NegativeExperience
huviline
Registreerunud 07.09.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a4 Avant 2,5 TDI
|
postitati 07.06.09 11:45
|
|
|
Elektrimootor
Selline teoreetiline küsimus: Kui võtta multimeeter ,keerata ta "voolu piirkonda" ja hakata töötava mootori klemmidelt voolu mõõtma (ühefaasiline
mootor) kas mootor jääb seisma??
Stupidity is not a handicap!
Park elsewhere!
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 07.06.09 11:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: NegativeExperience
Selline teoreetiline küsimus: Kui võtta multimeeter ,keerata ta "voolu piirkonda" ja hakata töötava mootori klemmidelt voolu mõõtma (ühefaasiline
mootor) kas mootor jääb seisma?? |
On sul selline kogemus? Klemmidelt mõõtes soovitaks multimeetri ikka pinge, mitte voolutugevuse alasse keerata.
|
|
|
NegativeExperience
huviline
Registreerunud 07.09.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a4 Avant 2,5 TDI
|
postitati 07.06.09 11:58
|
|
|
ma tean küll ,kuidas asju mõõta ,aga lihtsalt tekkis küsimus ,mis siis juhtub!
Reaalset voolu muidugi nii ei mõõda!
Stupidity is not a handicap!
Park elsewhere!
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 07.06.09 18:17
|
|
|
Ei suutnud aru saada, mis selle lühistamise point on?
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Tiit
huviline
Registreerunud 23.03.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 avant tdi
|
postitati 08.06.09 12:52
|
|
|
Testri põletad maha, muud midagi.
|
|
|
siiim
klubiliige
Registreerunud 23.05.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: TT
|
postitati 08.06.09 12:58
|
|
|
Kui mootori ees toiteahelas olev kaitse rakendub selle testriga lühistamise peale, siis jääb mootor toiteta ja seega ka seisma. Aga kui on piisavalt
suur kaitse seal ees, siis tõenäoliselt põletad ka näpuotsad koos testriga
Aga testrist või paremal juhul selle enda kaitsmest jääd ilma niivõinaa...
24 tundi päevas ... 24 õllepurki kastis ... Kokkusattumus ???
|
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 08.06.09 13:28
|
|
|
Ei juhtu mitte midagi.
Mootor käib edasi, eeldusel, et multimeeter on mõeldud sellise pinge mõõtmiseks, siis kuvab multimeeter sulle selle näidu (230V eeldusega) ja elu ongi
ilus. Selleks, et sa saaksid voolutugevust ehk ampreid mõõta on vaja kas a) ampertange ja asetada see siis ühele vooluahelas oleva toitejuhtme peale
b) asetad ampermeetri vooluahelasse.. eeldusel, et ampermeeter kannatab seda voolutugevust.
Ehk, mis vahet seal on, kas tarbija on küljes või ei, samahästi võid mõõta tavalise lambi juhtme otstelt või ka suvalise.. maitea.. elektrikerise
klemmidelt.
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
serxx
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.06.09 13:45
|
|
|
Nagu juba eespool öeldud, voolu ei saa mitte kuidagi mootori klemmidel mõõta.
Põletad vaid mõõteseadme maha ja võib juhtuda, et saad ka ise viga.
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 08.06.09 14:32
|
|
|
Ütle 1 hea asi, miks mõõteseade peaks maha põlema- eeldusel, et kasutatakse õige pinge jaoks mõeldud multimeetrit ja miks ei saa mootori klemmidelt
pinget mõõta?
Kui mõtled voolutugevust ehk ampreid, siis ka klemmidelt saad mõõta, asetad lihtsalt ampermeetri (ka vastava amperaaziga multimeeter) klemmi ja juhtme
vahele.
Tsitaat: | Algselt postitas: serxx
Nagu juba eespool öeldud, voolu ei saa mitte kuidagi mootori klemmidel mõõta.
Põletad vaid mõõteseadme maha ja võib juhtuda, et saad ka ise viga. |
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.06.09 14:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaakk
Ütle 1 hea asi, miks mõõteseade peaks maha põlema- eeldusel, et kasutatakse õige pinge jaoks mõeldud multimeetrit ja miks ei saa mootori klemmidelt
pinget mõõta?
Kui mõtled voolutugevust ehk ampreid, siis ka klemmidelt saad mõõta, asetad lihtsalt ampermeetri (ka vastava amperaaziga multimeeter) klemmi ja juhtme
vahele.
Tsitaat: | Algselt postitas: serxx
Nagu juba eespool öeldud, voolu ei saa mitte kuidagi mootori klemmidel mõõta.
Põletad vaid mõõteseadme maha ja võib juhtuda, et saad ka ise viga. | |
Te räägite erinevatest asjadest, üks räägib voolust teine pingest.
Mõõta saab mõlemat ka töötava mootoriga kuid ühe mõõtmise jaoks tuleb tester panna ühte alasse ja teise mõõtmiseks teise alasse, teema algataja võiks
täpsustada kumba tal siis mõõta on vaja, voolu või pinget?
|
|
|
|
NegativeExperience
huviline
Registreerunud 07.09.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a4 Avant 2,5 TDI
|
postitati 08.06.09 19:03
|
|
|
s
Stupidity is not a handicap!
Park elsewhere!
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 08.06.09 19:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: NegativeExperience
s |
Ssssisutihe .
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
serxx
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.06.09 06:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranzTe räägite erinevatest asjadest, üks räägib voolust teine pingest.
Mõõta saab mõlemat ka töötava mootoriga kuid ühe mõõtmise jaoks tuleb tester panna ühte alasse ja teise mõõtmiseks teise alasse, teema algataja võiks
täpsustada kumba tal siis mõõta on vaja, voolu või pinget? |
Loe esimest posti.
Teemaalgataja soovib mõõta voolu (amprid).
Voolu ei saa mõõta mootori klemmidelt! Selleks tuleb mootori (vms elektriseadme) üks toiteots lahti võtta ja sinna vahele ühendada mõõteseade. Seda
aga teemaalgataja ei soovinud teha.
Ilma ühtegi juhet lahti ühendamata saab mõõta ampertangidega (kõik tangid ei sobi, peab sobima kasutuse olevale voolule, AC või DC).
Ühendades tavalise multimeetri töötava mootori klemmidele ja üritades sealt voolu mõõta, saab tõenäoliselt näha/kuulda välku ja pauku, maha põleb
kindlasti midagi, paremal juhul multimeetri kaitse, kuid 10A mõõtepiirkonnas enamasti odavatel seadmetel kaitset pole! Seega suure tõenäosusega põleb
multimeeter maha ja juhtmed hakkavad sulama (kunagi sai hooletusest valesti ühendatud).
Ühesõnaga ei ole tervisele eriti kasulik tavalist multimeetrit töötava seadme klemmidele ühendada ja sealt üritada voolu mõõta.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.06.09 06:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: serxx
Teemaalgataja soovib mõõta voolu (amprid). |
Nu asi on selles, et mina küll väga kindel pole kas teemaalgataja teeb üldse vahet voolul ja pingel! Sellepärast ootasingi tema poolt sellele
täpsustus.
|
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 09.06.09 06:38
|
|
|
Vastus on ju selge.. s... järeldused võib igaüks ise teha.
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|