heikko21
huviline
Registreerunud 25.01.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6
|
postitati 28.04.09 05:22
|
|
|
Mure eelsüüte küünaldega?
Autoks on siis B4 1,9TDI 94a. Mure on mul järgmine. Külma ilmaga ei olnud mingeid probleeme aga nüüd kui ilm soe on siis ei võta enam eelsüüte
küünlaid järgi. Põhimõtteliselt on nii, et hommikul kui jahe on siis on kõik korras aga kui õhtul töölt koju tulla ja auto päev otsa päikese käes on
olnud siis enam ei võta järgi. Ja tänu sellele tuleb autot vahest päris tükk aega käijata? Ja siit ka küsimus et kus see andur asub mis seda asja nagu
juhib? Ja kas võib selles asi olla?
|
|
|
rainerj
huviline
Registreerunud 12.04.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 Avant 1.9tdi 66kW, A4 Avant 1.9tdi 81kW
|
postitati 28.04.09 06:18
|
|
|
Mul oli sama asi, kui ma auto ostsin. Siis kui ma selle kohta uurisin, siis öeldi, et nendel mootoritel sellest aastast oli katsetatud varianti, et
kui plokk on vähemalt 5 kraadi soe, siis küünlaid järgi ei võta. Kui on aga alla viie kraadi, siis võtab. Võibolla oskaks keegi öelda, kas mingi andur
oleks võimalik välja vahetada, et eelsüüteküünald iga käivitamise ajal toimiksid. Ennast ka huvitaks see teema.
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.04.09 17:55
|
|
|
Selline mootor käivitub ka siis kui -15 kraadi külma on ilma küünaldeta,
kui korras on.
|
|
|
heikko21
huviline
Registreerunud 25.01.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6
|
postitati 28.04.09 19:06
|
|
|
No käima ta läheb aga mitte poolest pöördest nagu diisel minema peaks.
|
|
|
Marx0
klubiliige
Registreerunud 25.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: S4 B6
|
postitati 28.04.09 19:53
|
|
|
Ükski korras mootoriga auto ei lähe külmast peast poolest pöördest käima. Poolest pöördest läheb käima juhul kui silindrites on küte olemas jne
(näiteks oled just mootori välja suretanud ja tahad uuesti käivitada). Külmast peast on siiski vaja see küte silindritesse pumbata ja alles siis
survestada (diislite puhul). Enda kogemused selle 1.9 näitavad et jah küllalt madalatel temperatuuridel juba eelsüüteküünlaid taha ei võta kuid
käivitub siiski normaalselt. Normaalse all pean silmas paarist pöördest, kuid see oleneb ka muudest teguritest.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 28.04.09 20:19
|
|
|
Varase süütega hakkab väga hästi käivituma kuid muu on jama. Mul 2.5 TDi teeb ka vahest seda nalja et tahab vähe pikemat starterit. Talvel külmadega
pole mingit probleemi ja nüüd soojade ilmadega käivitub ka alati ideaalselt. Kuid kui väljas on 0 ümber ja sõita väike ots ja auto paariks tunniks
seisma jätta siis on suht kindel, et tahab vähe pikemat starterit. Enne süüte paikapanemist käivitus alati koheselt. Ise mõtlesin, et äkki annab
mingit temp anduri signaali ära petta mis eelsüüdet juhib. Kunagi oli siin vist tema ka kus osad omale eelsüüte lüliti salongi panid.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 29.04.09 17:32
|
|
|
See on sellise masina eripära. Enda autol on ka nii et sooja ja päris külmaga probleeme pole, aga sellise poolpiduse temperaturi juures on käivitus
pikem. Ainuke lahendus oleks nupp vahele ja annad ise eelsüüte küünaldele voolu peale.
|
|
|
jyrisoo
huviline
Registreerunud 06.10.07
Asukoht: Tallinn, www.chip.ee
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 1,9TDI
|
postitati 01.05.09 18:12
|
|
|
Ma just täna lahendasin selle probleemi. Mootori ninas jahutusvedeliku vooliku peal on suur andur, mis juhib küünlaid. Panin andurile vahele lüliti,
mille vedasin salongi. Lüliti on selline, et kui alla vajutada siis katkestab ahela. Nüüd saan nuppu all hoides öelda mootorile, et ta küünlaid
annaks. Käivitub nagu kellavärk. Soovitan! Pooletunni töö. Enne oli nii, et alates +5 kraadiga ei and enam küünlaid ja tahtis sutsu pikemat ketramist.
Peale +10 probleem kadus ja küünlaid polnudki vaja anda.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 01.05.09 19:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Marx0
Külmast peast on siiski vaja see küte silindritesse pumbata ja alles siis survestada (diislite puhul). |
Tegelikkuses pihustatakse kütus siiski eelnevalt komprimeeritud värske laengu (õhu) hulka. Kui tagasivooluklapp jms korras on, peaks diisel ka külmast
peast peaaegu poolest pöördest käivituma.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 01.05.09 20:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: Marx0
Külmast peast on siiski vaja see küte silindritesse pumbata ja alles siis survestada (diislite puhul). |
Tegelikkuses pihustatakse kütus siiski eelnevalt komprimeeritud värske laengu (õhu) hulka. Kui tagasivooluklapp jms korras on, peaks diisel ka külmast
peast peaaegu poolest pöördest käivituma. | Mis te jahute, pump peksab kütte nii ja naa silindrisse, aga kui sisse tulev õhk on ka
külm siis plahvatus jääb kusiseks, selleks ongi eelsüüte küünlad et as(s)ja järgi aidata.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 01.05.09 20:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jyrisoo
Ma just täna lahendasin selle probleemi. Mootori ninas jahutusvedeliku vooliku peal on suur andur, mis juhib küünlaid. Panin andurile vahele lüliti,
mille vedasin salongi. Lüliti on selline, et kui alla vajutada siis katkestab ahela. Nüüd saan nuppu all hoides öelda mootorile, et ta küünlaid
annaks. Käivitub nagu kellavärk. Soovitan! Pooletunni töö. Enne oli nii, et alates +5 kraadiga ei and enam küünlaid ja tahtis sutsu pikemat ketramist.
Peale +10 probleem kadus ja küünlaid polnudki vaja anda. | Kui viitsimist viska infot täpsemalt millistele juhtmetele juhtmed juurde
panid, mõni pilt ei teeks ka paha, olen ise ka mõelnud sellele juba ammu, aga pole viitsimist olnud. As(s)ja läheb siis vaja kui häda käes ja siis kui
enam vaja pole siis pole ka probleemi 
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 02.05.09 10:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jan-kos
Mis te jahute, pump peksab kütte nii ja naa silindrisse, aga kui sisse tulev õhk on ka külm siis plahvatus jääb kusiseks, selleks ongi eelsüüte
küünlad et as(s)ja järgi aidata. |
Sissetulev õhk on nii või naa külm. Peamine kuumenemine toimub ikkagi komprimeerimise tulemusena - ruumala väheneb, rõhk ja temperatuur suurenevad.
Elementaarne termodünaamika. Eelsüüteküünalde roll on selles kuumenemises
tegelikult üsna väike.
|
|
|
mclx
huviline
Registreerunud 04.10.05
Asukoht: stabiilselt Tallinn - Võru
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Quattro
|
postitati 02.05.09 18:22
|
|
|
Mul 2,5 TDI'l samamoodi temp. anduri katkestusnupp salongis, kui all +10 kraadi sooja on, ei võta küünlaid järgi ja tahab veits pikemat käijamist
saada, aga üle +10 kraadi läheb nagu nalja käima ilma küünaldeta.
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 02.05.09 23:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: jan-kos
Mis te jahute, pump peksab kütte nii ja naa silindrisse, aga kui sisse tulev õhk on ka külm siis plahvatus jääb kusiseks, selleks ongi eelsüüte
küünlad et as(s)ja järgi aidata. |
Sissetulev õhk on nii või naa külm. Peamine kuumenemine toimub ikkagi komprimeerimise tulemusena - ruumala väheneb, rõhk ja temperatuur suurenevad.
Elementaarne termodünaamika. Eelsüüteküünalde roll on selles kuumenemises
tegelikult üsna väike. |
Tegelikkuses mitte mingisugust eelsüüdet ei olegi üldse olemas. Õhk pressitakse silindris kokku ning sobival hetkel pihustatakse sinna õhuhulka kütus.
Audi eripäraks on jh see teatud temperatuuril kehvasti käivitumine, kuid see on tingitud siiski vaid õigeaegselt vahetamata filtri ja kehva kütuse
kasutamisest.
Kusjuures teistel autodel sihukest probleemi ei ole.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|