Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Helbe märk A6 C4 kliimasüsteemil (Vastuseid: 30 | Vaatamisi: 4008)
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 04.10.09 16:47 Tsiteeri
Helbe märk A6 C4 kliimasüsteemil



Hakkasin huvi tundma selle helbekese vastu, mis põleb auto kliimasüsteemi ekraanil. Algul arvasin, et see tähistab kliima kompressorit ja eks osalt nii ta ka on. Kui helbeke süttib suvel kuuma ilmaga kui konditsioneer tööd teeb, siis ma saan asjast aru, aga miks ta süttib ka talvel külma ilmaga kui salongi on vaja soojendada??

Hakkasin mõtlema, et äkki on autol mingi süsteem, et kliima kompressor aitab salongi ka külma ilmaga soojendada. Helbekesega nupule vajutades kaob see ekraanilt, aga süttib uuesti kui AUTO peale vajutan. Igal juhul seda on aru saada, et olgu külm või soe ilm, aga kui helbeke põleb, siis on kompressor järgi.

Sellise kliimasüsteemiga autosid on siinsetel foorumlastel kindlasti palju. Kas keegi on ka varem selle tärni vastu huvi tundnud või on kellelgi ehk inglise keelne auto manual? Mul endal on saksakeelne ja sellest keelest ei saa ma midagi aru :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 04.10.09 16:49 Tsiteeri


See aitab külmema ilmaga õhku autos kuivatada.


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
juks11
huviline



Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 04.10.09 17:04 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps
See aitab külmema ilmaga õhku autos kuivatada.


Just ja see on autole olulisem kui suvel jahutamine, sest nii ei lähe klaasid uduseks ning me teame ju kõik mis niiskus elektroonika seadmetele tähendab.

Seega soovitan alati kliimat sees hoida.

Alla 5 soojakraadi lülitub kompressor ise automaatselt tagant ära.


Flameko Autohooldus.EE http://www.autohooldus.ee
Kasutatud ja uued varuosad http://www.autohooldus.ee/varuosad/ Imeodavad varuosad - http://www.autohooldus.ee/online
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 04.10.09 17:37 Tsiteeri


Ja mina lülitasin kogu aeg kompressori välja, ise mõtlesin, miks klaasid kogu aeg nii udused on :D Jälle olen veidi targem. Samas kui klaasid on puhtad, siis arvan, et on mõistlik kompressor siiski välja lülitada, kuna kütusekulule annab see kõvast otsa. Tühikäigul kohe kuulda kuidas pöörded langevad kui kompressori järgi lülitan.

Tänud vastuste eest! :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 04.10.09 17:41 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: martin471
... Samas kui klaasid on puhtad, siis arvan, et on mõistlik kompressor siiski välja lülitada, kuna kütusekulule annab see kõvast otsa...

Mida suurem mootor kapoti all seda kliimapumpa edasi veab, seda vähem tunda annab "kütusekulu kõva tõus". 4.2'ga ma ei tundnud mingit vahet küttekulus, 1.6 oleks maanteel kindlasti ovekill koos kliimaga ;).


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kotkas
huviline

Avatar


Registreerunud 30.07.03
Asukoht: Tallinn, kalamaja
Kasutaja on eemal

Auto: paljuklapiline "nuhtlus", S6 4,2 ja Masha 3

postitati 07.10.09 08:18 Tsiteeri


Minul ka komme kompressor seisma panna jahedate ilmadega. Mis ta seal ikka ennast tühja ringi ajab :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Samzik
klubiliige



Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A

postitati 07.10.09 10:48 Tsiteeri


Minu 1.9tdi 96kw taskuraketile kah ei mõju kuidagi see kas kliima sees või väljas. Ja mees (auto) hoiab nagu öeldud külmaga pumba ise väljas. Samas käib ventileerimine natuke teist kaudu on mulje jäänud. Ja kui pump taga ja isegi ei tööta on aknad vähem udused kui pumbata. Olen täheldanud.

Tsitaat:
Algselt postitas: Kotkas
Minul ka komme kompressor seisma panna jahedate ilmadega. Mis ta seal ikka ennast tühja ringi ajab :)



Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Rst
huviline

Avatar


Registreerunud 06.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: hall metallik diisel Q

postitati 07.10.09 12:01 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Samzik
... Ja kui pump taga ja isegi ei tööta on aknad vähem udused kui pumbata. Olen täheldanud.

Kuidas saab pump taga olla, kui see ei tööta. :o

Helbekese märk on konditsioneeri märk. Kui helbeke ei põle, ei tööta ka kompressor.


ex-Audi S4 2.2T - 609hp/846Nm rattast mõõdetuna
10.9sec@210km/h, 1km 268km/h, 1miil 295km/h
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 07.10.09 16:09 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Rst
Tsitaat:
Algselt postitas: Samzik
... Ja kui pump taga ja isegi ei tööta on aknad vähem udused kui pumbata. Olen täheldanud.

Kuidas saab pump taga olla, kui see ei tööta. :o

Helbekese märk on konditsioneeri märk. Kui helbeke ei põle, ei tööta ka kompressor.

See on see petlik mulje, kui puhutakse sooja salongi, ehk siis töötavad nii soe kui külm paralleelselt :) Aga jah, kompressor on sel juhul loomulikult taga lihtsalt asi käib soojast samuti läbi, mitte ei suunata otse salongi.


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 08.10.09 09:13 Tsiteeri


Aga kuidas see asi siis ikkagi külma mootoriga toimib? Ütleme nii, et käivitan jaheda ilmaga auto ja vajutan kliimasüsteemi automaatse peale. Olgu siis väljas ntks 10 kraadi sooja. AUTO peal olles lülitub ju konditsioneer kohe järgi. Kas see tähendab siis seda, et salongi puhutakse veel külmemat õhku kui see parasjagu väljas on? Niigi külmast värisedes ei oleks see küll üldse mitte mõnus :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 08.10.09 15:41 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: martin471
Aga kuidas see asi siis ikkagi külma mootoriga toimib? Ütleme nii, et käivitan jaheda ilmaga auto ja vajutan kliimasüsteemi automaatse peale. Olgu siis väljas ntks 10 kraadi sooja. AUTO peal olles lülitub ju konditsioneer kohe järgi. Kas see tähendab siis seda, et salongi puhutakse veel külmemat õhku kui see parasjagu väljas on? Niigi külmast värisedes ei oleks see küll üldse mitte mõnus :D

Ära mõtle enda jaoks probleeme välja ;). Katseta kaks hommikut, ühel hommikul sõitu alustades lülita lihtsalt auto peale ja teisel hommikul lülita helbeke välja ja võrdle. Pole ju nii raske ;).


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
raemees
huviline

Avatar


Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal

Auto: BMW E90 320dA 2008a

postitati 08.10.09 15:54 Tsiteeri


Huvitav ma ei ole kliima peal täheldanud, et mingi helbeke oleks sinna üldse ilmunud.(Peab nüüd kohe varsti kontrollima minema)
Samas on spidode vahel kompuutril küll välis temp.kõrval helbekese märk kui väljas alla 5.kraadi sooja näitab.

A4 B6


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
laur
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A7 3.0 TFSI

postitati 08.10.09 16:19 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: raemees
Huvitav ma ei ole kliima peal täheldanud, et mingi helbeke oleks sinna üldse ilmunud.(Peab nüüd kohe varsti kontrollima minema)
Samas on spidode vahel kompuutril küll välis temp.kõrval helbekese märk kui väljas alla 5.kraadi sooja näitab.

A4 B6


Nemad räägivad B5 A4'st. Sinul ei ole jah helbekest, kliima on koguaeg sees, kui econit vajutad siis on väljalülitaud. See helbeke kellade juures on nagu hoiatuseks et võib jäidet tekkida vms.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Kristoff
huviline

Avatar


Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Tq & TSI

postitati 08.10.09 16:29 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: martin471
Aga kuidas see asi siis ikkagi külma mootoriga toimib? Ütleme nii, et käivitan jaheda ilmaga auto ja vajutan kliimasüsteemi automaatse peale. Olgu siis väljas ntks 10 kraadi sooja. AUTO peal olles lülitub ju konditsioneer kohe järgi. Kas see tähendab siis seda, et salongi puhutakse veel külmemat õhku kui see parasjagu väljas on? Niigi külmast värisedes ei oleks see küll üldse mitte mõnus :D



Ei, salongi ei puhuta külmemat õhtu.

Väljast võetakse jahe ja niiske õhk, mis lastakse läbi kliimasüsteemi, et jahutada seda veelgi, tänu millele kondenseerub õhus sisalduv veeaur. Nii saadakse külm ent kuiv õhk, mis soojendatakse nii, et salong saavutaks sinu valitud temperatuuri. Tulemusena puhutakse sulle salongi sooja aga kuiva õhku. Nii ei pea sa külmetama ja boonuseks saad ka aknad kiiremini selgeks.
Ei ole kuigi raske mõista.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 08.10.09 21:38 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kivipallur
Ei, salongi ei puhuta külmemat õhtu.

Väljast võetakse jahe ja niiske õhk, mis lastakse läbi kliimasüsteemi, et jahutada seda veelgi, tänu millele kondenseerub õhus sisalduv veeaur. Nii saadakse külm ent kuiv õhk, mis soojendatakse nii, et salong saavutaks sinu valitud temperatuuri. Tulemusena puhutakse sulle salongi sooja aga kuiva õhku. Nii ei pea sa külmetama ja boonuseks saad ka aknad kiiremini selgeks.
Ei ole kuigi raske mõista.


Ei olegi üldse raske mõista, lihtsalt tühipaljas uudishimu... :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 09.10.09 09:06 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kivipallur
Tsitaat:
Algselt postitas: martin471
Aga kuidas see asi siis ikkagi külma mootoriga toimib? Ütleme nii, et käivitan jaheda ilmaga auto ja vajutan kliimasüsteemi automaatse peale.

Ei, salongi ei puhuta külmemat õhtu.

Väljast võetakse jahe ja niiske õhk, mis lastakse läbi kliimasüsteemi, et jahutada seda veelgi, tänu millele kondenseerub õhus sisalduv veeaur. Nii saadakse külm ent kuiv õhk, mis soojendatakse nii, et salong saavutaks sinu valitud temperatuuri. Tulemusena puhutakse sulle salongi sooja aga kuiva õhku. Nii ei pea sa külmetama ja boonuseks saad ka aknad kiiremini selgeks.
Ei ole kuigi raske mõista.

Millega seda esimestel minutitel soojendatakse, kui mootor külm on?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kristoff
huviline

Avatar


Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Tq & TSI

postitati 09.10.09 14:20 Tsiteeri


Ei soojendatagi, kui eraldi küttekeha pole.

Esimestel minutitel on ka salongiventilaatori pöörded minimaalsed, kui kliimaseade on automaatses re˛iimis, et vältida külma õhu mõttetut puhumist, kui soovitakse sooja.
+5-st kõrgematel temperatuuridel peaks jahutusvedeliku temperatuur tõusma piisavalt kiiresti, et mõnekümne sekundi möödudes on võimalik juba õhku veidi soojendada ning paari minuti möödudes, kui jahutusvedelik on saavutanud juba piisava temperatuuri, tõstab kliimaseade automaatselt ventilaatori pöörlemiskiirust ning salongi jõuab soe ja kuiv õhk.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 09.10.09 14:47 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kivipallur
Ei soojendatagi, kui eraldi küttekeha pole.

Esimestel minutitel on ka salongiventilaatori pöörded minimaalsed, kui kliimaseade on automaatses re˛iimis, et vältida külma õhu mõttetut puhumist, kui soovitakse sooja.
+5-st kõrgematel temperatuuridel peaks jahutusvedeliku temperatuur tõusma piisavalt kiiresti, et mõnekümne sekundi möödudes on võimalik juba õhku veidi soojendada ning paari minuti möödudes, kui jahutusvedelik on saavutanud juba piisava temperatuuri, tõstab kliimaseade automaatselt ventilaatori pöörlemiskiirust ning salongi jõuab soe ja kuiv õhk.

Ja see kõik töötab ainult siis kui väike ring on kindlalt termostaadiga eemaldatud suurest ringist. Mul on näiteks vigaste v6 termostaatide vahetusest väga kuradi siiber. R5 puhul on lust ja lillepidu, kui vigase termostaadi olen saanud, aga v6 puhul ajab ikka vanduma küll. Sõidu ajal see nagu väga tunda ei anna ja "noh läheb ju soojaks küll", aga kui tahad ikka väikest ringi kiirelt ja korralikult soojaks saada, siis tahaks vahepeal mõnel termostaaditootjal peasid lõhki lüüa küll :(.
PS! Ma pole veel kohanud elektrilise eelsoojendusega C4'ja, uuematel kõrgematel mudelitel pidavat olema, aga mida pole oma näpuga katsuda saanud, selle kohta rohkem ei kommenteeri. S8 D2 kerel olen küll imestanud, et seest tõmbas laksust soojaks, aga tol raipel oli webasto ilma salongisoojenduseta pardal ja sain haleda tünga maha :D.


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Zoig
klubiliige

Avatar


Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q

postitati 09.10.09 14:51 Tsiteeri


Kas ma olen ainuke, kellel konditsioneerist läbi käinud kuiv õhk nina kuivaks ja kinni tõmbab? Tööjuures mõõdeti niiskusprotsent 25% ringi ning nina järgi hinnates pole ka autos oliliselt parem. Häda ainult selles et normaalne niiskusprotsent peaks 50% ringis olema.

Sellest tulenevalt kasutan konditsioneeris tõesti ainult siis, kui selleks viimane vajadus on(päikesekäes praadinud auto kiire jahutamine, uduste klaaside kiire puhastamine). Muulajal hoian võimalikult palju konditsioneeri väljas.


Et oleks raskem!
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Nomaidianoh
huviline



Registreerunud 27.10.09
Kasutaja on eemal


postitati 04.02.10 13:59 Tsiteeri


Oskab keegi konditsioneeri hingeelu rohkem tundev inimene seletada kas kondi töö raskus, kui nii võib öelda, ja seega ka lisa kütusekulule on sõltuvad välistemperatuurist?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 04.02.10 15:12 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Nomaidianoh
Oskab keegi konditsioneeri hingeelu rohkem tundev inimene seletada kas kondi töö raskus, kui nii võib öelda, ja seega ka lisa kütusekulule on sõltuvad välistemperatuurist?

Ei, kompressor pressib agensi läbi drosseli ikka sama rõhuga. Salongi saadetava õhu temperatuuri regull toimub väljaspool külmutusseadet.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Nomaidianoh
huviline



Registreerunud 27.10.09
Kasutaja on eemal


postitati 05.02.10 10:02 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Tsitaat:
Algselt postitas: Nomaidianoh
Oskab keegi konditsioneeri hingeelu rohkem tundev inimene seletada kas kondi töö raskus, kui nii võib öelda, ja seega ka lisa kütusekulule on sõltuvad välistemperatuurist?

Ei, kompressor pressib agensi läbi drosseli ikka sama rõhuga. Salongi saadetava õhu temperatuuri regull toimub väljaspool külmutusseadet.


Ahsoo, olen lihtsalt kuulnud väidet, et suvel temperatuuri tõusuga paisub ka agens ning seega on kompressoril rohkem tööd selle pumpamisega. Niiet see väide on siis vale puha jah?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
reikar
huviline

Avatar


Registreerunud 17.09.07
Asukoht: Tartu, (Rakvere)
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B8 2.0TDI 105kw 2008

postitati 05.02.10 10:05 Tsiteeri


Võibolla natuke loll küsimus, aga kas konditsioneer kuivatab õhku ka sellisel juhul, kui sinna sisse käiv külmetav aine puudu/otsas? Hetkel ei saa aru, kas talvel mõtet konditsioneer sisse lülitada(ja ainult kondiga rakenduv siseõhu ringlus).


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 05.02.10 10:48 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Nomaidianoh
Ahsoo, olen lihtsalt kuulnud väidet, et suvel temperatuuri tõusuga paisub ka agens ning seega on kompressoril rohkem tööd selle pumpamisega. Niiet see väide on siis vale puha jah?

Eks laboritingimustes ole kindlasti ka ühekraadise temperatuurimuutusega kaasnevat muudatust võimalik mõõta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Heix
huviline

Avatar


Registreerunud 30.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: VW Phaeton 2011

postitati 05.02.10 10:57 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: reikar
Võibolla natuke loll küsimus, aga kas konditsioneer kuivatab õhku ka sellisel juhul, kui sinna sisse käiv külmetav aine puudu/otsas? Hetkel ei saa aru, kas talvel mõtet konditsioneer sisse lülitada(ja ainult kondiga rakenduv siseõhu ringlus).

Kui aine puudu siis ta ei kuivata midagi. Siseringluse korral jääb veel rohkem niiskust sisse (põhjamattidel sulav lumi, hingeaur), targem hoida välisringluse peal, kuna välisõhk külmaga nagunii kuivem ju.


Vorsprung durch Technik
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 37.8% - SQL: 62.2%]