Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: A6 C4 2.5TDI vahel liigub hästi, vahel uimane...milles asi? (Vastuseid: 15 | Vaatamisi: 3142)
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 01.12.09 20:30 Tsiteeri
A6 C4 2.5TDI vahel liigub hästi, vahel uimane...milles asi?



Juba pikemat aega on selle mootoriga probleem olnud. Lonkab kuidagi imelikult, kütusekulu võiks väiksem olla ja edasi võiks ka paremini minna. Küsimus ongi selles, et miks vahel selline lonkav hääl tugevam on, miks vahel vähem märku annab? Erksusega on samamoodi, vahel päris hea mõnus sõita, teinekord jälle ei taha üldse pedaalile reageerida. Vahe pole võibolla väga suur aga mina saan ilusti aru. Käivitumisega on sama teema. Mõnikord läheb poolest pöördest ja ilma küünlatagi, vahel annab küünalt ja ikka on vaja pikemalt käiata.

Seoses sellega tekib küsimus, et kas mehhaanilises osas saab siis üldse viga olla? Süütenurka on kaks korda diagnostika käigus kontrollitud, mõlemal korral olid paigas. Ühe korra käisin audihoolduses, teise korra test-remis. Test-remis tahtsin just pumba tööd kontrollida, täpsemalt siis kaane asendit. Pumba kaas oli paigas, süütenurk samuti, kuid ainuke asi, mida täheldati, oli see, et kütuse etteandekogus kõikus veidi liiga suures ulatuses. Too meister sealt soovitas proovi mõttes pumba kaant vahetada.

Üks asi, mis võib ökonoomsusele halvasti mõjuda, on plokikaane kanalite ummistumine. Kui vaadata sisselaskekollektorisse, siis on see tugevalt musta nögiga koos. Kindlasti on samasugused ka sisselaske kanalid. Selle arvelt kaob arvatavasti veidi jõudu ja ökonoomsus ka väheneb, kuid kas see ikka muud mõjutada saab?

Andke nõu, kuskilt otsast tuleb ju alustada :) Kas mõni andur või sensor või muu asi ei või ka veidi trikitada või mineku peal olla? Igasugu võimalikke variante võiks pakkuda.

Samas teeks ettepaneku, et mõni tark mees, kes on sama mootoriga autot pikemalt omanud ja pikemalt sellega sõitnud, võiks minu masina oma silmaga üle vaadata ja proovisõitu teha. Siis on kindlasti pilt selgem ja saab asja üle edasi arutleda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 02.12.09 09:56 Tsiteeri


Sellise tsüklilise vea puhul kipuks ka pigem kahtlustama õhu juurdepääsuga seotud vigasid- kas siis turbo, lõdvikute või õhukoguse määramisega seonduvalt. Seda tüüpi pumbad ja pumbakaaned on korraliku kütuse kasutamisel pmst igavesed ja väsimise esmasteks tundemärkideks on hoopis teistmoodi sümptomid (probleemid käivitamisel või pöörete kõikumine)
Võimalusi on tegelt nii palju, et oletamine ei tarvitse kuigi tulemuslik olla.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Pikkpoizz
huviline



Registreerunud 12.09.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Kia Sportage 2006.a. Honda CR-V 2016.a.

postitati 02.12.09 10:08 Tsiteeri


Ei tea kas võib sama asi olla, aga minu poolsed tähelepanekud selle mootoriga. Tehaseseadistustes mul auto ei liikunud üldse normaalselt ja hommikuti ei käivitunud hästi. Igatahes on mul plunseri nurk pandud pumbal 12 kraadi (tehaseseadistuses oli 3-4 kraadi). arvuti näitab veateadet et vale, aga auto sõidab minu jaoks ideaalselt. Ja eriti rahul olen kütuse kuluga, mida suvel näiteks üle 6 ei saa ka parima tallamisega. Varem ka poos kinni kuidagi ja olin ka arvamusel et ei saa õhku peale korralikult jne. Eriti hea oli talvel..igasuguse miinusega läks poolest pöördest käima. Eks targemad oskavad seda paremini kommenteerida aga minu arust vanal autol, mis kulunud ja tööd juba oma jagu teinud, ei ole alati tehase seaded kõige parem valik.


Horsepower sells cars, torque wins races.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 02.12.09 11:33 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Pikkpoizz
Ei tea kas võib sama asi olla, aga minu poolsed tähelepanekud selle mootoriga. Tehaseseadistustes mul auto ei liikunud üldse normaalselt ja hommikuti ei käivitunud hästi. Igatahes on mul plunseri nurk pandud pumbal 12 kraadi (tehaseseadistuses oli 3-4 kraadi). arvuti näitab veateadet et vale, aga auto sõidab minu jaoks ideaalselt. Ja eriti rahul olen kütuse kuluga, mida suvel näiteks üle 6 ei saa ka parima tallamisega. Varem ka poos kinni kuidagi ja olin ka arvamusel et ei saa õhku peale korralikult jne. Eriti hea oli talvel..igasuguse miinusega läks poolest pöördest käima. Eks targemad oskavad seda paremini kommenteerida aga minu arust vanal autol, mis kulunud ja tööd juba oma jagu teinud, ei ole alati tehase seaded kõige parem valik.

Süüte varasemaks keeramine toob just kaasa mootori kõvema hääle ja suurema küttekulu. Endal oli ka ärast rihmavahetust mingi 12 ja käivitud alati ideaalselt. Kuid lasin paikka panna ja mootor vaiksem ja küttekulu langes. Käima läheb küll sipa halvemini kuid midagi hullu küll pole.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Pikkpoizz
huviline



Registreerunud 12.09.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Kia Sportage 2006.a. Honda CR-V 2016.a.

postitati 02.12.09 12:42 Tsiteeri


Ei vaidlegi selle koha pealt vastu...aga mul tiksub ilusti ja küttekulu madal...lihtsalt minu autole see seadistus sobib.


Horsepower sells cars, torque wins races.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 02.12.09 17:26 Tsiteeri


Pumba nurk on tõesti selline kahtlusi tekitav küsimus. Töö juures oli mul hiljuti pm sama mootoriga A6 ja sellel pandi ka süüdet. Andmed annavad ette ühtemoodi aga teadjad ja kogenud mehed väidavad, et teise nurgaga töötab paremini ja nii pidigi olema. Kuna esimeste eelduste kohaselt tuleb minu autol jõulude paiku ette suurem remont (plokikaane kapremont, kolvirõngaste vahetamine, vb saalded ja muu pudi-padi ka kui vajalik), siis on mul täpselt vaja teada ka õiget süütenurka. Esialgu plaanisin teha nii, et mõõdan süütenurga enne lahtivõrmist ära ja vaatan kuidas on, sest diagnostika näitab, et nurk on paigas. Siis saab teada, mis see niiöelda õige nurk olema peaks.

Turbost nii palju, et see on vahetatud ja korras, rõhku peaks ka diagnostika järgi normaalselt lööma. Õhulugejat ei julge kahtlustada, sest juhtme lahti ühendamisel töötab samamoodi edasi.

Ühe asjana olen täheldanud veel seda, et mootor on ergas siis kui kohe gaasi vajutamisel terav hääl taha tuleb. Kui hääl teravaks ei lähe, siis minekut samuti ei ole. See terav hääl on korras diislile iseloomulik tunnus ja uuemad käivad kõik sama häälega. Terav peaks hääl ka selleks olema, et küttesüsteemi põhidetailid on kõik uute ja korralike vastu vahetatud (pihustiotsad, pumba pea jne). Vahel tunduks ikkagi nagu oleks süüde kord ühes asendis, kord teises asendis. Varemalt korra juba oli masinal käbi lahti ja hammasrihmaratas lokerdas otsas, siis aga näitas diagnostika ka süüte kõikumist. Nüüd ei kõigu ja paistab paigas olevat, saa sa siis niimoodi asjast sotti...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
jõuvanker
klubiliige

Avatar


Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW

postitati 02.12.09 18:28 Tsiteeri


Vaata üle pihustid, stendi ja surved paika, vaadata, kuidas rõhku hoiab ennem avamist - ei tohi tilkuda ots.


lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 02.12.09 19:55 Tsiteeri


Seda tüüpi pihusti tavaliselt kas töötab hästi või ei tööta, st perioodilisi hädasid ei tekita. Küll aga on käivitumine pissiva pihustiga tõesti kehv. Vabalt võib pissiv pihusti suurema survega igati korralikult toimida, st sõidul ei tarvitse mitte midagi pahasti olla.

Sissepritsehetke valeks keeramisel mootori töö paranemine võib viidata muuhulgas ntx paigast ära gaasijaotusele.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 02.12.09 20:41 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Vaata üle pihustid, stendi ja surved paika, vaadata, kuidas rõhku hoiab ennem avamist - ei tohi tilkuda ots.


Pihusti otsad on vahetatud, viiest neli on korraliku 900 eegused boschi otsad, üks sai mingi 600 kroonine, aga peaks ka korralik olema. Vea üles leidmise lootuses on pihusteid peale otste vahetamist isegi paar korda uuesti kontrollitud. Pihustid töötasid korralikult. Kui suurema lammutamise ette võtan, siis kontrollin pihustid huvi mõttes uuesti üle, tahan oma silmaga näha kuidas korras pihusti töötab :)

Kas juhtpihusti ei või siiski kuidagi jukerdada?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 03.12.09 05:48 Tsiteeri


Kas selle mootori pumbaga ei ole seda jama, et kulumisest tekkiv metallipuru kaane alla elektromagneti külge koguneb ja seal segama hakkab? Kuskilt teemast jäi silma, et 1.9-ga on nii. Või on pump juba laiali käinud?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 03.12.09 06:51 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Kas selle mootori pumbaga ei ole seda jama, et kulumisest tekkiv metallipuru kaane alla elektromagneti külge koguneb ja seal segama hakkab? Kuskilt teemast jäi silma, et 1.9-ga on nii. Või on pump juba laiali käinud?


Pump on mitu korda maas käinud ja kaant sai ka teise vastu vahetatud. Puru kohta ei oska midagi öelda, sest oma silmaga pole sisse näinud. No oletame et pumbaga on ikkagi mingi jama, kelle juurde võiksin sel juhul pöörduda, et 100% kindlusega asi korda saada (mõistliku rahaga muidugi). Olen kuulnud, et Oisus pidid teadjad ja tegijad mehed olema, vastab see tõele?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
-ivar-
huviline

Avatar


Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: typ 85q & XC

postitati 03.12.09 07:24 Tsiteeri


Pole küll pikka aega diislimiis olnud, aga olen ka aru saanud, et vahel on tõmme parem...
Ise arvan, et äkki see mingi automaatkasti kala, mis ei lase korralikult pöörde käia.
Kohapeal kerkivad pöörded ikka maru kiiresti lõppu, aga sõites enamjaolt jääb korraks 3000 peale seisma ja siis läheb edasi, kui on nö "parem tõmme" siis talda andes kerib ennast sujuvalt üle kolme tuhande. Siiani arvasin, et see oleneb lihtsalt sellest, mis käik parasjagu sees on.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 03.12.09 16:45 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: -ivar-
Pole küll pikka aega diislimiis olnud, aga olen ka aru saanud, et vahel on tõmme parem...
Ise arvan, et äkki see mingi automaatkasti kala, mis ei lase korralikult pöörde käia.
Kohapeal kerkivad pöörded ikka maru kiiresti lõppu, aga sõites enamjaolt jääb korraks 3000 peale seisma ja siis läheb edasi, kui on nö "parem tõmme" siis talda andes kerib ennast sujuvalt üle kolme tuhande. Siiani arvasin, et see oleneb lihtsalt sellest, mis käik parasjagu sees on.


Automaatkastiga on veidi teine lugu jah. Loeb kasti õlitemperatuur ja kõik sellised asjad. Mul oli eelmine auto ka automaatkastiga, seega tean, kuidas asi käitub. Praegune auto on manuaalkastiga ja manuaalkast vaevalt et tõmmet mõjutab. Üks asi, mis turbodiisli erksust kindlasti mõjutab, on ilm ja õhutemperatuur. Mida jahedam ja rõskem on õhk, seda paremini masin liigub. Mina oma masina trikitamist selle arvele panna ei saa, sest tõmme võib kaduda lambist, ilma et ilm muutuks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
jyrisoo
huviline

Avatar


Registreerunud 06.10.07
Asukoht: Tallinn, www.chip.ee
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Cabrio 1,9TDI

postitati 03.12.09 18:43 Tsiteeri


Kui kütusekogus kõigub, siis mina kahtlustaks siiski kõrgsurvepumpa.
Kui lõpuks vajad uut pumpa, siis mul 100% korras taastatud pump pakkuda.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=69996


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 03.12.09 21:47 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jyrisoo
Kui kütusekogus kõigub, siis mina kahtlustaks siiski kõrgsurvepumpa.
Kui lõpuks vajad uut pumpa, siis mul 100% korras taastatud pump pakkuda.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=69996


Vot jah, kahtlustan ise ka ikka veidi seda. Soovitati pumba kaant vahetada ja seda peab vist tegema ka. Pumpa tervenisti vahetada ei taha, sest see on hiljuti remondi läbinud. Pea on uus ja sisu ka korralik. Kaan on kusjuures hetkel mingi bemmi oma. BMW 525 on peale kirjutatud. Pidid samasugused olema. Kaan vahetati ära proovi mõttes, kui eelmine kord mootori lonkamise põhjust taga aeti. Siis ei muutunud kaane vahetuse tagajärjel midagi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 17.01.10 21:10 Tsiteeri


Teeksin siis oma vanale teemale lõpu :) Auto läbis nüüd suurema mootori remondi. Remonti tegin ise, üritasin võimalikult odavalt läbi ajada, kuid lõppsumma läks ikka kuskil 8000kr ligi. Oleks nii suures mahus tööd lasknud kuskil teha, siis oleks kaugelt üle 10k läinud.

Mis siis ikkagi tehtud sai? Võtsin plokikaane maha, puhastasin põhjalikult kõik sisse- ja väljalaske kanalid, sealhulgas sisselaskekollektori ja kõik muud osad. Lihvisin klapid, vahetasin nuka simmerid, klapisääretihendid, kõik klapi juhtpuksid, kaas sai lihvitud jne. Ühesõnaga plokikaas läbis kapremondi, kõik tihendid said samuti uued. Alumisest otsast läksid vahetusse kaks alumist kepsu saalet (ülejäänud olid väga heas korras), kepsupoldid ja kolvirõngad. Peale selle läksid veel veepump, lamerihmapinguti amort, visko laager, kõrgsurvepumba hammasrihma juhtrull ja pingutusrullik. Kusjuures surved mõõtsin enne mootori laiali katkumist ära ja need jäid siis vahemikku 26,5-29bar. Plaanin nüüd mõned tuhanded sõita ja siis huvi pärast srved uuesti ära mõõta. Samuti sai täpselt paika pandud süüde ja nukkvõlli asetus.

Mootori sain kokku, kuid käib siiani ebaühtlaselt ja lonkab veidi. Peale remonti käisin koheselt ka ühe diislimehe juures, kes on mul ka varem pumpa ja pihusteid teinud. Juhtpihusti surve oli millegi pärast 170bar-le langenud. Sai see siis 190 peale aetud nagu kõik teisedki olid. Ülejäänud pihustid olid survetega vahemikus 193-195bar. Pihustiotsad hiljuti vahetatud ja väga heas korras. Vahetatud sai uuesti ka pumba kaas ja seda natuke sätitud. Eelmise korraga polnud vist nii hästi õnnestunud ja vajas veidi taha poole nihutamist, et pump rohkem peale lööks.

Tulemus siis selline, et mootor lonkab tõesti endiselt, kuid minek tunduvalt parem. Sõidaks nagu hoopis teise masinaga, edasi rebib paremini kui kunagi varem. 85kw kohta väänab mootor ikka uskumatult hästi. Samamoodi on ka näha et kütuse seier ei taha kuidagi langeda :D Käivitumine on samuti parem. Tulemus on igati positiivne. Aru ei saa ainult sellest mootori ebaühtlasest tööst, siiani pole keegi sotti saanud.

Et selline lugu siis minu mootori remondiga :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 45.5% - SQL: 54.5%]