Taavi.M(Audi&VW)
huviline
Registreerunud 20.05.10
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 treser megasquirt2 quattro, Passat 1.9tdi b5.5 4motion
|
postitati 24.05.10 17:04
|
|
|
(OLEMAS) Vaja üheteljelist puksiirhaagist laenutada tartus
Tere! plaanis tallinnas osta audi 200 TQ ja vaja tallinnast tartu veada aga endal ei ole vedamiseks käru ja jäiga ühenduse jaoks peab veetaval autol
olema kindlustus mida ei ole.
kas kellegil on üheteljelist pukseerhaagist või teab kustkellelt saaks laenutada tartus?
Taavi
53814821
Tartu
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
|
Taavi.M(Audi&VW)
huviline
Registreerunud 20.05.10
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 treser megasquirt2 quattro, Passat 1.9tdi b5.5 4motion
|
postitati 24.05.10 17:14
|
|
|
hmm.. huvitav palju audi 200 TQ kaalub?
kas seda käru nt. bemmiga võib vedada ja b katiga?
|
|
|
Taavi.M(Audi&VW)
huviline
Registreerunud 20.05.10
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 treser megasquirt2 quattro, Passat 1.9tdi b5.5 4motion
|
postitati 24.05.10 17:20
|
|
|
auto pealeajamine saab vist paras keberniit olema
|
|
|
Ardo
huviline
Registreerunud 22.02.08
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B2sedaan C5avant
|
postitati 24.05.10 18:00
|
|
|
Meil endil selline olemas ja oleme toonud autosid Tartust, Tallinnast ja pisemaid otsi teinud. Ei ole see auto peale ajamine midagi hullu. Ja vedada
saad kaa B katiga, aga sellegipoolest peab olema veetaval autol kindlustus, aga minu autogi sai tuua Tallinnast ilma kindlustuseta, isegi politsei
sõitis korra taga, aga kinni ei peetud. Vedada saad ka tavalise sõiduautoga.
|
|
|
|
äss
klubiliige ac aasta auto 2011 võitja
Registreerunud 23.03.04
Asukoht: Tallinn/Saue
Kasutaja on eemal
Auto: 2x 1,8t ja masuudipress
|
postitati 24.05.10 18:06
|
|
|
B katiga võid vedada kerghaagist. Auto treileri jaoks vaja juba BE või E kat ja maksimaalne lubatud haagise mass on kirjas auto passis.
Ramirent pakub auto treilat 300.- päev tartus.
best ET 8,9 sek@268kmh - 1311hp
|
|
|
|
Ardo
huviline
Registreerunud 22.02.08
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B2sedaan C5avant
|
postitati 24.05.10 18:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: äss
B katiga võid vedada kerghaagist. Auto treileri jaoks vaja juba BE või E kat ja maksimaalne lubatud haagise mass on kirjas auto passis.
Ramirent pakub auto treilat 300.- päev tartus. |
Jutt käib üheteljelisest puksiirkärust, millele toetuvad veetava auto esirattad, tagarattad jooksevad niisama kaasa. Ja seda võib vedada B-kategooria
sõidukiga ja lubadega. Veetaval autol peab olema kehtiv kindlustus. Treiler on jah juba keerulisem teema.
Aga teemaalgatajale seda, et Q ei ole soovitatav ühe teljega maas lohistada, pead kas gardaani lahti laskma või tõesti treila rentima.
|
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 24.05.10 18:33
|
|
|
B kati olemasolu ei luba vaid kerghaagist vaid ka:
Juhiloa B kategooria - B-kategooria auto koos kerghaagisega või koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei
ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg.
Eriveosena veetava pukseeritava seadme(jäik ühenduslüli ratastel) kohta on oma seadus: Link
|
|
|
Taavi.M(Audi&VW)
huviline
Registreerunud 20.05.10
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 treser megasquirt2 quattro, Passat 1.9tdi b5.5 4motion
|
postitati 24.05.10 20:01
|
|
|
Paistab, et autole kuu ajalise kindlustuse tegemine ja jäik ühendus tuleb mõtekam kui rentida haagis ja siis otsida veel juht ka ja masin mis seda
kõike vedada jõuaks.
Vaatasin järgi, kindlustus 1 kuu 134kw masinale tuleb mul 600 eek.
Ei tea kui ma ilma kindlustuseta vean kas siis on kindel vahelejäämine? 
Paistab, et ei leia seda üheteljelist puksiirhaagist tartukandist, on ikka jama lugu küll, ei saa sis ühte autot ära veetud.
|
|
|
Ardo
huviline
Registreerunud 22.02.08
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B2sedaan C5avant
|
postitati 24.05.10 20:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Taavi.M(Audi&VW)
Paistab, et autole kuu ajalise kindlustuse tegemine ja jäik ühendus tuleb mõtekam kui rentida haagis ja siis otsida veel juht ka ja masin mis seda
kõike vedada jõuaks.
Vaatasin järgi, kindlustus 1 kuu 134kw masinale tuleb mul 600 eek.
Ei tea kui ma ilma kindlustuseta vean kas siis on kindel vahelejäämine? 
Paistab, et ei leia seda üheteljelist puksiirhaagist tartukandist, on ikka jama lugu küll, ei saa sis ühte autot ära veetud. |
Meilt vb saad laenata, aga pean hinna üle täpsustama. Viimati oli see hind minuarust paar nelipakki ööpäevas.
Aga nagu mainisin, siis ise oleme toonud Tallinast kaks kindlustuseta masinat, mõlemal korral on politsei näinud, aga pole midagi teinud. Tallinnast
minu juurde on 150km.
|
|
|
|
Taavi.M(Audi&VW)
huviline
Registreerunud 20.05.10
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 treser megasquirt2 quattro, Passat 1.9tdi b5.5 4motion
|
postitati 24.05.10 20:18
|
|
|
kuskohas on öeldud, et pukseeritaval masinal peab kindlustus olema?
Ma leidsin ainult niipalju pukseerimise kohta liikluseeskirjades:
22. peatükk
MOOTORSÕIDUKI PUKSEERIMINE
§ 212. Sõitjaid tohib olla pukseeritava mootorsõiduki juhikabiinis ja pukseeritavas sõiduautos ainult juhul, kui pukseeritava sõiduki roolis on
juht.
§ 213. Pukseeritavas mootorsõidukis (autorongis) ei pea olema juhti vaid pukseerimisel sellise jäiga ühenduslüliga, mis tagab pukseeritava
mootorsõiduki (autorongi) juhitavuse.
§ 214. Ühtki inimest ei tohi olla pukseeriva mootorsõiduki veoplatvormil ega sellele osaliselt toetatud sõidukis.
§ 215. Painduv ühenduslüli peab jätma sõidukite vahemaaks 4–6 m ja selle keskosa peab olema selgesti nähtavalt tähistatud.
§ 216. Pukseeritaval mootorsõidukil (autorongil) peavad igal ajal põlema ohutuled. Ohutulede puudumisel peab pukseeritavale mootorsõidukile
(autorongile) olema pandud taha, nähtavale kohale, ohukolmnurk.
§ 217. Pukseerida ei tohi kiiremini kui 50 km/h.
§ 218. Pukseerida ei tohi:
1) painduva ühenduslüliga – kiilasjääl, või niisugust mootorsõidukit (autorongi), millel ei tööta sõidupidur või rool;
2) vardakujulise jäiga ühenduslüliga – mootorsõidukit (autorongi), millel ei tööta rool;
3) mis tahes jäiga ühenduslüliga – mootorsõidukit (autorongi), mille tegelik mass on suurem pukseeriva sõiduki tegelikust massist, juhul kui
pukseeritaval mootorsõidukil ei tööta sõidupidur;
4) enam kui ühte mootorsõidukit (autorongi);
5) autorongi, mille haakeseadis on rikkis;
6) soolomootorrattaga ega soolomootorratast.
aadress on siin: http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13305765
|
|
|
Ardo
huviline
Registreerunud 22.02.08
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B2sedaan C5avant
|
postitati 24.05.10 20:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Taavi.M(Audi&VW)
kuskohas on öeldud, et pukseeritaval masinal peab kindlustus olema?
Ma leidsin ainult niipalju pukseerimise kohta liikluseeskirjades:
22. peatükk
MOOTORSÕIDUKI PUKSEERIMINE
§ 212. Sõitjaid tohib olla pukseeritava mootorsõiduki juhikabiinis ja pukseeritavas sõiduautos ainult juhul, kui pukseeritava sõiduki roolis on
juht.
§ 213. Pukseeritavas mootorsõidukis (autorongis) ei pea olema juhti vaid pukseerimisel sellise jäiga ühenduslüliga, mis tagab pukseeritava
mootorsõiduki (autorongi) juhitavuse.
§ 214. Ühtki inimest ei tohi olla pukseeriva mootorsõiduki veoplatvormil ega sellele osaliselt toetatud sõidukis.
§ 215. Painduv ühenduslüli peab jätma sõidukite vahemaaks 4–6 m ja selle keskosa peab olema selgesti nähtavalt tähistatud.
§ 216. Pukseeritaval mootorsõidukil (autorongil) peavad igal ajal põlema ohutuled. Ohutulede puudumisel peab pukseeritavale mootorsõidukile
(autorongile) olema pandud taha, nähtavale kohale, ohukolmnurk.
§ 217. Pukseerida ei tohi kiiremini kui 50 km/h.
§ 218. Pukseerida ei tohi:
1) painduva ühenduslüliga – kiilasjääl, või niisugust mootorsõidukit (autorongi), millel ei tööta sõidupidur või rool;
2) vardakujulise jäiga ühenduslüliga – mootorsõidukit (autorongi), millel ei tööta rool;
3) mis tahes jäiga ühenduslüliga – mootorsõidukit (autorongi), mille tegelik mass on suurem pukseeriva sõiduki tegelikust massist, juhul kui
pukseeritaval mootorsõidukil ei tööta sõidupidur;
4) enam kui ühte mootorsõidukit (autorongi);
5) autorongi, mille haakeseadis on rikkis;
6) soolomootorrattaga ega soolomootorratast.
aadress on siin: http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13305765 |
Siis on vist mingid muudatused tehtud, kunagi kusagilt ma lugesin küll selle välja. Aga nohh, seda mugavam sulle ju .
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 24.05.10 20:35
|
|
|
Kas seda liikluskindlustus seadus mitte ei reklementeeri?
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Lauri2
huviline
Registreerunud 03.03.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 80
|
postitati 25.05.10 09:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Kas seda liikluskindlustus seadus mitte ei reklementeeri? |
Eelmisel suvel sama küsimuse korral helistasin politseisse. Sealt saadud vastuse järgi pukseeritaval autol kindlustust vaja ei olnud.
Ühest asjast ma aru muidugi ei saa:
Esiveolistel autodel on kerghaagise lubatud suurim mass harilikult 750 kg.
Audi 100Q võib vedada haagist kuni 1750 kg. Auto enda täismass on 2100 kg, niiet B kati piiridesse (auto + haagis 3500kg) jäämiseks peab olema haagise
täismass kuni 1400kg. Sellisega 200TQ kaalus autot arvatavasti ei vea.
Kas 'veetaval autol tagumised rattad maas' haagise puhul sama arutlus kehtib, ei tea.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 25.05.10 19:11
|
|
|
Täna sai töö juures vanematelt isikutelt uuritud ja vastuseks oli see, et kui masinat pukseeritakse jäiga ühendusega(kuulub sinna ka siis see
üheteljeline käru, kus ainult esirattad peal) pole kindlustus kohustuslik, kuid vedela (köiega pukseerimine) pidavat olema kohustuslik.
Esimese puhul on see, et kindlustus kandub edasi vedavale söidukile (pöhimöte, et nagu vead käru järel, kuid kärule kindlustust vist ei teha?).
Teise varjandi puhul saab ju järelveetav vänderdada, kuhu tahes.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Taavi.M(Audi&VW)
huviline
Registreerunud 20.05.10
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 treser megasquirt2 quattro, Passat 1.9tdi b5.5 4motion
|
postitati 25.05.10 19:59
|
|
|
Ahh mis siin ikka põdeda, vean jäigaga ära ja ei ole midagi.
|
|
|
raemees
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal
Auto: BMW E90 320dA 2008a
|
postitati 25.05.10 20:26
|
|
|
Mul just sama teema kust siis oleks mõistlik küsida selle kindlustuse kohta?
Plaanis ka sellise käruga vedada kuhu veetva auto esirattad peale käivad.
Samas kui loogiliselt mõelda peaks ikkagi kindlustus olema, kuna tegu nagu järelkäruga ning kärul tuleb samuti kindlustus teha. Mis see veetav auto
nii midagi muud erineb tavalisest järelkärust 
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 25.05.10 21:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Esimese puhul on see, et kindlustus kandub edasi vedavale söidukile (pöhimöte, et nagu vead käru järel, kuid kärule kindlustust vist ei teha?).
|
Misasja?
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 25.05.10 21:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: raemees
Mul just sama teema kust siis oleks mõistlik küsida selle kindlustuse kohta?
Plaanis ka sellise käruga vedada kuhu veetva auto esirattad peale käivad.
Samas kui loogiliselt mõelda peaks ikkagi kindlustus olema, kuna tegu nagu järelkäruga ning kärul tuleb samuti kindlustus teha. Mis see veetav auto
nii midagi muud erineb tavalisest järelkärust |
Jäik ühenduslüli ratastel kuulub samuti eriveosena veetava pukseeritava seadme alla. See ei pea olema registreeritud, seega ei ole
vaja ÜV'd ega kindlustust.
Ja veelkord siis: Selle kohta on ka oma seadus: Link
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 26.05.10 16:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Esimese puhul on see, et kindlustus kandub edasi vedavale söidukile (pöhimöte, et nagu vead käru järel, kuid kärule kindlustust vist ei teha?).
|
Misasja? |
Andesta Kps, väljendus tuli möttest väga kohmakal kombel esile.
Ivar´i selgitus peaks teemale vast ammendava vastuse andma.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
raemees
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal
Auto: BMW E90 320dA 2008a
|
postitati 26.05.10 21:50
|
|
|
Ei tea, täna sai nii kindlustus BTA küsitud kui ARK ja mõlemid ütlesid et on vaja veetavale autole kindlustust. Seega sai see ka tehtud, ei hakanud
jamama ilma. Samas ütlesin ARK infole, et kas teil siis nagu kodulehel infot väljas ei ole seaduse muutuse kohta too tädike ei teadnud loomulikult
sellest midagi võta nüüd kinni mis õige. 
|
|
|
Taavi.M(Audi&VW)
huviline
Registreerunud 20.05.10
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 treser megasquirt2 quattro, Passat 1.9tdi b5.5 4motion
|
postitati 27.05.10 16:50
|
|
|
Kummaline riik meil siin, keegi midagi täpsemalt ei tea. 
|
|
|
Taavi.M(Audi&VW)
huviline
Registreerunud 20.05.10
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 treser megasquirt2 quattro, Passat 1.9tdi b5.5 4motion
|
postitati 12.06.10 21:07
|
|
|
Nonii, sain lõpuks ära veetud ramirendi puksiirhaagisega, leidsin auto ja autojuhi 1500 läks kokku maksma koos kütusega.
|
|
|