Lehekülgi: 1 2 |
Rixxik
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Saku
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.09.09 06:29
|
|
|
"Vaba rada" Männiku liberajal 25.10.2009
Tervitused Mazdaklubist
Mazdaklubi käis augustis Liberajal oma autosid proovimas - mõtlesin et jagan teile ka infot sellise võimaluse kohta:
Tsitaat: |
Tulge pange proovile oma sõiduk ning enda juhtimisoskused libedates teeoludes!
Kas teate, kuidas käitub Teie auto libedal ja kuidas käitute Teie, kui sõiduk satub libisemisse? OÜ Autosõit pakub selleks võimaluse! 20.09 korraldame
„Rate.ee“ libedarajal Männikul „vaba raja“ päeva. Igal paaris täistunnil ootab teid rajal instruktor, kes viib läbi instruktaa˛i ohutusest, raja
kasutamise korrast ja harjutuste ülesehitusest. Seejärel on Teil võimalus ca.1 h. vältel kinnisel territooriumil sooritada harjutusi, mis imiteerivad
tavaliikluses ettetulevaid ekstreemolukordi ja leida oma oskuste piir. Harjutusi sooritatakse sõidukiga, mis on tehniliselt korras (sõiduki tehnilise
korrasoleku eest vastutab sõiduki omanik) ja on kehtiv liikluskindlustus.
„Rate.ee“ libedarajal on aastaringne libedasõidu õppimise ja harjutamise võimalus. Rada on kaetud spetsiaalse kattega, mille haardetegur on samane
„musta jää“ haardeteguriga. Libedarada on saanud heakskiidu Maanteeametilt.
„Vaba rada“ toimub 20.09 kell 12.00, 14.00, 16.00. Hind 240 EEK osaleja kohta (sisaldab raja kasutamise võimalust 1 h vältel, instruktaa˛i,
väljaõppinud instruktorite nõuandeid juhtimisvõtete lihvimiseks ja parandamiseks).
Info ja osalemiseks registreerumine telefonil 53437823.
OÜ Autosõit
|
Mazdaklubilised jäid igatahes asjaga rahule - minge ja proovige ka kuidas autot libedal käituvad
Edit: „Vaba rada“ toimub 25.10 kell 12.00, 14.00, 16.00. Hind 240 EEK osaleja kohta (sisaldab raja kasutamise võimalust 1 h vältel, instruktaa˛i,
väljaõppinud instruktorite nõuandeid juhtimisvõtete lihvimiseks ja parandamiseks).
|
|
|
MorroW
huviline
Registreerunud 18.09.06
Asukoht: Tartu, Lootuse tn
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Avant 2.6 q
|
postitati 18.09.09 07:00
|
|
|
Kellegil Tartu raja kohta pole infot? Tahaks ka uisutada + õppesõitu tegeval naisel oleks ka paras enne suurt talve uisutamist harjutada
|
|
|
Mario81
huviline
Registreerunud 28.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.09.09 07:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MorroW
Kellegil Tartu raja kohta pole infot? Tahaks ka uisutada + õppesõitu tegeval naisel oleks ka paras enne suurt talve uisutamist harjutada |
Aga helista ja uuri järgi. Tartu Liberada
|
|
|
MorroW
huviline
Registreerunud 18.09.06
Asukoht: Tartu, Lootuse tn
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Avant 2.6 q
|
postitati 18.09.09 07:30
|
|
|
Kunagi kirjutasin neile - mingit vastust ei tulnud.
Aga eks torgin edasi, kui siit mingit infot ei saa
|
|
|
ullivilli
huviline
Registreerunud 18.05.07
Asukoht: Põhjarannik
Kasutaja on eemal
Auto: C4A 2,5TDIQ, BMW GS1100
|
postitati 18.09.09 07:59
|
|
|
Millegi saamise kord näeb ette, et saadad huvialustele objektidele meili ja siis paari päeva jooksul helistad üle ja pärid.
Kui konkreetne koht, siis vast isegi mõistlikum kohe helistada ja kohalegi minna, kuna üldiselt personaalsel lähenemisel ei nii kergelt ei öelda, kui
meilile.
See on minu kogemus.
Minge metsa!
www.minemetsa.ee / www.ripptelk.ee
|
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 18.09.09 08:36
|
|
|
Morrow, seda asja tuleks kindlasti edasi uurida, et kas on seal võimalik sõita. Seda veel siis enne talve, sest naelaga ei lasta niikuinii sinna. Kui
ise lõppastme koolitusel käisin, siis meeldis ja mis peamine, üsnagi õpetlik, kuid väheks jäi tookord aega ja teisalt ei tea oma isikliku auto
käitumist sellistes oludes. Viimast aga tahaks küll rohkem.
Uurin ka paari tuttava õppesõidu õpetaja käest.
Kivitare
|
|
|
|
jokerAudi
huviline
Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 2018
|
postitati 18.09.09 11:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kivitare
Morrow, seda asja tuleks kindlasti edasi uurida, et kas on seal võimalik sõita. Seda veel siis enne talve, sest naelaga ei lasta niikuinii sinna. Kui
ise lõppastme koolitusel käisin, siis meeldis ja mis peamine, üsnagi õpetlik, kuid väheks jäi tookord aega ja teisalt ei tea oma isikliku auto
käitumist sellistes oludes. Viimast aga tahaks küll rohkem.
Uurin ka paari tuttava õppesõidu õpetaja käest.
Kivitare |
Täitsa nõus. Muidugi need autod, mis lõppeastmekoolitusel on, nendel on all ka parajad pastlad. Kui õigesti mäletan, siis üks hästi ilus
naisinstruktor, kes seal on, Kristi oli vist nimi, ütles nagu, et omade autodega rajale üldiselt ei lasta. Ainult autokooli autod pidavat saama seal
sõita.
|
|
|
|
ullivilli
huviline
Registreerunud 18.05.07
Asukoht: Põhjarannik
Kasutaja on eemal
Auto: C4A 2,5TDIQ, BMW GS1100
|
postitati 18.09.09 12:27
|
|
|
Nu sama juttu räägiti männikul ka, kuid kui asi kokku rääkida punt kokku saada jne
Kõik on läbiräägitav. Tööd ja rahanatukest vajavad kõik.
Minge metsa!
www.minemetsa.ee / www.ripptelk.ee
|
|
|
|
Rixxik
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Saku
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.09.09 12:44
|
|
|
Selleks see vaba rada ongi et antakse võimalus oma autot proovida. Praegu pidid toimuma sellised üritused ainult Männiku rajal. Tartus veel ei saa oma
autoga.
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 18.09.09 17:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rixxik
Selleks see vaba rada ongi et antakse võimalus oma autot proovida. Praegu pidid toimuma sellised üritused ainult Männiku rajal. Tartus veel ei saa oma
autoga. |
See tähendab siis, et on ikka lootust millalgi ka Tartus sinna peale saada?
Kivitare
|
|
|
|
Rixxik
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Saku
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.09.09 06:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kivitare
Tsitaat: | Algselt postitas: Rixxik
Selleks see vaba rada ongi et antakse võimalus oma autot proovida. Praegu pidid toimuma sellised üritused ainult Männiku rajal. Tartus veel ei saa oma
autoga. |
See tähendab siis, et on ikka lootust millalgi ka Tartus sinna peale saada?
Kivitare |
Ära iial ütle iial. Eks lootus peab jääma
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 19.09.09 13:16
|
|
|
Arvestades seda rada, instruktaa˛i ja juhendamist, siis ongi mõistlik, et selle eest natuke rohkem välja käia per nägu. Vaevalt, et keegi tasuta
midagi loodab. Ja ausalt öeldes see, mis seal enda ja enda sõiduvahendi kohta kunstlikult loodud olukorras õpid, on igat krooni väärt. Kes käinud, see
vast mõistab. Pole olemas head sõitjat, minu arvates, või noh üli head, kes mistahes olukorraga murdosa sekundi pealt kohaneb. Kuid see, mis sealt
õpid teoorias ja kohe praktikas teostada saad, õpetab, ma usun, niimõndagi väga kogenud juhti. Poleks väga paha ka, kui nt seaduse järgi oleks see
koolitus kohustuslik läbida iga viie aasta tagant. Kusjuures on ka neid, kes sellest midagi ei arva ja arvavad, et nemad oskavad ikka paremini sõita,
kraavi. Õpib seal palju.
Kas keegi on klubist nendega praeguseks ühendust võtnud ja klubi nimel soovi avaldanud seal sõitmiseks? Kui ei, siis võiksin nendega ühendust võtta ja
asuda läbirääkimistele. Samas võib seda teha ka keegi moderaatoritest. Ehk saab enne talve sinna, sest talverehviga nad niikuinii sina ei luba, mis on
ka igati loomulik.
Kivitare
|
|
|
|
püstolett
huviline
Registreerunud 29.07.06
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4.2 Tdi 2007; C4 S6 Plus sedaan; C4 S4 turbo; RS6 C7.5
|
postitati 20.09.09 12:17
|
|
|
Samas öeldi näiteks meile kohe ära, et oma autoga saab küll, aga teha pole seal sellega midagi, sest autol all ühesugused rehvid ja ei ole
absoluutselt juhitav. Ei tea, ei ole oma autoga seal proovind, aga nende mersud seal tartus on ju külglibisemiseks kohandatud. Ees oluliselt parema
mustriga rehvid kui taga, mille polegi mustrit.
|
|
|
|
MorroW
huviline
Registreerunud 18.09.06
Asukoht: Tartu, Lootuse tn
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Avant 2.6 q
|
postitati 20.09.09 14:02
|
|
|
Kivitare,
Uuri jah klubi nimel
|
|
|
Rixxik
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Saku
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.09.09 18:19
|
|
|
Eks nendele MB-dele on jah pandud slikid alla aga mis sa ikka uut rehvi kulutad kui iga päev peab seal sõitma.
Proovisin oma mahtuniversaali kah seal jah saab ikka oma autoga kah tunda väga hästi kuidas auto käitub. Selle ühe korra puhul ei tasu oma rehvide
pärast muret tunda - ei kulu seal eriti midagi. Endal sai küll natuke kulutatud ja närvikõdi endale ja oma naisukesele tekitatud. Nimelt auto tegi
pirueti 70 km/h kiiruse pealt ja suundus külg ees kuuri poole. Õnneks on libeda ala ja platsi piirete ja hoonete vahel ka asfalti ja nii sai plokkis
ratastega külg ees libisetud kuuri poole kuival asfaltil umbes 5-7 m.
Aga arvan et millalgi läheks ikkagi veel proovima
Tegelikult kui päevane üritus seal maksab umbes 2400.-, milles on loengud ja sõidud ohutu sõidu jaoks siis tundub see summa suur aga kui võrrelda 15
minuti kardi sõiduga siis koolitus on igatahes odavam ja kasulikum
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 20.09.09 18:43
|
|
|
Kas lihtsam poleks natuke oodata kuni lumi maha tuleb? Siis saaks suva kohas tekitada samu olukordi väga lihtsate vahenditega? Olen sel kah
libedakoolitusel käinud kuid ega midagi erilist küll polnud. Talvel jäärajal õpib auto käitumis kordades rohkem. Ok sain oma arvamuse öeldud.
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 20.09.09 18:50
|
|
|
Selle koolituse eesmärk peaks olema just ootamatule kiilasjääl tekkivale ohule reageerimine ja ärahoidmine. Pakun, et suverehvidega ja seal loodud
tingimustega see saavutataksegi. Kahtlen, et suva kohas on sama libe, kui nende pakutaval rajal. On küll ja veel olukordi, kus 15. min. tagasi samast
kohast läbi sõites(talvel siis ja talverehvidega), oli veel pidamine, ja hiljem sõites juba kiilakas maas.
Ega's midagi hakkame vaikselt uurima seda asja.
Kivitare
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 20.09.09 20:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rixxik
Endal sai küll natuke kulutatud ja närvikõdi endale ja oma naisukesele tekitatud. Nimelt auto tegi pirueti 70 km/h kiiruse pealt ja suundus külg ees
kuuri poole. Õnneks on libeda ala ja platsi piirete ja hoonete vahel ka asfalti ja nii sai plokkis ratastega külg ees libisetud kuuri poole kuival
asfaltil umbes 5-7 m. |
Vedas, et kuuti üle katuse ei visanud.
Ma ootaks ka pigem talve. Lumised parklad on nagu loodud öösiti neliveolistega hullamiseks.
|
|
|
jokerAudi
huviline
Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 2018
|
postitati 20.09.09 20:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Kas lihtsam poleks natuke oodata kuni lumi maha tuleb? Siis saaks suva kohas tekitada samu olukordi väga lihtsate vahenditega? Olen sel kah
libedakoolitusel käinud kuid ega midagi erilist küll polnud. Talvel jäärajal õpib auto käitumis kordades rohkem. Ok sain oma arvamuse öeldud. |
Lihtsam kindlasti, aga ei saa ka öelda, et midagi ei olnud sel koolitusel. Kuidas ei olnud, ilus naisinstruktor oli
Aga kindlasti oleks hea õppida oma autot tundma väga libedates oludes, nagu oli Tartu liberajal. Talvel jäärajal võid sa ju õppida rohkem jah, aga
seda, kuidas erinevatest olukordadest eluga võimalik välja tulla on, ei õpeta sulle jäärajal üldiselt keegi. Liberajal seevastu antakse näpunäiteid,
kuidas reageerida ühele või teisele olukorrale. Mina oleks isiklikult küll nõus sümboolse tasu eest seal oma autot proovima. Seda muidugi peaks tegema
enne lume ja jää tulekut, kui veel suverehvid all on. Muidugi, M+S rehvidega sõitjatel ei ole suurt vahet, millal seda koolitust läbida, aga naastude
kasutajal on suht tüütu tegevus rehve vahetada selleks tarbeks, kuna naastudega peale ei lubata.
Niiet, kui on mingit infot, kas ja kuna oleks selline asi plaanis, siis mina oleks kindlasti käpp
EDIT: Ma ootaks ka pigem talve. Lumised parklad on nagu loodud öösiti neliveolistega hullamiseks. Aga esiveolistele?
|
|
|
|
priit
moderaator klubiliige
Registreerunud 18.09.03
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi C4, Bora & Octavia
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 20.09.09 20:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: priitpoiss
Tsitaat: | Algselt postitas: jokerAudi
EDIT: Ma ootaks ka pigem talve. Lumised parklad on nagu loodud öösiti neliveolistega hullamiseks. Aga esiveolistele? |
Esiveolisega teed tagurpidi ringe. |
Selle talve ootamisega on ainuke jama see, et pisut kaua
läheb enne, kui järvedele kaaned peale saavad. Ja lumi pole just kiilasjää. Parklas niisama lumes möllamisega nagu eriti ei õpi. Kui rada pole vms.
Igatahes võtan homme võimaluse korral asja ette.
Kivitare
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 20.09.09 20:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jokerAudi
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Kas lihtsam poleks natuke oodata kuni lumi maha tuleb? Siis saaks suva kohas tekitada samu olukordi väga lihtsate vahenditega? Olen sel kah
libedakoolitusel käinud kuid ega midagi erilist küll polnud. Talvel jäärajal õpib auto käitumis kordades rohkem. Ok sain oma arvamuse öeldud. |
Lihtsam kindlasti, aga ei saa ka öelda, et midagi ei olnud sel koolitusel. Kuidas ei olnud, ilus naisinstruktor oli
Aga kindlasti oleks hea õppida oma autot tundma väga libedates oludes, nagu oli Tartu liberajal. Talvel jäärajal võid sa ju õppida rohkem jah, aga
seda, kuidas erinevatest olukordadest eluga võimalik välja tulla on, ei õpeta sulle jäärajal üldiselt keegi. Liberajal seevastu antakse näpunäiteid,
kuidas reageerida ühele või teisele olukorrale. Mina oleks isiklikult küll nõus sümboolse tasu eest seal oma autot proovima. Seda muidugi peaks tegema
enne lume ja jää tulekut, kui veel suverehvid all on. Muidugi, M+S rehvidega sõitjatel ei ole suurt vahet, millal seda koolitust läbida, aga naastude
kasutajal on suht tüütu tegevus rehve vahetada selleks tarbeks, kuna naastudega peale ei lubata.
Niiet, kui on mingit infot, kas ja kuna oleks selline asi plaanis, siis mina oleks kindlasti käpp
EDIT: Ma ootaks ka pigem talve. Lumised parklad on nagu loodud öösiti neliveolistega hullamiseks. Aga esiveolistele? |
Vägagi nõus! Pärast seda koolitust sai kodus teepeale sam asi rehvidest
tehtud. Oma masinaga ei ratsinud proovida kuid põlluralli pillidega oli päris lahe vaheldus niisama jääraja sõitmisele. Kui lumi maas siis võiks ju
seda instruktorit selt hoopis laenata.
|
|
|
jokerAudi
huviline
Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 2018
|
|
priit
moderaator klubiliige
Registreerunud 18.09.03
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi C4, Bora & Octavia
|
|
Lehekülgi: 1 2 |