Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Kas Soome diislikütusega sõidab tõesti kaugemale? (Vastuseid: 16 | Vaatamisi: 2476)
raika61
huviline

Avatar


Registreerunud 21.01.07
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: 100 avant 1993 c4 AAT

postitati 18.11.08 17:25 Tsiteeri
Kas Soome diislikütusega sõidab tõesti kaugemale?



Sorri cope paste õhtulehest: http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=304700
Autorid: Kristjan Sooper, Autoleht; Elmar Ots
18.11.2008

Netifoorumites kaeblejad näivad juba ammu teadvat, et Eestis müüdav diislikütus on mitu korda kehvem kui kas või Soome oma – meie solki kuluvat 100 km läbimiseks mitu liitrit enam. Auto- ja Õhtulehe suure kütusetesti tulemus tõmbab aga tollele lobale vee peale.
http://www.ohtuleht.ee/multimedia/images/000108/054fa448-8a0a-403d-a32e-2d5e91776e0a.jpg
Rahvasuu vestab mootorikütuse kohta igasuguseid lugusid. Julgemad neist väidavad, et näiteks diislikütuse headus olevat lausa kõrvaga kuulda – välismaal tankides muutuvat mootori häälgi teiseks ning kütusekulu hulga väiksemaks.

Või nagu kirjutas keegi Marko septembris Autolehele: "Et Skandinaaviast ostetud diislikütusega saab rohkem sõita kui Eestist ostetud solgiga, on rekka’de puhul juba ammu tõestatud fakt."

Seda "fakti" Auto- ja Õhtuleht ühiselt kontrollima asusidki, läbides üht ja sama maan-teelõiku sama autoga ja täpselt samades oludes ning samas tempos algul Soomest ja siis Eestist ostetud diislikütusega.

4 x 100 km andis tulemuseks ausa viigi

Testi tegime täiesti sõltumatult kütusemüüjatest. Ainus partner oli Hyundai Motor Baltic, kes loovutas testiautoks diiselmootori ja automaatkastiga poolmaastikuauto Santa Fe, millele oli paigaldatud kütusekulu mõõtmise täppisseade Econen II.

Hyundaid tankisime 29. oktoobri hommikul Helsingis Hietalahti ja südaöö paiku Tallinnas Laagna Neste tanklas.

Peale Econeni varustasime auto Racelogicu GPS-mõõdikuga Driftbox, mis näitab muu hulgas reaalajas täpset sõidukiirust ning katsete keskmist kiirust.

Kütusekulu mõõtsime nelja 100kilomeetrise testiringiga Tallinna–Narva maanteel. Kaks tiiru tegime Soome, kaks Eesti kütusega.

Testiring algas põhjagaasiga kiirendusega kiiruseni 80 km/h. Ühtlast kulgemist hakkisime iga viie kilomeetri tagant aeglustusega 40 km/h-ni ning siis täiesti jõust kiirendamisega tagasi 80 km/h-ni, imiteerides sellega näiteks traktori taha toppamajäämist ja sellele järgnevat möödasõitu.

Tulemus?

Nii Eesti kui ka Soome kütust neelas Hyundai täpselt 8,3 l/100 km, kusjuures parimini võrreldavate katseringide keskmine kiirus erines vaid 0,1 km/h.

Otsi viga rooli ja istme vahelt?

"Ei või olla!" röögatavad siinkohal ilmselt paljud piiri taga liikujad.

Muu hulgas säästliku sõidu õpetust jagava OÜ Autosõit juhatuse liige Indrek Madar rahustab protestijaid üpris loogiliselt. "Piiri taga sõidetakse ühtlasema kiirusega ja tõenäoliselt natuke aeglasemalt," viitab ta ennekõike põhjamaadele. "Kui võtta üle sealsete juhtide sõidustiil, kulubki vähem kütust kui rütmis kiirendus-pidurdus-kiirendus liikudes."

Madar lisab, et kütusekulu kasvatavad ka sellised asjaolud, mille peale tavajuht ehk ei tulegi. "Näiteks kui sõita pikka maad tugeva vastutuulega, kasvab kulu märkimisväärselt. Paljud aga ei oska selles põhjust näha. Nagu ka asjaolus, et kiiruse tõstmine juba 5 km/h võrra suurendab kütusekulu samuti märgatavalt."

Madara öeldule kiidab takka ka Mercedes-Benzi esinduse Silber-auto veokijuhtide sõidukoolitaja Aivar Kuivkaev, kelle argitöö on muu hulgas ka mersu uusimate veokimudelite katsetamine enne nende jõudmist seeriatootmisse.

"Kas teadsite, et raskeveoki reisiarvesti värskendab keskmise kütusekulu näitu alles iga 80 km järel? Ikka just selleks, et elimineerida üksikute kiirenduste-aeglustuste-põgusa vastutuules rühkimise jms kuluhüpete mõju keskmisele. Ka kõneksoleva testi tulemusest on näha, et pärast 30 km läbimist oli vahe Soome kütuse kasuks ligi 0,5 l/100 km, kuid lõpuks jooksis tulemus ikka ühte auku."

Mis ime siis välismaal ikkagi autoga juhtub – kütusekulu ju kahaneb peaaegu kõigil meist piiri taga märgatavalt?

"Esiteks on asi meie teedes – selliseid ei leia kusagilt lähiriikidest. Kord on see pinnatud, siis siidsile, siis veokitega vaod sisse tallatud ning vihmaga on viimased veel ka vett täis. See kõik on (sõidu)auto jaoks väga suur lisatakistus, mille ületamiseks kulub ju energiat ehk kütust," meenutab Kuivkaev.

"Veeretakistustegur kasvab kiirusega lineaarselt ja kodumaal sõidab mõnigi hulga uljamalt kui jube suurte trahvidega lääneriikides. Kui lisada sellele meie stressi täis ehk rapsiv sõidumaneer kas või kolonnis sõites, ongi paak kiiresti tühi, kuid selle põhjust ei nähta sugugi enda totrates sõiduvõtetes, vaid ikka on tanklas müüdav solk süüdi," toonitab sõiduõpetaja. Kel muide kuni 100tonniste veoautode kõrval on kõva kogemuspagas kogutud veel ka tsiklisadulast.

Siinsete naftamagnaatide sigadustes surmkindlatele sohvritele kinnitab kõigil kontinentidel veokirooli hoidnud Kuivkaev omast kogemusest: vähegi usaldusväärse nimega kütusefirma ei söanda (enam) solki müüa Eestis, Omaanis ega Austraalias.

Kui mõni lugeja aga ikka mingit musta maagiat kahtlustab, võiks ta abi otsida hoopis mõnelt (säästu)sõidukoolitajalt – kui isegi paljudele (enda arust) proffjuhtidele annab lisaõpe 10–15% kokkuhoidu, mis siis veel asjaarmastajast rääkida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Skype
puna
huviline

Avatar


Registreerunud 20.09.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: C5, Quattro, 4,2L

postitati 18.11.08 17:38 Tsiteeri


Kes sõitnud see teab ise, et nii see on.
Samamoodi euroopa pool oleva kütusega.
Samas seal kuskil tankides, et vahuta ka see diisel nii kohutavalt nagu eestis.


Tel +3725654585; +358445654585
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
karlson
huviline

Avatar


Registreerunud 01.11.05
Asukoht: Tartu-Elva.
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 2,8 Quattro.

postitati 18.11.08 17:56 Tsiteeri


lepikson kirjutas ka ühes 2005a.autoajakirjas,et välismaise kütusega saab rohkem sõita.


Kogun Eesti esitajate CD plaate!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Uku!
huviline

Avatar


Registreerunud 06.01.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe 2.0 83kw 1990, Audi Coupe 1.8E 82kw 1991, Audi A4 1.9tdi 85kw 2001 ja S8 2002

postitati 18.11.08 18:06 Tsiteeri


Ega see ainult diislika sedasi pole, bensiinika on soomes sama lugu, et läheb vähem!!!
Täis paak ja võit on paagi pealt mingi 100-120km!!!
Mootor on ka tühikäigul rahulikum!!!
Nii et võta näpust kellel õigus. Tuleb oma nahal seda tunda!!! :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 18.11.08 18:10 Tsiteeri


Soomes on värskem õhk, seguneb paremini kütusega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
OnuJack
huviline



Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a

postitati 18.11.08 18:28 Tsiteeri


Teatavasti on Taani ka Skandinaavia maa - ei ütleks, et siin just rahulikud liiklejad on. Kohati jääb mulje, et just liikluses end välja elataksegi.

Endal on 2.8 V6 C4 ja vahest huvi pärast võtan sappa, et näha kui palju siis gaasi antakse - ikka mõnuga litsuvad gaasipedaali foori tagant foori taha ja ei ole vaid mõned üksikud.

Kui püüad vähekegi öko sõitu teha - sujuvalt lased foorist foorini - siis kukuvad kohe rusikaid viibutama ja nägusid tegema :D

Kogu liiklus selline siin (vähemalt Aarhusis)

Lisaks sellele ei ole taanlastel kombeks linnas sõites rida vahetades suunda näidata :D

edit:

Ühes asjas on taanlased küll väga ettevaatlikud kohati - kui talvel on väljas külmakraadid ja lund nii u 20cm siis kogu riik seisab.

Post ei liigu, inimesed ei lähe tööle jne. Kui julged autoga sõitma minna sellise ilmaga siis oled "hull" valmis :D


A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together... ;)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
westa
huviline

Avatar


Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Tallinn, Tampere
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant C4 2,5TDi,Audi A4 Avant 2,6 V6,Audi 100 C4 2,5TDi,Audi 5000 2,0d,Audi 80 B3 1,8

postitati 18.11.08 19:29 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Soomes on värskem õhk, seguneb paremini kütusega.


See täitsa õige;):P
Ise kulgesin soomes Chrysleriga 2,5 td kui ka Fordiga 1,8td
ja ei saanud mina siin väiksemat kulu kui eestis(hind oli ainult kõrgem)
Samas soomest tankides chrisla töötas mahedamalt ja väiksemalt aga jõi sama palju ikka


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 18.11.08 20:10 Tsiteeri


Vaid kahest kohast tankimise ning nelja katsesõidu põhjal ei saa absoluutselt mitte mingisuguseid järeldusi teha, kuid nagu õhtulehele omane pasundatakse nüüd justkui sulatõtt nii, et tatti pritsib igasse ilmakaarde.:D

Iseenesestmõistetav, et erinevad sõidutingimused sh erinev teekate, kiirus ning sõidumaneer muudavad kütusekulu, kuid samamoodi muudab kulu ka kütuse kvaliteet.
On ju üsna üheselt tõestatud (kes viitsib otsida siis leiab ka laborikatsete tulemusi), et eestis müüdav kütus ei ole arenenud riikide kütusega võrdväärne, sellest ka see nn "euro" reklaami keeld. Ma ei saa aru mida need ajakirjanikud nüüd tõestada püüavad?:o:o

Äkki nüüd hakkaks järgmiseks tõestama, et eesti teed ja liikluskorraldus /Irw@songissepp/ on ka arenenud riikidega samaväärsed?:o
Selline artikkel näitab lihtsalt ilmekalt, et meedia kajastab misiganes teemat täpselt nii nagu parasjagu kasulik on.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
OnuJack
huviline



Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a

postitati 18.11.08 20:44 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ferdinand

Selline artikkel näitab lihtsalt ilmekalt, et meedia kajastab misiganes teemat täpselt nii nagu parasjagu kasulik on.


Ehk on nö tellimustöö kellegi poolt kellel südametunnistus must :D


A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together... ;)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
erikhi
huviline



Registreerunud 12.04.07
Asukoht: Põlvamaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 2,8 quattro aut

postitati 18.11.08 21:44 Tsiteeri


Bensiini kohta küll vahet ei oska teha. Olen aastas päris palju Soomes tööasjus, aga 2,8 mootoriga mingit säästu tunnetada nagu küll ei oska.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
vedru
huviline



Registreerunud 07.01.07
Asukoht: pealinn
Kasutaja on eemal

Auto: Auditu

postitati 19.11.08 08:21 Tsiteeri


sõidan ka ise sealpool lahte diisliga palju, aga minu arust vahe tulebki sealt, et meil diisel vahutab rohkem ja sealt siis ka vahe, Soomes lased ilusti kurguni täis ja vahtu pole...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
hamlet
huviline



Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal


postitati 19.11.08 08:50 Tsiteeri


Kuskil netis keegi kütusevedaja Soomest kirjutas, et kütuse kvaliteedi klassid on erinevad meil ja sealpool lahte. Tõi ilusti need klasside markeeringud või mis iganes see ka ei oleks välja.
Ise võin vaid nii palju õelda, et sõidan alati pea tühja paagiga Helsinkisse ja tangin seal Neste Green`i.Mitte ainult et vähem võtaks (kütus seal ikkagi kallim kui Eestis) vaid just mootori stabiilsema töö pärast selle kütusega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ivar80
huviline



Registreerunud 22.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: A90 B3 2,3, Seat Altea XL 2,0TDI DSG

postitati 19.11.08 10:06 Tsiteeri


Äkki see Hyundai kulutab 100km läbimiseks ka teisi kütuseid samas koguses. Oleks pidanud näiteks teraviljaga kah proovima :P

Aga jah, vaielda pole siin midagi. Kes on ise proovinud sõita Skandinaaviamaade või Lääne-Euroopa riikidest ostetud kütusega see teab kus sellise artikkli koht on.

Muideks kelle toodangut Hyundai üldse kasutab seal kapoti all? Opel?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 19.11.08 10:53 Tsiteeri


Kuidas te seda vahutamist näete? Paak ei paista ju läbi? Täiteavast pressib vaht välja? Mina pole küll kordagi täheldanud, kuigi panen tavaliselt tankides paagi kõrini täis.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 19.11.08 11:03 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Täiteavast pressib vaht välja?


Just, 2006 aasta Nissan Patrol 3 liitrine turbodiisel, tankides üks hetk lõi mõnuga vahtu välja ja alles siis läks püstol lukku kui auto külg kütusega koos, 5 minutit hiljem on alati veel peale mahtunud 5-8 liitrit, olenemata tanklafirmast ja tanklast.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
vedru
huviline



Registreerunud 07.01.07
Asukoht: pealinn
Kasutaja on eemal

Auto: Auditu

postitati 19.11.08 12:16 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Kuidas te seda vahutamist näete? Paak ei paista ju läbi? Täiteavast pressib vaht välja? Mina pole küll kordagi täheldanud, kuigi panen tavaliselt tankides paagi kõrini täis.


kusjuures, vahutab veel niimoodi, et lasen oodata 5-10 min. ja tangin vabalt juurde 10 liitrit :o!!!!!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Krooniline
huviline

Avatar


Registreerunud 19.03.08
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal

Auto: Jeep GC; Volvo V70

postitati 17.12.08 14:33 Tsiteeri


14% kütustest on ebakvaliteetne !!!


NESTES kõige parem kütus nagu alati :cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 33.5% - SQL: 66.5%]