Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Quattrol Ees veljed väiksema läbimõõduga kui taga läbi õige ülekande? (Vastuseid: 23 | Vaatamisi: 3096)
Samzik
klubiliige



Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A

postitati 18.01.09 20:10 Tsiteeri
Quattrol Ees veljed väiksema läbimõõduga kui taga läbi õige ülekande?



Et siis kas on tehtud sellist asja et esi rataste läbimõõt on väiksem näiteks 17" 235 40 ja taga 19" 255 40 kas seda näiteks saaks paika mängida ees 37/9 ülekande ja taga 41/9ga.

Tean et osad on lihtsalt pannud aga tean ka, et see pole kastile kasulik tegelikult, sest see pole ettenähtud reziim ja torsen peaks siis kuumenema kui ülekandeid ei muuda.

Tekkis selline imelik mõte ja mõtlesin et uuriks kas on tehtud.


Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
pierre
huviline

Avatar


Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: 90 7A

postitati 18.01.09 20:51 Tsiteeri


nende kahe rehvi ümbermõõdu vahe on u. 21cm.
seda on palju.

mu eelmisel 90q olid ostes erinevad rehvid esi, - ja tagateljel.
sõites vahepeal nagu vibreeris käigukang ja mingi vibrat oli ka salongi tunda, eriti peale kohaltvõtuga pöördeid.

ma panin üldse uued rattad (velg+rehv) alla ja vibra kadus.

ei kujuta ette mis pikas perspektiivis teeb aga ei soovita.

edu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rat_013
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.03.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 3.0q

postitati 18.01.09 20:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: pierre
nende kahe rehvi ümbermõõdu vahe on u. 21cm.
seda on palju.

mu eelmisel 90q olid ostes erinevad rehvid esi, - ja tagateljel.
sõites vahepeal nagu vibreeris käigukang ja mingi vibrat oli ka salongi tunda, eriti peale kohaltvõtuga pöördeid.

ma panin üldse uued rattad (velg+rehv) alla ja vibra kadus.

ei kujuta ette mis pikas perspektiivis teeb aga ei soovita.

edu.
sa said valesti aru, küsimus oli püstitatud esi- ja tagadifri ülekannete vahetusega asja paikaajamise kohta.. see on siililegi selge et stockis on see killer :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype
pierre
huviline

Avatar


Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: 90 7A

postitati 18.01.09 21:24 Tsiteeri


jah, ma ei lugenud esimest posti korralikult.

aga ma mõtlen, et kui ülekannetega paika tahta ajada, siis:
1)peabki jääma ainult seda rehvikombinatsiooni kasutama
2) ja töö on mõtetult keeruline

Samzik mis sa jamad? :)
aega ja raha palju ve?
;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 18.01.09 21:30 Tsiteeri


diffrivahetus on keeruline?

sul on 10 pöialt ja 2 vasakut kätt?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 18.01.09 21:36 Tsiteeri


Põhjus on miskite dragirehvide kasutamises või väljanägemises?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 18.01.09 22:18 Tsiteeri


Arvuta mingi (netis leiduva) rehvikalkulaatoriga see erinevuse % välja ja siis vaata, kas saad mingite olemas olevate ülekandearvu kombinatsioonidega sama vahe kätte.

Probleem muidugi hiljem see, et oledki sunnitud kogu aja erineva mõõduga rehve kasutama.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
pierre
huviline

Avatar


Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: 90 7A

postitati 18.01.09 22:20 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: tarmo
diffrivahetus on keeruline?

sul on 10 pöialt ja 2 vasakut kätt?


kust saab b3 90nele erineva jaotusega tagadiffreid?
e-bay? ise teha? või mille alt?

võtan "keerulise töö" sõnad tagasi kui teada saan, et asi kuidagi lihtsamalt peaks käima...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 18.01.09 22:24 Tsiteeri


b2/b3 diffrid on omavahel vahetatavad, enamus küll 37/9, aga on liikvel ka 41/9. Lisaks ka urri 35/9


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
pierre
huviline

Avatar


Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: 90 7A

postitati 18.01.09 22:30 Tsiteeri


siis võtan sõnad tagasi :)

edit: a kuna need asjad paistavad olema erineva silindrite arvuga autode alt (37/9 & 41/9), siis tekib kahtlus kuidas nad pooltelgedega sobivad?
hea küll võib ju panna ka R4 poolassid aga kas see on eesmärk, kui ülelaetavat projektikat teha?
`lihtsalt üks mõte.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Samzik
klubiliige



Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A

postitati 21.01.09 20:51 Tsiteeri


sisuliselt ette 17 ja taha 19 siis saaks mõõdu paika kuigi 18 saab kasutada kõrgema profiiliga rehvi mis tähendab et peaks valima 18 kuna madala profiiliga rehv taga jääks inetu lihtsalt. Ei tekkis mõte paljudel ameeriklastel ju on nimodi muskelautodel ma mõtlen. Mõtekusest üldse ei tahtnudki rääkida.


Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 22.01.09 06:11 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Samzik
Ei tekkis mõte paljudel ameeriklastel ju on nimodi muskelautodel ma mõtlen. Mõtekusest üldse ei tahtnudki rääkida.

Neil see kuidagi rõhutab tagaveolisust. Neliveolise euroopa auto juures näiks ehk veidi ülepingutatuna. Kui veel ette tagumistest kitsamaid rehve ka plaanid, lähevad Audi puhul rinkaomadused üsna nihu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
serxx
huviline



Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 24.01.09 19:07 Tsiteeri


35/9 ülekanne on vist ainult 2.8 quattro coupe all (b3/b4 keredest).
Omal oli üksvahe sellist vaja ja ei leidnudki. Siis tuligi välja, et see mootori/kere/veoskeemi kombinatsioon on ainuke , mis sellise ülekandega.
35/9 tagadiffri kood on CAU, kui peaks vaja minema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Samzik
klubiliige



Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A

postitati 24.01.09 19:40 Tsiteeri


Jah muidugi ei saa kahjuks väga kitsamaid rehve panna selles suhtes on õigs, siis läheb esi ratas lihtsalt ringi ja pidamine kaob :) mõtlesin lihtsalt selle peale. Et uurida äkki keegi on lausa teinud sellist asja. Aga tasukaalustamiseks peaks siis ilmselt ka koopad proportsionaalseks tegema. Muidu läheb disaini proportsion väga nihu.


Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
styler
huviline

Avatar


Registreerunud 18.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: audi s4/c4 4,2 1994, audi a4 quattro 1.9 tdi 1996

postitati 11.02.09 15:46 Tsiteeri


kahjuks kuulsin et quattrodel pidi see reduktorile mõjuma
kui ees väiksem taga suurem


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Rene999
huviline

Avatar


Registreerunud 04.06.04
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 2.8Q

postitati 11.02.09 16:04 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: styler
kahjuks kuulsin et quattrodel pidi see reduktorile mõjuma
kui ees väiksem taga suurem




Lugege teemat ikka algusest peale, siis taipate millest jutt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Karel
huviline

Avatar


Registreerunud 10.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S2

postitati 11.02.09 21:13 Tsiteeri


Teeme mõned lihtsad arvutused.
Alustuseks võiks leida rataste raadiused:

235/40 R17
r=(235*0,4*2+17*25,4)/2=309,9 mm
C=1947,16 mm

255/40 R19
r=(255*0,4*2+19*25,4)/2=343,3 mm
C=2157,02 mm

Selgus, et rattaümbermõõtude vahe on 2157,02-1947,16=209,86 mm. Järelikult läbivad tagumised rattad ühe pöördega kuskil 21 cm pikema maa kui esimesed. Esimeste ja tagumiste rataste läbitava maa suhe on järelikult 343,3/309,9=2157,02/1947,16=1,1078. See tähendab, et ka nurkkiiruste suhe on 1,1078.

41/9 ülekandearv on 4,56.
37/9 ülekandearv on 4,11.
4,56/4,11=1,1095.

1,1095/1,1078=1,0015.
Erinevus on ligikaudu 1,5 %.
Kuskilt kunagi lugesin, et Quattrol tohib olla sildadel erinevus 1 %. Ainult ma ei mäleta täpselt mille erinevus. Tõenäoliselt oli see rattaläbimõõtudeerinevus.
Praegu ma kiiruga tehtud arvutuste põhjal ütleks, et antud rehvide ja ülekannete kombinatsioon peaaegu napilt sobib ju. Arvestada tuleb ka muidugi, et päriselt võivad rehvidemõõdud sellest, mis rehvikülgedele kirjutatud on, erineda ja unevõla tõttu võisin kuskil ka mõne vea teha.
Praegu lähen magama, kuid värk hakkas mind päris huvitama. Erilist kasu ma väljapakutud muudatustes muidugi ei näe kui välja jätta natuke parem välimus. Juhitavusele oleks kasulik ilmselt pigem laiemad rehvid ette panna.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ACE16V
huviline

Avatar


Registreerunud 12.03.03
Asukoht: Järveküla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi80AvantQuattro / DUCATI_M900

postitati 11.02.09 21:31 Tsiteeri


Suuremate tagarataste puhul peaks torsen pidevalt rohkem veojõudu tagasillale jagama, kuna "tõlgendab" tagarataste aeglasemat pöörlemist parema pidamisena. Kareli arvutusi aluseks võttes, peaks jõu jaotus olema siis +10% taha - ehk siis ette/taha =~40/60. See on muidugi hetkel veel spekulatsioon.
Mida see torseni tervisele tähendab - ei tea. Kas aitab hüper-super kasti õli kasutamine + kasti õlile jahutuse ehitamine - kuigi palju ikka.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 12.02.09 04:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ACE16V
Suuremate tagarataste puhul peaks torsen pidevalt rohkem veojõudu tagasillale jagama, kuna "tõlgendab" tagarataste aeglasemat pöörlemist parema pidamisena. Kareli arvutusi aluseks võttes, peaks jõu jaotus olema siis +10% taha - ehk siis ette/taha =~40/60. See on muidugi hetkel veel spekulatsioon.
Mida see torseni tervisele tähendab - ei tea. Kas aitab hüper-super kasti õli kasutamine + kasti õlile jahutuse ehitamine - kuigi palju ikka.

Od, mis see 40/60 siia teemasse puutub? Selle üle võib spekuleerima jäädagi, kuidas just kellegi torsen ja konkreetne isend seda veojõudu seal libedal jaotab, hetkel käib ikka jutt sellest, et kitsamate ja väiksemate esivelgede/rehvide ja laiemate ja suuremate tagavelgede/rehvide poolt tekkiv ülekandeerinevus kompenseerida teise tagareduktoriga ja leida sobiv kooslus rehvides velgedes, et ülekandeerinevused kompenseeritakse õiges proportsioonis velgede/rehvidega.
Mis puutub juhitavusse, siis esmalt soovitaks panustada sel juhul aktiivsemasse tagasilda, ehk siis eksimus jätta tagasilla kasuks. Torsen pole nii pirtsakas ja vaevalt sa sellega saksas paanimööda hakkad uhama. Pisike eksimus ei tee väikestel otstel mitte muhvigi ja kuna ka mingeid veojõukontrolle sul sel isendil pole, siis ei aja see ka muud jama paigast ära.

PS! Ausaltöeldes on selline projekt neliveo puhul viimane asi, mis ise teeks ja sellist kooslust on nähtud küll ja küll esiveoliste 80'te peal reaalses elus, kus selle mõttetu mittevedava tagasillanimelise rauajupi küljes vedelevad mingid LAISAD papud sama tootja ja mudeli suuremal veljel. Kogu aeg olen öelnud, et sellist küürakat parandab ainult metallipress.


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Karel
huviline

Avatar


Registreerunud 10.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S2

postitati 12.02.09 15:39 Tsiteeri


Panin ikka õhtul mööda kui kirjutasin, et arvutuslikult on erinevus 1,5 %. Tegelikult on see ikka 0,15 %.
Et olla kindel, võiks väikse kontrolli ka teha.
Oletame, et mingi suvalise käigu ja mootoripööretega jõuab peaülekanneteni nurkkiirus 3000 p/min.
Pärast esimest peaülekannet, suhtega 4,11, on rataste pöörlemise kiirus 729,93 p/min.
Pärast tagumist peaülekannet, suhtega 4,56, on rataste pöörlemise kiirus 657,89 p/min.
Teades, et esimeste rataste ümbermõõt on 1947,16 mm, saame joonkiiruseks 85,28 km/h.
Tagumiste rataste, mille ümbermõõt on 2157,02 mm, joonkiiruseks saame 85,07 km/h.
85,28/85,07=1,0025. Järelikult on joonkiiruste erinevus 0,25 %.
Nagu näha, ei teinud ma arvutusi ülitäpselt ja nagu näha, pole ilmselt vaja ka, sest esirataste ja tagurataste pöörlemiskiiruste erinevus on kõvasti väiksem kui 1 %. Ütlen veelkord, et see 1% pole täiesti kindel ja nagu kuskilt lihtsalt mäletan, et nii palju võis erinevus olla.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Samzik
klubiliige



Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A

postitati 12.02.09 16:31 Tsiteeri


See teema on elav näide kuidas inimesed ei süvene ja ei loe ka vanu postitusi. Võtavad ja puristavad järest oma mingi mõtte lihtsalt postitusse. Kõik muretsevad torseni pärast, aga kui ülekanne on esi ja tagasillal erinev siis on nagu näha võimalik arvutada läbimõõdud millal torsen ei tee lisatööd. Aga noh ootame järgmist torseni eluea hoiatust 3 postituse pärast.

Huvitav on mõleda kuida visuaalselt see kõige ägedam jääb. Koopad ilsmelt peaks lõikama erinevatesse mõõtudesse, et sel juhul oeleks tagumised vaja suuremaks teha. Võiks sellel teemal hoopis arutleda, peaks mingi virtual djuuningu tegema ilmselt.


Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Karel
huviline

Avatar


Registreerunud 10.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S2

postitati 12.02.09 22:26 Tsiteeri


Samzik, kas kavatsed päriselt ka värgi ära teha või niisama tahad teada, kas nii on tehtud. Kui kavatsed teha, mis autoga. Ma usun ka, et olenemata autost, muutub välimus lahedamaks. Tõenäoliselt muidugi võiks ja tuleks kere ka muuta. Hea juhitavus ringrajal, sind vist eriti ei huvita.
Kui kunagi sellise auto valmis saad, kirjuta palun siia ka, kuidas värgid toimivad. Vähemalt paberil tunduvad su arvutused õiged.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Samzik
klubiliige



Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A

postitati 13.02.09 07:45 Tsiteeri


Esialgu tekkis lihtsalt mõte et kas keegi on teinud/proovinud. Hetkel veel ei tea kas hakkan tegema sellist asja Ark-le kindlasti ei meeldi, peab neile tõestama et kõik õige. Kerejooned ei hakka kah selle asjaga kokku jooksma seega seal peab palju vtd tegema ennek kui asja paika saaks ning siis papi ja asjaga möllama enne kui keevitusega kallale söösta.

Kui keegi on kusagil selliseid pilte näinud näiteks võiks siia linkida. Eks ma ikka sellel 90 nele mõtlesin, aga eks kõigepealt peab ta uuesti vurama panema siis saab edasi sam samult vaadata. Kas on veel isu jõudu ja viitsimist ette võtta.


Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Samzik
klubiliige



Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A

postitati 09.10.09 09:30 Tsiteeri


Vahepeal pole selle peale mõelnud, aga täna uuesti sellele teemale mõeldes tekkis idee. Võiks ette tõepoolest laiemad panna. Lisaks peaks auto vedrustusega natuke kallutama ettepoole, ehk esi osa natuke madalam kui taguosa. Ilmselt peab virtuaal djuuningu ise tegema siis kodus oma väheste oskustega. Mõte on intrigeeriv huvitav millisel sama aja audil on rattakoobas proportisonaalselt suurem sobiva mahu võrra. Leidisn oma b3 tagatiivad teise auto küljest, mille peal saaks seda quasimodot proovida :D


Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 44.1% - SQL: 55.9%]