Mutjuki
huviline
Registreerunud 19.11.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q5
|
postitati 14.11.09 11:25
|
|
|
Navigation Plus RNS-E
Küsimus nr.1
Kas keegi on ostnud Auto.24-s müüdava DVD navigatsiooni plaadi (hind oli vist 500.-) ja kas see on hakanud tööle. Nimelt kohtasin siin paari teemat,
kus mingisugune koopia plaat oleks nagu midagi ära rikkunud. Kui see tõesti midagi kahju võib teha siis millega riskin, kui seda plaati kasutan?
Küsimus nr.2
Peaks saama sellele navile teha ka softi uuendust (ei tea üldse mis versioon hetkel on, ei oska vaadata). Mis selle uuendusega muutub. Praegu on nt.
nii, et kui raadio mängib siis armatuuris ma kompuutrit kasutada ei saa, näitab seal ilmakaari hoopis. Tahan kompuutrit vaadata, siis pean raadio
kinni panema.
Leidsin küll mingi üldisema õpetuse selle seadme kohta netist, kuid autoga kaasas olnud paks õpetus on Itaalia keelne ja kasu sellest ei ole.
Tarmo
|
|
|
|
Rain
klubiliige
Registreerunud 05.10.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad ja A6 Allroad
|
postitati 14.11.09 18:48
|
|
|
No selles auto24 kuulutuses MMI pildid. Selles teemas kirjas et MMI-il. eesti tervenisti peal. Kuulutuses kirjas, et RNS-E le ka olemas aga kas terve eesti? Ühte 2009 2
plaati olen näinud sellel samapalju eestit kui 2008 aasta plaadil. Ehk siis Tallinn, tallinna lähi ümbrus ja suuremad mnt. Saada selle auto24 vanale
mail ja küsi kas on terve eesti peal.
Softi uuendus on kõikidel plaatidel peal. SETUPi alt saab vaadata.
Oma autosse toppisin selle 2009 2 plaadi sisse installis ära aga tööle ei tahtnud hakata.
Panin 2008 aasta plaadi sisse ja töötab täpselt samamoodi edasi nagu enne.
Kas sa kojamehe lüliti all seda nuppu vajutad? Mul samamoodi käima panen siis ilmakaared ees siis vajutad 2x nuppu ja siis on kompu ees.
|
|
|
|
Mutjuki
huviline
Registreerunud 19.11.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q5
|
postitati 15.11.09 12:55
|
|
|
Ma vist olen millestki valesti aru saanud! Mul on C5 kerega 2004 A6 ja DVD navi, kus 16:9 ekraan ja paremal pool ekraani üks suur rullik nupp. Kas
sellisel versioonil siis veel ei olnudki MMI-d? Millegi pärast järeldasin, et on?! Juhul kui mul MMI-d ei ole siis mina saaksin kõige rohkem endale
2009-2 plaadi, kus peal ainult Tallinn, Riia ja suuremad maanteed.
|
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 05.05.10 20:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Mutjuki
Küsimus nr.1
Kas keegi on ostnud Auto.24-s müüdava DVD navigatsiooni plaadi (hind oli vist 500.-) ja kas see on hakanud tööle. Nimelt kohtasin siin paari teemat,
kus mingisugune koopia plaat oleks nagu midagi ära rikkunud. Kui see tõesti midagi kahju võib teha siis millega riskin, kui seda plaati kasutan?
Küsimus nr.2
Peaks saama sellele navile teha ka softi uuendust (ei tea üldse mis versioon hetkel on, ei oska vaadata). Mis selle uuendusega muutub. Praegu on nt.
nii, et kui raadio mängib siis armatuuris ma kompuutrit kasutada ei saa, näitab seal ilmakaari hoopis. Tahan kompuutrit vaadata, siis pean raadio
kinni panema.
Leidsin küll mingi üldisema õpetuse selle seadme kohta netist, kuid autoga kaasas olnud paks õpetus on Itaalia keelne ja kasu sellest ei ole.
Tarmo | Auto.24-s müüdavad RNS-E plaadid on 100% originaalide koopiad, ei mingit lisa eestit või muud baltikumi. Ainukese erinevusena
võin öelda et erinevalt enamikust nähtud koopiatest on need õigel toorikul korralikud koopiad!
|
|
|
DonNiger
huviline
Registreerunud 25.10.06
Asukoht: Eestist eemal
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 1.9TDI 96kw
|
postitati 06.05.10 08:02
|
|
|
RNS-E'le on terve Eesti olemas 2010 versiooniga. Sellele aparaadile on olemas 2 plaati: lääne - kesk ja ida - kesk - euroopa. Päris 100% vist ei ole
aga niipalju kui ringi sõitnud olen, kruusateedel sõites põllupeale ei satu.
Ära võib rikkuda ainult selle, et kehvasti kirjutatud plaadilt teeb FW uuenduse ära kuid plaati lugeda ei suuda. Sellisel juhul ei saa kasutada enam
vanemat versiooni (ka originaali). FW saab downgrade'da esinduses.
Pesuri lüliti küljes on üks suur nupp - kui navigeerimise ajal navi infot kuvab, vajuta sellele kaks korda. Esimese korraga läheb pimedaks, teisel
korral paneb auto komp info sulle ekraanile. Ja kui kolmandat korda vajutad, saad navigeerimise akna jälle tagasi.
|
|
|
altz1
huviline
Registreerunud 13.03.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8tt
|
postitati 06.05.10 09:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: DonNiger
RNS-E'le on terve Eesti olemas 2010 versiooniga. Sellele aparaadile on olemas 2 plaati: lääne - kesk ja ida - kesk - euroopa. Päris 100% vist ei ole
aga niipalju kui ringi sõitnud olen, kruusateedel sõites põllupeale ei satu.
Ära võib rikkuda ainult selle, et kehvasti kirjutatud plaadilt teeb FW uuenduse ära kuid plaati lugeda ei suuda. Sellisel juhul ei saa kasutada enam
vanemat versiooni (ka originaali). FW saab downgrade'da esinduses.
Pesuri lüliti küljes on üks suur nupp - kui navigeerimise ajal navi infot kuvab, vajuta sellele kaks korda. Esimese korraga läheb pimedaks, teisel
korral paneb auto komp info sulle ekraanile. Ja kui kolmandat korda vajutad, saad navigeerimise akna jälle tagasi. |
Sw-d saab tegelt downgradeda ka vag kaabli abil, netis õpetusi kuhjaga.
|
|
|
|
airman
huviline
Registreerunud 17.03.06
Kasutaja on eemal
Auto: audi a6 avant S line 2,5tdi 132kw
|
postitati 06.05.10 12:48
|
|
|
Sai pool aastat tagsi ostetud ja töötab. Plaadil toimib kõik 100% ja nii batikum kui ka eesti täiesti peal. Kaart väga täiuslik.
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 06.05.10 13:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: DonNiger
RNS-E'le on terve Eesti olemas 2010 versiooniga. Sellele aparaadile on olemas 2 plaati: lääne - kesk ja ida - kesk - euroopa. Päris 100% vist ei ole
aga niipalju kui ringi sõitnud olen, kruusateedel sõites põllupeale ei satu.
Ära võib rikkuda ainult selle, et kehvasti kirjutatud plaadilt teeb FW uuenduse ära kuid plaati lugeda ei suuda. Sellisel juhul ei saa kasutada enam
vanemat versiooni (ka originaali). FW saab downgrade'da esinduses.
Pesuri lüliti küljes on üks suur nupp - kui navigeerimise ajal navi infot kuvab, vajuta sellele kaks korda. Esimese korraga läheb pimedaks, teisel
korral paneb auto komp info sulle ekraanile. Ja kui kolmandat korda vajutad, saad navigeerimise akna jälle tagasi. | Ära rikub RNS-E
navi laseri dual-layer toorikule kirjutatud koopia, isegi kahekihilist lääne - kesk -euroopa originaali on RNS-E laseril raskem lugeda kui ühekihilist
koopiat.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 06.05.10 14:16
|
|
|
See, kas midagi on kergem või raskem lugeda on seletatav väga lihtsalt - erinevatel plaatidel on erinev valguse peegeldusprotsent.
Näiteks RW plaatidel on alati olnud see madalam.
Seda, et mingi plaat on suuteline laseri ära rikkuda kuulen ma küll esimest korda. Optiline meedia ikkagi ei toimi nii.
Seal on lihtsalt üks lihtne on/off valgussensor ja laser.
Laserkiir suunatakse plaadile ja plaat pannakse ümber telje keerlema. Kui valgus plaadi mingi koha peal peegeldub sensorisse, siis sensor annab
impulsi. Kui sensor mingi aja jooksul impulsit ei anna, siis on 0, kui annab, siis on 1 ja nii kiiresti käitudes pannaksegi kokku andmed.
Probleemid, mis võivad tekkida on sellest, kui plaat on paksem või peenem kui vaja ja sellest tulenevalt valgus ei satu kunagi sensorisse või siis
näiteks sellest, et sensor ei ole piisavalt tundlik, et vähema reflektiivsusega plaati lugeda.
Ei ole ju keeruline? Sensor ega laser ei pea kuidagi "rohkem" tööd tegema. Asi kas töötab või mitte, lihtne on/off. Muidugi laseril ja sensoril on
oma ressurss, aga plaadist see küll ei sõltu. Pole vaja kärbseid pähe ajada
|
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 06.05.10 14:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
See, kas midagi on kergem või raskem lugeda on seletatav väga lihtsalt - erinevatel plaatidel on erinev valguse peegeldusprotsent.
Näiteks RW plaatidel on alati olnud see madalam.
Seda, et mingi plaat on suuteline laseri ära rikkuda kuulen ma küll esimest korda. Optiline meedia ikkagi ei toimi nii.
Seal on lihtsalt üks lihtne on/off valgussensor ja laser.
Laserkiir suunatakse plaadile ja plaat pannakse ümber telje keerlema. Kui valgus plaadi mingi koha peal peegeldub sensorisse, siis sensor annab
impulsi. Kui sensor mingi aja jooksul impulsit ei anna, siis on 0, kui annab, siis on 1 ja nii kiiresti käitudes pannaksegi kokku andmed.
Probleemid, mis võivad tekkida on sellest, kui plaat on paksem või peenem kui vaja ja sellest tulenevalt valgus ei satu kunagi sensorisse või siis
näiteks sellest, et sensor ei ole piisavalt tundlik, et vähema reflektiivsusega plaati lugeda.
Ei ole ju keeruline? Sensor ega laser ei pea kuidagi "rohkem" tööd tegema. Asi kas töötab või mitte, lihtne on/off. Muidugi laseril ja sensoril on
oma ressurss, aga plaadist see küll ei sõltu. Pole vaja kärbseid pähe ajada | Kõik on loogiline ja ei vaidle vastu ja alguses pidasin ka seda lihtsalt plämaks, aga seleta miks on DLR plaat peale enam vähem
võrdsetes tingimustes navist välja võttes tuntavalt soojem kui SLR?
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 06.05.10 16:02
|
|
|
Seda võiks pigem kommenteerida plaadi füüsiliste parameetritega. Oleneb ka plaadi soojusjuhtivusest näiteks.
See laserkiir seal ei suuda lugemise ajal plaati mitte kuidagi üles soojendada, sest võimsus jääb neil tavaliselt alla 5mW. Kirjutamisel on teine
teema. CD kirjutaja laseriga saab väga eduliselt tikke põlema panna.
P.S.
Ma ei vaidlusta seda, et erinevatel plaatidel võib erinev mõju olla seadmele, minu jutu point on selles, et laserile ega sensorile see midagi teha ei
saa. Ainus teoreetiline võimalus oleks, kui error correction ei tuleks toime enam ja ta peaks seda plaati mitu korda edasi-tagasi ketrama ja üle
lugema... Aga sel juhul ei töötaks navi normaalselt...
|
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 06.05.10 20:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Seda võiks pigem kommenteerida plaadi füüsiliste parameetritega. Oleneb ka plaadi soojusjuhtivusest näiteks.
See laserkiir seal ei suuda lugemise ajal plaati mitte kuidagi üles soojendada, sest võimsus jääb neil tavaliselt alla 5mW. Kirjutamisel on teine
teema. CD kirjutaja laseriga saab väga eduliselt tikke põlema panna.
P.S.
Ma ei vaidlusta seda, et erinevatel plaatidel võib erinev mõju olla seadmele, minu jutu point on selles, et laserile ega sensorile see midagi teha ei
saa. Ainus teoreetiline võimalus oleks, kui error correction ei tuleks toime enam ja ta peaks seda plaati mitu korda edasi-tagasi ketrama ja üle
lugema... Aga sel juhul ei töötaks navi normaalselt... | Mulle tundub see väitena et laseri koormus on igal ajal konstantne ja ei
sõltu loetava meedia tüübist? RNS-E navi oskab lugeda dvd`lt ainult `read only`formaati. Sellest tulenevalt siis ka see DLR koopiate rohkus. Sinu
siinsed postitusd kehtiksid juhul kui naviomanikud hooldaksid oma naviseadmeid sama hoolsalt kui oma jõuvakreid. Näiteks puhastusplaati hakatakse
kasutama alles siis kui on liiga hilja, rääkimata seadme ventilatsiooni puhtana hoidmisest. RNS-E ei loobu navi dvd lugemisest, laserile väänatakse
lihtsalt toitepinget juurde, ja kui jääb väheks siis veel ja veel. Kui sinna kompotti lisada veel DVD-DRL, siis ennetähtaegselt kõrbenud laser on
vägagi tõenäoline. Nii et DVD-DRL ei ole mitte otsene põhjus, vaid lihtsalt kiirendi.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 06.05.10 20:47
|
|
|
Tsitaat: | Mulle tundub see väitena et laseri koormus on igal ajal konstantne ja ei sõltu loetava meedia tüübist? |
Laseril ei ole koormust. Laseril on väljundvõimsus. See mahub lugemisel 5mW sisse ära, vahet pole, kas CD või DVD.
Minu teada ei varieerita ka seda.
Tsitaat: | RNS-E navi oskab lugeda dvd`lt ainult `read only`formaati. Sellest tulenevalt siis ka see DLR koopiate rohkus.
|
See on sellepärast, nagu ma varem ka kirjutasin, et kui liiga vähe valgust tagasi peegeldatakse, ei reageeri valgussensor.
Tsitaat: | Sinu siinsed postitusd kehtiksid juhul kui naviomanikud hooldaksid oma naviseadmeid sama hoolsalt kui oma jõuvakreid. Näiteks
puhastusplaati hakatakse kasutama alles siis kui on liiga hilja, rääkimata seadme ventilatsiooni puhtana hoidmisest. |
Ei tea, mis nende lausete point on. See puhastusplaat võtab enda külge tolmu sisuliselt. Muud midagi. Reaalselt on seal peal mikrokiud, mis käivad
vastu läätse ja üritavad puhastada tolmust seda. Tavaliselt tehakse seda sel hetkel, kui seadmel midagi viga on. Niisama "profülaktikaks" on
üldjoontes suhteliselt mõttetu...
Tsitaat: | RNS-E ei loobu navi dvd lugemisest, laserile väänatakse lihtsalt toitepinget juurde, ja kui jääb väheks siis veel ja veel. Kui
sinna kompotti lisada veel DVD-DRL, siis ennetähtaegselt kõrbenud laser on vägagi tõenäoline. Nii et DVD-DRL ei ole mitte otsene põhjus, vaid lihtsalt
kiirendi. |
Kas see põhineb faktil või on see lihtsalt sinu mingisugune teooria? Minu teada on võimsus konstantne ja tavaline seade ei keera seal mitte kui
midagi.
Lugeva seadme dioodi eluiga on nii pikk, et isegi kui keeraks, suurt vahet poleks.
Ma arvan, et asi, mis soojust toodab võiks olla seal näiteks elektrimootor või mingisugune toiteplokk.
Kui plaat on alla kindla peegeldusprotsendi, siis seade ei loe seda ja kõik. Eriti vahepealset varianti ei ole. Teine võimalus on selline, kus plaadi
peal on defektid, selleks on EC. Ainult siis, kui EC failib (ja see on suhteliselt keeruline), siis peab ta plaati üle lugema või kiirust alandama.
Kui ta peab seda kogu aeg tegema, siis mehhaaniline koormus osadele ja eraldatav energia hulk on muidugi suurem, samas ma ikkagi arvan, et siis navi
töötaks väga halvasti ja asjast oleks aru saada.
Aga mingit "koormuse" vahet laseril minu teada küll ei ole. Kui plaat on sees ja pöörleb, siis nii laser kui sensor on nagunii kogu aeg sees. Ma
muidugi ei tea kui suur buffer MMI-l on, et kas asi loeb info vahemällu kuskile ja siis läheb DVD seade magama või mitte.
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.05.10 06:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ahartsi
Kui sinna kompotti lisada veel DVD-DRL, siis ennetähtaegselt kõrbenud laser on vägagi tõenäoline. Nii et DVD-DRL ei ole mitte otsene põhjus, vaid
lihtsalt kiirendi. |
Mis asi on "DVD-DRL" ?
Või pidasid silmas "DVD-R DL / DVD+R DL" formaati?
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 07.05.10 07:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MaQQu
Tsitaat: | Algselt postitas: ahartsi
Kui sinna kompotti lisada veel DVD-DRL, siis ennetähtaegselt kõrbenud laser on vägagi tõenäoline. Nii et DVD-DRL ei ole mitte otsene põhjus, vaid
lihtsalt kiirendi. |
Mis asi on "DVD-DRL" ?
Või pidasid silmas "DVD-R DL / DVD+R DL" formaati? | Täpselt seda! Kiirustasin, ei märganud
viga!
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 07.05.10 07:20
|
|
|
Nii, väikse suhtluse kokkuvõttel järgmised tulemus:
* RNS-E ei ole kõige vastupidavam seade
* RNS-E loeb nii dual layer kui ka tavalisi plaate
* RNS-e kogub enda sisse palju mustust
* Ei ole võimalik kuidagi tõestada, et kirjutatud plaadi kasutamine seadme kiiresti hukka viib. Pigem kui need seadmed juba hakkavad minema (halb
lugemine jne), siis nad lähevad suhteliselt kiiresti hukka.
Sai vist kõik. ahartsi võib lisada, kui midagi ununes.
|
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 07.05.10 09:28
|
|
|
Lühidalt nii ta on!
|
|
|
POLOx
huviline
Registreerunud 17.02.09
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C7 Avant
|
postitati 22.07.10 12:14
|
|
|
Tere küsimus tekkis one leieriga kirjutatud naviplaadi puhul 2009a Eesti ja kõik muu Euroopa! Kui plaat sisestada, siis ütleb plaat valesti
sisestatud, kui vajutada Nav nuppu, siis ütleb, et ei saa lugeda nav plaati! Tehtud korduvalt sisse ja väljalüõlimist ka moto käima seisma, aga
mittemidagi ei aita!? Mis võiks olla valesti tehtud, või mida vaja veel teha, silmas pidada, et saaks navi käima!?
Lugupidamisega
Jan
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 22.07.10 13:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: POLOx
Tere küsimus tekkis one leieriga kirjutatud naviplaadi puhul 2009a Eesti ja kõik muu Euroopa! Kui plaat sisestada, siis ütleb plaat valesti
sisestatud, kui vajutada Nav nuppu, siis ütleb, et ei saa lugeda nav plaati! Tehtud korduvalt sisse ja väljalüõlimist ka moto käima seisma, aga
mittemidagi ei aita!? Mis võiks olla valesti tehtud, või mida vaja veel teha, silmas pidada, et saaks navi käima!?
Lugupidamisega
Jan | Kas mingi muu "leieriga" kirjutadud plaat siis töötab või?
|
|
|
DonNiger
huviline
Registreerunud 25.10.06
Asukoht: Eestist eemal
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 1.9TDI 96kw
|
postitati 22.07.10 23:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Nii, väikse suhtluse kokkuvõttel järgmised tulemus:
* RNS-E ei ole kõige vastupidavam seade
* RNS-E loeb nii dual layer kui ka tavalisi plaate
* RNS-e kogub enda sisse palju mustust
* Ei ole võimalik kuidagi tõestada, et kirjutatud plaadi kasutamine seadme kiiresti hukka viib. Pigem kui need seadmed juba hakkavad minema (halb
lugemine jne), siis nad lähevad suhteliselt kiiresti hukka.
Sai vist kõik. ahartsi võib lisada, kui midagi ununes. |
Natuke vaidleks vastu, olen 200k läbinud aparaadi tükkideks võtnud / parandanud ja tagasi kokku pannud ja julgen väita (koos eelinfoga - miks ma selle
üldse laiali katkusin)
Seadmel endal ei ole häda midagi, sureb laseri stabilisaator. See viga on RNS-E'del kuni aastani 2004. Seda mõjutab seadme enda sisene temperatuur.
Sest isegi kui sõitmisel navi funktsiooni ei kasutata, loeb seade pidevalt plaadi pealt infot. Kui nüüd magnetid väsima hakkavad, ei suudeta enam
laserit soojenedes stabiilsena hoida. Ja hakkabki ketrama ühte koha uuesti ja uuesti. Eriti kehtib see just mitmekihiliste puhul.
Temp andur näitas enne pisikese modi tegemist sisemiseks temperatuuriks 60+c.
Ei kogu mustust. Minu omal ei olnud sees suurt midagi, mida puhastada. Küll aga oli probleemiks kondents, mis oli transide ja radika vahelt termopasta
minema löönud. Seepärast jäi ka rohkem sooja seadmesse sisse, mitte ei juhitud küljepealt välja (kuigi selline jahutus, nagu seal sees, hoiab
temperatuuri lihtsalt ühtlasena) .
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 23.07.10 05:08
|
|
|
Minu kogemuse järgi oli mustuse kogunemine mõlemal juhul omaniku põhjustatud. Ühel juhul lambanahad esiistmetel (autos oli nahksisu), teisel juhul mingid jubedad istmekatted.
|
|
|
|