talbajoob
huviline
Registreerunud 15.09.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.05.10 12:26
|
|
|
Kuidas värvipritsmed autolt maha saada???
Probleem siis täpselt see, mis pealkirjas. Kuna üks idioodist töökaaslane otsustas oma krdi 53-e mu audist ainult paari meetri kaugusel värvida, siis
on kogu auto värvitolmu täis. Vast kujutate ette küll, milline pind jääb, kui püstoliga värvides tuul pritsmeid kannab. Siit ka küsimus- kuidas seda
käkki nüüd puhtaks saada, ilma et auto enda värv kahjustatud ei saaks? Bensiin, atsetoon, lahusti, lakibensiin??? Mõni parem võimalus?
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 07.05.10 12:33
|
|
|
Mina laseks idioodist töökaaslasel nüüd tagajärgede likvideerimisega tegelema hakata, möelgu ise, et kuidas.
Kipuks arvama, et igasugu lahustid ja mudrud mingil määral ikka jätavad oma jälje, bensiini tagajärge olen kahjuks tunda saanud, kus kogemata
suutsin 100ml jagu seda katusele kummuli keerata ja pärast oli laik järel.
Kes tegelevad värvitöödega ehk suudavad sulle konkreetsemaid vastuseid ja nippe soovitada.
Viimane vöimalus muidugi töökaaslase kulul ülevärv
PS:allajoonitud lause ei vasta töele, oli selleks siiski atsetoon/nitrolahusti.Kasutatud sai seda kahepoolse teibi jääkide eemaldamiseks, mida kasut.
ukseliistude kinnitamiseks.
Väga vabandan.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
talbajoob
huviline
Registreerunud 15.09.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.05.10 12:38
|
|
|
Mnjah. Ülevärvimist sai juba käratatud. Tüüp põhimõtteliselt juba nuttis. Ja kui lootma jääda sellele, et ta ise asja puhtaks teeb- enne jõuab issanda
päike 3x igavesti loojuda...
|
|
|
sink
huviline
Registreerunud 23.11.05
Asukoht: Kuressaare/Tallinn/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Uue otsingul
|
postitati 07.05.10 12:49
|
|
|
Ilmselgelt võib juhtuda ju juhus, et kui lasta patustajal see korda teha siis ta ilmselt võib ka sellega teatud mõttes kenasti hakkama saada -
pritsmed on maas, aga mis lõpptulemusega, värv laiguline või tuhm. Minu meelest on otstarbekam ise asja üle kontrolli omada ja sellega tegelda või
pädevasse asutusse viia, "sõber" las aga maksab, peab nutma, aga pisarad pidavat hinge masendust leevendama või miskit sellist 
Igatahes nitrolahusti võta ka kindlasti nimekirjast maha, see tõmbab värvi tuhmiks.
Ise ei oska ka rohkemat soovitada, ehk õhtu poole satuvad pädevamad ka seda teemat lugema ja annavad omad soovitused.
E: Kas pigieemaldit pole proovinud juba, see ju värvi ei kahjusta ning peaks päris hea eemaldi olema, ma igasugu muud sodi autolt sellega kätte saanud
küll, suht edukalt (värvipiritsmeid pole veel muidugi proovinud).
|
|
|
MeLi
huviline
Registreerunud 30.03.10
Asukoht: saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 1988 audi 80 1.8S 65kw ja audi 100 2.3 85kw
|
postitati 07.05.10 12:51
|
|
|
Mul oli paar kuud tagasi sama teema kusjuures ja sain hakkama ksüleeniiga autol pole igatahes värvi maha võtnud aga pritsmed sain enam vähem kätte
Kui sul pole Audit, pole sul ka autot!!!
|
|
|
|
Krooniline
huviline
Registreerunud 19.03.08
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: Jeep GC; Volvo V70
|
postitati 07.05.10 13:04
|
|
|
Auto vesilihviga üle ja üle poleerida 
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.05.10 13:30
|
|
|
Mis tüüpi värviga seda "53"-e värviti? Proovi nitrolahustiga, suure tõenäosusega on abi. Nitrolahusti lakitud värvile liiga ei tee, kui just lappi
kauaks peale ei unusta.
|
|
|
Veiko2
huviline
Registreerunud 06.12.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Quattro 3.0 TFSI
|
postitati 07.05.10 13:48
|
|
|

|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 07.05.10 16:28
|
|
|
Lakibensiin ei tee normaalsele autovärvile midagi ja suure tõenäosusega saab vähemalt värske värvi maha, sõltuvalt värvist muidugi. Mida kauem
pritsmete eemaldamisega oodata seda keerulisem see töö olema saab.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
raemees
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal
Auto: BMW E90 320dA 2008a
|
postitati 07.05.10 21:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Mina laseks idioodist töökaaslasel nüüd tagajärgede likvideerimisega tegelema hakata, möelgu ise, et kuidas.
Kipuks arvama, et igasugu lahustid ja mudrud mingil määral ikka jätavad oma jälje, bensiini tagajärge olen kahjuks tunda saanud, kus kogemata suutsin
100ml jagu seda katusele kummuli keerata ja pärast oli laik järel.
Kes tegelevad värvitöödega ehk suudavad sulle konkreetsemaid vastuseid ja nippe soovitada.
Viimane vöimalus muidugi töökaaslase kulul ülevärv |
Oot mis see bensiin nüüd tegi siis, kuidas see võimalik on?
Kui küte tankides küljepeale jookseb siis ei tohiks seal ju üldse enam värvi olla...
Omal on plaanids bensiiniga pigiplekke eemaldama hakata, kuid seda postistust lugedes pean vist selle mõtte ümber mõtlema 
Golf 4 99a puhastasin bensiiniga ja polnud mingit probleemi.
|
|
|
talbajoob
huviline
Registreerunud 15.09.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.05.10 22:04
|
|
|
Niisiis. Sai läbi kolatud värvitöökojad ja värvipood. Kõige asjalikum lahendus tundub olevat poleerpastaga nühkimine. Värvijate juures jäi rohkem
selline 3000 ja + liivapaber koos poleerimisega kõlama, aga glasuriti poe vana võttis lahustipurgi(tulemus 0) ja mingi 3M poleerpasta(1kg=560.-).
Poleerpasta ajas asja ikka krrdima ilusaks . Ok,mõne suurema täpiga vist
peab rohkem vaeva nägema. Aga vähemalt on esialgne nähtav tulemus olemas.
Niiet, kui meeles on, pistan siia before ja after pilte. Ehk läheb kellelegi tulevikus tarvis, ehkki parem oleks, kui ei läheks....
Ja värviks peaks olema mingi suvaline ehituspoe hall metallivärv. Irooniana on auto enda värv tumesinine... Audi seisis küll 2-3 kuud,aga vihm ja
lumeminek pesid talt vist ikka tolmu maha. Esialgu lootsin just tolmukihile- äkki tuleb autopesemisega maha. Tutkit brat. Selline tunne on, nagu
peseks peenikest liivapaberit.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 07.05.10 23:11
|
|
|
Esmase lahendusena lihvimist ja poleerimist kindlasti natukenegi mõistlikuks pidada ei saa. Missuguseid lahusteid enne selliseid lahendusi prooviti?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 07.05.10 23:12
|
|
|
Klaasidelt võid nitrolahustiga hõõruda. Kuid värvile on kõige mõistlikum jah läheneda poleerimisega. Võtab üsna hästi maha. Suuremaid täppe võid siis
õrnalt lahustiga proovida, kaua ei tohi teda lahustiga koos hoida muidu hakkab juba lakki kahjustama. Ja ära teda väga kõvasti selle lahustiga hõõru
ka, see jätab laki sisse jäljed. Ala lahustiga koos detaili ära küünega kraapima väga mine. Või pigem jah 3000 vesilihv ja siis pastaga üle.
Kui võimalik kasuta mõnda teenust. Vesilihviga võid kuskilt läbi lükata ning ise poleerides ei pruugi tulemus kõige parem jääda. St alguses on ilus
aga mõne aja möödudes kuivavad heledamd laigud välja juhul kui oled liivapaberit seal kasutanud.
Kokkuvõttes, lase auto üle poleerida korralikult. Kui peale poleeri jäävad veel osad täpid peale siis seal tuleks lihvimist kasutada. Igasugused
lahustid ja asjad kahjustavad lakki rohkem ja võivad asja päris ära rikkuda, nendest hoia esialgu eemale.
Ole õnnelik, et tsement ei olnud. Mulle meenus üks olukord kus S klassi MB AMG oli sadamas seisnud mitu kuud ja tsemenditolm peale lendand. Ei mõjunud
seal poleer ka kuna tegu oli keraamilise lakiga. Oleks veel tavaline olnud siis vb oleks poleerides korda saanud. Eiteagi mis tollest lõpuks sai. Üle
millist autot üsna kahju üle värvida.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 08.05.10 06:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: raemees
Oot mis see bensiin nüüd tegi siis, kuidas see võimalik on?
Kui küte tankides küljepeale jookseb siis ei tohiks seal ju üldse enam värvi olla...
Omal on plaanids bensiiniga pigiplekke eemaldama hakata, kuid seda postistust lugedes pean vist selle mõtte ümber mõtlema 
Golf 4 99a puhastasin bensiiniga ja polnud mingit probleemi. |
Muutsin oma postitust.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 08.05.10 07:03
|
|
|
Esiteks on bensiin mürgisem. Peale selle suure tõenäosusega su auto haiseb pärast. Parem osta mingi normaalne leotusvahend mis on selleks ettenähtud.
|
|
|
raino84
huviline
Registreerunud 29.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Allroad 2,7Tdi, 140kw, 09
|
postitati 08.05.10 07:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: raemees
Oot mis see bensiin nüüd tegi siis, kuidas see võimalik on?
Kui küte tankides küljepeale jookseb siis ei tohiks seal ju üldse enam värvi olla...
Omal on plaanids bensiiniga pigiplekke eemaldama hakata, kuid seda postistust lugedes pean vist selle mõtte ümber mõtlema 
Golf 4 99a puhastasin bensiiniga ja polnud mingit probleemi. |
Milleks peaks hakkama bensiiniga pigiplekke eemaldama, kui selle protsessi jaoks on ette nähtud spetsiaalne pigipleki eemaldi? See bensiini hais
jne...
|
|
|
priit0001
huviline
Registreerunud 04.09.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.05.10 10:11
|
|
|
Värvitolmu eemaldamiseks peaks katsetama kõigepealt leebemate vahenditega, nagu poleerivad vahad.
Kui need ei aita, leiab kindlasti midagi sobivat siit valikust:
http://www.autostuudio.ee/tooted.html?page=shop.browse&category_id=124
Audiklubi liikmetele hinnad -10% soodsamad.
|
|
|