõttes küll, et
***** vaja, muidugi veel madaldustega vedrudega. Aga väljast vaadata on küll selle eest ikka kena
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 09.08.10 16:10
|
|
|
Kui tohib siis küsiks ka abi, et milline on max velje ja rehvi mööt, mis probleeme tekitamata istuks avant kerega b5 quattrole alla?
Kuna tollel tagasillas selline lahe moodustis(nn.püstak), mis hakkab olukorda piirama.
Pakuti kobedaid 17 tolli velgesi, kuid esialgu pidin loobuma, sest tagasilla "vigur" pani kahtlema, et velg koos rehviga alla mahub.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
uudi
huviline
Registreerunud 19.03.06
Asukoht: Rapla mk. Järlepa - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: EX: A4B5 Avant 1997 1.8TQ
|
postitati 09.08.10 16:37
|
|
|
Tõenäoliselt mahuks ka 19“allaaga mina kasutan 17“ja rehvi mõõt on 225/45
ning jube p...k on tegelt sõita. Kui ikka pikirööpad siis kisub hirmsalt, veljelaius on 7.5 tolli. Ma ei tea kas lihtsalt kokkusattumus aga kui suve
veljed alla kruvisin siis läksid kohe esimesed veovõlliotsad läbi
Tõenäoliselt järgmiseks suveks tahaks 7 tolli laiasid velgi, et kitsam rehv peale panna. 215 või 205 oleks ok!
|
|
|
|
Imres
huviline
Registreerunud 11.03.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Competition quattro 20vt
|
postitati 09.08.10 16:49
|
|
|
Minu masinal all 17 x 8 tolli veljed ja rehvid on 205/50R17.
Rehvid on kergelt stretch aga sõita on suht mõnus.
Ei kisu nii palju kui enne 225/45R17 rehviga.
|
|
|
KKikas
huviline
Registreerunud 08.06.10
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.08.10 17:32
|
|
|
Aga kumb rehv siis 96.a A4 parem on, kui velg on 17x7.5 Kas 215/45 või 225/45. Keegi ütles mulle, et ära 225 küll võta et 215 niigi piisavalt lai
juba.
Aga kuna veljed ilusad, siis ikka tahaks proovida, kui hull nendega sõita on.ei raatsi niisama proovimata ära müüa veel.
|
|
|
Quattru
huviline
Registreerunud 26.12.09
Asukoht: Hiiumaa - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 V6
|
postitati 09.08.10 19:26
|
|
|
Egas see vahe siis NII õudsalt suur ja hull kah pole, et 225 AINULT kraavi ja metsa poole veaks. Vähemalt suvel kuivaga hää sõita, nüüd muidugi suvi
juba läbisaamas, aga proovi ära. Keegi ei saagi sulle sõnadega täit pilti maalida, ise pead kogema
|
|
|
uudi
huviline
Registreerunud 19.03.06
Asukoht: Rapla mk. Järlepa - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: EX: A4B5 Avant 1997 1.8TQ
|
postitati 09.08.10 20:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KKikas
Aga kumb rehv siis 96.a A4 parem on, kui velg on 17x7.5 Kas 215/45 või 225/45. Keegi ütles mulle, et ära 225 küll võta et 215 niigi piisavalt lai
juba.
Aga kuna veljed ilusad, siis ikka tahaks proovida, kui hull nendega sõita on.ei raatsi niisama proovimata ära müüa veel. |
215 peaks olema jah piisavalt lai selliste tollide juures. Näiteks eelmisel autol ostsin mõlema telje jaoks kasutatud erineva tootja rehvid, kuigi
mõõdud olid samad siis ikkagi visuaalselt oli silmaga näha, et ühed rehvid on laiemad(tootjaid ei mäleta). Aga proovi ära ikka, kaodata pole midagi,
pigem võidad kogemusevõrra
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 10.08.10 06:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: uudi
Näiteks eelmisel autol ostsin mõlema telje jaoks kasutatud erineva tootja rehvid, kuigi mõõdud olid samad siis ikkagi visuaalselt oli silmaga näha, et
ühed rehvid on laiemad(tootjaid ei mäleta). |
Nii on - mul olid üks hetk kõrvuti neljastes virnades 225/45-R17 Pirelli P6000 ja GY Eagle F1 ja teine virn oli oma 80-100mm kõrgem. Peale selle on ka
külgseinte jäikuse vahe silmatorkav. Mida jäigem rehvi külgsein, seda konkreetsem ta sõites on, samas ka kõvem ja rööbastes teedotsivam. Loomulikult
on ka uued värsked rehvid pehmemad kui need, mis juba aastaid vanad.
Laiusega mängides tuleb arvestada, et koos sellega muutub ka kõrgus, kui kõrgusindeks samaks jätta. Kõrgus nimelt ei ole antud mitte millimeetrites,
vaid protsentides laiusest. Paljud seda ei tea. 205-215 laiuse korral tõstaks mina A4 ja A6 all kõrgusindeksi 50 peale.
|
|
|
|
TDN
huviline
Registreerunud 22.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: koda Superb 2017
|
postitati 28.04.13 14:22
|
|
|
Kasutan vanat teemat ära.
Nimelt veljed 16" ja 7.5" laiad. Siinkohal tahaks teada kui kitsaid rehve annab peale panna. Hetkel on 215/50 aga tahaks panna 205/55.
Ühesõnaga kas 7.5" laiustele velgedele saab 205/55 peale panna või jääb rehv liialt kitsaks?
Edit: Leidsin vastuse juba siit: http://spidoweeb.planet.ee/index.php/faq/rehvid-ja-veljed
|
|
|
|
RedRockets
huviline
Registreerunud 29.11.11
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi, BMW
|
postitati 28.04.13 19:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Quattru
Enda A4l samuti all 17" velgedel 225/45 rehvid ja maa kohas kruusastel külavaheteedel liikuda pole üldse tore!! Siis roolis kirutud mõttes küll, et
***** vaja, muidugi veel madaldustega vedrudega. Aga väljast vaadata on küll selle eest ikka kena |
Tekkis küsimus, et kas 225 rehvid koopa äärde vastu plekki ei käi?
Mul endal on 205 laiad ja 50 kõrged, ja rebib koguaeg seda koopaäärt,
Velg on 8 lai ja et35.
Vähemalt saab kiiremini kui jala!
|
|
|
|
huljes
huviline
Registreerunud 30.01.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 2.0, Audi A4 2,8Q
|
postitati 29.04.13 03:05
|
|
|
Mina A4jal just originaal 16““ velje peale jäänud ning ei plaanigi vist seda vahetadagi.
205/55 rehv peal ning sõit piisavalt mugav. Ei ütleks, et ka rooli tunnetusest puudu tuleks.'
Välimus muidugi on nii nagu on veljepedede silmis
|
|
|
SilverV
huviline
Registreerunud 14.06.12
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.05.13 18:02
|
|
|
Küsiks sarnase küsimuse. Mul A4 B5 (1997) all 16" valuvelg ja 215-55-R16 rehv. Suvekateks saaksin kellegi käest ühed üsna viisakad talvekad millelt
naelad välja kakkuda, aga need on 215-65-R16. On kellelgi kogemust, et kas nii kõrge rehv läheb veel alla, ilma et logarile vastu käima hakkaks? Mis
seal ülemine limiit on B5 puhul? Välimusega on nagu on, aga ma ei ole ka veljepde, ning vaadates kui tuksis on praegu teed, siis vast on kõrgem rehv
isegi parem, pehmendab lööke.
|
|
|