pepe
huviline
Registreerunud 08.11.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C7 Avant Q S-Line FL
|
postitati 19.05.04 15:20
|
|
|
Euroopast toob sõiduki vaevata - Äripäev
Siinkohal asjalik artikkel tänasest Äripäevast (19.05).
*Artiklis olid ka väga ilmekad pildid, mille võiks mõni oskajam ja viitsijam siia üles panna.
Nüüdsest on Euroopa Liidu liikmesriikidest sõidukit sama lihtne osta kui Jõgevalt. Vähemalt sedasi väideti autoregistrikeskusest. Tahtsin seda ise
kogeda ja nii alustasimegi Peetriga eksperimenti nimega – SOE – Sõiduki Ostmine Euroopast.
Võit ebay.de oksjonil
Peeter osales ebay.de oksjonil, mis on sarnane osta.ee oksjoniga ning tema pakkumine osutus kella kukkumise hetkeks parimaks.
Ostetav mootorratas asus Dortmundis, 2000 kilomeetri kaugusel Tallinnast. Ostja otsus oli tuua ratas Eestisse üle kõikide uute liikmesriikide piiride,
mis Eesti ja Saksamaa vahele jäävad, et veenduda, kas tõesti on piirid eestlaste ees avanenud.
Piirid
Mind on alati tõmmanud autoga Euroopasse ja alati olen ma pidanud tundma end teisejärgulise inimesena ametnike ükskõikse pilgu all. Suhtusin
üliskeptiliselt Euroopa Liiduga ühinemise järel kostvasse kärasse, et nüüdsest on eestlane võrdväärne kõigi ülejäänud ELi liikemesriikide kodanikega
ja liikumine ELi riikides vaba.
Saksamaale jõudmise hetkeks oli mu skepsis hajunud – mul ei kulunud piiriületusteks rohkem aega kui autoaknast passi ulatamine ja tagasivõtmine ilma
ühegi lisaküsimuseta. Minust oli üleöö saanud eurooplane.
Via Baltika
Via Baltika idee – kiirtee Euroopasse – oli kunagi ilus unistus. See unistus on täitumas. Eesti Via Baltika on peaaegu valmis, vaid paarkümmend
kilomeetrit Pärnu ja Tallinna vahel ootab veel uut katet. Sarnane olukord on Lätis, kus teedehitus pidurdab liikumist Riia ja Bauska vahel. Leedu Via
Baltika osa on valmis ja pakub sõidunaudingut koos võimalusega maksta altkäemaksu Leedu politseinikele.
“Sellise kiiruse eest (124 km/h) on meil suured trahvid, 400 litti (umbes 1800 krooni),” ütles politseinik.
“On vist jah,” ütles Peeter.
“Teil Eestis on ju veel suuremad?”
“Jaaaaaa,” ütles Peeter.
“Aga 200 liti eest me unustame selle asja.”
“Mul on kuus last, tahate, ma näitan pilte?”v“EI!!”
Ja Peeter tõi pangaautomaadist 200 litti ning kauples trahvi 150 liti peale.
Osturetke kõige raskem osa on Poola läbimine, sest kiirteed pole veel valmis, kuid liiklusintensiivus on sama suur kui Saksamaal.
Ostutehing
Dortmundis elaval Andreas Schaafil on neli kõrvarõngast ja Suzuki GSX-R. Ronin ratta selga, et seda proovida, nagu ma prooviksin ka Jõgevalt ostetavat
sõidukit.
“Sa ei saa sõita,” ütleb ehmunud Andreas.
“Miks?”
“Suzuki on arvelt maas, tal pole kindlustust.”
“Kas teil ei sõida siis keegi ilma kindlustuseta?”
“Muidugi mitte!”
“Kas teil on suured trahvid?”
“Jaa, genau.”
Ratas on korralik, liigub hästi. Ostame selle. Peeter laob eurod lauale ja me saame pisikese paberilehe, kuhu Andreas on kirjutanud lepingu – ta müüb
ratta Peetrile. Kõik. Sõidame vormistuspunkti.
Tagasitee
Vaid ühel piiril küsiti meilt lisaküsimusi – Poola piiril. “Palju ta välja läheb? Kas tagarattal sõidate?” Kui Peeter ütles, et ei sõida, kaotasid
piirivalvurid meie vastu huvi.
Uskumatu, aga tõsi – Dortmundist on sama lihtne sõidukit osta kui Jõgevalt. Ainult kauem tuleb sõita. See-eest mahuvad ostuhinna sisse kiired Saksa
teed, suur ja sõbralik Poola, väike ja armas Baltikum.
Esseni suurimal autoturul saab hakkama ka saksa keelt oskamata
Saksamaalt autot ostes saksa keelt vaja osata pole. Esseni suurimal autoturul, kus me tsikli ostu-müügi vormistasime, töötavad ukrainlased,
jugoslaavlased, türklased ja grusiinid. Sakslased sealt autosid ei osta, annab meile kommentaari Ukrainast pärit juut, kes müüb türklastelt ostetud
autosid leedukatele. Tema äri on illegaalne, ta ei soovi mingit vihjet oma nimele, isegi mitte eesnimele.
See on suur äri. Vaid laupäeval tegutsev autoturg, mis on sama kuulus kui Kadaka autoturg Tallinnas või lennuvälja turg Tartus, müüb päevaga tuhandeid
autosid, mida sealsamas treileritele laaditakse.
Sergei ja Raik, kes kohapeal töötavad ja hoolitsevad paberite vormistamise eest, on lahked ja mõnusad sellid.
“Oo jaa, just võttis Vene telekanal meilt intervjuu,” ütles Sergei. “Ja nüüd teie. Jah, pärast ELi laienemist on müük suurenenud. Näiteks pole me siin
kunagi poolakaid näinud, aga täna oli neid palju. ELi laienemisest alates ostavad kõik, kogu Ida-Euroopa.”
Grusiin Saavale on autoäri elukutse. Ta ei saa aru, miks me oleme üle 2000 euro raisanud mootorratta peale, kui sama raha eest võib osta Mercedese.
“See Mersu maksab 2700 eurot, aga see uuem – 4000,” näitab ta oma oste.
Vaadates kümneid tuhandeid platsil seisvaid autosid, on mulle selge: kui eestlased omal käel Euroopast autosid tooma hakkavad, pöörab see Eesti
autoturu pea peale.
Eraisik saab nüüdsest kasutatud auto Eestisse tuua viiendiku odavama hinnaga
Alates maist saab eraisik kasutatud auto ELi liikmesriigist Eestisse tuua käibemaksuta, mis osa automüüjate sõnul peaks tähendama üldist autode
hinnalangust.
“Ei oska sada protsenti kinnitada, kas hinnad lähevad odavamaks, kuid käibemaks kadus sissetoomisel ELi riigist kasutatud autol ära,” ütles Info-Auto
Pärnu esinduse müügikonsultant Martin Pütsep.
“Kui eraisikuna osta näiteks Saksamaalt kasutatud auto, siis mingit lisamaksustamist Eestis juurde ei tule. Näitlikult pole vahet, kas osta auto Võru
autoplatsist või Saksamaa autoturult, liidusisest topeltmaksustamist toimuda ei tohi.”
Kenno Kaupmees Eurost Autost nentis, et selliseid eraisikuid on väga vähe, kes auto otse välja ostavad ja kogu asjaajamise ise läbi teevad.
Kalju Holzberg Pärnus asuvast MDM Autost usub, et hinnad langevad. “Euroopast toodud kasutatud autod lähevad kindlasti odavamaks tolli ja käibemaksu
võrra, kaudselt hakkab see mõjutama ka juba kohapeal olevate kasutatud autode hindasid,” ütles ta. “Usun siiski, et see hinnalangus toimub
järk-järgult, kuna enamikul kasutatud autode vedajatel on ka kohapeal olev varu vaja maha müüa ja kindlasti mitte kahjumiga,” lisas Holzberg.
“Autode registreerimine ja sissevedu on oluliselt lihtsustunud ja see meelitab paljusid ostjaid ise autodele järele minema ning kuna jäävad ära
vahendajad, siis tuleb selle auto hind kliendile odavam,” ütles Tanel Alliksaar Viljandi firmast LX Motors.
“Ei saaks öelda, et kasutatud autode toomine teistest ELi riikidest palju lihtsamaks oleks muutunud. Mõned dokumendid ja aruanded on asendunud
teistega,” rääkis kasutatud autisid importiva E-Autoline’i juht Tauno Pank. “Kokkuvõttes ei ole autode EList soetamisel automüügifirmade tasutavad
maksusummad oluliselt muutunud ja see ei anna põhjust ka oodata autohindade suurt muutumist lähiajal,” lisas Pank.
Sama kinnitasid veel mitmed automüüjad. “Ära on kadunud ainult tollilao kulu, mis oli ca tuhat krooni auto kohta, paberimajandus pole sugugi
lihtsamaks läinud,” ütles Eurost Auto automüügi konsultant Kenno Kaupmees. “2004. aasta alguses hakkasid Saksamaal autode hinnad kerkima, kuna
sakslane tundis ette, et turgu tuleb ELiga juurde.”
Autode odavnemist ei usu ka Tallinnas asuv Auto ja Karavan OÜ ning Tartus asuv Juno Autoaed.
Samuti Tartus asuv Nooruse Autoaed jääb erapooletuks, öeldes, et üleüldine hinnatase peaks samaks jääma.
Eraisik endale ostetud autolt makse maksma ei pea
Teise liikmesriigi maksukohustuslane müüb kasutatud kauba
erikorra alusel:
auto hind sisaldab käibemaksu
käibemaksu tasub kauba müüja välisriigis
Eestis maksukohustust ei teki, tehingut käibedeklaratsioonil ei kajastata
välisriigi maksukohustuslase esitatud arvel peab olema märge kuuenda direktiivi artiklile 26a
Eesti maksukohustuslasel puudub sisendkäibemaksu mahaarvamise õigus
tavakorra alusel:
tehingut käsitatakse kauba ühen-dusesisese käibe ja soetamisena
rakendub pöördmaksustamine
Eesti maksukohustuslane kajastab tehingu ühendusesisese soetamisena ning võib samal käibedeklaratsioonil sisendkäibemaksu maha arvata
kasutatud auto müüakse edasi tavakorra alusel, hinnale lisandub käibemaks 18% määraga
Eesti maksukohustuslane müüb kasutatud auto edasi
erikorra alusel:
maksustatakse käibemaksuga auto ostu- ja müügihinna vahe, mida on vähendatud selles sisalduva käibemaksu võrra
tavakorra alusel:
maksukohustuslane lisab auto müügihinnale 18% käibemaksu
käibemaksukohustus Eestis
ei teki:
kui eraisik soetab kasutatud auto isiklikuks otstarbeks
tekib:
ülejäänud isikute puhul, kui ühendusesiseselt soetatud kaupade (sh kasutatud auto) maksustatav väärtus ületab kalendriaasta algusest arvates 160 000
kr
Tsikkel kätte 7000 krooni odavamalt
sõiduki ostuks tehtud kulutused
kohalesõit 3 000 kr
sõiduki maksumus 2000 eurot 31 300 kr
transiitnumber ja kindlustus 15 päevaks 250 eurot 3 920 kr
bensiinikulu tagasiteel 1 500 kr
ööbimine Poolas 190 kr
muud kulud 990 kr
Eestis esmane registreerimine 1 100 kr
kokku 42 000 kr
müügihind Eestis 49 000 kr
|
|
|
Möllu
huviline
Registreerunud 28.01.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100
|
postitati 19.05.04 15:38
|
|
|
Väga asjalik artikkel.Puust ette ja punaseks.
|
|
|
Silver
huviline
Registreerunud 27.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.05.04 16:58
|
|
|

Esseni suurima autoturu väravast vuravad üksteise järel välja autosid täis treilerid.

Ostu vormistamise koht - nagu sildiltki näha, on saksa keelega võrdväärselt võimalik hakkama saada ka vene keeles.

Laupäeva õhtuks on autod müüdud. Koristamise järel töötab plats kuni järgmise laupäevani autokinona.
|
|
|
luumen
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: tln/prn
Kasutaja on eemal
Auto: Yamaha R6 04
|
postitati 19.05.04 17:30
|
|
|
Tsitaat: | Vaadates kümneid tuhandeid platsil seisvaid autosid... |
kümned tuhanded autod autokino platsil?! yeah, right
|
|
|
|
Silver
huviline
Registreerunud 27.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.05.04 17:31
|
|
|
Tsitaat: |
kümned tuhanded autod autokino platsil?! yeah, right
|
Kas sa oled ise seal platsil kunagi käinud?
|
|
|
luumen
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: tln/prn
Kasutaja on eemal
Auto: Yamaha R6 04
|
postitati 19.05.04 18:13
|
|
|
mõned korrad on ikka satutud sinna
|
|
|
|
kiireaudi
klubiliige
Registreerunud 27.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Sline-10; Q7 4,2 TDI; Stang-68
|
postitati 19.05.04 18:42
|
|
|
10k eeguga tuuakse Dortmundist auto Eestisse???
Sorry,selle rahaga ei ole võimalik hakkama saada 
Kui käid kiiresti-pead ka kiirtee ääres sööma. Normaalne söök min. 10¤ + loendamatu kogus kohvi `a 2¤.
Muud kulud 990.- ??? See on vist see raha mille eest söödi-joodi Saksas-Poolas-Leedus-Lätis-Eestis???
See lugu on valmis kirjutatud linnalegendi põhjal või siis on inimesed võileivad kaasa võtnud&autos maganud&pooled kulud lihtsalt unustanud
kirja panemata.
Nii,et inimesed,kes selle artikli peale nüüd lähevad autot käivitama peaksid arvestama kindlasti 2,5-3000.-EEKu lisaks.
11,823@191,5km/h
|
|
|
|
teints
huviline
Registreerunud 12.11.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A80 Avant 2,3
|
postitati 19.05.04 19:00
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja kiireaudi
10k eeguga tuuakse Dortmundist auto Eestisse???
Sorry,selle rahaga ei ole võimalik hakkama saada 
Kui käid kiiresti-pead ka kiirtee ääres sööma. Normaalne söök min. 10¤ + loendamatu kogus kohvi `a 2¤.
Muud kulud 990.- ??? See on vist see raha mille eest söödi-joodi Saksas-Poolas-Leedus-Lätis-Eestis???
See lugu on valmis kirjutatud linnalegendi põhjal või siis on inimesed võileivad kaasa võtnud&autos maganud&pooled kulud lihtsalt unustanud
kirja panemata.
Nii,et inimesed,kes selle artikli peale nüüd lähevad autot käivitama peaksid arvestama kindlasti 2,5-3000.-EEKu lisaks. |
njaa, kõik sõltub sellest, kuidas autoostureisi võtta. Kui minna nagu puhkusereisile tuleb liita ütleme 4-5 ja rohkem tuhandeid. Kui minna eesmärgiga
ainult auto tuua, süüa suuremates tee peale jäävates linnades Kebabit jms. tuleb vabalt 1000 eeguga välja. Räägin oma kogemustest ... 
|
|
|
kiireaudi
klubiliige
Registreerunud 27.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Sline-10; Q7 4,2 TDI; Stang-68
|
postitati 20.05.04 04:58
|
|
|
Ma olen käinud seal piisavalt.
S-i toomiskulud olid ca 11 000.-
Vaatamata sellele,et müüja tegi mulle õhtusöögi/õlled/öömaja välja.
See oli ca 1,5a tagasi ja kui keegi püüab väita,et Saksas on miski odavamaks läinud siis seda ma ei usu 
11,823@191,5km/h
|
|
|
|
teints
huviline
Registreerunud 12.11.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A80 Avant 2,3
|
postitati 20.05.04 16:53
|
|
|
to kiireaudi:
ma võin sulle saata üksikasjaliku listi, kus on detailideni välja toodud, kus-millele-kuipalju kulus. Kui ka sul midagi sellist olemas, siis
heameelega viskaks pilgu peale, et aru saada, mille peale sul selline müstiline summa kulus.
|
|
|
laur4
huviline
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A90Q, P944, UAZ469
|
postitati 20.05.04 17:08
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja teints
to kiireaudi:
ma võin sulle saata üksikasjaliku listi, kus on detailideni välja toodud, kus-millele-kuipalju kulus. Kui ka sul midagi sellist olemas, siis
heameelega viskaks pilgu peale, et aru saada, mille peale sul selline müstiline summa kulus. |
Parem kirjuta see kõik siia. Selline info tuleb alati kasuks.
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 21.05.04 06:25
|
|
|
Mina arvestasin Kölni kandist toomist, lennukiga Berliini või Amsterdami (odavam kui bussiga!!!) ja sealt rongiga Kölni kanti, siis autoga läbi Taani
Kapellskäri ja sealt laevaga Paldiskisse (teine variant alates 16. juunist Rostockist Tallinna või kolmas variant üldsegi Lübeckist Riiga) ja sealt
Tallinnasse koos igasugu kuludega ca 13k krooni. Olenevalt konkreetsest marsruudist on see tulem muidugi erinev, aga mitte oluliselt. Kõik tundub
odav, kuni hakkad neid odavaid asju lõpuks kokku liitma. Rootsi kaudu teed eelistaksin seetõttu, et kotis ostetud põrsa võimalike pedetud hädade tõttu
Poolas-Leedus teeäärde jäämine ei tundu kohe üldse mitte ahvatlev...
|
|
|
|
MarkoC
huviline
Registreerunud 01.02.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 3xx bemuur
|
postitati 21.05.04 07:14
|
|
|
Kiireaudi, kõik inimesed ei söö restos ja ei maga korralikus hotellis, saab auto toodud ka 8 kiloga ...
Sõltub transpordist millega minna, roh kaarti enam ei pea olema ja söönuks saab ka VABALT 5-10 EURga päevas 
2 x käidud ja ka pets väidab sulle sama et saab odavamalt kui 13 kilo eequ ka siis kui sinna minnes roh kaart oli autol ja seda lõuna saksast,
lihtsalt paari ostjaga koos minna ühe autoga ja kulud jagada jne ... 
|
|
|
|
teints
huviline
Registreerunud 12.11.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A80 Avant 2,3
|
postitati 21.05.04 16:01
|
|
|
Saksa sõit (minul 0 EEK) ~1000 EEK Berliini lennukiga
bensiini peale kulus 4000 eeku (ostsin auto Frankfurdi lähedalt), tulin läbi Rootsi
praam Puttgarden - Rodbyhavn ja Helsingor - Helsingborg 74 EUR (1154 EEK),
laevapilet Kappelskär-Paldiski 23 EUR + auto 30 EUR (358 + 468 = 826 EEK)
söök-jook ja muu nänn iga mehe ise otsustada, kuid saab hakkama kuskil 1000-1500 eeguga
Kokku siis 7980-8480 EEK

|
|
|
triip
huviline
Registreerunud 25.02.04
Asukoht: Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4
|
postitati 25.05.04 12:18
|
|
|
2 aastat tagasi käisime belgiast audit toomas. Eesti tollile maksime hiljem 19 000 krooni juurde.
Peks siis nüüd saksa minema
|
|
|
Silver
huviline
Registreerunud 27.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.05.04 06:34
|
|
|
Nüüd siis on Äripäeval järgmine versioon asjast:
Saksamaale autot ostma minna suhteliselt mõttetu ettevõtmine.
Kui veel paar aastat tagasi erinesid Saksamaa ja Eesti autohinnad 2000-3000 euro võrra, siis täna on hinnaerinevus suhteliselt tühine.
Võrreldes pruugitud autode hindasid Saksamaal ja Eestis, on erinevus suhteliselt väike. Eriti on Saksamaal hinnas Jaapani autod. Näiteks 1980ndate
lõpu Toyota Corolla eest küsitakse isegi 2000 eurot ehk üle 30 000 krooni, kui meil on tegemist, et 20 000 krooniga samaväärsest autost lahti
saada.
Hinnad kõiguvad odavamate autode puhul seinast seina ja esmapilgul võib leida tõesti üsna soodsaid pakkumisi. Näiteks võib saada igati kobeda 1995.
aasta Toyota Carina E kätte 2200 euro ehk 35 000 krooni eest, meil küsitakse korraliku Carina eest jätkuvalt 50 000-70 000 krooni. Samas peab
arvestama sõidukuluga, mis minimaalselt võib jääda 7500 krooni kanti, koos ööbimisega tuleb arvestada siiski kuni 10 000 krooniga. Seega tuleks Carina
hind sealt ostes ca 45 000 krooni, sama hinnaga on pakkumisi ka Eestis. Vahe seisneb vaid läbisõidus ja auto korrasolekus.
Sestap on mõttekam otsida Saksamaalt kohalikku autotoodangut, millel on rohkem pakkumisi ja suurem võimalus leida sobilik eksemplar. Kuid ega siingi
erinevused kuigi suured ole. Kui võtta aluseks 50 000 krooni ja vaadata, mis auto saab Saksamaalt selle raha eest ja millise Eestist, siis tõtt öelda
vahet ei ole. Ehk vaid selles, et Saksamaalt võib leida paar aastat uuema isendi.
Täpselt sama seis on ka 150 000 krooni maksva autoga. Saksamaal 9500 euro eest müüdav 2001. aasta VW Golf IV maksab sama palju ka meil. Vaid läbisõit
on suurem.
Pruugitud autode müügiga tuntud E-Autoline kaubamärki rentiva OÜ Autolink omanik Peeter Toomsoo tunnistab, et nende marginaal on kahanenud 4-5
protsendi peale ja sedagi üksnes tänu sellele, et nad ostavad korraga mitu autot ja saavad seetõttu soodsama hinna. Omal käel autot ostma minnes võib
tõepoolest näkata, aga reeglina ei tule erilist võitu.
Nii mõnigi omal ajal üksikute autode Saksamaalt vedamisega raha teeninud ärimees on tunnistanud, et Saksamaal tegutseb palju vahendajaid, kes soodsate
müügikuulutuste peale autosid kokku ostavad ja need hiljem suurematele turgudele müüki viivad.
Seega on võimalus võõrana turule minnes leida sealt ülisoodsaid pakkumisi sisuliselt olematu, kokkuostjad panevad sellistele autodele juba varem käpa
peale.
Isetoomine on paras risk
Peeter Toomsoo, OÜ Autolink omanik:
Ma ei saa väita, et üksikisikul ei tasu Saksamaale autot ostma minna. Küll aga eeldab sealt toomine asjatundlikkust. Ka seal võib sattuda selliste
autode otsa, mis ei ole üldse need, mida kuulutatakse. Näiteks võib 2000. aasta väljalaskega auto osutuda hoopis 1999. aasta autoks, lihtsalt
keremudel on 2000. aastast. Või on ta üle värvitud. Seega tasub enne reisile minekut kindlasti asjatundjatega nõu pidada.
Aga selge on see, et suurt võitu sealt enam ei tule. Kui paar aastat tagasi oli sõltuvalt aastaarvust ja mudelist hindade erinevus 2000-3000 eurot ehk
siis kuni 45 000 krooni, siis paari viimase aastaga on hinnad üsna ühesugusteks muutunud. Seda tõsiasja on asunud kasutama soomlased, kellel ei ole
enam mõtet Saksamaale sõita. Massilist ostmist seni siiski pole olnud, oleme müünud vaid mõned autod. Nende autoeelistused on pisut erinevad. Meie
toome peamiselt Saksamaa liisingfirmade BMWsid, Audisid jms, nemad soovivad aga osta näiteks universaalkerega Volvot.
Sama raha eest saab Saksamaalt vaid paar aastat uuema või veidi väiksema läbisõiduga auto
Saksamaal ja Eestis müügil olevate autode võrdlus
Saksamaalt - 50 000 kr
Audi 80 1995
- läbisõit: 153 000 km
- kütus: bensiin
- mootor: 2,0
- võimsus: 116 hj
- ülevaatus: kuni juuli 2004
- varustus: valuveljed, CD-mängija, kesklukk jms
- hind 2800 eurot ehk 43 680 kr, koos sõidukuludega ca 50 000 kr
Eestist - 50 000 kr
Audi 80 2.0 1993
- läbisõit: 132 800 km
- mootor: 2,0
- võimsus: 116 hj
- auto asub Tallinnas
- hind 47 900 kr
Saksamaalt - 150 000 kr
VW Golf IV 2001
- läbisõit: 48 000 km
- mootor: 1,4
- auto asub Hamburgis
- hind 9500 eurot ehk 148 200 kr, koos sõidukuludega 155 200 kr
Eestist - 150 000 kr
VW Golf IV 2001
- läbisõit: 94 000 km
- mootor: 1,6
- auto asub Tallinnas
- hind 148 000 kr
Hinnaskaala lai
võimalikud autohinnad Saksamaal eurodes
500 (7800 kr): Trabant, Ford Scorpio 1990
1000 (15 600 kr): Toyota Corolla 1.4 XLi 1993
2000 (33 000 kr): Ford Mondeo 1994, ls 169 000 km
3000 (46 800 kr): Opel Astra Caravan 1996, ls 97 000 km
4000 (62 400 kr): Audi A4 1995
5000 (78 000 kr): Audi A6 1995
6000 (93 600 kr): VW Golf IV Variant 1999
8000 (125 000 kr): Mercedes-Benz C 180 T 1998
10 000 (156 000 kr): BMW 325 i 2002
Sõidukulud ca 8000 kr
min kulud Hamburgist autot ostes ilma ööbimiseta
lennupilet 1200 kr Reisi.neti kaudu ette tellides
transiitnumber ja kindlustus 1500 kr (+ ülevaatus vajadusel 700 kr)
praamipiletid 1200 kr Saksamaalt läbi Taani ja Rootsi
laevapilet Rootsist Eestisse 300 kr + 450 kr auto
kütuseraha ca 100 eurot ehk 1600 kr
söök 1000 kr kokku ca 7200–7900 kr
Allikas: www.autoscout24.com , Äripäev, delfi.auto.ee
|
|
|
pepe
huviline
Registreerunud 08.11.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C7 Avant Q S-Line FL
|
postitati 28.05.04 06:45
|
|
|
Kasutatud autode müüjatele meeldib ikka rõhutada kui mõttetu on ise autot tuua. Mõistetav.
|
|
|
AudiQuattro
huviline
Registreerunud 17.03.03
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Quattro Avant 2,5tdi 132kw -03
|
postitati 28.05.04 10:51
|
|
|
See mittetasuv toomine nyyd küll paika ei pea....kurat isegi Calibraid saab alates 1000.- euri vaata mis neegrid siin küsivad Ja kõige parem on tassida väikese laksuga sest remondihindadel on ikkagi
tohutu vahe...Ära tasub alati, kui ise selle tasuvaks oskad teha....
~~The fellowship of the four silver rings~~
|
|
|
|
goblin
huviline
Registreerunud 18.03.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: nelivedune
|
postitati 28.05.04 12:09
|
|
|
Tsitaat: |
Esialgne postitaja slk270
500 (7800 kr): Trabant, Ford Scorpio 1990
|
  
|
|
|
teints
huviline
Registreerunud 12.11.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A80 Avant 2,3
|
postitati 30.05.04 19:11
|
|
|
Tsitaat: |
Sestap on mõttekam otsida Saksamaalt kohalikku autotoodangut, millel on rohkem pakkumisi ja suurem võimalus leida sobilik eksemplar. Kuid ega siingi
erinevused kuigi suured ole. Kui võtta aluseks 50 000 krooni ja vaadata, mis auto saab Saksamaalt selle raha eest ja millise Eestist, siis tõtt öelda
vahet ei ole. Ehk vaid selles, et Saksamaalt võib leida paar aastat uuema isendi.
|
Väike ebaloogiline jutt. Paar aastat uuem auto on siin kallim ja see ongi võit mille saad ...
|
|
|
|