tdiquattro
huviline
Registreerunud 20.10.08
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B8.5 allroad, AZLK 2140
|
postitati 14.05.09 08:55
|
|
|
2.5 tdi turborõhk
Tere. Mure selline, et auto oleks nagu uimasemaks jäänud. Sai mõõdetud ka turborõhku kellaga ja see näitas ligikaudu 1,2 bar-i. Kas see on normaalne
rõhk või peab olema suurem? Autoks on Audi A6 2.5 tdi 103 kw (AEL) 1996 a.
Igasugune info teretulnud!
|
|
|
kylaline90
huviline
Registreerunud 11.09.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4
|
postitati 14.05.09 09:33
|
|
|
Normaalne rõhk selle mootori puhul peaks olema 0.7...0.8 bar-i. Aga uimane kõrgemal või madalamal pöördel?
|
|
|
|
tdiquattro
huviline
Registreerunud 20.10.08
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B8.5 allroad, AZLK 2140
|
postitati 14.05.09 09:52
|
|
|
1. ja 2. käiguga kiirendades on tunda, et turbo tuleb taha, aga 4.-6. käik kiirendades tahaks paremat tõmmet. Varem nagu läks paremini edasi.
|
|
|
kylaline90
huviline
Registreerunud 11.09.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4
|
postitati 15.05.09 05:49
|
|
|
Tee viib vist ikka sellesamuse WG juurde, mis ei avane piisavalt ning rõhk läheb lakke. Diagnost on kindlasti abiks.
|
|
|
|
tdiquattro
huviline
Registreerunud 20.10.08
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B8.5 allroad, AZLK 2140
|
postitati 15.05.09 07:27
|
|
|
Autol on peal uus turbo, mis sai sügisel külge kruvitud. Mõõtsin kellaga ka turbo küljes asuvat klappi sinna tuleb surve peale. Surve tuli wastegate
klapile selle vooliku kaudu mis wastegate klapile külge läheb. Kas midagi on valesti? Sinna peaks vist vaakum tulema kui rõhk läheb liiga suureks.
Kuid samas turbol endal on ju veel ülerõhu kaitse - turbo külmast kojast läheb metalltoru wastegate klapi külge, ülerõhu korral surutakse rõhk klapi
membraani taha, mis omakorda liigutab wastegate klappi. Veel üks asi tuli meelde. Vahepeal autol klõbises see turbo juhtklapp, mis asub kõrgsurvepumba
rihma taga asuva paneeli küljes. See klõbises siis kui süüte sisse keerasin. Äkki ongi sinna koer maetud, et see klapp ei tööta korralikult. Sai nüüd
pikk ja segane jutt, aga äkki saate aru, mida mõtlen.
|
|
|
puna
huviline
Registreerunud 20.09.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5, Quattro, 4,2L
|
postitati 15.05.09 07:53
|
|
|
Vahest aitab ka filtrite vahetus tõmmet paremaks teha.
Tel +3725654585; +358445654585
|
|
|
|
tdiquattro
huviline
Registreerunud 20.10.08
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B8.5 allroad, AZLK 2140
|
postitati 15.05.09 07:56
|
|
|
Filtrid sügisel vahetatud
|
|
|
kylaline90
huviline
Registreerunud 11.09.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4
|
postitati 15.05.09 11:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tdiquattro
Autol on peal uus turbo, mis sai sügisel külge kruvitud. Mõõtsin kellaga ka turbo küljes asuvat klappi sinna tuleb surve peale. Surve tuli wastegate
klapile selle vooliku kaudu mis wastegate klapile külge läheb. Kas midagi on valesti? Sinna peaks vist vaakum tulema kui rõhk läheb liiga suureks.
Kuid samas turbol endal on ju veel ülerõhu kaitse - turbo külmast kojast läheb metalltoru wastegate klapi külge, ülerõhu korral surutakse rõhk klapi
membraani taha, mis omakorda liigutab wastegate klappi. Veel üks asi tuli meelde. Vahepeal autol klõbises see turbo juhtklapp, mis asub kõrgsurvepumba
rihma taga asuva paneeli küljes. See klõbises siis kui süüte sisse keerasin. Äkki ongi sinna koer maetud, et see klapp ei tööta korralikult. Sai nüüd
pikk ja segane jutt, aga äkki saate aru, mida mõtlen. |
Kuna ise olen hädas olnud sama probleemiga, sai see süsteem lõpuks selgeks tehtud. Sellel masinal on KKK K14 turbo, millel omakorda on 2-pordine
wastegate membraanklapp. Turbo külmast kojast tulev metalltoru juhib rõhku membraanklapile, mis peaks avama WG klapi turbo kuumas kojas. Membraanklapi
otsa tuleb kummist rõhutoru, mis juhib samuti rõhku, kuid membraani teisele poole, et tekitada n.ö surnud seis klapis ning WG klapp turbo külmas kojas
jääb suletuks. Läbi kummist rõhutoru tulevat rõhku kontrollitakse N75 klapi kaudu (sinu klõbisev klapp). Auto aju, saades aru, kui rõhk läheb liialt
suureks, sulgeb N75-e ning WG klapp avaneb tänu rõhule, mis jookseb läbi metallist toru, kuna vastusurve nüüd puudub.
mingi abistav pilt
N75 klapp peaks olema töötava mootoriga avatud ning seisva mootoriga suletud. Võid ise proovida anda talle 12V otse peale ning puhkuda õhku alumisse
avasse. Õhk peaks läbi jooksma sellest pealmisest avast, mis juhib rõhku mambraanklapile. Kui 12V pole peal, jookseb õhk ainult läbi pealmiste avade
(ehk klapp on suletud asendis).
Sul samas ei tohiks olla probleem N75-s, kuna sul läheb rõhk liialt suureks. Seda aga võib kindlasti põhjustada umbes metalltoru, mis ei lase rõhku
piisavalt läbi, et avada WG. Kui hakkad toda toru puhastama, siis kindlasti puhasta ka ära mõlemad toru kinnituspoldid, millest samuti rõhk läbi
jookseb.
Sai kah nüüd paras kirjand, kuid loodame, et äkki on abiks...
|
|
|
|
tdiquattro
huviline
Registreerunud 20.10.08
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B8.5 allroad, AZLK 2140
|
postitati 15.05.09 12:12
|
|
|
Tänud info eest, kylaline90.
|
|
|
puna
huviline
Registreerunud 20.09.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5, Quattro, 4,2L
|
postitati 15.05.09 15:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tdiquattro
Filtrid sügisel vehetatud |
Oleks vist sobivhetk jälle teha seda.
Tel +3725654585; +358445654585
|
|
|
|