Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Naastrehvide lubatud kasutusaeg lühenes (Vastuseid: 40 | Vaatamisi: 4353)
h6bekuul
postitusõiguseta huviline



Registreerunud 16.08.09
Asukoht: est
Kasutaja on eemal

Auto: auto

postitati 05.01.10 11:46
Naastrehvide lubatud kasutusaeg lühenes



Täna Riigi Teatajas avaldatud määruse järgi võib naastrehve sõidukil kasutada alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. «Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral naastrehve kasutada 1. oktoobrist kuni 30. aprillini,» seisab määruses.

See tähendab, et kui teeolud on talvised, ei hakata ka pärast 1. aprilli autojuhte naelkummide kasutamise korral trahvima.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
TheRRsr
huviline

Avatar


Registreerunud 14.02.09
Asukoht: Espoo
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5 2.6 - 11 l/100km

postitati 06.01.10 10:39


Aga kui ei ole talvised hakkavad tõie rauaga saama.
Ja see on ka hea, kuradi rõve on suvel kuulata kuidas keegi asfalti oma naastudega lõhub.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tort
huviline



Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A4 2.6

postitati 06.01.10 10:40


Kui otepääl veel kuskil lapike lund on, siis saab Tlnas sõites alati öelda, et tulen otepäält.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jokerAudi
huviline



Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 2018

postitati 06.01.10 10:54


Mõnes mõttes on õige piirata naastude kasutamise aega, aga samas, kas on õige seda nii varajasele kuupäevale tuua? Linnas näiteks võiks küll 31. märts üldjuhul lõpetada naastude kasutamise (kui liikled näiteks 85% ajast linnas või põhimaanteedel), maakohtades elavatel autoomanikel peaks see olema lubatud kauem, kuna metsavaheteedel ja kõrvalteedel sulab jää ning lumi üldiselt kauem.
Ma ei kujuta hästi ette, kui aprilli alguses on veel kohati musta jääd teedel (üldjuhul on lumi veel aprilli alguses teedel), ning peaks sõitma oma auto 225 laia suverehviga.
Ja kuidas saabki talviseid teeolusid üheselt mõista? Mis siis saab, kui näiteks sõidan Jõhvis paksus lumes, on naastud all, ütleme 3. aprill. Jõuan näiteks Tartusse, seal suht kuivad olud, peab politsei kinni- saan trahvi. Proovi seletada politseinikule, et Jõhvist alustasin lumes sõitu, vaevalt ta kuulab. Vaidlustada kohtus? Kahe otsaga asi. Kas siis jääb ainsa variandina märtsi lõpus hakata pagassis kaasas suverehve tassima, nii igaks juhuks, et äkki teises kohas on suvised olud? Absurd.
Ühesõnaga, üsna mõttetu tegevus oli lühendada naastrehvide kasutusaega, järjekordne viis, kuidas autojuhtidele "ära panna" ning trahve koguda. :(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
TheRRsr
huviline

Avatar


Registreerunud 14.02.09
Asukoht: Espoo
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5 2.6 - 11 l/100km

postitati 06.01.10 12:05


See oli VÄGA õige otsus lühendada naastrehvide kasutamise aega.
Ei ole üldse mõtet vinguda sellise asja kallal.
Eelkõige tuleks üle vaadata oma sõidustiil - vanasti sõitsin kõik talved suhverehviga ja kordagi ei sõitnud teelt välja ega põhjustanud ühtegi avariid.
Meil siin Soomes Espoo linnas ei kasutata teedel absoluutselt soola, kõik sõidavad kinnisõidetud lumel ja kõik saavad hakkama.
Tuleb lihtsalt vähendada kiirust kui oled suverehvid alla pannud ja ootamatult libedaks läheb.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jokerAudi
huviline



Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 2018

postitati 06.01.10 12:15


Tsitaat:
Algselt postitas: TheRRsr
See oli VÄGA õige otsus lühendada naastrehvide kasutamise aega.
Ei ole üldse mõtet vinguda sellise asja kallal.
Eelkõige tuleks üle vaadata oma sõidustiil - vanasti sõitsin kõik talved suhverehviga ja kordagi ei sõitnud teelt välja ega põhjustanud ühtegi avariid.
Meil siin Soomes Espoo linnas ei kasutata teedel absoluutselt soola, kõik sõidavad kinnisõidetud lumel ja kõik saavad hakkama.
Tuleb lihtsalt vähendada kiirust kui oled suverehvid alla pannud ja ootamatult libedaks läheb.


VANASTI, olid autodel teised võimsused, enamus autosid ei olnud suutelised arendama tänastega võrdseid kiiruseid jne. Samuti on muutunud ka elutempo, ühes millega ka liikluskultuur. Kinnisõidetud lumel sõitmine ei ole mingi probleem, kui sul on selleks vastavad rehvid olemas. Ainult kiiruse vähendamisest ei pruugi alati abi olla. Samuti leidub alati keegi, kes seda kiirust ei alanda ning võib sulle hoolimata su madalast kiirusest uksest sülle lennata. Selle kiiruse alandamise kohalt võiks sinu loogika järgi siis aastaläbi suvekatega ringi lasta, nagu vanasti seda tehti?
Küsiks üle ka, et kui vanasti see siis oli, kui sina sõitsid suverehvidega veel?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
auditdi
huviline

Avatar


Registreerunud 29.07.05
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 2.5TDI Avant7 > A6 C5 2.5TDI Q

postitati 06.01.10 12:41


Sellisel juhul võiks ju soolamist ka piirata (tegelt üldse lõpetada - parem nii riigile kui ka autoomanikele). Hea lihtne on ju mööda linna tiir teha ja soola puistata, lükkama ja puhastama ei peagi. Saan aru, kui soola pannakse kuhugi mäetõusule, et rekkad üles saaksid. Aga mujal, milleks?!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black Rabbit
huviline

Avatar


Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal

Auto: Forester XT

postitati 06.01.10 14:00


Tsitaat:
Algselt postitas: auditdi
Sellisel juhul võiks ju soolamist ka piirata (tegelt üldse lõpetada - parem nii riigile kui ka autoomanikele). Hea lihtne on ju mööda linna tiir teha ja soola puistata, lükkama ja puhastama ei peagi. Saan aru, kui soola pannakse kuhugi mäetõusule, et rekkad üles saaksid. Aga mujal, milleks?!


Täitsa päri- ainult meie teehooldusmasinatel ei ole minu teada lume karestamiseks ja tasandamiseks vajalikke masinaid. Soomes on väga edukalt saanud sellistel teedel hakkama ja ma ei saa küll pidamise üle kurta. See pidev löga, mida on ülihalb nii klaasilt kui ka laternatelt maha saada on tunduvalt ohtlikum ja ega sellega koostöös tekkiv must jää just ka boonuseks ei ole. Maa kohtades saab ka Eestis suhteliselt hästi ilma soolamata teedel sõita ja siiani on see nauding olnud.

Erandiks võik olla tõusud, laskumised kesk- ja südalinn muidu on varsti suur ikaldus käes :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Kivitare
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: 220v

postitati 06.01.10 14:35


Teadlased on ka sellesse uuringusse palju rõhku pannud vaadates päevakorralisi uudiseid. Naastrehvid ohustavad tervist! ja eile ETV Aktuaalse Kaamera saate all jooksvast infost lugesin, et suitsetamisest loobumine soodustab diabeedi tekkimist. Mis ma nüüd siis teen? Hakkan uuesti suitsetama ja proovin õnne vähiga? Sellepärast me olemegi oma riigiga igal pool halbades asjades eespool ja head pole siin midagi, kui meid võrreldakse riikidega, kes on 30-40 aastat meist ees mistahes valdkonnas. Nüüd siis tuleb peale 31. märtsi alla kruvida lamellid ja siis kuu aja pärast jälle rehvivahetusse. Kui nii, siis mina hakkan oma garages rehvivahetusega tegelema. Praegune olukord on täpselt nagu fwd ja Q võrdlus. Saab ka esiveoga, aga need vähesed korrad kui on seda suurt lund, ei saa väga ikka. Meie teed ei saa kunagi nii puhtaks aetud ja lumest lükatud, et oleks mõte lamell rehvil. Oli see vist eelmisel aastal lausa, kui lumekoristus firma sai linnalt trahvi suutmatuse eest lund õigeaegselt koristada. Ja see oli riigi põhi maanteedel. Kõrvalisemad suured maanteed olid kõik umbes. Oleksin täiesti nõus sellega kui nael ära keelataks, aga tõdedes suutmatust teed niisamagi puhtad hoida, siis milleks? Ja veel nüüd? Kõige suuremas lolluses suudaksin ma selle kõik taandada just valele veoskeemile. Pole kuulnud, et mõni 4wd omanik kurdaks, et linnas on halb liikuda või, et maal külavaheteed on lükkamatta. Aga eesti inimene on ikka visa kiruma, kui talle liiga tehakse. Olgugi, et ta ise on rumal ja sellest aru ei saa, enne, kui omad vitsad peksavad.

Pika jutu kokkuvõtteks: Mul on kahju, et n.ö. "maja" hakatakse ehitama valest otsast. Enne planeerime õue ära, sest naabritel on nii ilus grillimise plats, ja siis ehitame maja kus hea elada. Tegemist on minu arvamusega ja loodan, et sellest ei kujune elavat arutelu, kus ilmselget tõde püütakse maha väänata:D

Ärge pikka viha pidage. Kivitare


Hobiautode hoiustamine | Põrandaplaatide ja LED valgustite müük HobiHoid.ee! Töötan @ Rolevents digiturundus Oma autole ostan rehvid Baltyre'st!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
krss
huviline



Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: VAG

postitati 06.01.10 15:18


Tsitaat:
Algselt postitas: TheRRsr
See oli VÄGA õige otsus lühendada naastrehvide kasutamise aega.
Eelkõige tuleks üle vaadata oma sõidustiil jne blablabla

See on täielik bullshit, kuna kõik ei ela Tallinnas ja paljud maateed on praktiliselt igal aastal jääs veel aprilli esimese pooleni. Tallinn on natuke erandlik koht, kus elab palju vist väga kitsa silmaringiga ja Tallinnat maailmanabaks pidavaid inimesi, aga Tallinna järgi ei saa hakata nõudma inimohvreid kaugematest piirkondadest:mad:.

PS: jutt ei käi mitte õigesti valitud sõidukiirusest, vaid jäisest mäest alla sõites peab ka kõndimise kiirusel olema autol pidurdamise võimalus ja enne peab sellest mäest ka ülesse pääsema. Meie kliima ja maastik on lihtsalt sellised, kiirus ei puutu üldse asjasse. Asfaldi lõhkumisest: kas kevadel tehtud uued teed, mis sügiseks juba roopas, on samuti naastrehvide lõhutud? Samamoodi bussitaskud? Ka praegune seadus ei keelanud 1. märtsiks naastrehve suvepapude vastu vahetamast neil, kes elavad suuremas asulas ja naastusid enam EI VAJAnud.

PPS: sõitnud oma elu jooksul ca poolteist miljont km väga erinevate autodega, mh elanud 7a põhjas kus pidevalt kiilasjää. See, et ühtegi autot ära pole lõhkunud, on pigem õnn, millest kogemusel on vaid väike osa. Õnnega ei maksa mängida, veel vähem ärbelda sellega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Tort
huviline



Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A4 2.6

postitati 06.01.10 16:30


Mina ei saa aru, miks see sool nii närvidele käib. Või õigemini kas mitte sool, vaid mingi kloriid või mis ta ongi. Suva pole või? Ei see audi idane, ei see audi mädane. Ja mis see kinnisõidetud lumi parem on? Mul on just tunne et mida kõvemini see lumi kinni sõidetakse, seda tihedamaks ja libedamaks ta läheb, lausa jäiseks ehk.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
arsi
huviline

Avatar


Registreerunud 09.02.06
Asukoht: Lasila/ Helsinki
Kasutaja on eemal

Auto: Audi v8 3,6 aut.91, Audi V8 3,6 aut 89, Opel vectra B 1,8 Kia ceed gt line 2016. Subaru legacy

postitati 06.01.10 16:36


Ja neile " vanasti vene ajal " meestele : Rehvisegu oli "vanasti" palju pehmem ja sisaldas palju tahma, sellest ka pidamine talvistel teedel .


;)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
anduke88
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe

postitati 06.01.10 16:52


Räägiti suverehvidest eelnevalt.
Oli siin omal paar päeva tagasi üks probleem teises linnas B4 esiveolisega. Probleemi lahenedes sai alla 195 lai suverehv (8mm mustrit, saksa kiirteede kiirsõidumuster, sügavus üle 7mm, rehvisegu ülikõva) mõlemale esirattale. :o
Ja nii pidin Tartu lonkama, et esiteljel olid suverehvid ning tagateljel lamellid. Maanteel üle 80km/h sõita ei saanud, aga kuni 80-ga sai täiesti sõidetud. Pidamasaamine oli üks paras kunst ning ka kohaltvõtt. Samas tahtsid ka kurvid suht otseks minna. Aga linnas kannatas sirgel teel täitsa 50km/h sõita. Järgmisel hommikul rehitöökotta minnes ei saanud maja eestki minema esialgu. Oli vaja kedagi, kes lükkaks hoo sisse. Hiljem kui talverehvid kokku lapiti ja alla pandi esiteljele, oli kohe teine tunne edasi sõita. :)

Ja mina võtaks kokku-oli esimene kord suverehviga sellise lumega/jääga sõita talvel. Jah, sõidetud sai, aga kas selline asi oleks tõmblemist ja higistamist igapäevaselt väärt? Ei ole. Vähemalt tänapäeval küll mitte. Ei ole veel nelikveolist suverehvidega proovinud talvel, võib olla siis räägiksin juba veidi teist lugu.

Ise sõidan vaid lamelliga(talvel) ja ei kurda. Samamoodi lõunaeesti kuppelmaastikul metsade vahel ja samuti ei kurda-saab täitsa hakkama lamelliga. Kõik on enamasti kinni sõidustiilis (pedaalide mäng kui ka käiguvalik) ja kiiruses.

Jah, omajagu hea, et lühendati naastu kasutamise aega, aga teisest küljest jällegi mitte. Viimane just neile, kes elavad/käivad maal ning naastud on ainsaks talverehvi komplektiks.
Eks nende naastude kasutamise aja lühendamine üks kahe otsaga asi ole ning eks sellega ka kindlasti vaidlema jäädakse. Aga jah, kui linnast välja ei minda, siis mõne auto puhul on koomiline veel enne juunit naastu klõbinat kuulda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
laur
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A7 3.0 TFSI

postitati 06.01.10 17:11


Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88
...Ei ole veel nelikveolist suverehvidega proovinud talvel, võib olla siis räägiksin juba veidi teist lugu.


Paljud kipuvad unustama, et quattro pidrudab siiski täpselt samamoodi nagu esiveoline Audi :D Seda enam on see tegelikult ohtlik kuna pill liigub kohalt üsna nobedalt ja juhitavus on ka hea, kuni pidurdama peab.

Tsitaat:
Algselt postitas: Tort
Mina ei saa aru, miks see sool nii närvidele käib. Või õigemini kas mitte sool, vaid mingi kloriid või mis ta ongi. Suva pole või? Ei see audi idane, ei see audi mädane...


No kas sina arvad, et sinu A4 näiteks on endiselt veel ilma ühegi liiklusõnnetuseta? Peale seda kui sinna relakas korra sisse löödud on, lihvitakse tsingikiht maha ja siis hakab jama pihta. Läheb rooste ikkagi. Vb veidi vähem kui mõni Opel, kuna ülejäänud detaili on üldiselt tsink veel alles, kuid siiski. Värvikihile see head nagunii ei tee. Ja ega ei ole eriti lahe ringi käia ka kui teksadel ja tossudel on valged triibud peal.

Ja mina arvan ka et on positiivne, et aega lühendati. Paljud teed võib ikka nende naastude süüks lükata. Endal on küll kah veel naastud all, kuid kui peaks uued ostma ostaks korralikud lamellid.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Kristoff
huviline

Avatar


Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Tq & TSI

postitati 06.01.10 18:47


Ma ei laskuks arutellu, kas lamell või naast. Samuti ei hakkaks hindama kellegi sõiduoskust rehvivaliku järgi, nagu paljudele mitmetes kommentaariumides kombeks on.
Küll aga sooviks, lihtsalt sportlikust huvist, lugeda mõnda adekvaatset uuringut, kus on kirjeldatud naastrehvide mõju teekattele ning nende osa teede lagunemisel.

Viimasel ajal tundub nagu kõik aina pasundavad naastrehvide laastavast mõjust teekattele, aga ei paista, et keegi viitaks ka, mille alusel nad seda väidavad. Võibolla on kellelegi siit midagi silma jäänud?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 06.01.10 19:02


Tsitaat:
Algselt postitas: Kivipallur

Küll aga sooviks, lihtsalt sportlikust huvist, lugeda mõnda adekvaatset uuringut, kus on kirjeldatud naastrehvide mõju teekattele ning nende osa teede lagunemisel.

Viimasel ajal tundub nagu kõik aina pasundavad naastrehvide laastavast mõjust teekattele, aga ei paista, et keegi viitaks ka, mille alusel nad seda väidavad. Võibolla on kellelegi siit midagi silma jäänud?


Arvan, et jutt, kus naast löhub meeletult teekatet, on liialt üles haibitud.
Kaasa mul mainis, et väga palju söltub siiski lagunemine mitte sellest, et mis rehviga keegi vurab vaid kui kvaliteetse pinnasekattega hoopis tegu ja mis ilmastiku tingimustega ka näiteks remontitav löik valmistatud on.(kaasa puutub suhtkoht tihti kokku teede ehitusega)
Lisaks eraldi juurde veel liikluskoormuse, nii massiliselt, kui ka tiheduselt.


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
woody
huviline

Avatar


Registreerunud 13.07.09
Asukoht: Peaaegu Rakvere.
Kasutaja on eemal

Auto: Vw B6 Passu, C6Q

postitati 06.01.10 19:02


Selle naastu ja lamelli jutu jätkuks.
Krõbistan ise ka naelaga ringi ja rehvi vahetusi on saanud teha tavaliselt natuke enne novembri algust ja pisut enne märtsi lõppu. Kuigi aastal 2009 oli see väga kriitiline otsus. Nimelt just must jää.
Kuna elukoht on 100% maakoht ja linnas käin ainult asju ajamas, siis sorry lammeli kummardajate ees, aga kiilasjääl ilma naastuta pole kahjuks suurt midagi teha. Kõik oleneb ka muidugi naastrehvi rehvi koostisest.
Kasutaks ka tegelikult juba lamelle, kuna sellist lund, nagu hetkel Eestis on, pole juba ammu nähtud. Aga kuna naelad on tunduvalt odavamalt käes, kui saaks 205/55 r16 mõõdus KORRALIKU lamelli, siis jätkuvalt kummardan naela, seda viimast ka kahjuks siiani veel Eesti ümarate teede ja ohutuse mõttes.
Kellegi soola või muu asja kasutamise kommentaariks ütlen nii palju, et pangu seda mida-iganes-asja maha, aga selle peaks ka peale maha panekut ära koristama, kui see on oma töö ära teinud. Ja selliste temperatuuride juures, nagu hetkel on, ei ole seda üldse mõtet panna.
Kunagi oli mingi ajakirjas jutt sellest, äkki oli Trend vms ajakiri, kus räägiti naastrehvide kahjulikusest asfald kattele. Isegi seal oli ära öeldud selline asi, et ülepaisutatud jutt, eriti veel miinus kraadidega ja nulli lähedaste temperatuuridega.


Nelivedu on parim :D
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 06.01.10 19:20


Tsitaat:
Algselt postitas: woody
...eriti veel miinus kraadidega ja nulli lähedaste temperatuuridega.


Siia lisame veel juurde sinu tekstis eelnevalt mainitud keemia kasutuse, kus too lund/jääd sulatab ja hiljem siis külmutab.
Sealt vast tegelik lagunemine hoopis pärinebgi, mitte mingitest naast rehvidest.
Krt, aetakse igasugu "hülge"juttu suust välja


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
KalevK
huviline

Avatar


Registreerunud 07.12.06
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal

Auto: VW Touareg

postitati 06.01.10 19:26


Et kui naast lagundab teed nii jubedalt, siis tekib küsimus, kuidas Soomes teed korras on ja sommid on vanad naastukunnid. Ikka hkpl nael alla kui aeg käes. Pigem asi selles keemias ja kehvas töökvaliteedis.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 06.01.10 19:29


Mehed-mehed, Eestis viiakse nii tee-ehitust kui hoolet läbi vähempakkumise korras, te loodate kvaliteeti või?
Siinkohal kehtib siiski vana hea ütlus: "Kui tahad odavat ja head asja, siis tuleb osta 2 asja - odav asi ja hea asi."


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
KalevK
huviline

Avatar


Registreerunud 07.12.06
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal

Auto: VW Touareg

postitati 06.01.10 19:32


Tsitaat:
Algselt postitas: tarmo
Mehed-mehed, Eestis viiakse nii tee-ehitust kui hoolet läbi vähempakkumise korras, te loodate kvaliteeti või?
Siinkohal kehtib siiski vana hea ütlus: "Kui tahad odavat ja head asja, siis tuleb osta 2 asja - odav asi ja hea asi."


Tekib küsimus, et kuidas need teed üldse kasutusele võetakse? Mingisugused standardid on ju kehtestatud, kas tõesti on standardid nii madalad või siis kellegile antakse väike ümbrik pihku ja lase asi läbi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 06.01.10 19:36


Tsitaat:
Algselt postitas: KalevK
Tsitaat:
Algselt postitas: tarmo
Mehed-mehed, Eestis viiakse nii tee-ehitust kui hoolet läbi vähempakkumise korras, te loodate kvaliteeti või?
Siinkohal kehtib siiski vana hea ütlus: "Kui tahad odavat ja head asja, siis tuleb osta 2 asja - odav asi ja hea asi."


Tekib küsimus, et kuidas need teed üldse kasutusele võetakse? Mingisugused standardid on ju kehtestatud, kas tõesti on standardid nii madalad või siis kellegile antakse väike ümbrik pihku ja lase asi läbi.


Pea-aegu oled Kalev öigel teel.
Ainus erinevus on see, et ümbrikut haldab Riik.
Ehitatakse teed just niipalju eest, kui Riik seda va kröbisevat köhib.


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 06.01.10 19:37


Tsitaat:
Algselt postitas: KalevK
Mingisugused


Just sellele sõnale asetame rõhu. :)
Autoleht isegi vist kirjutas kunagi teedeehitusest, nendest miinimumnõuetest ja rahast. Kui võrrelda Eesti ja Soome teid, siis ühe kilomeetri hinnavahe oli vist äkki 4x (ei pretendeeri mingile tõele, kellel on täpsemalt meeles või kindlad andmed, võiks täpsustada). Hinnavahe ei tulnud mitte tööjõukulust ega sellest kui palju teetammi ehitama peab, vaid just kattematerjalist.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
juks11
huviline



Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 06.01.10 19:42


Ma sõidan oma kaheksaga ja tagaveolise Transitiga juba mitmendat talve lamellidega ja käin sellistes kohtades kus siine foorumirahvas ilmaski ei käi. Samuti läbin talvega rohkem kilomeetreid kui siit foorumist kolm keskmist kasutajat aastaga kokku. Samuti sõidan ka pikki maanteeotsi ja kiiruseks on nii suvel kui talvel ikka 100. Jah Transitiga peab vahest vähe hoogu maha võtma aga midagi hullu ei ole. Alles, paar nädalat tagasi sõitsin hommikul 4 ajal Rakvere poole Transitiga, terve tee lükkas stange lund nagu sahk...

Ehk siis olen kahe käega poolt naelade keelustamisele ja lamellide kasutamisele.

Kõik on kinni ikka juhist ja tema sõiduoskusest ning mis peamine - oskus hinnata teeolusid ja sõiduki suutlikust teel püsida!


Flameko Autohooldus.EE http://www.autohooldus.ee
Kasutatud ja uued varuosad http://www.autohooldus.ee/varuosad/ Imeodavad varuosad - http://www.autohooldus.ee/online
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jokerAudi
huviline



Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal

Auto: Superb 2018

postitati 06.01.10 19:43


Kalev, see on vist see koht, et kui tee valmis saab, on ilus ja sile, vaadatakse et, oh saime odavalt ilusa ja hea asja. Sellele, mis sellest ilusast ja heast asjast edasi saab, ei mõtle keegi.
Üks tuttav teedeehitaja rääkis kunagi, et Soome teede hea olukorra taga on tugev insenerimõistus ning ehitus- kuna temperatuuri muutusega teematerjal tõmbab kokku ja paisub, siis iga selle liikumisega ka teetammi aluskeha liigub, mureneb. See toovat kaasa endaga ka asfaldi pragunemise ja aukude tekke. Soomlastel (kel ilmselgelt raha rohkem, kui meil), olevat kasutusel miskine elastne terasvõrk, mis pannakse erinevate kihtide vahele tammi ehitusel, mis ei lase asfalti katki minna, kui tamm paisub-kokku tõmbub.
Ehk siis- asi jääb eelkõige raha taha.
tarmo märkis õigesti- head ja odavat asja paraku korraga ei saa. Kindlasti ei saa teede lagunemises süüdistada vaid naastrehvide kasutajaid. Muide, kui jälgite vanematel teedel näiteks bussipeatuseid ning rekkade peatuskohti, siis näete, kui katki seal asfalt on ja kui suured rööpad asfalti on vajunud. Siit küsimus- olete te näinud rekkat või liinibussi, mis kasutab naastrehve? :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 48.4% - SQL: 51.6%]