Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
 Lehekülgi:  1  2  3  ..  38
Autor:
Pealkiri: Audide veljesobivus, rehvid, flantsid (Vastuseid: 928 | Vaatamisi: 946932)
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 14.07.09 10:02 Tsiteeri
Audide veljesobivus, rehvid, flantsid



Kuna ikka tekib teemasid, kus uuritakse mõne velje sobivust mõõtudelt või rattavahetuse võimalustest siis tegin sellise elementaarse abimaterjali.

Audide velgede strateegilised mõõdud:

http://www.aftermarket.ee/Pics_/sobivustabel.jpg
Tähtis on jälgida ET´d ehk Offseti ning velje laiust. Mida suurem on ET number, seda rohkem koopasse velg liigub ning mingi hetk jookseb REHV selle velje peal amordipüstakusse või õõtsa kinni. Loomulikult mängib siin rolli ka velje laius. Kui sul on ET näiteks 42 kuid velje laius 9" siis on sama tulemus.

Rehvi mõõtu valides on tähtis, et rehvi välisdiameeter ei muutuks- see pole oluline, et sees velje suurus muutub. 15" 195/65 on välisdiameetrilt täpselt sama suur kui 18" 225/40 ehk u. 635mm. Seega kui vahetad oma autol rattad selliste 15" pealt 18" peale, siis "rattad ei lähe suuremaks" vaid muutub rehvi küljeseina kõrgus velje diameetri arvelt. Ning üldjuhul EI SAA autole panna välisdiameetrilt suuremaid rehve, kui tehases ette nähtud (on erandeid aga see pole hetkel oluline). Sest ratta koopad ei lähe ise kuidagi suuremaks.

Kui soovite teada oma rehvi välisdiameetrit ning näiteks võrrelda teda suurema/väiksema rehviga, siis on olemas selline tore kalkulaator.
Sinna siis sisestate oma originaalrehvi mõõdud ning võrdluseks uue rehvi mõõdud. Lisaks valige METRIC ning tulemusele visake pilk peale (DIAMETER). See mõõt siis ei tohiks olla uue ja vana rehvi vahel suurem kui u. 6-10mm. Reaalselt see siis tähendab seda, et rehvi keskosast mõõdetuna suureneb/väheneb mõõt täpselt see diameetri erinevus jagatud kahega.

Kui nüüd tekib olukord, kus on vaja tuua velge väljapoole (näiteks käib vastu või soovid koopaäärt rohkem täita) siis tulevad mängu vidinad nimega FLANTSID. Flantse tehakse üldjuhul alumiiniumist ja rauast. Peamine erinevus oleks aga universaalsete ja tsentreerivate flantside vahel. Universaalsed flantsid ongi sellised, mis sobivad mitmele auguvahele ning nad ei tsentreeri ratast enam rattarummu suhtes ära. Kui selline universaalne flants jääb sinna 3-10mm paksuse peale, siis võib veel auto enda rummu väljaulatuv osa (tavaliselt 10+mm) velje tsentreerida aga näiteks Audidel on see rummu tsentreeriv osa kergelt koonuses ja suht lühike ehk siis Audile on üldjuhul vaja tsenteerivat flantsi, kui soovitakse rattaid tuua väljapoole 12mm või rohkem!
Kui nüüd soovitav flants ületab 20mm paksuse, kasutatakse eraldi poltidega pingutatavaid flantse kuna muidu läheb pikema poldi pikkus juba ohtlikuks.

Mõned pildid:
Tsentreeriv flants
20mm ja paksem tsentr. flants
Universaalne flants

Kuna tsentreerivad 20mm+ flantsid on vägagi kallid, siis tihtipeale on odavam vale ET´ga veljed maha müüa ning osta kohe õige ET´ga veljed.

Kui kahtlete velgede sobivuses teie autole, tuleks neid reaalselt koos rehviga alla proovida!


Aftermarket.ee Lisavarustus ja tuuning // Petrolheads.ee blogi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7 3.0TDi

postitati 14.07.09 16:28 Tsiteeri


Reaalselt kohtab A8/S8 all siiski väga tihti ET48 nihkega velgesid. :)
Samuti on C3 100 olemas 5x112 poldivalemiga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 14.07.09 17:36 Tsiteeri


Täiendada tulebki. Mingi hetk saab rehvisoovitusi ka lisada.


Aftermarket.ee Lisavarustus ja tuuning // Petrolheads.ee blogi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Teemo
klubiliige



Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Quattro

postitati 15.07.09 06:46 Tsiteeri


Lisan täpsustuseks.
Mul on b5 a4 millel all kõigile tuntud originaal viie kodaraga velg, aga ET 45-- PILT
Tabelis on sellistel masinatel ET 35-40.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 15.07.09 07:24 Tsiteeri


Lisa ka velje strateegilised mõõdud, Teemo.
7" lai velg läheb 45 ET´ga A4 alla kindlasti veel aga ilus ta pole.
Selliseid "lähevad alla veel" ET´id ja laiusi on küll ja veel- lihtsalt antud tabelis on kirjas soovituslikud mõõdud, millega kindlasti ei eksi.

Täiendus ka siis:
Audi RS2 7.0x17" 5x130 ET55
Soovituslik rehv 245/40 ZR17 (väga viimasele piirile aetud see rehv seal peal- optimaalne 7" puhul oleks 225 laius)


Aftermarket.ee Lisavarustus ja tuuning // Petrolheads.ee blogi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Darkdog
huviline



Registreerunud 20.03.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6

postitati 15.07.09 09:03 Tsiteeri


Audi S4 (1991-1993) kus ees on ufod, sinna nagu minu proovimise järgi üle ET 42 ei läinud.
A8 velgi ma tänu sellele sinna alla keerata ei saanud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
westa
huviline

Avatar


Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Tallinn, Tampere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant C4 2,5TDi,Audi A4 Avant 2,6 V6,Audi 100 C4 2,5TDi,Audi 5000 2,0d,Audi 80 B3 1,8

postitati 15.07.09 10:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Darkdog
Audi S4 (1991-1993) kus ees on ufod, sinna nagu minu proovimise järgi üle ET 42 ei läinud.


Mingi Infoleht andiski 91-94 S4-le esimesed ET35- 40 ja tagumised ET35-45


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Dan
klubiliige

Avatar


Registreerunud 05.11.03
Asukoht: Tallinn/Kuressaare
Kasutaja on eemal

Auto: VW Golf R Mk7; Audi A3 SB quattro, Audi 80 quattro

postitati 13.09.09 20:39 Tsiteeri


Minu poolt ka siis väike täiendus.
Samasugused veljed nagu kasutaja Teemo pildil näha on (A4 orig. 16" ET45), minu S4 B5 esisupporti peale igatahes ei mahu.
Olen ka igaltpoolt mujalt neid tabeleid uurinud, just talvevelgi silmas pidades ja kõik tabelid väidavad, et peaksid sobima. Mina neid igatahes sinna alla ei suuda pressida! :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 21.09.09 08:02 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ICE
Audi RS2 7.0x17" 5x130 ET55
Soovituslik rehv 245/40 ZR17 (väga viimasele piirile aetud see rehv seal peal- optimaalne 7" puhul oleks 225 laius)

Mina soovitaksin ka 215/45 17" rehvi originaali asemele. Olen ka 225/45-ga sõitnud.

Lisaks fakt, et RS2 keskava on 73.1 mm. Porschel on see väiksem.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7 3.0TDi

postitati 21.09.09 08:20 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Dan
Minu poolt ka siis väike täiendus.
Samasugused veljed nagu kasutaja Teemo pildil näha on (A4 orig. 16" ET45), minu S4 B5 esisupporti peale igatahes ei mahu.
Olen ka igaltpoolt mujalt neid tabeleid uurinud, just talvevelgi silmas pidades ja kõik tabelid väidavad, et peaksid sobima. Mina neid igatahes sinna alla ei suuda pressida! :)

Täpselt nii - B5 S4-le need ei sobi, sama ajastu A4/A6 jaoks on nad aga OEM valik. Mäletan, et kui ma kunagi oma 100 alla neid otsisin, siis oli ka siit foorumist üks vend oma S4-le need ostnud, kuid kuna ei sobinud, müüs edasi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
heihei
huviline



Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal

Auto: b6, 96kw bens.

postitati 12.10.09 17:12 Tsiteeri


Turgutaks teemat. Et b6 kerele nüüd plekkveljed sihikul ja esinduses soovitati 15x6,5 tollisele plekkveljele hoopiski 33 möödus offsetti. Et praegu sihikul 37 möödus offsett ja täitsa kimbatuses, esinduses mainiti, et 37- ga peab proovima, aga vöib support ette jääda? Kellelgi kogemusi? . Niisis läheb 15x6,5 veljele 195x65 möödus rehvid peale. Tänud ette vastuse eest!
Edit- ilusti sobisid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
raemees
huviline

Avatar


Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal

Auto: BMW E90 320dA 2008a

postitati 20.10.09 19:41 Tsiteeri


Sama mure, ei viitsi nagu kohe proovima ka veel minna,kuigi talv ukse ees.

B6 A4 Üleval pool tabel näitab, et ET35-40 Kuid kui oman audi originaal plekkvelgi ET45 195-65-15 siis kas see hakkab kuhugi vastu käima või on see ET erinevus nii väike ja ei tekita probleemi ?

Lisatud vastus:
Praegu siis juba selgus, et R15 ja ET45 ei tekita ka B6 kerele mingit probleemi.

Kuid kust saaks vaadata, kui palju peab rehvirõhk 195-65-15" rehvil olema ?
Paigaldati M+S rehvile siis 2.4 aga eks see siis õige rõhk ole..


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 20.10.09 19:55 Tsiteeri


Tsitaat:

15x6,5 tollisele plekkveljele hoopiski 33 möödus offsetti. Et praegu sihikul 37


Sellise auto ja nii kitsa veljega on see 4mm ET erinevust täiesti kama. Sobib igal juhul.

Tsitaat:

B6 A4 Üleval pool tabel näitab, et ET35-40 Kuid kui oman audi originaal plekkvelgi ET45 195-65-15 siis kas see hakkab kuhugi vastu käima või on see ET erinevus nii väike ja ei tekita probleemi ?


See rehv ei näita otseselt midagi, velje laiust oleks parem teada. Aga ma olen suht kindel, et see sinna 6,5-7 kanti jääb. 6,5" laia võib suht rahulikult ET45 panna, 7" arvatavasti ka. Kuigi 45ET istub ikka mõnusalt koopas sees juba, eriti veel kitsa talveveljega :) Aga kitsas ratastevahe ongi talvel parem.


Aftermarket.ee Lisavarustus ja tuuning // Petrolheads.ee blogi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
heihei
huviline



Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal

Auto: b6, 96kw bens.

postitati 20.10.09 20:31 Tsiteeri


Tänud ICE, veljed ammu all, et mees rehvivahetusest, kus ka uued veljed valikus olid, tegi praktikas asja selgeks. ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7 3.0TDi

postitati 20.10.09 21:24 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ICE
Tsitaat:

15x6,5 tollisele plekkveljele hoopiski 33 möödus offsetti. Et praegu sihikul 37


Sellise auto ja nii kitsa veljega on see 4mm ET erinevust täiesti kama. Sobib igal juhul.

33 vs 37 pole ehk hullu, aga 33 vs 45 puhul võib ka kitsas plekkvelg vastu pidurisadulat käima hakata. Uuemad autod kipuvad varasemast väiksema ET-ga olema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ullivilli
huviline



Registreerunud 18.05.07
Asukoht: Põhjarannik
Kasutaja on eemal

Auto: C4A 2,5TDIQ, BMW GS1100

postitati 29.10.09 13:26 Tsiteeri


Kas palun keegi ütleks, kuidas täpselt lugeda infotv plekkveljelt 6JX15H2 Et45 ja mis mudelil sellised all võisid olla?
Mingi seeria A6 äkki?

Samuti mis võiks olla 90a c3 optimaalne rehvimõõt.
Kuna praegu probleem, et rehv käib vasta koopaäärt.


Minge metsa!
www.minemetsa.ee / www.ripptelk.ee
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7 3.0TDi

postitati 29.10.09 14:02 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ullivilli
Kas palun keegi ütleks, kuidas täpselt lugeda infotv plekkveljelt 6JX15H2 Et45 ja mis mudelil sellised all võisid olla?
Mingi seeria A6 äkki?

6" lai, 15" läbimõõt, nihutus keskmest 45mm. Tüüpiline Audi velg. Sobib muuhulgas ka C4/C5 A6-le, kui on 5x112 avadega

Tsitaat:
Algselt postitas: ullivilli
Samuti mis võiks olla 90a c3 optimaalne rehvimõõt.
Kuna praegu probleem, et rehv käib vasta koopaäärt.

185/70HR14
205/60VR15


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
auditdi
huviline

Avatar


Registreerunud 29.07.05
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 2.5TDI Avant7 > A6 C5 2.5TDI Q

postitati 04.11.09 12:18 Tsiteeri


Proovisin oma C4 15tolliseid plekkvelgi C5'le, tagumistele sobisid, aga ette kohe kuidagi ei mahu (ketad koos piduritega on ju suuremad).
Samas C5'l on ju originaalina olemas 15tollised plekkveljed, aga mida veel veljelt vaadata, et velgede ost nihu ei läheks? Või ei tasuks üldse 15tolliste peale mõelda (samas pakutakse isegi normaalse hinnaga 15" valuvelgesidki)?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
CE
huviline



Registreerunud 02.03.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 Avant 1,9 TDI q

postitati 05.11.09 15:16 Tsiteeri


Hoiatuseks B5 A4 Quattro omanikele: C4-ja alt pärit 6J-15 ET45 veljed koos 195/65R15 rehvidega (tehase) sportvedrustusega A4 Quattro alla hästi ei mahu: järsemini keerates käib tagumine (sisekurvi poole jääv) ratas kuhugi vastu, tõenäoliselt läheb rehviserv vastu ülemist õõtshooba. Pean nähtavasti väiksema offsetiga veljed või flantsid otsima.. :(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Darkdog
huviline



Registreerunud 20.03.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6

postitati 12.11.09 17:24 Tsiteeri


Kui kõvasti peab audi rattapoldi kinni keerama, kui kasutada dynovõtit? Kuskil kirjutas sellest, aga ei leidnud ülesse.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
digimarket
huviline

Avatar


Registreerunud 16.01.07
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A8 Quattro, BMW 530d

postitati 12.11.09 18:32 Tsiteeri


Sõiduauto üldjuhul 120Nm.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
KalevK
huviline

Avatar


Registreerunud 07.12.06
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal

Auto: VW Touareg

postitati 17.11.09 15:14 Tsiteeri


Küsiks kah siis kindluse mõttes üle. Sai lolli peaga ostetud rehvid mille laius 225 aga kuna kõrguse unustasin ära ja nüüd 45-50 asemel 55 siis käib rehv vastu ülemisi õõtsasid. Universaal flantsid ca 5-8mm peaks vist aitama? Ja teine küsimus oleks siis, et kui ma taha panen siis peaks ette kah panema? Niisama sõites küll ees vastu ei käi, keerates küll ja kuna quattro siis oleks kõigil neljal vast kohustuslik?
Velg siis ise muidu R16 audi originaal.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7 3.0TDi

postitati 17.11.09 15:30 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: KalevK
Küsiks kah siis kindluse mõttes üle. Sai lolli peaga ostetud rehvid mille laius 225 aga kuna kõrguse unustasin ära ja nüüd 45-50 asemel 55 siis käib rehv vastu ülemisi õõtsasid. Universaal flantsid ca 5-8mm peaks vist aitama? Ja teine küsimus oleks siis, et kui ma taha panen siis peaks ette kah panema? Niisama sõites küll ees vastu ei käi, keerates küll ja kuna quattro siis oleks kõigil neljal vast kohustuslik?
Velg siis ise muidu R16 audi originaal.

Soovitaks nüüd tark olla ja võidelda põhjuse, mitte tagajärjega. Ehk müü need uuesti maha ja osta 4X 205/55-R16 rehvid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
KalevK
huviline

Avatar


Registreerunud 07.12.06
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal

Auto: VW Touareg

postitati 17.11.09 15:59 Tsiteeri


No ta on tagumistel rehvidel veits mustrit ära söönud, kahtlane kas keegi neid sooviks osta. Aga küsimus jääb, kas flantsid aitaksid?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Priidic
huviline



Registreerunud 25.03.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: C4 Avant Q

postitati 17.11.09 16:22 Tsiteeri


Velje ET e Offset ikka õige?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
 Lehekülgi:  1  2  3  ..  38
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2009
Täiendanud indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2016
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 30.6% - SQL: 69.4%]