Lehekülgi: 1 2 3 |
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 27.11.09 13:00
|
|
|
Teeniduses lõhuti vargapolt. Kes maksab?
Mure järgmine, et viisin auto teenindusse rehve vahetama. Nüüd selgub,et nad ei saa ühte ratast alt, kuna vargapolt ei tulnud lahti ja padrun läks
katki. Vaatama minnes oli töömees juba keevitanud kinni olevale vargapoldile vist midagi peale ka, kuna poldipea oli tundamutseni muutunud. Töömees
ise lõunal ja auto seisis õnnetult tõstukil.
Nagu mingi ülemuse jutust aru sain siis jätavad mulle (juhul ,kui ikka kätte saavad selle poldi) tühjad augud ja kõik..
Mina sellega päris päri ei tahaks olla..
Mida teeksid sina?
Ütlen veel selle ka ära, et auto viisin neile kuskil kell 11.15 ja kätte pole siiani saanud.
|
|
|
Kiil
klubiliige
Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad TDI manuaal
|
postitati 27.11.09 13:23
|
|
|
Kes selle nii tugevasti kinni keeras?
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 27.11.09 13:27
|
|
|
Katki tegijaga kokkuleppe küsimus, ei muud, kui e isaa abi, siis tarbijakaitse. Korras.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 27.11.09 13:28
|
|
|
Olles ise selliseid töid vastuvõtnud siis pean kahjuks ütlema, et loomulikult sina vastutad. Nemad ei ole süüdi, et poldid kinni on. Sina oled kuna
eelmise rattavahetuseajal sa ei kontrollinud üle, kas poldid keerati õige tugevusega. Su ainuke lootus kahju korvatud saada on siis kui eelmine kord
poldid liiga tugevalt kinni keeranud kodanik seda ka tunnistab. Midagi ei ole teha kui inimesed oma tööd ei mõista- keeratakse ikka kindla NM järgi
neid.
Antud hetkel on kannatajaid kaks: sina ning töökoda, kes neid üritab lahti keerata. Enda kahju sa juba tead aga töökoda kannatab kahju, kuna tõstuk on
tundideviisi kinni kuna polte lahti ei saa ning uut tööd peale võtta ei saa. Aeg on teatavasti raha.
Ehk siis:
- kui loomajõuga asjad kinni keerata siis puruneb iga võti
- alati kontrollida rattapoltide keeramist, kuna "rehvivahetuse hooajal" on vaja raha teenida ning keegi kahjuks ei süvene kvaliteeti. Peaasi, et
järgmise kliendi peale saaks.
|
|
|
|
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 27.11.09 13:28
|
|
|
Kuna tegemist on vargapoldiga ja ennem seda olen käinud väga pädevates teenindustes, siis kedagi süüdistada ei taha/oska. Kuna ülejäänud 3 tulid
ilusti,siis võis vabalt tegu olla ka tänase remondimehe apsakaga. Padrun puruks ja selle asemel ,et otsida uus padrun hakati kohe keevitama.
EDIT: Saan väga hästi aru,et ka töökoda kannatab. Samas pole ma 100% kindel, et mulle luksepa arvet ei esitata.
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 27.11.09 13:35
|
|
|
Ainukene moodus oleks nüüd selgeks teha, kas vargavõti valesti pessa pandi. Kuna aga juba keevitati, siis pole seda võimalik tõestada.
|
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.11.09 13:37
|
|
|
Üldjuhul on sellistel juhtumitel järgmised põhjused:
Eelnevalt liiga kõvasti kinni keeratud
Keere must, mingi tükk vahel, deformeerunud jne
Valesti avatud, näiteks ei panda vargapolti korralikult sisse ja siis keeratakse.
Üldiselt on jah sellega jube jama kui viltu vedama hakkab, klient süüdistab töökoda, töökoda süüdistab eelmist töökoda jne.
Meie paneme alati dünamomeetriga rattad kinni ning siiani pole mitte avanemise probleemi keegi kurtnud.
Selleks mittetulemiseks on meil aga omad abinõud ja probleem laheneb tavaliselt kümne minutiga.
On olnud ka paar juhust nende aastate juures kus on palju jama nende poltidega nähtud aga ma enam kahjuks mingit lahendust ei mäleta.
|
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 27.11.09 13:44
|
|
|
Ei soovi oma arvamusega keda kaitsta või hukka mõista aga olen ka elus sattunud olukorrale, kus ise kinni keeratud poltidest üksik polt on rohkem
kinni kasvanud, kui ülejäänud 19.
Padrunit puru pole keeranud - poldipea on enamasti pehmem, kui padruni materjal.
Viimasel ajal keeran ratatpoldid vaskmäärdega sisse - saab hiljem muretumalt lahti
ICE (või Juks) võiks panna pika jutu illustratsiooniks üles ka sobivad Nm Audi plekk ja valuvelgede tarbeks - usun, et nii mõnelgi oleks huvitav /
hariv lugeda (k.a. minul).
|
|
|
|
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 27.11.09 13:49
|
|
|
Kõige "müstikam" ongi see, et selline vasemääre ON poldil olemas.
Ise ma neid polte pole keeranud, vastasel korral igaks juhuks ei "plõgiseks" siin
Minu jaoks on lihtsalt üllatav töökoja suhtumine, et "me jätame sul augud lahti ja eks sa siis ise vaata ,mis teed". Auk läheb ju "jama" täis ja
siis on pärast muret rohkem veel.
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.11.09 13:53
|
|
|
Las pakuvad Sulle siis lahendust.
Lahendus ei ole "aukude tühjaks jätmine"
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 27.11.09 13:56
|
|
|
Reeglina on lõppmomendiks rattapoldi pingutamisel 110NM.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.11.09 14:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Reeglina on lõppmomendiks rattapoldi pingutamisel 110NM. |
Nats vähe, 120 ja osadel 140
|
|
|
|
AudiMihkel
huviline
Registreerunud 12.12.07
Asukoht: Tallinn-Lehtse
Kasutaja on eemal
Auto: Mitte audi
|
postitati 27.11.09 14:02
|
|
|
OT: Tuttav läks suvel oma Boraga kummiboksi, rattapoldid lasti püstoliga kinni (parandage mind kui eksin,aga lõpus tuleb vist ikka momentvõtmega polt
pingutada). Nüüd siis tuli aeg teised rattad alla panna ja poldid on kinni. Läks siis tagasi boksi, sealne püstol neid polte ei avanud. Kuna mees ise
traktorist, siis sõitis omale töökotta ja proovis neid rekkapüstoliga lahti saada, kuid asi lõppes poldipeade murdumisega(seest õõnsad pead). Nüüd
siis ootab teda ees "mõnus" keberniit Loo point: alati kontrolli, mida su
autoga tehakse.
Loogika & Taktika.
|
|
|
|
h6bekuul
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 16.08.09
Asukoht: est
Kasutaja on eemal
Auto: auto
|
postitati 27.11.09 14:08
|
|
|
Tahaks kah teada, mis töökoda see nii ebapädev on?
Alustatakse ikka "vargakaga". Ja kui lahti ei tule või omanikul pole üleminekumuffi kaasas, siis on see omaniku otsustada ,kas jääb pooleli või
lõhutakse vargakas välja!
Tarbijakaitsesse avaldus!
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 27.11.09 14:13
|
|
|
Mõttetu teema ja tarbijakaitsega pole siin midagi teha. Toode on soetatud ju sinu poolt ja kui lahti keerates puru läks järelikult pole toodet
kasutatud kinni keeramisel vastavalt tootetingimustele. Kui seda isegi on tehtud, siis 1. sa ei tõesta seda, 2.süüdista Eesti kliimat, et polt sisse
ära idanes. Milleni see kaklus viib on see, et rehviboxid hakkavad ennast kindlustama sellega, et võtavad enne töö alustamist kliendilt paberile
allkirja, et kui midagi läheb puru, siis klient vastutab ja ikkagi maksad ise.
Sama lugu on kõige muuga, mis on kinni idanenud ja lahti võttes laguneb - karm paratamatus ja polnud lihtsalt Sinu päev . Kui töö tegijad hakkaksid vastutama kõige eest, mis lahti võtmisel niikuinii
laguneb, siis kaob sel tegevusel äriline eesmärk. Töötaja hooletust ei saa paraku eriti kuidagi mõõta ja vaevalt keegi tahab pahatahtlikult midagi
puru keerata.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 27.11.09 14:14
|
|
|
Ilusale teooriale täienduseks - pole mina veel üheski rehvitöökojas momentvõtit isegi seina ääres seismas näinud. Suruõhupüss saab muudkui valu...
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 27.11.09 14:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: h6bekuul
Tahaks kah teada, mis töökoda see nii ebapädev on?
Alustatakse ikka "vargakaga". Ja kui lahti ei tule või omanikul pole üleminekumuffi kaasas, siis on see omaniku otsustada ,kas jääb pooleli või
lõhutakse vargakas välja!
Tarbijakaitsesse avaldus! |
Kuule h6bekuul, ütle mulle palun, kuidas sa saad teada, kas muff laguneb või polt tuleb lahti? KEERATA TULEB ja kui selle käigus asi laguneb, siis mis
krdi tarbijakaitsest ja avaldusest sa räägid? Ma oleks rehviboxi palgal, siis paluksin kliendil oma leiutised ise ära lõhkuda, kas see variant oleks
parem?
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
kaido.
huviline
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S4 2.2 avant
|
postitati 27.11.09 14:16
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: AudiMihkel
OT: Tuttav läks suvel oma Boraga kummiboksi, rattapoldid lasti püstoliga kinni (parandage mind kui eksin,aga lõpus tuleb vist ikka momentvõtmega polt
pingutada). Nüüd siis tuli aeg teised rattad alla panna ja poldid on kinni. Läks siis tagasi boksi, sealne püstol neid polte ei avanud. Kuna mees ise
traktorist, siis sõitis omale töökotta ja proovis neid rekkapüstoliga lahti saada, kuid asi lõppes poldipeade murdumisega(seest õõnsad pead). Nüüd
siis ootab teda ees "mõnus" keberniit Loo point: alati kontrolli, mida su
autoga tehakse. |
Kuid püstoli otsa käib ka teatud padruneid mis keeravad teatud Nm poldid kinni ja pole vaja enam dünomeetrilise võtmega ülekeerata.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 27.11.09 14:16
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Ilusale teooriale täienduseks - pole mina veel üheski rehvitöökojas momentvõtit isegi seina ääres seismas näinud. Suruõhupüss saab muudkui valu...
|
Mine Vianori kui siiani oled kangi all käinud ja näed iga vahetuse käigus sellist tööriista .
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
emmure2
huviline
Registreerunud 01.01.70
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.11.09 14:17
|
|
|
Kunagi sai ise ka kasutatud varga mutreid. Ja alati keerasin need oma kätega kinni ja enne rehvivahetust oma kätega lahti. Nii oli kõige kindlam.
Niipalju viitsimist peaks ikka olema ,et neli polti lahti keerata.
|
|
|
Zann0
huviline
Registreerunud 01.09.09
Kasutaja on eemal
Auto: a6 avant TFSI 2006
|
postitati 27.11.09 14:29
|
|
|
Olen ise rehvitöökojaga tihedalt seotud olnud. Firststop oli kohaks. Valuveljed lastakse algul püstoliga õrnalt kinni, pärast momentvõtmega. Plekk
veljed lastakse kinni püstoliga(püstolil erinevad jõuastmed mida kasutada tuleb). Auto markidel erinevad momendid millega keerata tuleb. Enamus
vargamutreid ei tohigi üldse keerata püstoliga. Osad vargamutrid lihtsalt ajapikku muutuvad rabedaks ja lähevad katki, ükskõik kui hästi sa neid kinni
ja lahti teed. Sama käib ka vargamutri keerajate kohta. Samuti tuleb keerata salamutter kinni kõige viimasena ja lahti esimesena. Pole midagi teha,
osta uus komplekt ja vaata ,et õige jõuga kinni saab keeratud.
|
|
|
vx_105
Bännitud
Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.11.09 14:35
|
|
|
Ma ükskord töö-Opeliga käisin olude sunnil (kõige ligem koht) Mersu esinduses rehvi remontimas ja seal nägin ka momentvõtit ning ei põlatud ära seda
isegi Opeli peal kasutada.
Master AS Kummicentrum Pärnus- seal küll momentvõtit ei kasutata
|
|
|
h6bekuul
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 16.08.09
Asukoht: est
Kasutaja on eemal
Auto: auto
|
postitati 27.11.09 14:48
|
|
|
Kodanik kps. Loomulikult tuleb purukskeeramisi ette. Aga kui asi lõhutakse välja, puuritakse välja või "keevitatakse välja", siis on tiba teine
teema. Mäkad erinevust? Üks on juhuslik, teine taotluslik!!!
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.11.09 14:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: h6bekuul
Kodanik kps. Loomulikult tuleb purukskeeramisi ette. Aga kui asi lõhutakse välja, puuritakse välja või "keevitatakse välja", siis on tiba teine
teema. Mäkad erinevust? Üks on juhuslik, teine taotluslik!!! |
Kahjuks ei märka erinevust.
Alles keerates saabki aru kas ta läheb puruks või tuleb lahti. Osad vargapoldid, eriti mingid järelturu omad, on nii nõrgad, et lähevad lausa käes
hoides katki...
See puurimine ja keevitamine on tagajärje likvideerimine, mitte põhjus!
|
|
|
|
Mudjamix
klubiliige
Registreerunud 29.03.05
Kasutaja on eemal
Auto: TT mk2 + Q7
|
postitati 27.11.09 15:44
|
|
|
Njah ja kas see vargapolt oli ka sobiva peaga ikka.Ses mõttes et osad koonusega osad mitte.Aga juba see et teisesd poldid tulid ilusti lahti ja ainult
vargakatega oli jama et remondimehe süü see ilmselt polnud.
Don't drink and drive. You might hit a bump and spill your beer
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |