Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Audi A8 4,2Q - 1995 - Raceboy (Vastuseid: 43 | Vaatamisi: 13480)
Raceboy
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2

postitati 02.07.10 10:33 Tsiteeri
Audi A8 4,2Q - 1995 - Raceboy



Kirjutaks siis paar sõna oma esimesest Audist. Varem on Audidega kokkupuuteid olnud küll (2,2 20VT ja erinevad V8-d), aga vaid progeajude paigalduse-häälestuse osas.

Veidi saamisloost. Ühel varakevadisel päeval tööle sõites mainis ülemus, et tema isamaja hoovis (õigemini põllul) seisab üks A8. Eks ikka pakkus huvi, et selline auto ja lihtsalt vedeleb seal. Sinna oli ta sattunud ülemuse venna ja tolle sõbra juurest, kes tegelevad Äksis (Saadjärve kaldal) autode remondiga. Seismise põhjus: ei käivitu.

Omanik oli sel ajal siinse foorumi kasutaja tribal, kelle elukaaslane oli autoga äärekivisse sõitnud ja pärast silladetailide vahetust ei läinud masin enam käima. Originaalalarm oli auto blokeerinud.

Kuna ülemus mainis, et hea oleks auto sealt jalust minema saada ja et omanikuga oli millalgi mingi müügijutt ka teemaks olnud, otsustasin igaks juhuks autot vaatama minna.
Seisiski põllul, esistange nurgas pragu (võred ka alt puudu) ja tagastange nurk katki. Seest oli auto laiali kistud vea otsinguil, kuid esmapilgul jäi autost siiski hea mulje: istmed polnud üldse kulunud ja mingeid vedelikke ei paistnud ka lekivat. Tõsi, lahkujooks oli esiratastel silma järgi umbes 4-5 cm :)

Helistasin pärast seda omanikule ja vestlesime veidi autost ja mainisin ka, et mul oleks võibolla huvi autot osta. Pärast pikemat sõbralikku arutelu ütles ta oma nägemuse hinnast ja mina oma nägemuse koos põhjendustega, mille peale lubas ta mõelda selle üle. Umbes nädala pärast helistaski ta tagasi ja kokkulepe oli põhimõtteliselt olemas.

Hiljem käisin autot ka koos oma VAG-spetsialistist sõbra Egertiga vaatamas ja tema arvas samuti, et auto on igati väärt kordategemist.

Organiseerisin treila ja ühel aprillikuu päeval oligi auto Tartus.

Esimene mure oli mõistagi käivitamistakistuse kõrvaldamine ja kõige toimivam lahendus oli originaalalarmi+keskluku plokilt toitepistiku eemaldamine. Keerasin süütepoolid ja küünlad maha, avastasin, et pmst kõik küünlad olid erinevad (mõned lisaks valed: seibidega, mitte koonusega liitekohaga). Otsisin siis 8tk sobivaid küünlaid ja nüüd sai juba starterit ringi ajada. Selle tulemusena kostus paar plätsu väljalaskest.

Järgmine veerandtund kulus sädeme ja kütuse pealevoolu olemasolu kindlakstegemiseks ja oli aeg suunduda bensiinijaama. Pärast 20 liitri värske kütuse sissevalamist mootor käivituski, tõsi V-4'na.
Mõned sekundid hiljem hakkas tööle veel kaks silindrit, aga tol õhtul ta V-6'ks kahjuks jäigi. Test näitas, et süütekommutaatori kaks kanalit olid läbi.

Ahjaa, bensiininäidik näitas, et paagis on kütust küll, aga see oli lihtsalt seismisest vananenud. Kartsin, et paagi sees on süsteem kutu, aga hiljem tuli õnneks välja, et kõik on korras seal.

Kodus oli mälu järgi üks A4 1.8T kommukas olemas ja see sobis sinna kenasti, järgmisel õhtul oli mootor juba V-8.

Nüüd, kui sai veendutud mootori, käigukasti jm toimimises, võis hakata salongi kokku laduma jm puudusi kõrvaldama. Kaks velge, mis äärekivist kahjustada saanud olid, viisin parandusse, nädala pärast sain 400 kr eest vastu kordatehtud veljed ja pärast kindlustuse tegemist tegin esimese sõidu. See oli garaa˛ist sillastendi (Teguri tn Carbox), kus pandi paika nii esi- kui tagasild.

Autost veel niipalju, et see on 2007. aasta sügisel Saksast Eestisse toodud ja sõita sai auto siin umbes aasta, enne kui äärekivisse sõitis ja seisma jäi.
Mingite ülevaatuspaberite järgi oli 2007. a. suvel Saksas läbisõiduks 199 000 midagi, autot ostes aga 195 000 midagi, ehk siis müstilisel kombel oli läbisõit 4000 km võrra vähenenud :D
Aga kui Saksa TÜV paberit uskuda, siis on tegu suhteliselt vähesõitnud autoga (seda kinnitab ka väga heas korras salong) ja loodetavasti ei jõutud ühe aastaga siin Eestis talle 100 000 juurde sõita.

Lisadest on puudu vaid Webasto, tagaistmete soojendus ja tagaistmete el. peatugede regull.

Olemas on aga kõik oluline: mustad el. nahkistmed (mäludega), kliima (puhub ilusti külma), Bose stereo, 6-ne CD-boks jne. Saksas on alla pandud ka mingid coil-overid, millega saab auto kõrgust vabalt reguleerida. Peab veel uurima, kelle tootega tegu on.
Alarmi-vea leidsin mõni päev tagasi üles, asi oli katkenud juhtmes.

Panen mõned pildid ka, tööjuurest ei saa üles laadida.


www.porsche-foorum.org
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Raceboy
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2

postitati 04.07.10 18:10 Tsiteeri


Panen paar fotot ka:


http://www.porsche-foorum.org/album/albums/userpics/10026/audi_6.jpg

http://www.porsche-foorum.org/album/albums/userpics/10026/audi_5.jpg

http://www.porsche-foorum.org/album/albums/userpics/10026/audi_1.jpg

http://www.porsche-foorum.org/album/albums/userpics/10026/audi_4.jpg

http://www.porsche-foorum.org/album/albums/userpics/10026/audi_3.jpg

http://www.porsche-foorum.org/album/albums/userpics/10026/audi_2.jpg


www.porsche-foorum.org
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 04.07.10 18:37 Tsiteeri


Salong tundub küll väga ilus oma aasta kohta.
Tere tulemast ja hoia hästi teda :)


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Quattru
huviline

Avatar


Registreerunud 26.12.09
Asukoht: Hiiumaa - Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 V6

postitati 04.07.10 19:15 Tsiteeri


Hõbedased D2 paganama ilusad.:cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
margusja
huviline



Registreerunud 18.06.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW e60 (523) '05

postitati 04.07.10 19:52 Tsiteeri


Soojad sõnad ka minu poolt. Jälle üks teema kus silma peal hoida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
seitsmene
huviline

Avatar


Registreerunud 10.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A8 4,2

postitati 04.07.10 21:12 Tsiteeri


Ilus auto, klassika.
Aga mis värvi see jahutusvedelik paistab? Väga kahvatu näeb pildil välja see paisupaak.
Igaljuhul hea kombinatsioon - 4,2 ja prefacelift.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tuljo4
huviline

Avatar


Registreerunud 10.10.09
Kasutaja on eemal

Auto: A8 3.0Q '11; 100 2.6 '93

postitati 04.07.10 22:15 Tsiteeri


Kena auto ! Edu minupoolt. :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Raceboy
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2

postitati 05.07.10 04:21 Tsiteeri


Tänud!

Jahutusvedelik on jah kahvatu, kuna seal on antifriisi veega võrreldes suhteliselt vähe. Põhjuseks 99% tüüpviga: õliradika juures olev plasttoru katki. Mul on jubinad valmis ka ostetud, sel nädalal läheb vahetusse koos rihmade-rullikute, veepumba ja termostaadiga.

Laupäeval vahetasin käigukastil õli ja filtri ka ära, väga koledat värvi polnudki, aga 4k Tiptronicu puhul ei saa kunagi milleski kindel olla :)

Nagu piltidelt näha, siis stange seest olevatest võredest on alles vaid üks. Ei taha mingit tuunignvõrku ka sinna aretama hakata, otsin kuskilt originaalid. Niikuinii kisun esiosa lahti rihmavahetuseks, siis lapin stangeprao ka kokku. Sain tööjuurest selleks täpselt sama plastgraanulit, millest see stange tehtud on (polüuretaan), nii jääb lappimiskoht sama elastne pärast.

Kunagi tuleb tagastangega ka sama teha, aga selle materjal on teine, peab veel asja uurima, kuidas parim saab (=mis plasti kasutada).


www.porsche-foorum.org
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Raceboy
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2

postitati 01.08.10 19:04 Tsiteeri


Vahetasin täna autol hammasrihma koos juureskäivate pudinatega ära.
Olid teised juba ammu valmis ostetud, aga polnud mahti tööd ette võtta. Pole Audil seda tööd varem teinud, kuid väike manual ja törts kainet mõistust koos kogemusega teiste masinatega hoidsid äpardumast :)

Vahetusse läks siis:
*hammasrihm
*pingutusrull
*mõlemad juhtrullid
*veepump+tihend
*termostaat (vana oli läbi, maanteel oli max temp 80c)
*lamerihm

Hammasrihma amorti ega lamerihma rullikuid ei hakanud vahetama, kuna amort oli heas korras ja nagu uus, lamerihma rullikud samuti väga heas korras.

Hammasrihma rullikud seejuures aga olid ikka läbisõitu omajagu näinud: kahisesid ja evisid suhteliselt arvestatavat lõtku. Hammasrihm polnud ülearu kulunud, kuid rihma ja rihmaratta hammastel olid väikesed vahed sees. Veepump oli lõtkuta.

Vahetuse tegin ilma esiosa laiali kiskumata, võtsin ära vaid mõlemad ventikad.

Esialgu mingeid lekkeid ei tuvastanud ja homme valan punase tosooli ka sisse.

Kütusekulu on üllatavalt väike: linnas on reaalne kulu 14,5 l/100 km peale, maanteel u 8,5 l/100km peale. Seda siis pidevalt kondiga sõites. Pardakompuuter arvab kuluks veidi vähem, aga see on ka mõistetav.


Hammasrihma vahetusega on kiireloomulisemate hooldustöödega selleks korraks kõik. Peale täna se töö on varem vahetatud siis mootori- ja käigukasti õlid+filtrid.

Järgmine ettevõtmine on summuti. Võtsin juba ta lahti ka paar nädalat tagasi (kõik poldid tuli ketaslõikajaga maha võtta ja tükk aega könte välja peksta, päris tüütu oli) ja tegin originaalkatid tühjaks, kuna üks kolises ja oli tugevalt sulanud seest. Ilmselt oli keegi mittetöötava silindriga kunagi sõitnud seejuures pihustiotsa mahavõtmata.

Tellin eBayst sportkatid originaalide asemele (ilmselt 200auku/ruuttolli kohta tihedusega) ja teen ka X-pipe'i. Veebikogemuste järgi (muidugi kes teab, kui õige see on?) lubatakse X-pipe'ga A8-l mahedamat ja lausa vaiksemat häält. Eks me näe.


www.porsche-foorum.org
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 01.08.10 19:34 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Raceboy
...4k Tiptronicu puhul ei saa kunagi milleski kindel olla :)

4k Tiptronic on ka olemas?:o

Ilus auto, muhedalt madal ja sile.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Raceboy
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2

postitati 02.08.10 03:56 Tsiteeri


Jep, nii see on. 1994-1997 oli A8-l 4k Tiptronic, vähemalt V8 mootoriga variantidel.


www.porsche-foorum.org
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
KalevK
huviline

Avatar


Registreerunud 07.12.06
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal

Auto: VW Touareg

postitati 02.08.10 07:27 Tsiteeri


Kena A8, uut rooli ja facelifti käetugesid vajad ainult ;)

Ning sama siin, minu omal samuti 4k tiptronic.

Welcome!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Raceboy
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2

postitati 02.08.10 09:24 Tsiteeri


Plaan jätta rool ja käetoed siiski originaalid, kuna a) nendega tuli ta tehasest, b) nad pole katki ja c) vanakooli käetoed ja rool pole mulle üldse vastumeelsed :)


www.porsche-foorum.org
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Raceboy
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2

postitati 02.10.10 17:01 Tsiteeri


Täna sai ette võetud üks tüüpilisi töid A8 juures - õliradika plasttoru ja tihendite vahetus. Põhjus väga proosaline: jahutusvedelikku tasapisi kadus ja talv lähenemas.

Alustasin kella 12 ajal ja endalegi üllatuseks oli juba veidi enne kolme töö valmis. Üllatuseks seetõttu, et üks siinne foorumikasutaja ütles endal selleks kulunud olnud 4 päeva ja manual, mille järgi tegin, ütles ettenähtud tööajaks 7 tundi või vähem.

Kui radika kätte sain, siis rahuldustundega oli nägin, et töö polnud asjata ette võetud ja plasttoru oligi katki, koguni mõlemast otsast. Vahetasin kõik tihendid, õli jäi vana, kuna alles 5000km tagasi vahetus tehtud ja seel sel aastal plaan seda korrata.

Suurimaks vaevaks oli õliradika õige tagasipanek, kuna tagumine jahutusvedeliku toru peab õigesti radikasse sisse minema. Selle peale kulus 20 minutit, aga kui nipp käes, teeks teisel korral ilmselt paari minutiga.

Igatahes polnud see töö sugugi nii hull, kui kirjeldatakse ja ausaltöeldes on palju koledamaid tegemisi autode juures, kui A8 õliradika tihendite vahetus :)

Ahjaa, autot tõstuki peale ajama ei hakanud, ratastki ei võtnud alt ära, mootorit kergitada oli väga mugav tungrauaga.


www.porsche-foorum.org
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 02.10.10 19:49 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Raceboy
Jep, nii see on. 1994-1997 oli A8-l 4k Tiptronic, vähemalt V8 mootoriga variantidel.

Noup, 3.7-l oli viiene kast.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jokerAudi
huviline



Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 2018

postitati 02.10.10 21:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Joel
Tsitaat:
Algselt postitas: Raceboy
...4k Tiptronicu puhul ei saa kunagi milleski kindel olla :)

4k Tiptronic on ka olemas?:o

Ilus auto, muhedalt madal ja sile.


Ilus auto, aga käimari kohalt on ka mul :o Sõbral on 95a 4.2q ning käike vahetab samuti 5k tiptronic...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mig
huviline

Avatar


Registreerunud 14.04.07
Asukoht: TLN
Kasutaja on eemal

Auto: A8 quattro 4,2 '99 / Chrysler Grand Voyager Ltd CRD

postitati 03.10.10 16:13 Tsiteeri


Ohohh, 3h plasttoru vahetus.
Mul sama häda juba aasta jagu. Töö terendab ees ja kõik räägivad terve päeva tööst. On's nad siis ohmud või jutt millestki muust?
Et kuidas sa oma tööd nõnda optimeerisid? Genekat eest ära ei võtnud?


mig
eturunduse töövahendid: mail, twitter, facebook marketing; CRM; eCommerce, web
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
marauder
huviline

Avatar


Registreerunud 28.11.06
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal


postitati 03.10.10 16:15 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Raceboy
Täna sai ette võetud üks tüüpilisi töid A8 juures - õliradika plasttoru ja tihendite vahetus. Põhjus väga proosaline: jahutusvedelikku tasapisi kadus ja talv lähenemas.

Alustasin kella 12 ajal ja endalegi üllatuseks oli juba veidi enne kolme töö valmis. Üllatuseks seetõttu, et üks siinne foorumikasutaja ütles endal selleks kulunud olnud 4 päeva ja manual, mille järgi tegin, ütles ettenähtud tööajaks 7 tundi või vähem.


Äkki jagad seda manuali?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Raceboy
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2

postitati 03.10.10 19:18 Tsiteeri


Kasutasin seda manuali: http://audi-diy.blogspot.com/2007/11/audi-a8-oil-cooler-removal-and.html

Võtsin ikka geneka ka eest ära, muidu ei ole võimalik õlijahutit eemaldada, kuna genekas selle külge kinnitubki ühest otsast.

Järjekord oli lihtne: kõigepealt õhupuhasti kogu täiega eest ära, siis genekas, seejärel mootori padja poldid 2tk (ma jätsin nad sisse paari keeru jagu, et padi paigast ei nihkuks, kui mootorit tõstan), jahutussüsteem tühjaks, seejärel õlifilter välja ja siis juba õliradika poldid. Ülemiste poltide jaoks on vaja mootorit tõsta. Radika eemaldamisel jälle natuke langetada.

Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi

Ilus auto, aga käimari kohalt on ka mul :o Sõbral on 95a 4.2q ning käike vahetab samuti 5k tiptronic...


Minu teada tulid 5k Tiptronicud 4.2-del vähemalt 1997 ja üles? 3.7 kohta ei tea midagi öelda, pole kursis.


www.porsche-foorum.org
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Raceboy
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2

postitati 05.12.10 12:10 Tsiteeri


Vahetasin täna hommikupoolikul ära esimesed piduriklotsid, kuna sisemised olid suht otsakorral.

Vahetamine (4 klotsiga sadulatel) oli üllatavalt lihtne ja midagi kinni polnud roostetanud. Vanadel klotsidel olid fikseerivad vedrud puudu ja need põhjustasid sillas klobinat nagu oleks mingi puks või kuulliigend kutu, kuid ei tahtnud varem klotse vahetada, kuna seal oli veel omajagu materjali (üle poole). Lahenduseks oli pingutustraat, mis ei lasknud klotsidel koliseda.

Nüüd uute klotsidega kadus see probleem ära ja kõik on väga bro.

Nüüd lumega tundub A8 päris võimas, jaksab nelja ratast isegi ringi ajada :D Päris mõnus on lahistada kui autol külg ees ja V8 möirgab :)
Et suvel sama asja teha saaks, läheks vaja kaht turbot ja progeaju (600+hj/800+Nm), ilmselt suht varsti pärast seda ka 6k manuaali conversionit ;)


www.porsche-foorum.org
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
seitsmene
huviline

Avatar


Registreerunud 10.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A8 4,2

postitati 05.12.10 12:21 Tsiteeri


Minu D2-l läks ka isuga just sisemisi klotse, tunne on tuttav. Väike kolin, mis kergel pidurihoidmisel ära kadus on ka tuttav teema - suhteliselt kiiresti peale klotside vahetust oli see tagasi.
Aga suveks ülelaadimine jne, seda on ka mitmed mõtisklenud. Agasid on rohkem, kui korraga välja paistab. Seetõttu jäi mul endal ka tegemata, aga lootus ei kao. Äkki oled just Sina see mees, kes meile kauaoodatu ära näitab :P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Raceboy
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2

postitati 05.12.10 12:45 Tsiteeri


No nii mõnigi auto on ära turbotatud, mille kohta on öeldud, et sellest palju loota pole, nii et kõike on võimalik teha.

A8-l on lihtsalt ruumiga ilgelt kitsas käes ja mingist optimaalsest turbokollest võib vaid und näha, kuid see pole show-stopper. Progeaju ka nagu probleeme ei valmista ja kokkuvõttes saaks asja umbes 30 000 eest tehtud saama (kõik asjad teen ise), põhiline takistus asja juures on pigem see, et a) tegu igapäevasõidukiga, b) midagi pole katki ja seda mis töötab, ei viitsi parendama hakata, c)neljast Porschest kaks vajavad samuti kõvasti aega ja muid ressursse, et valmis saada.

A8 puhul on mul tegelikult peast läbi hoopis teine parendusplaan käinud. Mõtlesin mingi V8 kottimineku vms puhul sinna 1.9 TDI aretada ja sellest umbes 300-350 Hj + hunnikus pöördemomenti välja pigistada. Võtmesõnadeks ikka progeaju+compound ülelaadimine kahe turboga. Tulemuseks oleks palju kiirem auto, kui praeguse mootoriga, kergem ja lisaks oleks rahuliku sõidu kütusekulu 5-6l/100 km peale.
Kütusekulust rääkimine võib sellise masina puhul muidugi pentsik tunduda, aga A8 puhul oleks projekti mõte hoopis see, et ON võimalik teha auto, mis on väga mugav ja ruumikas, suhteliselt hea juhitavusega (all juba ka coiloverid), väga kiire ja võtaks väga vähe kütust.
Seda pole mõtet ka karta, et kohaltvõtt kehva oleks vms. 1.9TDI'sid paigaldati ju A6-e peale ka, mis oma teraskerega vaid 60-70 kg A8-st kergemad on (keegi võiks täpsustada, kui palju A6 1.9TDI kaalub?). Kergema mootori puhul langeb ka A8 tühimass.


Aga noh, see on hetkel puhtalt spekulatsioon ja pole praegu aega ega viitsimist sellega tegeleda. Kui midagi katki läheb või midagi targemat enam teha pole, vaatame edasi :)


www.porsche-foorum.org
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 05.12.10 13:31 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Raceboy
Mõtlesin mingi V8 kottimineku vms puhul sinna 1.9 TDI aretada ja sellest umbes 300-350 Hj + hunnikus pöördemomenti välja pigistada. Võtmesõnadeks ikka progeaju+compound ülelaadimine kahe turboga. Tulemuseks oleks palju kiirem auto, kui praeguse mootoriga, kergem ja lisaks oleks rahuliku sõidu kütusekulu 5-6l/100 km peale.

Esmapilgul kõlab pühadustteotavana, kuid kui eelarvamused kõrvale heita ja süveneda, on asjal vägagi jumet. 300kg kergem B6 1.9q liigub juba oma 96/285-ga täitsa mõnusalt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Raceboy
huviline

Avatar


Registreerunud 02.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: S8 '99, Porsched: 924 "GTP" 2,5T, '67 911 RSR, 78' 911, 2x 944 S2

postitati 05.12.10 13:41 Tsiteeri


Lisaks on ju A8-t diiselmootoriga tehtud ka, aga see 2.5TDI on liiga raske, võtab rohkem ruumi ja selle jõu kättesaamiseks tuleb sama palju vaeva näha.
Aga noh, kone jääks ju ikkagi VAG, mitte nt mõne japsi/korea vms oma :D


www.porsche-foorum.org
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 05.12.10 13:49 Tsiteeri


2.5 on niikuinii õnnetu. Pole ta öko ka. Samas oleks 1.9TDi A8 projekti aluseks ehk sobivam mõni lõpnud 2.5 (või isegi 3.3) konega A8q võtta. Diislispetsiifiliste asjade valmidus on etem.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 43.3% - SQL: 56.7%]