uunox
huviline
Registreerunud 31.10.05
Asukoht: Tallinn/Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2.4D C4, Space Wagon 1,8TD
|
postitati 27.09.09 20:27
|
|
|
R5 mootorid ja nukkvõlli pooleks minemine
Tere,
Lugu selline, et minu pikalt teeninud 2,4D otsustas mõnda aega tagasi huvitavaks ennast teha ja jättis mu tee peale. Peale väikest uurimist selgus, et
nukkvõll oli muutunud neljaks väiksemaks tükiks ja klapid kohtunud kolbidega. Asja teeb huvitavaks see, et ühtegi konkreetset põhjust selleks ei oska
kuidagi leida - nukkvõlli otsaseib liikunud ei olnud võllil, rihma vahetuseni oli veel pikalt aega ning ühtegi üle viskamise jälge samuti ei leidnud.
Väntvõlli otsaseib on kiiluga, seega ka seda ei saa süüdistada.
Mure on nüüd selles, et kuigi jupid on olemas, ei julge enne kokku panna, kui saaks vähemalt aimugi, millest selline lugu tekkida võis, et 200km
pärast jälle sama probleem ei oleks. On kellelgi tarku ideid, mida veel võiks kontrollida? Kogenud härrasmees, kes seda mootorit ravib, ei oska ka
enam midagi arvata...
Naised saunas rääkisid, et seda võivat tekitada vaakumpump või kunagi ammu kehvalt ja viltu lihvitud plokikaas. Mis sellest jutust arvata?
Guugeldamine näitas, et ka 2,5td mootoritel tulevat sellist üllatust aegajalt ette, samuti suht segastel asjaoludel...
tänud ette
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 27.09.09 20:35
|
|
|
Lase kaan lihvida ja nukvõlli laagriliin sirgeks puurida, siis on pikaks ajaks taas mureta.
|
|
|
|
ando
huviline
Registreerunud 24.10.05
Asukoht: L-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: 3 x Touareq; Chevy M1008 6,2d.
|
postitati 27.09.09 22:37
|
|
|
Müstika, kuid minu R5 2,5tdi andis ka 3 nädalat tagasi otsad ja rihma vahetusest oli möödas max. 30 000 km. Üllatus oli mullegi suur kui nägin, et
nukkvõll oli juppideks. Muidugi ka klapid-kolvid koos ja mootor läheb n.ö. utiili. Samas on ju räägitud, et R5 on väga pommikindel mootor.
|
|
|
uunox
huviline
Registreerunud 31.10.05
Asukoht: Tallinn/Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2.4D C4, Space Wagon 1,8TD
|
postitati 28.09.09 17:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ando
Müstika, kuid minu R5 2,5tdi andis ka 3 nädalat tagasi otsad ja rihma vahetusest oli möödas max. 30 000 km. Üllatus oli mullegi suur kui nägin, et
nukkvõll oli juppideks. Muidugi ka klapid-kolvid koos ja mootor läheb n.ö. utiili. Samas on ju räägitud, et R5 on väga pommikindel mootor. |
Esimene mõte, mis mul peast läbi käis, oli ka emex... Aga peale lahti võtmist selgus, et pääsen ainult uue nukkvõlli (2,5k), mõne klapi ja
tõukuritega. Kolbidel olid küll jäljed peal, aga viga neil midagi õnneks polnud. Niiet mina olen ikka veel veendunud, et on küll pommikindel.
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 29.05.11 10:19
|
|
|
Mul ka R5 103kW 2,5tdi nukk 4-ks jupiks.
Ja rihm puruks.
Rihma vahetusest oli täpselt, nädala pealt, 3-aastat ja läbisõit 48 000km.
Rihma pealkiri Gates Power-Grip Made in UK.
Mis need rida-5 sagedased põhjused on?
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 29.05.11 11:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ando
Samas on ju räägitud, et R5 on väga pommikindel mootor.
|
See vist käib rohkem R5 bensukate kohta
|
|
|
twistY
huviline
Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.05.11 14:39
|
|
|
Ma pakun, et siiski on asi selles, et mootor on kuuma saanud. Audil on ju pikk nukkvõll üpris tihkelt seal sees ja rohkem kui kolme pakuga kinni. Ega
selline valatud pulk palju painutamist kannatagi. Süüdlasteks võivad olla pekkis termostaat, kehv õli ja tõesti ka varem lihvitud plokikaas, kui
nukaliin on jäänud lihvimata.
|
|
|
|
GrHo66
huviline
Registreerunud 27.07.10
Asukoht: Viljandi mk
Kasutaja on eemal
Auto: Audi C6 Avant Quattro
|
postitati 29.05.11 14:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 100
Tsitaat: | Algselt postitas: ando
Samas on ju räägitud, et R5 on väga pommikindel mootor.
|
See vist käib rohkem R5 bensukate kohta |
Olen kuulnud rohkem r5 diislite kohta sellist ütlust.
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 29.05.11 15:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: twistY
Ma pakun, et siiski on asi selles, et mootor on kuuma saanud. Audil on ju pikk nukkvõll üpris tihkelt seal sees
ja rohkem kui kolme pakuga kinni.
Ega selline valatud pulk palju painutamist kannatagi.
Süüdlasteks võivad olla pekkis termostaat, kehv õli ja tõesti ka varem lihvitud plokikaas,
kui nukaliin on jäänud lihvimata. | Kuidas on seotud plokikaane alt lihvimine ja nukaliin 4 saale/pukiga ülevalt lihvimine ?
|
|
|
Raika42
klubiliige
Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q
|
postitati 29.05.11 17:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kaupz
Tsitaat: | Algselt postitas: twistY
Ma pakun, et siiski on asi selles, et mootor on kuuma saanud. Audil on ju pikk nukkvõll üpris tihkelt seal sees
ja rohkem kui kolme pakuga kinni.
Ega selline valatud pulk palju painutamist kannatagi.
Süüdlasteks võivad olla pekkis termostaat, kehv õli ja tõesti ka varem lihvitud plokikaas,
kui nukaliin on jäänud lihvimata. | Kuidas on seotud plokikaane alt lihvimine ja nukaliin 4 saale/pukiga ülevalt lihvimine ?
|
Teinekord juhtub nii, et kuumaga tõmbab terve plokikaan propellerisse. Kui ploki poole ära lihvid, ja nukaliini lihvimata jätad, jääb nukaliin ikkagi
propellerisse ja hakkab pooma.
Paar aastat tagasi käisid mu käes lihvimises 2.8 V6 kaaned. Kuuma olid nii palju saanud, et kaan oli 1.2mm propelleris. Kui juba nii lühike kaan nii
palju ära võib tömmata siis kujutad ette mida pikk R5 kaan teha võib?
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 29.05.11 19:18
|
|
|
Julgen arvata, et rihma purunemisele võib kaasa aidata ka kõrgsurvepump, kuna ka seda käitab tegelikult esimene hammasrihm. Võibolla tekib pumbas
hetkeline suurem takistus, võibolla veel mõni juhuse kokkulangemine ja ongi valmis. Teise asjana tuleks üle kontrollida hammasrihma katted, et
välistada kivide või muu sarnase jama rihma vahele lendamist.
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.06.11 16:54
|
|
|
Minu praktikas on selline asi olnud R4 mootoriga ja minu mälu järgi oli see miskit muud kui VW/Audi. Nimelt oli omal ajal rihm valesti peale pandud ja
klapid käisid õrnalt vastu kolve, midagi hullu ei juhtunud. Auto tuli minu juurde, panin siis kõik õigeks, asi oli korras, auto sõitis minema. Sõitis
30 000 km maha ja üllatus-üllatus, mootor surnud. Selgus et nukkvõll oli puru, ei mäleta mitmeks osaks. Rihm oli ilusti peal, märgid korras, esimene
pütt isegi lubas midagi, kuna esimese silindri jupp oli terve. Sai kõik järgi vaadatud, kõik oli justkui ideaalne. Sai teine nukkvõll peale pandud ja
auto sõidab juba aastaid. Suhtlesin ka paljudega ja üritasime selgusele jõuda, milles see probleem siis oli. Meie jõudsime järeldusele, et kuna oli
kunagi rihm valesti peal, võis olla selline asi, et nukk sai veidi haiget, võib olla tekkisid mikromõrad sisse ning hiljem läkski võll pooleks.
Praktikas on mõned autod läbi käinud kus oli kas rihm katki või üle viskanud või midagi muud sellist ja huvitaval kombel kõik klapid terved. Järsku
oli sinu autoga ka selline lugu kunagi juhtunud ja nüüd siis lihtsalt juhtus nii, et läks katki.
|
|
|
|
|