Lehekülgi: 1 2 |
diisel103
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 09.10.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.01.10 11:23
|
|
|
Audi A6 2,5tdi '94 krigiseb,KORRAS
Autoks siis 2,5tdi 103kw, 94a. Kui külmalt käima panna, käib kõrge pöördega ja ei ole midagi hullu, ainult jube diisli auto mürin, aga kui soojaks läheb ja pööre langeb, hakkab mingi krigin tuleb justkui
geneka juurest, olen kuulnud et diislil pidavat olema geneka otsas sidur, et see võib seda häält tegema hakkata, äkki keegi omab kogemusi sellise
asjaga ja oskab nõu anda, kusjuures sõbral 2,5tdi v6, teeb täpselt sama asja.
|
|
|
jokerAudi
huviline
Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 2018
|
postitati 06.01.10 11:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diisel103
Autoks siis 2,5tdi 103kw, 94a. Kui külmalt käima panna, käib kõrge pöördega ja ei ole midagi hullu, ainult jube diisli auto mürin, aga kui soojaks läheb ja pööre langeb, hakkab mingi krigin tuleb justkui
geneka juurest, olen kuulnud et diislil pidavat olema geneka otsas sidur, et see võib seda häält tegema hakkata, äkki keegi omab kogemusi sellise
asjaga ja oskab nõu anda, kusjuures sõbral 2,5tdi v6, teeb täpselt sama asja. |
Ise vastasid ära oma küsimusele See on geneka vabajooksu sidur, mis seda
kriginat põhjustab, enda 1.9TDI-l oli sama jama. Esmalt sai vahetatud geneka rihm, jäi vait, arvasin, et korras. Seejärel sai uus sidur pandud ja
korras ta ongi, ei mingit kriginat enam. Osta see sidur (üsna kallis jublakas, Tartus Raunexi autokaupades maksis ca 900.- kui õigesti mäletan) ja
lase ära vahetada.
|
|
|
|
diisel103
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 09.10.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.01.10 19:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jokerAudi
Tsitaat: | Algselt postitas: diisel103
Autoks siis 2,5tdi 103kw, 94a. Kui külmalt käima panna, käib kõrge pöördega ja ei ole midagi hullu, ainult jube diisli auto mürin, aga kui soojaks läheb ja pööre langeb, hakkab mingi krigin tuleb justkui
geneka juurest, olen kuulnud et diislil pidavat olema geneka otsas sidur, et see võib seda häält tegema hakkata, äkki keegi omab kogemusi sellise
asjaga ja oskab nõu anda, kusjuures sõbral 2,5tdi v6, teeb täpselt sama asja. |
Ise vastasid ära oma küsimusele See on geneka vabajooksu sidur, mis seda
kriginat põhjustab, enda 1.9TDI-l oli sama jama. Esmalt sai vahetatud geneka rihm, jäi vait, arvasin, et korras. Seejärel sai uus sidur pandud ja
korras ta ongi, ei mingit kriginat enam. Osta see sidur (üsna kallis jublakas, Tartus Raunexi autokaupades maksis ca 900.- kui õigesti mäletan) ja
lase ära vahetada. |
Selge nüüd on siis viga kindel, kallis ka teine,aga tänud aitamast.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 06.01.10 20:12
|
|
|
Genekal vabajooksu sidur? Mis ajast? Milleks see vajalik on?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 06.01.10 20:26
|
|
|
Vajalik selleks,et ei lõhuks rihma ega pingutit ja rihma rullikuid-rattaid. Eriti diiselmootorite puhul.
Kui järsku gaasi maha lased-mootori suretad, siis geneka inerts ilma sidurita on nii suur, et parimagi tahtmise juures hakkab lamerihma niiöelda
venitama. Olen ise neid vahetanud palju, ja tuksis siduri puhul teeb see lamerihma pinguti ikka päris hulle tükke seal,rihmast ei räägi üldse.
Kiilrihm on kordades rohkem läbilibisev kui lamerihm ja kiilrihm kipub üldiselt ka ajalukku kaduma vaikselt.
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 06.01.10 20:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Vajalik selleks,et ei lõhuks rihma ega pingutit ja rihma rullikuid-rattaid. Eriti diiselmootorite puhul.
Kui järsku gaasi maha lased-mootori suretad, siis geneka inerts ilma sidurita on nii suur, et parimagi tahtmise juures hakkab lamerihma niiöelda
venitama. Olen ise neid vahetanud palju, ja tuksis siduri puhul teeb see lamerihma pinguti ikka päris hulle tükke seal,rihmast ei räägi üldse.
Kiilrihm on kordades rohkem läbilibisev kui lamerihm ja kiilrihm kipub üldiselt ka ajalukku kaduma vaikselt. |
Jh, pean tunnistama, et minule pole sellist asja veel ette jäänud (või ei ole osanud tähelepanu pöörata), kuigi lamerihmaga autode genekaid olen
lahanud küll. Millest see sidur koosneb ja mismoodi välja näeb? Lihtsalt libisemisele töötav või mingi inertsmehhanismiga?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 06.01.10 20:42
|
|
|
Hakkasin mõtlema kas to julla võib käiva mootori korral ka rihmapingiti hüppama ve värisema panna? Ühel passatil jäi peale pinguti vahetust se
värisema kuna rihm oli vana arvasin, et tolle süü. On kellegil ehk pilte kuda to junn seest välja näeb? Käega katsudes ta lihtsdalt tundub järgi andma
kui järsku keerata.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 06.01.10 20:47
|
|
|
Tööpõhimõtte ja isegi ehitus on täpselt sama mis starteri pendiksil. Rihmaseibi sisse on integreeritud siis see pendiksi osa.
Automees6, oled õigel teel.
|
|
|
|
dan.d
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 15.06.05
Asukoht: Tartumaa & Porolandia
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2,5 tdi a62,5tdi vw multivan
|
postitati 06.01.10 21:19
|
|
|
2.5tdi 97a seda küll pole
|
|
|
dan.d
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 15.06.05
Asukoht: Tartumaa & Porolandia
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2,5 tdi a62,5tdi vw multivan
|
postitati 06.01.10 21:22
|
|
|
seda häält võib teha:leevendusega rihmarattas,pinguti,pinguti amort,või ventika siduri laager.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 06.01.10 21:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: dan.d
2.5tdi 97a seda küll pole |
Kusjuures minu põkal ka seda pole. Kas 2,5 stel diislitel ültse on seda junni pandud? Ise näinud neid 1,9 TDi peal.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 06.01.10 21:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: dan.d
seda häält võib teha:leevendusega rihmarattas,pinguti,pinguti amort,või ventika siduri laager. |
Jep mul endal sama asi krigiseb hommikuti. Korra määrissin laagri ära siis mingi aeg oli vait.
|
|
|
dan.d
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 15.06.05
Asukoht: Tartumaa & Porolandia
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2,5 tdi a62,5tdi vw multivan
|
postitati 06.01.10 22:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Tsitaat: | Algselt postitas: dan.d
seda häält võib teha:leevendusega rihmarattas,pinguti,pinguti amort,või ventika siduri laager. |
Jep mul endal sama asi krigiseb hommikuti. Korra määrissin laagri ära siis mingi aeg oli vait. | kui seisma jättmisel käib krigin
läbi siis tavaliselt vendi laager ja see maksab oi oi kui palju.
***
Märkus moderaatorilt: "Kuna kasutaja ei ole vaatamata varasematele märkustele asunud järgima foorumi reeglite 3.
punkti, on kasutaja postitusõigus tühistatud!"
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 06.01.10 22:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: dan.d
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Tsitaat: | Algselt postitas: dan.d
seda häält võib teha:leevendusega rihmarattas,pinguti,pinguti amort,või ventika siduri laager. |
Jep mul endal sama asi krigiseb hommikuti. Korra määrissin laagri ära siis mingi aeg oli vait. | kui seisma jättmisel käib krigin
läbi siis tavaliselt vendi laager ja see maksab oi oi kui palju. |
Sa mõtled seda võlli laagrit kus ostas visko on? Mul õnneks pinguti laager või amort teeb kriginat. Teemaalgatajal soovitan ka pinguti üle vaadata.
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 07.01.10 18:49
|
|
|
Visco rihmaratta laager maksab poes 800 EEK kopikatega. Seda siis Rida5 2,5tdi mootorile.
|
|
|
Audihauto
huviline
Registreerunud 18.11.08
Asukoht: Tallinn,Paide
Kasutaja on eemal
Auto: 100 2,5 tdi c4 a6 2,5 tdi quattro c4
|
postitati 07.01.10 19:00
|
|
|
Tere.Põnev teema,ka minu autol kigiseb.Tahaks tõesti,kui kellelgi võimalik,panna pilt sellest,,ime seibist,siduriga``.
|
|
|
reisser
huviline
Registreerunud 09.12.07
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 ülelaetud masuudipress
|
postitati 07.01.10 19:55
|
|
|
Jah- oli ka minu autol selline krigin või nagin ees mootoris ja mõtlesin juba, et hammasrihma pingutusrullik, ostsin uue. Kuid sellega asi ei
piirdunud esiots laiali ja avastasin, et kriginat tegi hoopis otsademfer mille kummimuhv oli 3/4 osas puruks ja see jahvatas teatud pöördel vastu
otsaplekki.
Kuid muidugi on veel võimalik- viga tõesti kas lamerihma pingutusrullik või visko laager. Võta lamerihm maha ja auto käima saad kaks varjanti kolmest
võibolla välistatud.
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 07.01.10 21:21
|
|
|
Teema ühtib täpselt minu praeguste probleemidega. Oman ka A6 2.5TDI-d. Samamoodi ees midagi krigises ja nagises, lõpuks hakkas pinguti suht kõvasti
tõmblema ja rihm loopis nii et jube ragin järgi. Lugesin teemat ja mõtlesin, et probleem käes, kindlasti ka see geneka vabajooksu sidur, kuid täna
vaatasin genekat ja seal sellist asja küll polnud. Oli täiesti tavaline rihmaseib.
Teiseks probleemiks võis mul olla visko laager, mis loksub ja ringi ajades kõriseb. Selgelt aru saada, et laager omadega otsas. Selle kohta küsikski,
et kust selle laagrit saada võiks ja kui raske selle vahetamine on? Olen kuulnud, et pidi paras tegemine olema, tuleb kuuma anda ja siis välja
tõmmata, sisse pannes samamoodi kuumaks ajada. Uus laager koos kronsteiniga maksab kuskil 5500.-, täna Forsist küsisin. Ainuke variant on laager ise
ära vahetada, aga äkki keegi on teinud ja teab kuidas?
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 11.01.10 20:28
|
|
|
martin471 kirjuta ka teistele kuidas sina oma krigiseva laagri probleemi siis lahendasid.
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 11.01.10 22:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: j2mis
martin471 kirjuta ka teistele kuidas sina oma krigiseva laagri probleemi siis lahendasid. |
Kuna tegin mootorile suurema remondi ja eelarve niigi lõhki läks, siis ei tahtnud selle laagri eest liialt palju maksta ja kuna autot siiski endale
teen, siis otsustasin ka vana laagrit mitte uuesti tagasi panna. Niisiis leidsin muu lahenduse. Audi A6-l on visko laager kronsteini sisse pressitud,
kuuma andes saab kätte. Pressitud laager on pikk ja maksab eraldi ostes 2200.-, koos kronsteiniga üle 5000.-. Audi 100-l on aga kronstein täpselt
sama, kuid laager ei ole sinna mitte sisse pressitud, vaid on kinnitatud kolme poldiga ja maksab uuena nõks üle 1000kr (see oli siis originaalosa,
forss muud ei pakkunud). Foorumi kaudu hankisin endale Audi 100 kronsteini, mille eest maksin 350kr ja forsist tõin sellel uue laagri, millelt sain
firma kliendikaardiga 15% alla. Kokkuvõttes on olema tutikas laager ja sama kronstein, kuid probleemi lahendasin palju odavamalt.
Kuna Audi 100-sid peaks osadeks lammutatuna veel vedelema küll, siis soovitan teistelgi seda teed minna Nii palju veel mainiksin, et A6 uuem lahendus on siiski veid parem, sest kasutatakse pikka laagrit ja pikka võlli,
100-l on tavaline üherealine kuullaager, sellest tuleneb ka hinnavahe. Ise eeldan, et pikk laager peab ka kauem vastu, kuid 2200.- ainult laagri eest
välja käia...mina jätsin seekord vahele...
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 12.01.10 10:48
|
|
|
Vot sedasi käib lahendus Audide puhul
|
|
|
freelander
huviline
Registreerunud 06.09.05
Asukoht: imavere-tallinn-kose
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C7 facelift 3.0bitdi
|
postitati 27.04.10 07:50
|
|
|
Lihtsalt öeldes sobib siis a6 103kw 2,5tdile ilusti audi 100 tavaline kronstein koos laagriga?
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 29.04.10 15:12
|
|
|
Jah, nii ta tõesti on. Ainuke asi, mida tasub jälgida, on see, kas 100 pealt võetud kronstein on ikka kliimaga variandi oma. Sama kronsteini külge
kinnitub ka konditsioneeri pump, nii et kui kronsteinil vastavaid kinnituskohti ei ole, siis ei ole sellega midagi teha
Ära tasub märkida ka seda, et 100-l on täiesti tavaline üherealine kuullaager, mis kulub kindlasti kiiremini.
|
|
|
dislapartei
huviline
Registreerunud 27.04.10
Asukoht: rapla
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.05.10 08:24
|
|
|
Selline küsimus, et osades poodides müüakse vicosidurit. Kas see sidur on siis koos laagriga või ilma?
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |
|