Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 18.01.09 20:10
|
|
|
Quattrol Ees veljed väiksema läbimõõduga kui taga läbi õige ülekande?
Et siis kas on tehtud sellist asja et esi rataste läbimõõt on väiksem näiteks 17" 235 40 ja taga 19" 255 40 kas seda näiteks saaks paika mängida ees
37/9 ülekande ja taga 41/9ga.
Tean et osad on lihtsalt pannud aga tean ka, et see pole kastile kasulik tegelikult, sest see pole ettenähtud reziim ja torsen peaks siis kuumenema
kui ülekandeid ei muuda.
Tekkis selline imelik mõte ja mõtlesin et uuriks kas on tehtud.
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
pierre
huviline
Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 90 7A
|
postitati 18.01.09 20:51
|
|
|
nende kahe rehvi ümbermõõdu vahe on u. 21cm.
seda on palju.
mu eelmisel 90q olid ostes erinevad rehvid esi, - ja tagateljel.
sõites vahepeal nagu vibreeris käigukang ja mingi vibrat oli ka salongi tunda, eriti peale kohaltvõtuga pöördeid.
ma panin üldse uued rattad (velg+rehv) alla ja vibra kadus.
ei kujuta ette mis pikas perspektiivis teeb aga ei soovita.
edu.
|
|
|
|
rat_013
klubiliige
Registreerunud 07.03.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 3.0q
|
postitati 18.01.09 20:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pierre
nende kahe rehvi ümbermõõdu vahe on u. 21cm.
seda on palju.
mu eelmisel 90q olid ostes erinevad rehvid esi, - ja tagateljel.
sõites vahepeal nagu vibreeris käigukang ja mingi vibrat oli ka salongi tunda, eriti peale kohaltvõtuga pöördeid.
ma panin üldse uued rattad (velg+rehv) alla ja vibra kadus.
ei kujuta ette mis pikas perspektiivis teeb aga ei soovita.
edu. | sa said valesti aru, küsimus oli püstitatud esi- ja tagadifri ülekannete vahetusega asja paikaajamise kohta.. see on siililegi
selge et stockis on see killer
|
|
|
|
pierre
huviline
Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 90 7A
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.01.09 21:30
|
|
|
diffrivahetus on keeruline?
sul on 10 pöialt ja 2 vasakut kätt?
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 18.01.09 21:36
|
|
|
Põhjus on miskite dragirehvide kasutamises või väljanägemises?
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 18.01.09 22:18
|
|
|
Arvuta mingi (netis leiduva) rehvikalkulaatoriga see erinevuse % välja ja siis vaata, kas saad mingite olemas olevate ülekandearvu kombinatsioonidega
sama vahe kätte.
Probleem muidugi hiljem see, et oledki sunnitud kogu aja erineva mõõduga rehve kasutama.
|
|
|
pierre
huviline
Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 90 7A
|
postitati 18.01.09 22:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmo
diffrivahetus on keeruline?
sul on 10 pöialt ja 2 vasakut kätt? |
kust saab b3 90nele erineva jaotusega tagadiffreid?
e-bay? ise teha? või mille alt?
võtan "keerulise töö" sõnad tagasi kui teada saan, et asi kuidagi lihtsamalt peaks käima...
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.01.09 22:24
|
|
|
b2/b3 diffrid on omavahel vahetatavad, enamus küll 37/9, aga on liikvel ka 41/9. Lisaks ka urri 35/9
|
|
|
|
pierre
huviline
Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 90 7A
|
postitati 18.01.09 22:30
|
|
|
siis võtan sõnad tagasi
edit: a kuna need asjad paistavad olema erineva silindrite arvuga autode alt (37/9 & 41/9), siis tekib kahtlus kuidas nad pooltelgedega
sobivad?
hea küll võib ju panna ka R4 poolassid aga kas see on eesmärk, kui ülelaetavat projektikat teha?
`lihtsalt üks mõte.
|
|
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 21.01.09 20:51
|
|
|
sisuliselt ette 17 ja taha 19 siis saaks mõõdu paika kuigi 18 saab kasutada kõrgema profiiliga rehvi mis tähendab et peaks valima 18 kuna madala
profiiliga rehv taga jääks inetu lihtsalt. Ei tekkis mõte paljudel ameeriklastel ju on nimodi muskelautodel ma mõtlen. Mõtekusest üldse ei tahtnudki
rääkida.
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 22.01.09 06:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Samzik
Ei tekkis mõte paljudel ameeriklastel ju on nimodi muskelautodel ma mõtlen. Mõtekusest üldse ei tahtnudki rääkida. |
Neil see kuidagi rõhutab tagaveolisust. Neliveolise euroopa auto juures näiks ehk veidi ülepingutatuna. Kui veel ette tagumistest kitsamaid rehve ka
plaanid, lähevad Audi puhul rinkaomadused üsna nihu.
|
|
|
|
serxx
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.01.09 19:07
|
|
|
35/9 ülekanne on vist ainult 2.8 quattro coupe all (b3/b4 keredest).
Omal oli üksvahe sellist vaja ja ei leidnudki. Siis tuligi välja, et see mootori/kere/veoskeemi kombinatsioon on ainuke , mis sellise ülekandega.
35/9 tagadiffri kood on CAU, kui peaks vaja minema.
|
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 24.01.09 19:40
|
|
|
Jah muidugi ei saa kahjuks väga kitsamaid rehve panna selles suhtes on õigs, siis läheb esi ratas lihtsalt ringi ja pidamine kaob mõtlesin lihtsalt selle peale. Et uurida äkki keegi on lausa teinud sellist
asja. Aga tasukaalustamiseks peaks siis ilmselt ka koopad proportsionaalseks tegema. Muidu läheb disaini proportsion väga nihu.
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
styler
huviline
Registreerunud 18.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi s4/c4 4,2 1994, audi a4 quattro 1.9 tdi 1996
|
postitati 11.02.09 15:46
|
|
|
kahjuks kuulsin et quattrodel pidi see reduktorile mõjuma
kui ees väiksem taga suurem
|
|
|
Rene999
huviline
Registreerunud 04.06.04
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.8Q
|
postitati 11.02.09 16:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: styler
kahjuks kuulsin et quattrodel pidi see reduktorile mõjuma
kui ees väiksem taga suurem |
Lugege teemat ikka algusest peale, siis taipate millest jutt.
|
|
|
Karel
huviline
Registreerunud 10.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S2
|
postitati 11.02.09 21:13
|
|
|
Teeme mõned lihtsad arvutused.
Alustuseks võiks leida rataste raadiused:
235/40 R17
r=(235*0,4*2+17*25,4)/2=309,9 mm
C=1947,16 mm
255/40 R19
r=(255*0,4*2+19*25,4)/2=343,3 mm
C=2157,02 mm
Selgus, et rattaümbermõõtude vahe on 2157,02-1947,16=209,86 mm. Järelikult läbivad tagumised rattad ühe pöördega kuskil 21 cm pikema maa kui esimesed.
Esimeste ja tagumiste rataste läbitava maa suhe on järelikult 343,3/309,9=2157,02/1947,16=1,1078. See tähendab, et ka nurkkiiruste suhe on 1,1078.
41/9 ülekandearv on 4,56.
37/9 ülekandearv on 4,11.
4,56/4,11=1,1095.
1,1095/1,1078=1,0015.
Erinevus on ligikaudu 1,5 %.
Kuskilt kunagi lugesin, et Quattrol tohib olla sildadel erinevus 1 %. Ainult ma ei mäleta täpselt mille erinevus. Tõenäoliselt oli see
rattaläbimõõtudeerinevus.
Praegu ma kiiruga tehtud arvutuste põhjal ütleks, et antud rehvide ja ülekannete kombinatsioon peaaegu napilt sobib ju. Arvestada tuleb ka muidugi, et
päriselt võivad rehvidemõõdud sellest, mis rehvikülgedele kirjutatud on, erineda ja unevõla tõttu võisin kuskil ka mõne vea teha.
Praegu lähen magama, kuid värk hakkas mind päris huvitama. Erilist kasu ma väljapakutud muudatustes muidugi ei näe kui välja jätta natuke parem
välimus. Juhitavusele oleks kasulik ilmselt pigem laiemad rehvid ette panna.
|
|
|
ACE16V
huviline
Registreerunud 12.03.03
Asukoht: Järveküla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi80AvantQuattro / DUCATI_M900
|
postitati 11.02.09 21:31
|
|
|
Suuremate tagarataste puhul peaks torsen pidevalt rohkem veojõudu tagasillale jagama, kuna "tõlgendab" tagarataste aeglasemat pöörlemist parema
pidamisena. Kareli arvutusi aluseks võttes, peaks jõu jaotus olema siis +10% taha - ehk siis ette/taha =~40/60. See on muidugi hetkel veel
spekulatsioon.
Mida see torseni tervisele tähendab - ei tea. Kas aitab hüper-super kasti õli kasutamine + kasti õlile jahutuse ehitamine - kuigi palju ikka.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 12.02.09 04:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ACE16V
Suuremate tagarataste puhul peaks torsen pidevalt rohkem veojõudu tagasillale jagama, kuna "tõlgendab" tagarataste aeglasemat pöörlemist parema
pidamisena. Kareli arvutusi aluseks võttes, peaks jõu jaotus olema siis +10% taha - ehk siis ette/taha =~40/60. See on muidugi hetkel veel
spekulatsioon.
Mida see torseni tervisele tähendab - ei tea. Kas aitab hüper-super kasti õli kasutamine + kasti õlile jahutuse ehitamine - kuigi palju ikka.
|
Od, mis see 40/60 siia teemasse puutub? Selle üle võib spekuleerima jäädagi, kuidas just kellegi torsen ja konkreetne isend seda veojõudu seal libedal
jaotab, hetkel käib ikka jutt sellest, et kitsamate ja väiksemate esivelgede/rehvide ja laiemate ja suuremate tagavelgede/rehvide poolt tekkiv
ülekandeerinevus kompenseerida teise tagareduktoriga ja leida sobiv kooslus rehvides velgedes, et ülekandeerinevused kompenseeritakse õiges
proportsioonis velgede/rehvidega.
Mis puutub juhitavusse, siis esmalt soovitaks panustada sel juhul aktiivsemasse tagasilda, ehk siis eksimus jätta tagasilla kasuks. Torsen pole nii
pirtsakas ja vaevalt sa sellega saksas paanimööda hakkad uhama. Pisike eksimus ei tee väikestel otstel mitte muhvigi ja kuna ka mingeid
veojõukontrolle sul sel isendil pole, siis ei aja see ka muud jama paigast ära.
PS! Ausaltöeldes on selline projekt neliveo puhul viimane asi, mis ise teeks ja sellist kooslust on nähtud küll ja küll esiveoliste 80'te peal
reaalses elus, kus selle mõttetu mittevedava tagasillanimelise rauajupi küljes vedelevad mingid LAISAD papud sama tootja ja mudeli suuremal veljel.
Kogu aeg olen öelnud, et sellist küürakat parandab ainult metallipress.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Karel
huviline
Registreerunud 10.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S2
|
postitati 12.02.09 15:39
|
|
|
Panin ikka õhtul mööda kui kirjutasin, et arvutuslikult on erinevus 1,5 %. Tegelikult on see ikka 0,15 %.
Et olla kindel, võiks väikse kontrolli ka teha.
Oletame, et mingi suvalise käigu ja mootoripööretega jõuab peaülekanneteni nurkkiirus 3000 p/min.
Pärast esimest peaülekannet, suhtega 4,11, on rataste pöörlemise kiirus 729,93 p/min.
Pärast tagumist peaülekannet, suhtega 4,56, on rataste pöörlemise kiirus 657,89 p/min.
Teades, et esimeste rataste ümbermõõt on 1947,16 mm, saame joonkiiruseks 85,28 km/h.
Tagumiste rataste, mille ümbermõõt on 2157,02 mm, joonkiiruseks saame 85,07 km/h.
85,28/85,07=1,0025. Järelikult on joonkiiruste erinevus 0,25 %.
Nagu näha, ei teinud ma arvutusi ülitäpselt ja nagu näha, pole ilmselt vaja ka, sest esirataste ja tagurataste pöörlemiskiiruste erinevus on kõvasti
väiksem kui 1 %. Ütlen veelkord, et see 1% pole täiesti kindel ja nagu kuskilt lihtsalt mäletan, et nii palju võis erinevus olla.
|
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 12.02.09 16:31
|
|
|
See teema on elav näide kuidas inimesed ei süvene ja ei loe ka vanu postitusi. Võtavad ja puristavad järest oma mingi mõtte lihtsalt postitusse. Kõik
muretsevad torseni pärast, aga kui ülekanne on esi ja tagasillal erinev siis on nagu näha võimalik arvutada läbimõõdud millal torsen ei tee lisatööd.
Aga noh ootame järgmist torseni eluea hoiatust 3 postituse pärast.
Huvitav on mõleda kuida visuaalselt see kõige ägedam jääb. Koopad ilsmelt peaks lõikama erinevatesse mõõtudesse, et sel juhul oeleks tagumised vaja
suuremaks teha. Võiks sellel teemal hoopis arutleda, peaks mingi virtual djuuningu tegema ilmselt.
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
Karel
huviline
Registreerunud 10.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S2
|
postitati 12.02.09 22:26
|
|
|
Samzik, kas kavatsed päriselt ka värgi ära teha või niisama tahad teada, kas nii on tehtud. Kui kavatsed teha, mis autoga. Ma usun ka, et olenemata
autost, muutub välimus lahedamaks. Tõenäoliselt muidugi võiks ja tuleks kere ka muuta. Hea juhitavus ringrajal, sind vist eriti ei huvita.
Kui kunagi sellise auto valmis saad, kirjuta palun siia ka, kuidas värgid toimivad. Vähemalt paberil tunduvad su arvutused õiged.
|
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 13.02.09 07:45
|
|
|
Esialgu tekkis lihtsalt mõte et kas keegi on teinud/proovinud. Hetkel veel ei tea kas hakkan tegema sellist asja Ark-le kindlasti ei meeldi, peab
neile tõestama et kõik õige. Kerejooned ei hakka kah selle asjaga kokku jooksma seega seal peab palju vtd tegema ennek kui asja paika saaks ning siis
papi ja asjaga möllama enne kui keevitusega kallale söösta.
Kui keegi on kusagil selliseid pilte näinud näiteks võiks siia linkida. Eks ma ikka sellel 90 nele mõtlesin, aga eks kõigepealt peab ta uuesti vurama
panema siis saab edasi sam samult vaadata. Kas on veel isu jõudu ja viitsimist ette võtta.
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 09.10.09 09:30
|
|
|
Vahepeal pole selle peale mõelnud, aga täna uuesti sellele teemale mõeldes tekkis idee. Võiks ette tõepoolest laiemad panna. Lisaks peaks auto
vedrustusega natuke kallutama ettepoole, ehk esi osa natuke madalam kui taguosa. Ilmselt peab virtuaal djuuningu ise tegema siis kodus oma väheste
oskustega. Mõte on intrigeeriv huvitav millisel sama aja audil on rattakoobas proportisonaalselt suurem sobiva mahu võrra. Leidisn oma b3 tagatiivad
teise auto küljest, mille peal saaks seda quasimodot proovida
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|