prr
klubiliige
Registreerunud 20.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A3 & A4 Cabrio
|
postitati 04.08.10 20:35
|
|
|
Speedest Legends, 21. august, Tartu Raadi lennuväli, EMV III
Jälgi infot !!!
lapsest peale on hobused meeldinud
|
|
|
|
speedest
huviline
Registreerunud 30.08.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.08.10 22:00
|
|
|
Niisiis, Härrased, käivitage mootorid
Pressiinfo ja fotograafide juurdepääsuks pöörduge Pille Rõivase poole pille@speedest.ee
Nüüd siis sellest, miks selle ürituse nimi just Speedest Legends on ehk siis osalejad. Siinkohal on veel paslik märkida, et nimekiri
pole veel lõplik ja seda mõlemat pidi ehk mõni võib siit kaduda ja mõni ka juurde tulla.
Lauri Kuriks
Lauri kohta võib vast öelda, et tegelikult ta ju ongi Eesti dragrace’i ikoon. Vaevalt ta isegi mäletab, millal ta esimest korda kiirendusvõistlusele
läks. Mees, kes eluaeg sõitnud just kõige suuremat klassi ja enamjaolt on rekordinumbrite taga ikka tema nimi seisnud, loomulikult seisab praegugi.
Taavo-Erkki Vitsut
Lauri vs. Erkki, aastaid ja aastaid oli just see nimede ühend see, mida Eesti publik masside kaupa vaatama läks. Tulemused on aga sellised, et kord
üks ja siis jällegi teine peal. Lisaks sellele, et Erkki on kahekordne Eesti meister, on tema nimel siiani kaks kiirusrekordit, seda nii C kui ka
Outlaw klassis.
Paul Kesa
Paul on mees, kes ostis ära Eero Pesuri poolt tuntuks tehtud BMW E30, millel hüüdnimeks „Roheline konn”. Kesa osales kiirendusvõistlustel hooaegadel
2008 ja 2009. Eelmisel aastal saavutas EM arvestuses A klassis teise koha.
Eero „Afro” Pesur
Tõelise kiirendusgurmaani jaoks pole peale selle nime vaja midagi öelda, sest tegelikult ei mäleta mees ise ka enam, millal ta esimest korda
kiirendusvõistlusel osales. Arvatavasti oli tegu aastaga 2000 ja autoks ikka BMW. Need masinad on teda läbi aegade kandnud (olgu seas on olnud ka paar
Audit, kuid neil on BMW märgid peal olnud) ja saanud on ta kaks Eesti meistritiitlit, Balti karika võidu ja hoidnud väga kaua aega Eesti rekordit A
klassis.
Indrek Ando
Pesuri suur sõber, kes sõitis legendaarseks turbomootoriga BMW. Samal ajal kui rajal tulid rekordid, siis alati pakuti boksialas rahavale tõelist
remondishow-d ja kui asi näis ka kõige lootusetum, siis keegi ei kahelnud, et õigel kellaajal on see auto stardis ja ükskõik kes seal vastas seisab,
parem kartku. B klassis tuli Eesti meistriks 2005-ndal aastal.
Kaido Krum
Kaido on samuti kiirendusemaastikul juba aastaid keerelnud. Tuntuks tegi teda tema kuulus Greddy BMW, mis suutis ühes võistluse otsas võita
tuuningunäituse ja teises kiirendusvõistluse. Siis aga tuli mees rajale tõelise spetsiaalmasinaga, millega tuli Eesti meistriks ja hoiab siiani enda
käes B klassi aja ja ka kiiruserekordit.
Markel Voit
Markel käis EMV etapil esimest korda aastal 2005. Tuntuks tegi ta aga end Toyota Supraga, mille enam kui 1000 jõuline mootor külvas alati vastastes
hirmu ja need sõgedad sõidud tõmbasid kaasa suure fännikoorma. Viimastel hooaegadel oli ta alati esikolmikus. Veel kirjutas end ajalukku selle
aktsiooniga, kus tõmmati Haapsalu rada liimi alla.
Meelis Viese
Meelis „Kaubalift” Viese on õige nimetus, sest just kinnikeevitatud akendega Opel Omega on see masin, mis tõmbas rajaäärde fännid kaasaelama sellele
pöörasele masinale, mis sõitis pööraseid aegu ja sai ka Eesti meistritiitli.
Jari „Patis” Heinonen
Tõeline legend Eesti kiirenduse jaoks, sest nii lahkelt pole oma pikka know-how’d veel keegi meile toonud. Eesti kiireimad on mingil suvalisel
ajahetkel alati selle mehe poole pöördnud ja küsinud küsimusi, mis pole kunagi vastuseta jäänud. Jari on ka 2006. aasta Eesti meister ja tema
ülilärmakat Bad Toy’d mäletab iga kiirendusfänn.
Kristo Post
Kristo on mees, kes kunagi tõmbas enda poole hoidma iga autospordihullu, sest tema oli see kes võitles tuuleveskitega. Nendeks veskiteks olid tema
masinast kümneid kordi kallimad autod, millele tema oma vana ja koleda Opel Kadett GSI-iga ainukesena vastu sai. Kindlasti suur inspiratsiooniallikas
paljudele, kes tänu temale sellesse sporti tulid. Viimased mälestused on mehest siis, kui ta oma pesupulbri värvi Opel Corsaga rajale tuli ja veelkord
kõigile ühe õppetunni andis.
Imre Tiido
Imret teati aegade algusest kui võistluste üht korraldajat ja ala tõelist fanaatikut. Siis aga ilmus mees ei tea kust oma Chevy Malibul, millel peal
Jari vana mootor ning kukkus paugutama üsna sõgedaid aegu.
Levo Laumets
Neid autosid ei hakka üles lugema, millega Levo võistlustel käinud on, kuid kõik sai kindlasti alguse Opel Mantast ja legendaarsest „mootori plokk
magamistoa voodi kõrval” tegemistest. Lõpupoole sõitis mees juba Dodge Viperiga, mille krooniks ka 2008. aastal saadud EMV kolmas koht C klassis.
Viljar Mäesepp
Siiani tegev võistleja, kellele tänasel hetkel Pro Street klassis väga raske vastaseid leida. 2007 aastal tuli ta Eesti meistriks B klassis. Alati on
tal olnud autoks Nissan ja mingid raskused ega halvad ajad ei ole ei teda ega tema tiimi rajalt eemal hoidnud. Fännide hordid on ka kindlasti suureks
edasiviivaks jõuks.
Kristjan Käbi
Siiani tegev võistleja, kes proovinud kätt erinevates klassides, kuid Outlaw on talle justkui loodud ehk mees kes kunagi jalga ei tõsta. Tegu on 2009
aasta Outlaw meistriga ja tema Camaro on praegu iga kiirendusvõistluse krooniks.
Hannes „Kiireaudi” Luht
Hannes ei vaja vanematele fännidele mingit tutvustamist, mees on olnud kiirendusega seotud aegade algusest. Tema legendaarne valge Audi 200 oli tol
ajal vägagi pöörane masin, sõites oma isiklikuks rekordiks 12.8 sekundit, mis selle sajandi alguses tähendas midagi ulmelist. Aeg läks ja muutusid
autod, kuid üks oli alati sama – Audid millega sõitis Kiireaudi, olid alati väga kiired.
Ville Oksanen
Kes ei teaks sellist masinat nagu legendaarne Turbomosse. Must masin, mis toob igal vanemal mehel palju mälestusi esile ja sunnib ka nooremat fänni
ahhetama, kui masin üheksaid sõidab.
Samvel Mäemurd
Samvel ja ES-Racing on Eesti kiirendusele palju andnud – autosid ja häid võistlejaid. Tema ehitatud autod on alati poodiumit noolinud, kuid vähesed
teavad Opel Calibrat, mille mees kunagi ammu endale ehitas ja sellega siis esimesel võistlusel kohe kõiki üllatas, kui selle kinni pani.
Ilmars Zausajevs
Lätlane, keda võib juba tegelikult eestlasekski pidada, sest meiemaal on ta juba aastaid võistlemas käinud ja seda ikka sellesama Audi S2-ga. Mis teda
selleks tiivustas? Ikka mesitritiitel, mille ta ka lõpuks 2009. aastal sai.
Ardo Kalda
Mees kes sai inspiratsiooni Kristo Postilt, kui 2003. aastal Opel Kadett GSI-ga osalema tuli. Pikka aega nad ka koos võistlesid ja kord oli üks ja
siis jälle teine kiirem. Kohutava välimusega Kadett sõitis lõpuks välja aja 12,8 sekundit, kuid esimene meistritiitel tuli 2008. aastal, kui Kaldast
sai Eesti esimene bracket klassi meister.
Kristjan „Sallu” Salmre
Kes siis Sallut ei teaks. Igasugu variante kiirendusel proovinud mees, kes lõpuks jäi siiski truuks BMW-le ja sõitis oma igapäevasõidukiga üsna
müstilisi aegu. Kindlasti ei lähe kellelgi meelest ka see, kuidas tagurpidi burnouti teha, kui esimene käik kastist kaob.
Eduard Sangernebo
Mees kes tõi pere rajale. Kõigepealt sõitis ise, siis pani naise ka sõitma. Kõige krooniks osales ta Outlaw klassis, kus oli ühendanud kahe rivaali
Erkki ja Lauri tehnikad ning tuli ka 2006. aastal kahe legendi ees meistriks.
Maksim Zolotarjov
Maksim on kõigile meelde jäänud oma Supraga, mis suutis sõita pööraseid aegu ja võita palju lõppkiirusvõistlusi. Alati oli kõik enda kätetöö ja kuskil
risti ette ei löödud – parem jalg pidi sirge olema.
Andrei Shabalin
Siiani tegev võistleja, kellel autoks ikka ja jälle olnud Honda Civic. Kunagi sai kõik alguse valgest neljaukselisest, mis tänaseks asendunud
kaheukselisega, mis suudab sõita aegu kümne sekundi sisse ja seda ikka esiveolisena ja vabalthingava kaheliitrise mootoriga.
Artjom Koclamazasvili
Legendaarne lätlane, kellel istumise all ikka BMW ja kes ise korrutab, et talle lihtsalt meeldib Eestis sõita. Tänutäheks on ta nüüdseks ka Eesti
meister ja kui miskit päris valesti ei lähe, siis sel aastal lausa teist korda.
Kari Hirvansalo
Kari on mees, kelle näol on tegu väga suure tükiga Eesti kiirendusajaloost, kui ta tuli Ford Sierraga ja võitis kõiki ja kõike, mis talle teele pandi.
Loomulikult oli abiks kõrvitsasuurune turbo ja mehe never lift suhtumine.
Andrus Mõsovski
Pikki aastaid teadagi kes – Eesti kiirenduse isa ja juht. Vähesed aga teavad, et kunagine ringrajasõitja on ise ka kiirendusvõistlusi väisanud. Seda
üsna pöörase ringraja Chevrolet Camaroga, aga seda veel aegadel, kui ET tähendas stopperi kinni löömist.
Avo Rahula
Legendaarne Mustangi mees, kes on käinud võistlustel juba ei tea mis ajast ja kõige krooniks olnud ka 2005. aastal Eesti meister. Legendaarne
nokatõste ei lähe vast kellelgi meelest, kui vaieldi, kas mees tõmbas esimese Eesti korraliku wheelie või ei.... tõmbas ikka küll.
Kalle Mannerkoski
[img]http://www.speedest.ee/legends/auto/Kalle_Mannerkoski_w.jpg [/img]
Tegu on väga kõva tegijaga, sest ega Soome Outlaw klassi meistri kohta väga palju muud küll öelda ei saa. Isiklik rekord on sel mehel ja tema
Valiandil 7,9 sekundit. Seda muidugi liimirajal, eks paistab, mida mees siinsete tegijate vastu meie tingimustes suudab.
Indrek Valdmann
Legend omas ajas, sest sellist fännide mürglit pole enam ammu näha olnud, kui mees tõi rajale turbomootoriga kõige ehedama „Kopika”. Lisaks sellele,
et auto oli ilus, oli ta loomulikult ka kiire.
Alari Hunt
Alari on teatud tuntud oma musta Corvette’iga ja sellega, et ragistas terve aasta Madis Tammega C klassi võidu eest. Vahe oli selles, et Alari keeras
masina maha otse tänavalt, teised rattad alla ja põmmutas müstilisi madala 11 sekundi aegu.
Evelyn Mardus
Kui Andrus on Eesti kiirenduse isa, siis Evelyni näol on tegemist selle ala emaga. Jällegi vähetuntud fakt, kuid Evelyn on üks esimesi naisi, kes
kiirendusvõistlustest osa võttis.
Eiki Lill
Eesti tõeline BMW guru, kes aastal 2002 oli üks kiireimatest omas klassis. Kellel ikka läheks meelest kollane BMW E30 millel akende peal kirjad Mõmmi
Aabits ja Hunt Kriimsilm.
Lisainfo
http://www.speedest.ee/legends/
|
|
|
end3l
klubiliige
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm
|
postitati 06.08.10 07:30
|
|
|
Kuna läheksin sinna autosid vaatama sõitmas, mitte mehi, siis küsin, kas võisteldakse samade autodega, mis siin tekstis välja kuulutati või on igaühel
uued autod tekkinud?
|
|
|
rat_013
klubiliige
Registreerunud 07.03.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 3.0q
|
postitati 06.08.10 07:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: end3l
Kuna läheksin sinna autosid vaatama sõitmas, mitte mehi, siis küsin, kas võisteldakse samade autodega, mis siin tekstis välja kuulutati või on igaühel
uued autod tekkinud? |
Kel võimalik ja alles vanadega, kel mitte need leiavad omale mõne muu kiire asja mis neid selle 402 m edasi viib
|
|
|
|
end3l
klubiliige
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm
|
postitati 06.08.10 08:05
|
|
|
Väga hea vastus kusjuures. Aga kas keegi teab ka, kui paljudel neist vanad masinad alles on ja kui on uus, siis milline?
http://www.bhra.ee/register/?page=25&race_id=14& <-- siit vaadates,
pole VEEL ühtegi ülevaltoodud masinat kirjas, samas 2 nädalat on aega ka.
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 06.08.10 08:15
|
|
|
Kusjuures väga paljudel on autod alles. Eriasi, kas ka (kiire)sõidukõlbulikud.
Paljude nimedega olen väga nõus, samas mõned on minuarust liiga "noored" alal, et legendi staatust omada. Samas see pole ka eriti tähtis hetkel.
Ainuüksi neid inimesi taas koos näha on äge, savi see raud.
|
|
|
|
Carla
klubiliige
Registreerunud 29.12.03
Asukoht: Jõgevamaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.08.10 08:15
|
|
|
Vanasid masinaid ikka osadel on - Avo Rahula lubas kindlasti tulla oma vana masinaga näiteks.
Ja korraldajal on nende meestega eraldi kokkulepped kohaletuleku suhtes - niiet ei peagi nad kirjas olema seal BHRA lehel.
If you have no lag, you have no turbo. You also have no huge torque increase to look forward to.
|
|
|
|
rat_013
klubiliige
Registreerunud 07.03.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 3.0q
|
postitati 06.08.10 08:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ICE
Kusjuures väga paljudel on autod alles. Eriasi, kas ka (kiire)sõidukõlbulikud.
Paljude nimedega olen väga nõus, samas mõned on minuarust liiga "noored" alal, et legendi staatust omada. Samas see pole ka eriti tähtis hetkel.
Ainuüksi neid inimesi taas koos näha on äge, savi see raud. |
Iseenesest on nad ikkagi omal ajal suhteliselt legendid olnud kõik, ega see meie kiirendusajalugu just teab mis pikk ei ole ju
Aga üks mis kindel, need mehed hammas-hamba-vastu koos on vaatepilt mis on väärt vaatamist
|
|
|
|
speedest
huviline
Registreerunud 30.08.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.08.10 10:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Carla
Vanasid masinaid ikka osadel on - Avo Rahula lubas kindlasti tulla oma vana masinaga näiteks.
Ja korraldajal on nende meestega eraldi kokkulepped kohaletuleku suhtes - niiet ei peagi nad kirjas olema seal BHRA lehel. |
Sul on õigus et nende meestega on eraldi kokkulepped, aga kõik registreerivad ennast ära ikka.
tegemist ju ikkagi EMV etapiga.
Ja niipalju ütlen veel, et Superfinaal erineb sellepoolest, et see on AINULT LEGENDIDELE, ehk tuleb Legendide sõit, mitte nii nagu koguaeg, et
esikolmikud.
Kui juhtub et mõned legendid lasevad auto enne superfinaali laiali, siis võtame muid sõitjaid juurde et saaks kokku 32- se elliminaatori.
Ja kui ilmaga läheb jamaks, siis on suur tõenäosus, et sel korral tehakse paljudele ettepanek sõita isegi vihmaga.
Ja on veel suurem tõenäosus, et nad nõustuvad.
|
|
|
Mailman
huviline
Registreerunud 01.10.02
Kasutaja on eemal
Auto: autota.
|
postitati 09.08.10 18:52
|
|
|
Lisaks kõigele muule, on rajale tulemas ka muid tegelasi peale võistlejate endi ehk siis kohtunike tiim. Et asi oleks ikka Legendsi vääriline, on ka
need mehed kindlasti oma legendi tiitli ausalt väljateeninud.
Üks figureerivaid kujusid on kindlasti see tegelane ehk Prr:
Ükski auto ei saa startida starterita, selleks on meil nüüd kohal ikka eriti isad mehed, pre-na tuleb rajale Meintz ja mis oleks ta ilma armastatud
starteri Lasata ehk kaks suurt sõpra seisavad jälle kahe raja vahel:
Ja ei saa me läbi Kaljuta, mees kes on tulnud ja läinud dragrace'i juurest lugematul arvul kordi, ikka on mindud tagasi manguma. Mangusime meiegi ja
tuleb:
Kes Etsi ei mäleta pole järelikult Eestis kiirendusel käinud, vähemalt mõnda aega tagasi üks kord veel:
Ka line-upi ei pane kokku mingid suvalised tegelased, ikka ja jälle seesama Riivo oma pundiga.
Ja et publikul igav ei hakkaks, on kaldale uhutud ka Priit Veski, kes seekord saab päris mikrofoni:
|
|
|
Mailman
huviline
Registreerunud 01.10.02
Kasutaja on eemal
Auto: autota.
|
postitati 13.08.10 08:51
|
|
|
Nii, valminud on ka väike proloog: VIDEO
|
|
|
rat_013
klubiliige
Registreerunud 07.03.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 3.0q
|
|
prr
klubiliige
Registreerunud 20.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A3 & A4 Cabrio
|
|
end3l
klubiliige
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm
|
postitati 20.08.10 10:37
|
|
|
Kes autot ei taha s*taseks teha, kasutage siiski "vana sissetallatud" teed raadile.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.08.10 11:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: end3l
Kes autot ei taha s*taseks teha, kasutage siiski "vana sissetallatud" teed raadile. |
Ise eelistaks just toda uut avatud teed tegelt, sest hoiatuseks kõigile (eriti uutele tulijatele) lisaks juurde, et tasuks ülimalt ettevaatlik olla
madala autoga (tegelt suht iga autoga), sest lennuka suunale ära keerates, just ennem automüügi ning õppesõidu platsi on mega lohk tee sees... ärge
sinna ära surge.
|
|
|
|
|