Lehekülgi: 1 2 3 .. 39 |
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 14.07.09 09:02
|
|
|
Audide veljesobivus, rehvid, flantsid
Kuna ikka tekib teemasid, kus uuritakse mõne velje sobivust mõõtudelt või rattavahetuse võimalustest siis tegin sellise elementaarse abimaterjali.
Audide velgede strateegilised mõõdud:
Tähtis on jälgida ET´d ehk Offseti ning velje laiust. Mida suurem on ET number, seda rohkem koopasse velg liigub ning mingi hetk jookseb REHV selle
velje peal amordipüstakusse või õõtsa kinni. Loomulikult mängib siin rolli ka velje laius. Kui sul on ET näiteks 42 kuid velje laius 9" siis on sama
tulemus.
Rehvi mõõtu valides on tähtis, et rehvi välisdiameeter ei muutuks- see pole oluline, et sees velje suurus muutub. 15" 195/65 on välisdiameetrilt
täpselt sama suur kui 18" 225/40 ehk u. 635mm. Seega kui vahetad oma autol rattad selliste 15" pealt 18" peale, siis "rattad ei lähe suuremaks"
vaid muutub rehvi küljeseina kõrgus velje diameetri arvelt. Ning üldjuhul EI SAA autole panna välisdiameetrilt suuremaid rehve, kui tehases ette
nähtud (on erandeid aga see pole hetkel oluline). Sest ratta koopad ei lähe ise kuidagi suuremaks.
Kui soovite teada oma rehvi välisdiameetrit ning näiteks võrrelda teda suurema/väiksema rehviga, siis on olemas selline tore kalkulaator.
Sinna siis sisestate oma originaalrehvi mõõdud ning võrdluseks uue rehvi mõõdud. Lisaks valige METRIC ning tulemusele visake pilk peale (DIAMETER).
See mõõt siis ei tohiks olla uue ja vana rehvi vahel suurem kui u. 6-10mm. Reaalselt see siis tähendab seda, et rehvi keskosast mõõdetuna
suureneb/väheneb mõõt täpselt see diameetri erinevus jagatud kahega.
Kui nüüd tekib olukord, kus on vaja tuua velge väljapoole (näiteks käib vastu või soovid koopaäärt rohkem täita) siis tulevad mängu vidinad nimega
FLANTSID. Flantse tehakse üldjuhul alumiiniumist ja rauast. Peamine erinevus oleks aga universaalsete ja tsentreerivate flantside vahel. Universaalsed
flantsid ongi sellised, mis sobivad mitmele auguvahele ning nad ei tsentreeri ratast enam rattarummu suhtes ära. Kui selline universaalne flants jääb
sinna 3-10mm paksuse peale, siis võib veel auto enda rummu väljaulatuv osa (tavaliselt 10+mm) velje tsentreerida aga näiteks Audidel on see rummu
tsentreeriv osa kergelt koonuses ja suht lühike ehk siis Audile on üldjuhul vaja tsenteerivat flantsi, kui soovitakse rattaid tuua väljapoole
12mm või rohkem!
Kui nüüd soovitav flants ületab 20mm paksuse, kasutatakse eraldi poltidega pingutatavaid flantse kuna muidu läheb pikema poldi pikkus juba
ohtlikuks.
Mõned pildid:
Tsentreeriv flants
20mm ja paksem tsentr. flants
Universaalne flants
Kuna tsentreerivad 20mm+ flantsid on vägagi kallid, siis tihtipeale on odavam vale ET´ga veljed maha müüa ning osta kohe õige ET´ga veljed.
Kui kahtlete velgede sobivuses teie autole, tuleks neid reaalselt koos rehviga alla proovida!
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 14.07.09 15:28
|
|
|
Reaalselt kohtab A8/S8 all siiski väga tihti ET48 nihkega velgesid.
Samuti on C3 100 olemas 5x112 poldivalemiga.
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 14.07.09 16:36
|
|
|
Täiendada tulebki. Mingi hetk saab rehvisoovitusi ka lisada.
|
|
|
|
Teemo
klubiliige
Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Quattro
|
postitati 15.07.09 05:46
|
|
|
Lisan täpsustuseks.
Mul on b5 a4 millel all kõigile tuntud originaal viie kodaraga velg, aga ET 45-- PILT
Tabelis on sellistel masinatel ET 35-40.
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 15.07.09 06:24
|
|
|
Lisa ka velje strateegilised mõõdud, Teemo.
7" lai velg läheb 45 ET´ga A4 alla kindlasti veel aga ilus ta pole.
Selliseid "lähevad alla veel" ET´id ja laiusi on küll ja veel- lihtsalt antud tabelis on kirjas soovituslikud mõõdud, millega kindlasti ei eksi.
Täiendus ka siis:
Audi RS2 7.0x17" 5x130 ET55
Soovituslik rehv 245/40 ZR17 (väga viimasele piirile aetud see rehv seal peal- optimaalne 7" puhul oleks 225 laius)
|
|
|
|
Darkdog
huviline
Registreerunud 20.03.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 15.07.09 08:03
|
|
|
Audi S4 (1991-1993) kus ees on ufod, sinna nagu minu proovimise järgi üle ET 42 ei läinud.
A8 velgi ma tänu sellele sinna alla keerata ei saanud.
|
|
|
westa
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Tallinn, Tampere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Avant C4 2,5TDi,Audi A4 Avant 2,6 V6,Audi 100 C4 2,5TDi,Audi 5000 2,0d,Audi 80 B3 1,8
|
postitati 15.07.09 09:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Darkdog
Audi S4 (1991-1993) kus ees on ufod, sinna nagu minu proovimise järgi üle ET 42 ei läinud.
|
Mingi Infoleht andiski 91-94 S4-le esimesed ET35- 40 ja tagumised ET35-45
|
|
|
|
Dan
klubiliige
Registreerunud 05.11.03
Asukoht: Tallinn/Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: VW Golf R Mk7; Audi A3 SB quattro, Audi 80 quattro
|
postitati 13.09.09 19:39
|
|
|
Minu poolt ka siis väike täiendus.
Samasugused veljed nagu kasutaja Teemo pildil näha on (A4 orig. 16" ET45), minu S4 B5 esisupporti peale igatahes ei mahu.
Olen ka igaltpoolt mujalt neid tabeleid uurinud, just talvevelgi silmas pidades ja kõik tabelid väidavad, et peaksid sobima. Mina neid igatahes sinna
alla ei suuda pressida!
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.09.09 07:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ICE
Audi RS2 7.0x17" 5x130 ET55
Soovituslik rehv 245/40 ZR17 (väga viimasele piirile aetud see rehv seal peal- optimaalne 7" puhul oleks 225 laius) |
Mina soovitaksin ka 215/45 17" rehvi originaali asemele. Olen ka 225/45-ga sõitnud.
Lisaks fakt, et RS2 keskava on 73.1 mm. Porschel on see väiksem.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 21.09.09 07:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Dan
Minu poolt ka siis väike täiendus.
Samasugused veljed nagu kasutaja Teemo pildil näha on (A4 orig. 16" ET45), minu S4 B5 esisupporti peale igatahes ei mahu.
Olen ka igaltpoolt mujalt neid tabeleid uurinud, just talvevelgi silmas pidades ja kõik tabelid väidavad, et peaksid sobima. Mina neid igatahes sinna
alla ei suuda pressida! |
Täpselt nii - B5 S4-le need ei sobi, sama ajastu A4/A6 jaoks on nad aga OEM valik. Mäletan, et kui ma kunagi oma 100 alla neid otsisin, siis oli ka siit foorumist üks vend oma
S4-le need ostnud, kuid kuna ei sobinud, müüs edasi.
|
|
|
heihei
huviline
Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal
Auto: b6, 96kw bens.
|
postitati 12.10.09 16:12
|
|
|
Turgutaks teemat. Et b6 kerele nüüd plekkveljed sihikul ja esinduses soovitati 15x6,5 tollisele plekkveljele hoopiski 33 möödus offsetti. Et praegu
sihikul 37 möödus offsett ja täitsa kimbatuses, esinduses mainiti, et 37- ga peab proovima, aga vöib support ette jääda? Kellelgi kogemusi? . Niisis
läheb 15x6,5 veljele 195x65 möödus rehvid peale. Tänud ette vastuse eest!
Edit- ilusti sobisid.
|
|
|
raemees
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal
Auto: BMW E90 320dA 2008a
|
postitati 20.10.09 18:41
|
|
|
Sama mure, ei viitsi nagu kohe proovima ka veel minna,kuigi talv ukse ees.
B6 A4 Üleval pool tabel näitab, et ET35-40 Kuid kui oman audi originaal plekkvelgi ET45 195-65-15 siis kas see hakkab kuhugi vastu käima või on see ET
erinevus nii väike ja ei tekita probleemi ?
Lisatud vastus:
Praegu siis juba selgus, et R15 ja ET45 ei tekita ka B6 kerele mingit probleemi.
Kuid kust saaks vaadata, kui palju peab rehvirõhk 195-65-15" rehvil olema ?
Paigaldati M+S rehvile siis 2.4 aga eks see siis õige rõhk ole..
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 20.10.09 18:55
|
|
|
Tsitaat: |
15x6,5 tollisele plekkveljele hoopiski 33 möödus offsetti. Et praegu sihikul 37
|
Sellise auto ja nii kitsa veljega on see 4mm ET erinevust täiesti kama. Sobib igal juhul.
Tsitaat: |
B6 A4 Üleval pool tabel näitab, et ET35-40 Kuid kui oman audi originaal plekkvelgi ET45 195-65-15 siis kas see hakkab kuhugi vastu käima või on see ET
erinevus nii väike ja ei tekita probleemi ?
|
See rehv ei näita otseselt midagi, velje laiust oleks parem teada. Aga ma olen suht kindel, et see sinna 6,5-7 kanti jääb. 6,5" laia võib suht
rahulikult ET45 panna, 7" arvatavasti ka. Kuigi 45ET istub ikka mõnusalt koopas sees juba, eriti veel kitsa talveveljega Aga kitsas ratastevahe ongi talvel parem.
|
|
|
|
heihei
huviline
Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal
Auto: b6, 96kw bens.
|
postitati 20.10.09 19:31
|
|
|
Tänud ICE, veljed ammu all, et mees rehvivahetusest, kus ka uued veljed valikus olid, tegi praktikas asja selgeks.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 20.10.09 20:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ICE
Tsitaat: |
15x6,5 tollisele plekkveljele hoopiski 33 möödus offsetti. Et praegu sihikul 37
|
Sellise auto ja nii kitsa veljega on see 4mm ET erinevust täiesti kama. Sobib igal juhul. |
33 vs 37 pole ehk hullu, aga 33 vs 45 puhul võib ka kitsas plekkvelg vastu pidurisadulat käima hakata. Uuemad autod kipuvad varasemast väiksema ET-ga
olema.
|
|
|
ullivilli
huviline
Registreerunud 18.05.07
Asukoht: Põhjarannik
Kasutaja on eemal
Auto: C4A 2,5TDIQ, BMW GS1100
|
postitati 29.10.09 12:26
|
|
|
Kas palun keegi ütleks, kuidas täpselt lugeda infotv plekkveljelt 6JX15H2 Et45 ja mis mudelil sellised all võisid olla?
Mingi seeria A6 äkki?
Samuti mis võiks olla 90a c3 optimaalne rehvimõõt.
Kuna praegu probleem, et rehv käib vasta koopaäärt.
Minge metsa!
www.minemetsa.ee / www.ripptelk.ee
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 29.10.09 13:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ullivilli
Kas palun keegi ütleks, kuidas täpselt lugeda infotv plekkveljelt 6JX15H2 Et45 ja mis mudelil sellised all võisid olla?
Mingi seeria A6 äkki? |
6" lai, 15" läbimõõt, nihutus keskmest 45mm. Tüüpiline Audi velg. Sobib muuhulgas ka C4/C5 A6-le, kui on 5x112 avadega
Tsitaat: | Algselt postitas: ullivilli
Samuti mis võiks olla 90a c3 optimaalne rehvimõõt.
Kuna praegu probleem, et rehv käib vasta koopaäärt. |
185/70HR14
205/60VR15
|
|
|
auditdi
huviline
Registreerunud 29.07.05
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5TDI Avant7 > A6 C5 2.5TDI Q
|
postitati 04.11.09 11:18
|
|
|
Proovisin oma C4 15tolliseid plekkvelgi C5'le, tagumistele sobisid, aga ette kohe kuidagi ei mahu (ketad koos piduritega on ju suuremad).
Samas C5'l on ju originaalina olemas 15tollised plekkveljed, aga mida veel veljelt vaadata, et velgede ost nihu ei läheks? Või ei tasuks üldse
15tolliste peale mõelda (samas pakutakse isegi normaalse hinnaga 15" valuvelgesidki)?
|
|
|
CE
huviline
Registreerunud 02.03.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant 1,9 TDI q
|
postitati 05.11.09 14:16
|
|
|
Hoiatuseks B5 A4 Quattro omanikele: C4-ja alt pärit 6J-15 ET45 veljed koos 195/65R15 rehvidega (tehase) sportvedrustusega A4 Quattro alla hästi ei
mahu: järsemini keerates käib tagumine (sisekurvi poole jääv) ratas kuhugi vastu, tõenäoliselt läheb rehviserv vastu ülemist õõtshooba. Pean
nähtavasti väiksema offsetiga veljed või flantsid otsima..
|
|
|
Darkdog
huviline
Registreerunud 20.03.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 12.11.09 16:24
|
|
|
Kui kõvasti peab audi rattapoldi kinni keerama, kui kasutada dynovõtit? Kuskil kirjutas sellest, aga ei leidnud ülesse.
|
|
|
digimarket
huviline
Registreerunud 16.01.07
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 Quattro, BMW 530d
|
postitati 12.11.09 17:32
|
|
|
Sõiduauto üldjuhul 120Nm.
|
|
|
|
KalevK
huviline
Registreerunud 07.12.06
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: VW Touareg
|
postitati 17.11.09 14:14
|
|
|
Küsiks kah siis kindluse mõttes üle. Sai lolli peaga ostetud rehvid mille laius 225 aga kuna kõrguse unustasin ära ja nüüd 45-50 asemel 55 siis käib
rehv vastu ülemisi õõtsasid. Universaal flantsid ca 5-8mm peaks vist aitama? Ja teine küsimus oleks siis, et kui ma taha panen siis peaks ette kah
panema? Niisama sõites küll ees vastu ei käi, keerates küll ja kuna quattro siis oleks kõigil neljal vast kohustuslik?
Velg siis ise muidu R16 audi originaal.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 17.11.09 14:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KalevK
Küsiks kah siis kindluse mõttes üle. Sai lolli peaga ostetud rehvid mille laius 225 aga kuna kõrguse unustasin ära ja nüüd 45-50 asemel 55 siis käib
rehv vastu ülemisi õõtsasid. Universaal flantsid ca 5-8mm peaks vist aitama? Ja teine küsimus oleks siis, et kui ma taha panen siis peaks ette kah
panema? Niisama sõites küll ees vastu ei käi, keerates küll ja kuna quattro siis oleks kõigil neljal vast kohustuslik?
Velg siis ise muidu R16 audi originaal. |
Soovitaks nüüd tark olla ja võidelda põhjuse, mitte tagajärjega. Ehk müü need uuesti maha ja osta 4X 205/55-R16 rehvid.
|
|
|
KalevK
huviline
Registreerunud 07.12.06
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: VW Touareg
|
postitati 17.11.09 14:59
|
|
|
No ta on tagumistel rehvidel veits mustrit ära söönud, kahtlane kas keegi neid sooviks osta. Aga küsimus jääb, kas flantsid aitaksid?
|
|
|
Priidic
huviline
Registreerunud 25.03.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C4 Avant Q
|
postitati 17.11.09 15:22
|
|
|
Velje ET e Offset ikka õige?
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 .. 39 |