h.u
huviline
Registreerunud 04.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C7 BiTDI
|
postitati 05.03.10 12:54
|
|
|
suvine diisel talveoludes
Talvel sai proovitud käivitada üht Audi 100 diislit. Ei läinud käima. Esmane mõte oli, et kuna augustis viimati auto liigutas, siis on sees suvine
diisel. Tekkis küsimus, et mis temperatuurini suvine diisel operatiivne on? Ning kui -25ga ikka ära külmab, kas siis on terve paak üks suur jääkuubik?
|
|
|
Urmet24
huviline
Registreerunud 04.01.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a4 avant b8
|
postitati 05.03.10 12:57
|
|
|
Seal eristub parafin, mis võtab Sul filtrid asjad kinni, jääks ei muutu miskit.
Kui kooliajast õigesti mäletan, siis suvine diiselkütus hangub -7 pealt.
|
|
|
|
h.u
huviline
Registreerunud 04.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C7 BiTDI
|
postitati 05.03.10 13:06
|
|
|
Ehk siis teoreetiliselt aitaks kütusefiltri vahetusest?
|
|
|
Urmet24
huviline
Registreerunud 04.01.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a4 avant b8
|
postitati 05.03.10 13:10
|
|
|
Vaheta kütusefilter ära ning pane talvist juurde.
|
|
|
|
ash
huviline
Registreerunud 28.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: typ85 CQ '87
|
postitati 05.03.10 13:12
|
|
|
..või vii auto sooja garaazhi. Või oota kevadet.
Mul omal 1 auto ootab sedasi omast lollusest..
|
|
|
h.u
huviline
Registreerunud 04.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C7 BiTDI
|
postitati 09.03.10 11:10
|
|
|
Kui sooja siis selle jaoks vaja oleks? Piisab paarist päevast 0-ringis kraadist, uus kütus ja filter sisse panna ning õnnestub?
|
|
|
kuno666
huviline
Registreerunud 15.07.06
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 2xV8 & 1x 2,2 20v.
|
postitati 09.03.10 11:21
|
|
|
Enda c4 sai ka talve alguses suvisega sõidetud ja kui ära külmus sai paak lahti võetud ja sõel puhtaks tehtud. Kõige lihtsam uus filter, tagant paagi
luuk maha sealt see kütuse torude ja sõelaga plastik välja parafiinist puhtaks ja värske kütus peale ja pole vaja midagi sulatada.
|
|
|
h.u
huviline
Registreerunud 04.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C7 BiTDI
|
postitati 09.03.10 15:42
|
|
|
Paaki väga keeruline maha võtta, arvestades, kuhu auto seisma jäi. Tungraua pealt ometigi paaki maha ei võta.
|
|
|
kuno666
huviline
Registreerunud 15.07.06
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 2xV8 & 1x 2,2 20v.
|
postitati 09.03.10 15:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: h.u
Paaki väga keeruline maha võtta, arvestades, kuhu auto seisma jäi. Tungraua pealt ometigi paaki maha ei võta. |
Sa ei võtagi paaki maha, kui sedaan siis istme taga kõrgema kohapeal on must kaan 3 kruviga kinni, see keera maha ja saad torud kätte. Avandil peaks
ka kuskil seal see asuma. Arvatavasti see sama paagisisene sõel umbes.
|
|
|
kella4
huviline
Registreerunud 10.10.07
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.03.10 16:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: h.u
Tekkis küsimus, et mis temperatuurini suvine diisel operatiivne on? |
Kuni -5 ga probleeme pole, KUI küte kvaliteetne ja auto küttesüsteem korras. Aga see on kah äärmuslik variant kui näiteks järsult külmateeb sügisel
(mitte öökulma vaid pidevalt alla nulli). On liigeldud suvisega ka -10 ga aga see juba äärmiselt riskantne tegevus parafiini eraldumise ja ummistuste
seisukohalt.
Selge see et hetkeilmadega pole probleemi suvise küttega kellel miskipärast sees.
|
|
|
pampkuri
huviline
Registreerunud 08.03.04
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 Typ85 20vT Ehitamisel. 2,5 TDIQ
|
postitati 09.03.10 17:22
|
|
|
Suvise diisli hägustumine toimud alates -17 mul ühes autos oktoobris tangitud küte sees laupäeval oli -19 läks käima küll. Võtad paagil kaane maha ,
jooda 21w pirnile juhtmed taha pane paaki ja pirn põlema lase kütus soojaks.
Käisin nädalavahetusel Pesas peol 12.12. 2009. Lapsed oksendasid ja kaklesid tore oli.
|
|
|
|
KrahvK
huviline
Registreerunud 26.06.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 q 2,5TDI 132kw
|
postitati 13.03.10 19:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pampkuri
Suvise diisli hägustumine toimud alates -17 mul ühes autos oktoobris tangitud küte sees laupäeval oli -19 läks käima küll. Võtad paagil kaane maha ,
jooda 21w pirnile juhtmed taha pane paaki ja pirn põlema lase kütus soojaks. |
Paagis saad küll kütuse soojaks aga seleta palun kuidas soojendad torudes ja filtris olevat kütust, mis hangub esimesena? Kui pirni paaki suskamisel
mootor ei käi siis üsna tühi töö.
|
|
|
Karel87
huviline
Registreerunud 08.04.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.03.10 19:03
|
|
|
leeklamp on vähemalt rekkameestel hädapärane lahendus. Jah..., sellepärast on ka palju veoautosid maha põlenud.... sõiduauto süütamine on
tõenäoliselt veel kordades lihtsam.
Ise olen läbi häda omandanud ulatuslikud kogemused suvediisli pakases kasutamisega. Oleneb filtrist, aga minuautol tõmbab kütte kinni 12-13
miinuskraadi juures. Hädaga kompunnisin kütuse eelsoojendi, millega -29 juures sai veel suvisega sõita.
Üldiselt suvekütusega pakases käivitamisel probleeme ei teki. Tühikäigul võib samuti probleemideta tuksuda, aga sõita ei kannata. Probleem siis nendes
paljuräägitud parafiiniebemetes, mis kütusest välja settivad. Mõni kilomeeter ja mootor jääb nälga, sest kütusefilter on parafiiniga kinni kititud.
Ise pole sellel juhul filtrit vahetanud. Olen võtnud kõrgsurve pumbalt vooliku maha ja siis rehvipumbaga vaikselt õhku filtrisse lööma, et kõik pasa
tagasi paaki lööks. Kõrgsurve pumba täidad samas korralikult kütusega ja ühendad vooliku tagasi. Kui pump kütet täis ja autol muid probleeme pole,
siis käivitub kohe! Gaasi muidugi kohe anda ei tohi, sest filter on ju tühi ja süsteemil tuleb lasta natuke ennast kohapeal õhutada. Kui paagis jätta
suvine hägu vahetamata, siis ole valmis seda protseduuri lõpmatuseni kordama
Minu teksti ei tuleks võtta õpetusena, vaid lihtsalt isikliku kogemuste kirjeldusena, mis on omandatud vanade, läbinisti mehhaaniliste
diiselsaanidega.
|
|
|
pampkuri
huviline
Registreerunud 08.03.04
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 Typ85 20vT Ehitamisel. 2,5 TDIQ
|
postitati 14.03.10 19:23
|
|
|
Vaat selle kütuse lased enne käivitamist soojaks.
Tsitaat: | Algselt postitas: KrahvK
Tsitaat: | Algselt postitas: pampkuri
Suvise diisli hägustumine toimud alates -17 mul ühes autos oktoobris tangitud küte sees laupäeval oli -19 läks käima küll. Võtad paagil kaane maha ,
jooda 21w pirnile juhtmed taha pane paaki ja pirn põlema lase kütus soojaks. |
Paagis saad küll kütuse soojaks aga seleta palun kuidas soojendad torudes ja filtris olevat kütust, mis hangub esimesena? Kui pirni paaki suskamisel
mootor ei käi siis üsna tühi töö. |
Käisin nädalavahetusel Pesas peol 12.12. 2009. Lapsed oksendasid ja kaklesid tore oli.
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 14.03.10 20:15
|
|
|
Ei juhtu ühegi kütusega üle -13/14/15°C temperatuuriga mitte kui midagi, ka suvine diiselkütus hakkab parafiini moodustama alles madalamatel
temperatuuridel. Parafiin oleks kasulik siiski kinni püüda, mitte paaki tagasi puhuda ja selle jaoks oleks ilmselgelt parim lahendus lisafilter, eriti
arvestades, et audi kütusefiltrid nii roppkallid on.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
--Tiigerx--
huviline
Registreerunud 08.11.09
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 14.03.10 20:35
|
|
|
Ise sõidan veel siia maani suvisega, kuna toda venelase kujul hullka varutud. Ja ei ole too küll ära hangunud, kuna sai siin üht küte lisandit peale
valatud, ja toimib. Muidugi ma ei tea kas see sõltub sellest ka, kas on tava diisel või turbo diisel.
|
|
|
ahtii
huviline
Registreerunud 30.03.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.03.10 20:35
|
|
|
Jaga enda teadmisi kütte eelsoojendi osas rohkem. Endalgi huvi sellise ehitamise vastu.
Tsitaat: | Algselt postitas: Karel87
leeklamp on vähemalt rekkameestel hädapärane lahendus. Jah..., sellepärast on ka palju veoautosid maha põlenud.... sõiduauto süütamine on
tõenäoliselt veel kordades lihtsam.
Ise olen läbi häda omandanud ulatuslikud kogemused suvediisli pakases kasutamisega. Oleneb filtrist, aga minuautol tõmbab kütte kinni 12-13
miinuskraadi juures. Hädaga kompunnisin kütuse eelsoojendi, millega -29 juures sai veel suvisega sõita.
Üldiselt suvekütusega pakases käivitamisel probleeme ei teki. Tühikäigul võib samuti probleemideta tuksuda, aga sõita ei kannata. Probleem siis nendes
paljuräägitud parafiiniebemetes, mis kütusest välja settivad. Mõni kilomeeter ja mootor jääb nälga, sest kütusefilter on parafiiniga kinni kititud.
Ise pole sellel juhul filtrit vahetanud. Olen võtnud kõrgsurve pumbalt vooliku maha ja siis rehvipumbaga vaikselt õhku filtrisse lööma, et kõik pasa
tagasi paaki lööks. Kõrgsurve pumba täidad samas korralikult kütusega ja ühendad vooliku tagasi. Kui pump kütet täis ja autol muid probleeme pole,
siis käivitub kohe! Gaasi muidugi kohe anda ei tohi, sest filter on ju tühi ja süsteemil tuleb lasta natuke ennast kohapeal õhutada. Kui paagis jätta
suvine hägu vahetamata, siis ole valmis seda protseduuri lõpmatuseni kordama
Minu teksti ei tuleks võtta õpetusena, vaid lihtsalt isikliku kogemuste kirjeldusena, mis on omandatud vanade, läbinisti mehhaaniliste
diiselsaanidega. |
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 14.03.10 21:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: --Tiigerx--
Muidugi ma ei tea kas see sõltub sellest ka, kas on tava diisel või turbo diisel. |
Turbatiislil tekivad turbalibled, tavadiislil parafiinid.
Soojendusest nii palju, et kui õnnestub tekitada mingi ringlus paagi ja soojusvaheti vahel siis on ok ja mootor töötab, st ntx plokisoojendusest on
kasu täpselt nii kaua kuni paagis kütus kuubikuks pole hangunud. Töötava mootoriga seda ei juhtu kuna siis toimub pidev kütuseringlus kapotialuse ja
paagi vahel.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Karel87
huviline
Registreerunud 08.04.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.03.10 22:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ahtii
Jaga enda teadmisi kütte eelsoojendi osas rohkem. Endalgi huvi sellise ehitamise vastu.
|
Mõtteid kütuse eelsoojendi ehitamiseks võib siit leida hulgim:
http://biodiesel.infopop.cc/eve/forums/a/tpc/f/159605551/m/7521042961
Minu eelsoojendi sai peenelt öeldes õli-kütus tüüpi soojusvaheti. Praktikas sai ümber õlifiltri tihedalt mähitud umbes 1,5-2 meetrit 10mm läbimõõduga
vasktoru. Peale sai veel plekist klamber meisterdatud, mis toru tihedalt vastu õlifiltrit tõmbas. Filtrit läbiv kuum õli siis soojendas vasktoru ja
selles olevat kütust. Voolikud said siis ühendatud nii, et paagist tulev kütus läbis enne selle vasktoru ja alles siis läks filtrisse. Mingise
soojusisolatsiooniga ma ei tegelenud ja seetõttu oli kaadervärgi kasutegur üsna madal. Temperatuuril 15-20 miinust, oli kütusefilter käega katsudes
leige, nii umbes 20 plusskraadi. Igatahes piisav, et vältida filtri ummistumist. Suure külmaga tekkis ainult see probleem, et paagis olev sõel kippus
parafiinist ummistuma. Paarsada kilomeetrit sai sõita, kui hakkas jälle tunda andma, et ei tule piisavalt kütet peale. Aitas see, kui filtri tagant
ühendasid vooliku lahti ja jälle suruõhku sisse.
Uueks hooajaks teen vast midagi korralikumat, kui ühe tunniga kokku visatud rats. Õlifiltri all olev õlijahuti, mida jahutusvedelik läbib, paistab
olevat väärtuslik doonor sellisteks aretusteks
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 14.03.10 22:27
|
|
|
Tsitaat: | Tsitaat: | Algselt postitas: ahtii
Jaga enda teadmisi kütte eelsoojendi osas rohkem. Endalgi huvi sellise ehitamise vastu.
[ | |
Aga kõigil vähegi enesest lugupidavatel diiselautode tootjatel on selline soojusvaheti juba tehaseseades autol olemas.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|