kylaline90
huviline
Registreerunud 11.09.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4
|
postitati 23.03.09 20:40
|
|
|
KKK K14 wastegate kinni
Tere,
probleem nimelt järgmine:
Sai käidud ülevaatusel ning kõvema paarutamise tulemusena on turbo wastegate klapi liikumine kinni tahmanud nüüd. Minek kaob peale 3000rpm ära.
Turboks on siis KKK K14, mis peaks olema peal nii Audi 100 kui ka A6 TDI mootoritel. Kas keegi on kokku puutunud sarnase probleemiga? Sooviks teada,
kas wastegate klapi puhastuseks on vaja terve turbo maha võtta või pääseb pisut lihtsamalt? A la wg klapi hoova liigutamine vms? Või on kellelgi muid
nippe probleemi kõrvaldamiseks?
|
|
|
|
tdiquattro
huviline
Registreerunud 20.10.08
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B8.5 allroad, AZLK 2140
|
postitati 25.03.09 10:43
|
|
|
Turbo wastegate
Sellele K14 turbole pole seda wastegate klappi saada. Enda autol sama turbo peal ja uurisin mitmest kohast. K14 turbo juba nii vana, et sellele enam
juppe ei saa. See wastegate klapp ei ole lahti võetav, sest see on kinni valtsitud. Klapp käib küll kolme poldiga turbo küljest ära, aga tavaliselt
murduvad need poldid lahtikeramisel sisse ära, sest on lihtsalt kuumuse tõttu kinni põlenud. Minul oleks pakkuda töökorras K14 turbot.
|
|
|
kylaline90
huviline
Registreerunud 11.09.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4
|
postitati 25.03.09 19:42
|
|
|
Ise tekitan probleemi, ise lahendan probleemi. Kellel iganes sama mootoriga isendil peaks tekkima analoogne mure, teadku, et lahendus on järgmine:
Turbo külma koja ja wastegate membraanklapi vahel asub peenike metalltoru, mis millegipärast tahmab täis. Läbi selle toru peaks ülerõhu abil
reguleeritama wastegate käitumist. Sellest siis loogiline järeldus- kui toru umbes, WG ei funksi, masin ei liigu nagu vaja. Umbe lähevad ka toru
kinnituspoldid, mis on seest õõnsad. Puhastasin ära ning masin nagu muiste. Ainult huvi pakub see, et kuidas küll pääseb see tahm
sisselaskesüsteemi??? Ainus loogiline järeldus tundub olevat, et tahm saab sisselaskesse läbi "roheliste" klapi ehk siis läbi EGR-i...
|
|
|
|
mclx
huviline
Registreerunud 04.10.05
Asukoht: stabiilselt Tallinn - Võru
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Quattro
|
postitati 26.03.09 06:41
|
|
|
Justnimelt läbi EGR'i. Väga hea uuring tetud sul, võtan siis endalgi lähitulevikus selle töö ette 
|
|
|
|
puna
huviline
Registreerunud 20.09.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5, Quattro, 4,2L
|
postitati 26.03.09 09:30
|
|
|
Neil kõigil 2,5D millel on kkk14 sisuga on sama turbo.
Tellida ei saa enam kuna vana mudel juba.
Tel +3725654585; +358445654585
|
|
|
|
kylaline90
huviline
Registreerunud 11.09.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4
|
postitati 26.03.09 15:20
|
|
|
Tegelt ei saa EGR-i siiski süüdlaseks teha, kuna EGR suunab väljalaskegaasid ju otse sisselaskekoldesse, mitte õhuvõttu enne turbot. Krt, absoluutselt
ei kujuta ette, kuidas see tahm sinna pääseb
|
|
|
|
puna
huviline
Registreerunud 20.09.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5, Quattro, 4,2L
|
postitati 26.03.09 16:16
|
|
|
Nüüd ajad juba asju segamini.
Tel +3725654585; +358445654585
|
|
|
|
kylaline90
huviline
Registreerunud 11.09.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4
|
postitati 26.03.09 21:34
|
|
|
Ei usu, et segamini ajan. Need vähesed väljalaskegaasid, mis läbi EGR-i uuele ringile liiguvad, lähevad ju otse sisselaskekoldesse, mitte läbi terve
õhuvõtusüsteemi enne kollet. Või parandage, kui eksin...
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 27.03.09 18:58
|
|
|
See suur et EGR on üldiselt tahmatamise süüdlane? Alg põhjustaja?
|
|
|
|
puna
huviline
Registreerunud 20.09.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5, Quattro, 4,2L
|
postitati 27.03.09 20:48
|
|
|
Väljalaske gaase ei lasta uuele ringile sisselaskesse mõtle vähe ise ka.
Kui väljalaske gaase liiga palju tõuseb rõhk nii ülesse, et avab klapi ja sealt liiguvad osad gaasid kõrvalt mööda.
Tel +3725654585; +358445654585
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 28.03.09 03:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: puna
Väljalaske gaase ei lasta uuele ringile sisselaskesse mõtle vähe ise ka.
Kui väljalaske gaase liiga palju tõuseb rõhk nii ülesse, et avab klapi ja sealt liiguvad osad gaasid kõrvalt mööda. |
Kui jutt nüüd WG pealt EGR'ile läks, siis lastakse ikka
küll.
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 28.03.09 14:41
|
|
|
Sellepärast diisladel peale õlivahetust lähebki õli kohe tökatiks, et gaasid suunatakse uuele ringile. EGR klapp kinni ja siis peaks asi muutuma mõne
ajapärast. Sellest oli mõned ajad tagasi siin juttu peensusteni.
|
|
|
|
serbin
huviline
Registreerunud 04.07.07
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2,5tdi, A6 C5 2,5tdi
|
postitati 29.03.09 19:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jan-kos
Sellepärast diisladel peale õlivahetust lähebki õli kohe tökatiks, et gaasid suunatakse uuele ringile. EGR klapp kinni ja siis peaks asi muutuma mõne
ajapärast. Sellest oli mõned ajad tagasi siin juttu peensusteni. |
Oskab siis keegi väita kas EGR-i "pimedaks" tegemine mõjutab kuidagi mootori tööd. On väidetud et mõjutab õhulugeja andmeid??? Tundub ebaloogiline,
lugeja ju ei loe seda õhku mis Egr-st sisselaskesse läheb. Minu loogikale allub ainult selline lahendus, et aju õhumass-i on arvestatud sisse ka läbi
Egr-i tulevad lisa gaasid, ning kui neid ei tule mõjutab see mootori tööd, kuid mitte õhulugeja näitu.
Parandage kui eksin:
EGR töötab põhiliselt külma mootoriga tühikäigul(kuna muidu boosti ajal toimuks vastupidine gaaide liikumine), st tema töös veendumiseks tuleks
katsuda egr-i viivat toru, see peaks kuumaks minema??
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.04.09 18:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: serbin
Tsitaat: | Algselt postitas: jan-kos
Sellepärast diisladel peale õlivahetust lähebki õli kohe tökatiks, et gaasid suunatakse uuele ringile. EGR klapp kinni ja siis peaks asi muutuma mõne
ajapärast. Sellest oli mõned ajad tagasi siin juttu peensusteni. |
Oskab siis keegi väita kas EGR-i "pimedaks" tegemine mõjutab kuidagi mootori tööd. On väidetud et mõjutab õhulugeja andmeid??? Tundub ebaloogiline,
lugeja ju ei loe seda õhku mis Egr-st sisselaskesse läheb. Minu loogikale allub ainult selline lahendus, et aju õhumass-i on arvestatud sisse ka läbi
Egr-i tulevad lisa gaasid, ning kui neid ei tule mõjutab see mootori tööd, kuid mitte õhulugeja näitu.
Parandage kui eksin:
EGR töötab põhiliselt külma mootoriga tühikäigul(kuna muidu boosti ajal toimuks vastupidine gaaide liikumine), st tema töös veendumiseks tuleks
katsuda egr-i viivat toru, see peaks kuumaks minema?? |
No vaata nüüd seda asja sellise nurga alt et kui EGR on lahti siis osa haitgaase läheb mootorisse tagasi, mootor vajab koguaeg ühe ja samapalju õhku
käimiseks ja see tähendab kui EGR on lahti, värsket õhku läheb mootorisse vähem.
|
|
|
|
serbin
huviline
Registreerunud 04.07.07
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2,5tdi, A6 C5 2,5tdi
|
postitati 05.04.09 21:16
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: scottimees
Tsitaat: | Algselt postitas: serbin
Tsitaat: | Algselt postitas: jan-kos
Sellepärast diisladel peale õlivahetust lähebki õli kohe tökatiks, et gaasid suunatakse uuele ringile. EGR klapp kinni ja siis peaks asi muutuma mõne
ajapärast. Sellest oli mõned ajad tagasi siin juttu peensusteni. |
Oskab siis keegi väita kas EGR-i "pimedaks" tegemine mõjutab kuidagi mootori tööd. On väidetud et mõjutab õhulugeja andmeid??? Tundub ebaloogiline,
lugeja ju ei loe seda õhku mis Egr-st sisselaskesse läheb. Minu loogikale allub ainult selline lahendus, et aju õhumass-i on arvestatud sisse ka läbi
Egr-i tulevad lisa gaasid, ning kui neid ei tule mõjutab see mootori tööd, kuid mitte õhulugeja näitu.
Parandage kui eksin:
EGR töötab põhiliselt külma mootoriga tühikäigul(kuna muidu boosti ajal toimuks vastupidine gaaide liikumine), st tema töös veendumiseks tuleks
katsuda egr-i viivat toru, see peaks kuumaks minema?? |
No vaata nüüd seda asja sellise nurga alt et kui EGR on lahti siis osa haitgaase läheb mootorisse tagasi, mootor vajab koguaeg ühe ja samapalju õhku
käimiseks ja see tähendab kui EGR on lahti, värsket õhku läheb mootorisse vähem. |
Tõesti, sinu jutus on loogikat.
Katsun EGR tööd mõne töötava klapiga autol uurida et millal ja kuidas töötab ning kuidas õhumassi andmed muutuvad.
|
|
|
kylaline90
huviline
Registreerunud 11.09.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4
|
postitati 12.04.09 08:59
|
|
|
Tuleks nüüd EGR-i juurest wastegate juurde tagasi. Äkki teadjamad mehed oskavad rääkida, miks minek ikka 3000 pöörde juures ära tahab kaduda? Eelpool
kirjeldatud metalltoru turbo külma koja ja membraanklapi vahel on mul suisa läikima löödud ning puhas. Peale eelmist puhastust toimis asi ligi 500km
maanteesõitu, siis jälle jäi miski kinni. Kas on võimalik, et kuumas kojas asuv klapp on mingitmoodi kinni kiilunud? WG juhtvarras kinni? Selle turbo
juures polegi ju seda varrast näha...
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 12.04.09 09:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kylaline90
Tuleks nüüd EGR-i juurest wastegate juurde tagasi. Äkki teadjamad mehed oskavad rääkida, miks minek ikka 3000 pöörde juures ära tahab kaduda? Eelpool
kirjeldatud metalltoru turbo külma koja ja membraanklapi vahel on mul suisa läikima löödud ning puhas. Peale eelmist puhastust toimis asi ligi 500km
maanteesõitu, siis jälle jäi miski kinni. Kas on võimalik, et kuumas kojas asuv klapp on mingitmoodi kinni kiilunud? WG juhtvarras kinni? Selle turbo
juures polegi ju seda varrast näha... |
Veakoode on ajus? Alusta kõigepealt sealt.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
rainerboy
huviline
Registreerunud 11.12.08
Asukoht: Elva
Kasutaja on eemal
Auto: audi80 b4 1.9td ja audi80d
|
postitati 12.04.09 18:23
|
|
|
Segan ennast ka siia teemasse kuna enda b4 1.9td olev EGR klapil peaks otsa minema peenike voolik, mis minu omal puudub.
Kuhu suundub vooliku teine ots?
Kas see nn. EGR mõjutab auto minekut, sest tiba paremini peaks masin edasi minema.
aidake!
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 12.04.09 21:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rainerboy
Kas see nn. EGR mõjutab auto minekut, sest tiba paremini peaks masin edasi minema.
aidake! |
Ei. Puhtalt "roheliste klapp".
|
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 12.04.09 21:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Ei. Puhtalt "roheliste klapp". | väidetavalt pidi EGR-i kinnipanek siiski tegema mootorit veidi erksamaks, ning küttekulu pidi
vähenema.
Hetkel ei suutnud rohkem asjakohast infot leida, kuid kuskilt mälusopist on selline asi meelde jäänud.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 13.04.09 10:04
|
|
|
Pigem sedapidi jah.
|
|
|
|
rainerboy
huviline
Registreerunud 11.12.08
Asukoht: Elva
Kasutaja on eemal
Auto: audi80 b4 1.9td ja audi80d
|
postitati 13.04.09 12:38
|
|
|
tänud nüüd siis tean
|
|
|
tdiquattro
huviline
Registreerunud 20.10.08
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B8.5 allroad, AZLK 2140
|
postitati 13.04.09 15:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kylaline90
Tuleks nüüd EGR-i juurest wastegate juurde tagasi. Äkki teadjamad mehed oskavad rääkida, miks minek ikka 3000 pöörde juures ära tahab kaduda? Eelpool
kirjeldatud metalltoru turbo külma koja ja membraanklapi vahel on mul suisa läikima löödud ning puhas. Peale eelmist puhastust toimis asi ligi 500km
maanteesõitu, siis jälle jäi miski kinni. Kas on võimalik, et kuumas kojas asuv klapp on mingitmoodi kinni kiilunud? WG juhtvarras kinni? Selle turbo
juures polegi ju seda varrast näha... |
Tundub, et sul ikkagi wastegate klapi vedru ära surnud ja klapp avaneb liiga madalal rõhul või siis jääb poolenisti lahti. Võimalik, et klapi
juhtvarras kinni kiilunud. See wastegate klapp kipub selle pärast kinni jääma kuna on suure kuuma käes. Kui turbo kunagi korralikult kuuma saanud,
siis võivadki probleemid alata. Arvan, et vaja teist klappi. Aga muidugi igaks juhuks võiks enne veakoodid ajus üle vaadata.
|
|
|
kylaline90
huviline
Registreerunud 11.09.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4
|
postitati 13.04.09 18:47
|
|
|
Njahh, õrn lootus on veel kinni ummistunud katalüsaatorite näol, mis on niikuinii plaanis tühjendada lähitulevikus, kuid kui see kah ei aita, siis
tuleb tõepoolest kuskilt mõni diagnostikakaabli omanik üles otsida. Kas on foorumis kellelgi Tartu kandis võimalust ning tahtmist selle protseduuriga
aidata a la 6pack-i eest? Päris suvalise kaabliga kahjuks diisli moto ajule ligi ei pääse- proovitud juba.
|
|
|
|