Audi R8 V10 5.2FSI
Audi toob eeloleval kevadel turule mudelirivi seni võimekaima sportauto, lisades keskmootoriga Audi R8 mootorivalikusse uue 5.2 FSI V10 jõuallika, mis
arendab 386 kW/525 hj. Mootori pöördemoment on 530 Nm ning koos uue põlvkonna quattro nelikveoga pakub see tähelepanuväärset sooritusvõimet,
kiirendades alumiiniumkerega Audi R8 V10 paigaltstardist kiiruseni 100 km/h 3,9 sekundiga.
Audi esimene keskmootoriga superauto Audi R8 jõudis turule 2006. aastal, pälvides mudelinime viiekordse Le Mans’i 24 tunni sõidu võitja järgi. Rohkelt
tunnustust ja auhindu pälvinud auto sportlikud proportsioonid on tingitud mootori asukohast, mis paikneb salongi taga. Võidusõiduautole iseloomulikult
on Audi R8 puhul kasutusel kuivkarteri tehnoloogia, keskmootor tagab autole ideaalilähedase kaalujaotuse – 56% tagateljele ja 44% esiteljele. Uus V10
mootor kaalub 258 kg, mis on vaid 31 kg enam kui Audi R8-l kasutusel olev V8 jõuallikas. Tänu kergele ja jäigale Audi Space Frame (ASF) ehk
täisalumiiniumist kandevkere konstruktsioonile, mis kaalub kõigest 210 kg, on Audi R8 V10 mass 1620 kg ehk ainult 3.09 kg ühe hobujõu kohta.
Sama 5‘204 cm3 töömahuga mootorit hakkab Audi kasutama ka 2009. aastast tootmisesse jõudvate laiatarbekasutuseks mõeldud ringrajaautode Audi R8 GT3
jõuallikana. Audi R8 GT3 vastab GT-sarja võistlusautodele esitatud reeglitele ja võimaldab ringrajapilootidel osaleda selle masinaga arvukatel
võidusõitudel. GT-sarja reeglitest lähtuvalt on GT3 versioon erinevalt teistest Audi tippmudelitest tagaveoline. Kui GT3-versiooni täiendavat
aerodünaamilist survejõudu tagavad spoilerid välja arvata, siis muus osas – mootor, kerekonstruktsioon, veermik ja vedrustus on Audi R8 V10 selle
spetsiaalse võidusõiduversiooniga peaaegu identne sportauto.
Audi R8 5.2 FSI jõuab paigaltstardist kiiruseni 100 km/h 3,9 sekundiga, sealt edasi 200 km/h alistamiseks kulub täiendavalt 8,1 sekundit. Kiirenduseks
0-200 km/h kulub autol seega 12,0 sekundit. Auto lõppkiirus ei ole elektrooniliselt piiratud, mis tähendab seda, et Audi R8 V10 kiirendus vaibub 316
km/h juures. Audi FSI otsepritsega mootori pööretevahemik ulatub 8‘700 pöördeni minutis. Sealjuures ei ole sugugi tähtsusetu ka jõuallika poolt
tekitatav heli, mis sõltuvalt mootoripöörete vahemikust pakub muljetavaldavat audiospektrit madalast bassiregistrist kuni kriiskava fortissimoni
välja. Auto keskmine kütusekulu on 13,7 l/100 km kohta ehk kõigest 0,1 liitrit enam V8 mootoriga varustatud Audi R8-ga võrreldes.
Traditsiooniliselt Audi tippmudelitele kuulub asümmeetriline quattro nelikvedu Audi R8 standardvarustusse. Jõuülekandena on võimalik valida
6-käigulise manuaalkasti või robotiseeritud lülitusega R tronic käigukasti vahel, mille puhul kulub käiguvahetuseks alla 0,1 sekundi. Juhil on soovi
korral võimalik käike vahetada ka rooli taga asuvate käiguvahetuslabadega. Samuti saab maksimaalse stardikiirenduse tagamiseks kasutada Launch Control
re˛iimi, mis toimib nii manuaalkasti- kui R tronic käigukastiga auto puhul.
Autol on 19-tollised uue disainiga 10-kodaraga kergmetallveljed. Rehvi mõõdud esiteljel on 235/35 ja taga 295/30. Rehvirõhu monitooringusüsteem kuulub
auto standardvarustusse. Nagu ka elektrooniliselt seadistatav vedrustus Audi magnetic ride, mis korrigeerib amortisaatorite ja auto seadistust
teeoludest ja sõidustiilist lähtudes millisekundite jooksul. Auto standardvarustuses on võimsad ventileeritavad pidurid (380 mm läbimõõduga
pidurikettad esiteljel ja 356 mm tagateljel). Lisavarustuse valikust saab need vahetada kergete ja ülivastupidavate keraamiliste pidurite vastu, mis
peavad reeglina vastu vähemalt 300‘000 km.
Audi R8 V10 välisilmes püüavad esimesena pilku esmakordselt seeriatootmises kasutusel olevad täielikult LED-tehnoloogial baseeruvad esilaternad.
Lisaks päevasõidutuledele kasutab Audi laternas valgusdioode nii suuna-, lähi- kui kaugtuledena. Kokku sisaldab uus esituli 54 valgusdioodi.
LED-tehnoloogial põhinevate tulede eeliseks pikem on eluiga ning kuna LED tuled võtavad vähem ruumi, on see andnud uued ka võimalused disainerite
loomingule. Kümnesilindrilise Audi R8 tagaosa on muutunud veelgi jõulisemaks, tulede all domineerivad kaks ovaalse kuju ja suure läbimõõduga
väljalasketoru.
Audi R8 V10 on 1,93 meetrit lai (mõõt ilma peegliteta), 4,44 meetrit pikk ning 1,25 meetrit kõrge. Selliste sportauto proportsioonide juures pakub
2,65 meetrine teljevahe piisavalt ruumikat salongi. Audi R8 mudelile iseloomulikult ei asetse Audi nelja rõngaga logo mitte iluvõrel vaid kapotil.
Õigem oleks öelda esiosa pagasikatte alla, sest tavapärases mootori asukohas paikneb 100 liitrit pagasit mahutav panipaik.Täiendavad 90 liitrit
pagasit saab paigutada auto istmete taha.
Audi R8 5.2 FSI salong on nihutatud võimalikult ette, mis on keskmootoriga sportautodele iseloomulik. Salongi taga asuv V10 FSI mootor on nagu
skulptuurne inseneritöö, ja vaadeldav nii salongist kui auto tagaaknast. Lisavarustusena on võimalik tellida mootoriruumi ka LED-valgustus, mis lubab
sportauto südant näha isegi pimedas. Kiirusest alates 100 km/h automaatselt esile kerkiv tagaspoiler aitab suurendada aerodünaamilist survejõudu auto
tagaosas suurtel kiirustel.
Kahekohalisele sportautole omaselt on sõitjateruumi arhitektuur maksimaalselt juhikeskne. Näidikuteblokk on suunatud juhile, kasutusel on rohkelt
süsinikkiust detaile, sportistmed pakuvad head külgtuge ning Audi sportmudelitele iseloomulik sirge alaosaga sportrool võimaldab täpset roolitunnetust
ja lubab mugavust autosse sisenemisel ning väljumisel.
Bang & Olufseni helisüsteem, navigatsioonisüsteem, Deluxe kliimaseade, Fine Nappa nahkpolstriga kaetud soojendusega istmed, MMI multimeedialiides
kuuluvad muuhulgas auto standardvarustusse. Lisavarustuse nimekirja kuuluvad peale keraamiliste pidurite tagurdamiskaameraga parkimissüsteem,
eksklusiivsed nahapaketid ja rikkalik valik interjööri disainielemente.
Audi R8 valmib spetsiaalselt auto tootmiseks loodud uues tootmiskompleksis Audi tehases Neckarsulmis Saksamaal. Iga auto komplekteeritakse ühe
projektimeeskonna poolt, kes saadab konkreetset autot kogu tootmistsükli vältel ning kontrollib maksimaalse kvaliteedi saavutamiseks täiendavalt üle
kõik autol kasutatavad komponendid. Audi R8 5.2 FSI V10 jõuab müügile kevadel ning selle hind saab olema enam kui kaks miljonit krooni.
|
|