Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Mure eelsüüte küünaldega? (Vastuseid: 13 | Vaatamisi: 2313)
heikko21
huviline



Registreerunud 25.01.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6

postitati 28.04.09 05:22 Tsiteeri
Mure eelsüüte küünaldega?



Autoks on siis B4 1,9TDI 94a. Mure on mul järgmine. Külma ilmaga ei olnud mingeid probleeme aga nüüd kui ilm soe on siis ei võta enam eelsüüte küünlaid järgi. Põhimõtteliselt on nii, et hommikul kui jahe on siis on kõik korras aga kui õhtul töölt koju tulla ja auto päev otsa päikese käes on olnud siis enam ei võta järgi. Ja tänu sellele tuleb autot vahest päris tükk aega käijata? Ja siit ka küsimus et kus see andur asub mis seda asja nagu juhib? Ja kas võib selles asi olla?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
rainerj
huviline

Avatar


Registreerunud 12.04.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 Avant 1.9tdi 66kW, A4 Avant 1.9tdi 81kW

postitati 28.04.09 06:18 Tsiteeri


Mul oli sama asi, kui ma auto ostsin. Siis kui ma selle kohta uurisin, siis öeldi, et nendel mootoritel sellest aastast oli katsetatud varianti, et kui plokk on vähemalt 5 kraadi soe, siis küünlaid järgi ei võta. Kui on aga alla viie kraadi, siis võtab. Võibolla oskaks keegi öelda, kas mingi andur oleks võimalik välja vahetada, et eelsüüteküünald iga käivitamise ajal toimiksid. Ennast ka huvitaks see teema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
equilibrium
huviline



Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal


postitati 28.04.09 17:55 Tsiteeri


Selline mootor käivitub ka siis kui -15 kraadi külma on ilma küünaldeta,
kui korras on.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
heikko21
huviline



Registreerunud 25.01.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6

postitati 28.04.09 19:06 Tsiteeri


No käima ta läheb aga mitte poolest pöördest nagu diisel minema peaks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Marx0
klubiliige



Registreerunud 25.10.07
Kasutaja on eemal

Auto: S4 B6

postitati 28.04.09 19:53 Tsiteeri


Ükski korras mootoriga auto ei lähe külmast peast poolest pöördest käima. Poolest pöördest läheb käima juhul kui silindrites on küte olemas jne (näiteks oled just mootori välja suretanud ja tahad uuesti käivitada). Külmast peast on siiski vaja see küte silindritesse pumbata ja alles siis survestada (diislite puhul). Enda kogemused selle 1.9 näitavad et jah küllalt madalatel temperatuuridel juba eelsüüteküünlaid taha ei võta kuid käivitub siiski normaalselt. Normaalse all pean silmas paarist pöördest, kuid see oleneb ka muudest teguritest.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 28.04.09 20:19 Tsiteeri


Varase süütega hakkab väga hästi käivituma kuid muu on jama. Mul 2.5 TDi teeb ka vahest seda nalja et tahab vähe pikemat starterit. Talvel külmadega pole mingit probleemi ja nüüd soojade ilmadega käivitub ka alati ideaalselt. Kuid kui väljas on 0 ümber ja sõita väike ots ja auto paariks tunniks seisma jätta siis on suht kindel, et tahab vähe pikemat starterit. Enne süüte paikapanemist käivitus alati koheselt. Ise mõtlesin, et äkki annab mingit temp anduri signaali ära petta mis eelsüüdet juhib. Kunagi oli siin vist tema ka kus osad omale eelsüüte lüliti salongi panid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jan-kos
huviline

Avatar


Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur

postitati 29.04.09 17:32 Tsiteeri


See on sellise masina eripära. Enda autol on ka nii et sooja ja päris külmaga probleeme pole, aga sellise poolpiduse temperaturi juures on käivitus pikem. Ainuke lahendus oleks nupp vahele ja annad ise eelsüüte küünaldele voolu peale.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jyrisoo
huviline

Avatar


Registreerunud 06.10.07
Asukoht: Tallinn, www.chip.ee
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Cabrio 1,9TDI

postitati 01.05.09 18:12 Tsiteeri


Ma just täna lahendasin selle probleemi. Mootori ninas jahutusvedeliku vooliku peal on suur andur, mis juhib küünlaid. Panin andurile vahele lüliti, mille vedasin salongi. Lüliti on selline, et kui alla vajutada siis katkestab ahela. Nüüd saan nuppu all hoides öelda mootorile, et ta küünlaid annaks. Käivitub nagu kellavärk. Soovitan! Pooletunni töö. Enne oli nii, et alates +5 kraadiga ei and enam küünlaid ja tahtis sutsu pikemat ketramist. Peale +10 probleem kadus ja küünlaid polnudki vaja anda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 01.05.09 19:11 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Marx0
Külmast peast on siiski vaja see küte silindritesse pumbata ja alles siis survestada (diislite puhul).

Tegelikkuses pihustatakse kütus siiski eelnevalt komprimeeritud värske laengu (õhu) hulka. Kui tagasivooluklapp jms korras on, peaks diisel ka külmast peast peaaegu poolest pöördest käivituma.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jan-kos
huviline

Avatar


Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur

postitati 01.05.09 20:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Tsitaat:
Algselt postitas: Marx0
Külmast peast on siiski vaja see küte silindritesse pumbata ja alles siis survestada (diislite puhul).

Tegelikkuses pihustatakse kütus siiski eelnevalt komprimeeritud värske laengu (õhu) hulka. Kui tagasivooluklapp jms korras on, peaks diisel ka külmast peast peaaegu poolest pöördest käivituma.
Mis te jahute, pump peksab kütte nii ja naa silindrisse, aga kui sisse tulev õhk on ka külm siis plahvatus jääb kusiseks, selleks ongi eelsüüte küünlad et as(s)ja järgi aidata.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jan-kos
huviline

Avatar


Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur

postitati 01.05.09 20:18 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jyrisoo
Ma just täna lahendasin selle probleemi. Mootori ninas jahutusvedeliku vooliku peal on suur andur, mis juhib küünlaid. Panin andurile vahele lüliti, mille vedasin salongi. Lüliti on selline, et kui alla vajutada siis katkestab ahela. Nüüd saan nuppu all hoides öelda mootorile, et ta küünlaid annaks. Käivitub nagu kellavärk. Soovitan! Pooletunni töö. Enne oli nii, et alates +5 kraadiga ei and enam küünlaid ja tahtis sutsu pikemat ketramist. Peale +10 probleem kadus ja küünlaid polnudki vaja anda.
Kui viitsimist viska infot täpsemalt millistele juhtmetele juhtmed juurde panid, mõni pilt ei teeks ka paha, olen ise ka mõelnud sellele juba ammu, aga pole viitsimist olnud. As(s)ja läheb siis vaja kui häda käes ja siis kui enam vaja pole siis pole ka probleemi ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 02.05.09 10:19 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jan-kos
Mis te jahute, pump peksab kütte nii ja naa silindrisse, aga kui sisse tulev õhk on ka külm siis plahvatus jääb kusiseks, selleks ongi eelsüüte küünlad et as(s)ja järgi aidata.

Sissetulev õhk on nii või naa külm. Peamine kuumenemine toimub ikkagi komprimeerimise tulemusena - ruumala väheneb, rõhk ja temperatuur suurenevad. Elementaarne termodünaamika. ;) Eelsüüteküünalde roll on selles kuumenemises tegelikult üsna väike.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mclx
huviline



Registreerunud 04.10.05
Asukoht: stabiilselt Tallinn - Võru
Kasutaja on eemal

Auto: C7 Quattro

postitati 02.05.09 18:22 Tsiteeri


Mul 2,5 TDI'l samamoodi temp. anduri katkestusnupp salongis, kui all +10 kraadi sooja on, ei võta küünlaid järgi ja tahab veits pikemat käijamist saada, aga üle +10 kraadi läheb nagu nalja käima ilma küünaldeta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 02.05.09 23:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Tsitaat:
Algselt postitas: jan-kos
Mis te jahute, pump peksab kütte nii ja naa silindrisse, aga kui sisse tulev õhk on ka külm siis plahvatus jääb kusiseks, selleks ongi eelsüüte küünlad et as(s)ja järgi aidata.

Sissetulev õhk on nii või naa külm. Peamine kuumenemine toimub ikkagi komprimeerimise tulemusena - ruumala väheneb, rõhk ja temperatuur suurenevad. Elementaarne termodünaamika. ;) Eelsüüteküünalde roll on selles kuumenemises tegelikult üsna väike.

Tegelikkuses mitte mingisugust eelsüüdet ei olegi üldse olemas. Õhk pressitakse silindris kokku ning sobival hetkel pihustatakse sinna õhuhulka kütus.
Audi eripäraks on jh see teatud temperatuuril kehvasti käivitumine, kuid see on tingitud siiski vaid õigeaegselt vahetamata filtri ja kehva kütuse kasutamisest.
Kusjuures teistel autodel sihukest probleemi ei ole.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 36.8% - SQL: 63.2%]