Lehekülgi: 1 2 3 |
turbo
huviline
Registreerunud 03.10.03
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: S6
|
postitati 14.11.08 01:37
|
|
|
Seadus hakkab juhiloa tahtjaid pitsitama
Mis mind pani siia kirjutama?
Lugedes Postimehe artiklit jäi kummitama paar asja:
Esiteks tsitaat:
Esmast juhiluba ei saa, kui oled varasema kahe aasta jooksul kas või vales kohas tee ületamise eest trahvi saanud, vahtralehe aeg pikeneb kahelt
aastalt kolmele. Sõitma peab maanteel teistest vähemalt 20 km/h aeglasemalt ning iga pisimgi liiklusrikkumine nende kolme aasta jooksul tähendab, et
täieõiguslikku juhiluba tuleb kaua oodata.
Teiseks:
Hiljuti oli juhus, kus sõbra autole sõitis sisse alaealise (lastekodu laps) poolt juhitud mopeed ja seda sebral ja jalakäijatele punase tulega. Kuna
süüdlasel puudusid materiaalsed vahendid kahju hüvitamiseks ja kannatajal puudus kasko, siis pidi autoomanik muidugi kahjud ise hüvitama.
Siinkohal hakkas vaikselt sapp üle maksa kerkima. Või oli see vastupidi.
Igatahes tahaks Teie arvamusi kuulda selle muudatusettepaneku kohta.
Tean, et see teema läheb pikaks, aga mis siis.
Kas ei peaks ikkagi esmalt lonkavad asjad korda tegema ja siis asuma uute asjade kallale?
|
|
|
|
m0cc
huviline
Registreerunud 27.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: W213, 5008
|
postitati 14.11.08 06:25
|
|
|
Minu arvates on kõige debiilsem 20km/h aeglasemalt sõitmine. Kas mitte möödasõidud pole need kõige ohtlikumad maanteel? Kus on loogika ... Järvevana
tee 70km/h ja siis võib järeldada et Tallinn - Tartu mnt ka 70km/h kapsalehega?
Müstika mis siin riigis toimub.
Mario
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 14.11.08 06:41
|
|
|
kätt südamele pannes võin kinnitada, et ei ole elus kordagi saanud valel kohal tee ületamise eest trahvi...
trahvid hakkasid ikkagi alles siis kogunema kui olin juba mitu head aastat roolis olnud ja läksin kas laisaks või ülbeks...
turvavöö
liigne kiirus
rohkem pole nagu olnud artikleid trahvikviitungitel.
selles osas ma isegi ei vaidle, et süstematilisi rikkujaid veidi kottida.
_
mis puudutab 20 km/h aeglasemat sõitu, siis selles osas olen küll veidi nõutu, millek seda vaja peaks olema... hea viis tekitada teadlikult ummikuid,
mille tõttu ka tasakaalukas inimene võib asuda ohtlikule möödasõidule olles ajafaktoriga hädas.
|
|
|
|
QBA
huviline
Registreerunud 27.09.06
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 quattro tdi ja A6 C7 allroad Bitdi
|
postitati 14.11.08 06:48
|
|
|
20 km/h aeglasemalt? Kas see ikka tähendab 70-ga või siiski 90 ainult, nagu praegu on ehk siis kui on ka 110 lubatud tohib algaja siiski 90ga sõita.
Muidu hakkab see süsteem ajas tagasi käima. Olid ju ajad kui vahtralehe maksimum oli 70. Ja mis puutub nende olemasolevate vigade kordategeemisest
siis neid on juba liiga palju ja keegi niikuinii ei suvatse. Mopeedijuhtide kohapealt siiski vist on lootust paremuse poole, kuna mingil ajal pidid
kõik vist kindlustatud saama
Kui luiskan siis enda teadmata
|
|
|
|
Teemo
klubiliige
Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Quattro
|
postitati 14.11.08 07:49
|
|
|
Eks osad ideed on mujalt maailmast saadud. Et eelnevate rikkumiste olemasolu jalakäijana seostatakse juhiloa saamisega ei ole midagi uut.
20km/h aeglasem kiirus on muidugi absurd. Tartu maanteel võeti reedeti veokitel õigus liigelda, kuna tekitavad oma aeglase liikumise tõttu pikkasid
sabasi enda järgi. Veokid liiguvad ju siiski 85km/h. Seega aeglased kapsalehed tuleks samuti põhitrassidest eemal hoida. Ja lisaks moodutstuks grupp
liiklejaid kellest veokid mööda tahavd pääseda.
Suvel sõidad 110 km/h alas 120-ga ja samas suunas sõidavad mõned 70-ga. Vahe on 50km/h. Kas eesti inimene, kes pole bahnil sõitnud suudab üldse
sellega harjuda. Mõnikord võib eessõitev venija nii järsku vaatevälja ilmuda, et ei jõua regeeridagi. Selliseid õnnetusi ju kiirete teedega riikides
nähtud küll.
|
|
|
priit
moderaator klubiliige
Registreerunud 18.09.03
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi C4, Bora & Octavia
|
postitati 14.11.08 07:50
|
|
|
20 km/h aeglasemalt ...Et siis kapsalehega juht peab näiteks linnas sõitma 30km/h kui teised võivad sõita 50km/h ?
Üleüldiselt sellelt valitsuselt on tulnud palju huvitavaid ideid.
priitpoiss --> priit
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.08 08:18
|
|
|
Noh, 20km/h aegalsemalt...
Samas vaadata õppesõiduautode kiirust, ja kapsalehtede?
Kas tõesti, nii kui eksam tehtud, on ässad valmis? Autokoolis ei saada piirkiirusega liikumisega (mis veel hullem, üldise massiga) hakkama, aga peale
autokooli kohe nii vilunud?
Tuleb meelde oma autokooli ajast, kui maanteele trehvasime ja mingi vana 80ga jalgu jäi, siis sõiduõpetaja ütles, et tavai, sõida mööda, kui sa load
tehtud saad, siis sa hui hakkad 70ga sõitma...
Õppesõitu peaks vähemalt 2x rohkem tegema enamus neist. Õppesõit võiks siiski endas sisaldada ka maanteesõitu. Selliste tegelaste pärast tegelikumt
maksavad ka korralikud/hakkajad/tehnikahuvilised noored kohustuslikku liikluskindlustust nagu napakad (IF-s vist oli alla 25a miski 80%
lisakoefitsent, sest statistiliselt on nad idiootidest huligaanid ja mõrvarid). Samas penskaritel on soodukas (sürr või mis, kui võtta
liiklusõnnetuste põhjustajate vanuseline statistika lahti), noored kui liiklusõnnetuse põhjustavad, siis suhteliselt tihti on see mahakandmise/kabeli
laks, samas penskarid mõlgivad mitte nii tugevalt plekki üsna agaralt, seda eriti linnas. Tänu sellistele aga need kes iga kuu postkontoris raha järgi
käivad, vot neist valdav enamus tuleks päevapealt roolist kõrvaldada. S***marketis ei kuule naad kassiiri juttu, ei näe raha lugeda, siis istub oma
läikivate ilukilpidega suure naaberriigi tehnika tippsaavutusse ja sööstab linnaliikusesse? no wtf? Alates 50 eluaastast peaks tervisekontroll olema
samatihti kui sellel ratastega tehnilisel imel.
|
|
|
|
MorroW
huviline
Registreerunud 18.09.06
Asukoht: Tartu, Lootuse tn
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Avant 2.6 q
|
postitati 14.11.08 09:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmoAlates 50 eluaastast peaks tervisekontroll olema samatihti kui sellel ratastega tehnilisel
imel. |
Vat, see on väga vajalik seadus.
Aga -20km/h on küll hetkel pigem lollus. Pikendagu autokooli pikkust parem.
|
|
|
rat_013
klubiliige
Registreerunud 07.03.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 3.0q
|
postitati 14.11.08 09:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: priitpoiss
20 km/h aeglasemalt ...Et siis kapsalehega juht peab näiteks linnas sõitma 30km/h kui teised võivad sõita 50km/h ? |
"Sõitma peab maanteel teistest vähemalt 20 km/h aeglasemalt" <-- MAANTEEL!
autokooli pikkus = $$$, seda ei saa pikendada. ma saan aru et meie, loaomanike jaoks on see pohh kas ja kes kui palju jõuab autokooli eest maksta, aga
nii päris ei saa ka
-e- ja möödasõidud on ohtlikuid juhul kui idioodid neid sooritavad. mitte möödasõit kui tegevus üldse. ja imho see idioot kes ohtlikult mööda sõidab
teeb seda nii 70kmh kui ka 90kmh vahtralehest, teisel juhul ainult nõks kauem...
|
|
|
|
Ivoonu
huviline
Registreerunud 25.10.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Honda Shadow vt750c
|
postitati 14.11.08 09:32
|
|
|
Vaadates seda, palju on tänases liikluses vahtralehega liiklejaid, siis tekitab see manteel küll minu meelest väga palju möödasõite või
möödasõidukatseid ja seda ka 80-90 kmh liiklejatele.
Kui ei ole midagi asjalikku õelda, siis ole palun vait!!!!
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 14.11.08 09:48
|
|
|
Mulle käivad hoopis pinda õppeautod, mida on väikese Viljandi kohta vähemalt 20 tk. pluss veel õppe veoautod(järelkärudega), mis on linna kitsastel
tänavatel ikka täitsa ohtlikud. Vähemalt 3-5 korda päevas saab nende taga tiksuda ja oodata, kuni õpilane siduri libistamist õpib. Ma ei teagi, mis
oleks hea lahendus, kuid päris algajaid ei tohiks ikka kohe tänavale lasta.
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.08 09:53
|
|
|
Autosõit pole male, mida saad toas õppida, kahjuks eestis SELLISEID õppesõiduväljakuid ei ole, seega peab leppima tänavatel, see parklas kaigaste vahel nikerdamine pole ka päris õige.
|
|
|
|
Ardo
huviline
Registreerunud 22.02.08
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B2sedaan C5avant
|
postitati 14.11.08 10:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmo
Autosõit pole male, mida saad toas õppida, kahjuks eestis SELLISEID õppesõiduväljakuid ei ole, seega peab leppima tänavatel, see parklas kaigaste vahel nikerdamine pole ka päris õige.
|
Aga näiteks Kehtna MTK ja veel mingid organisatsioonid on valmistanud juba projekti sarnase õppeplatsi rajamiseks siis kehtnasse ja see peaks asuma
kehtnast väljasõidul rapla poole, nii sain mina autoerialaõpetaja jutust ja piltidest aru.
|
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.08 10:39
|
|
|
Õpetan oma abikaasat sõitma hetkel. Ja kui küsib, et miks kiirust ületame või tahab ise kiirust alla lasta, siis vastan, et sõida nagu teised- ära jää
maha ja ära tekita troppi teistele. Aga kui riigieksam tuleb siis tee nagu ette nähtud!
Näited on toodud Tartu-Võru maanteelt ja Ringteelt Tartus.
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
|
dymo
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 05.09.07
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 2.0 66kw
|
postitati 14.11.08 13:12
|
|
|
tegelikult see -20km/h suht lollus.. see juba oleks teiste sõitjate takistamine ja möödasõite oleks rohkem, mis jälle tegelikult teeks rohkem
liiklusohtlike olukordi.. samas see sõnastus et maanteel teistest vähemalt 20km/h aeglasemalt.. ?? mis siis saab kui ees mõni kulgeb juba rahulikult
70-ga?
|
|
|
raitt
huviline
Registreerunud 28.02.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 80 B4 1.6E 1994. a
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis
Auto: Avant Q
|
postitati 14.11.08 16:13
|
|
|
Alla 10 aastased lapsed ei või õuealalt vanemata jalgrattaga tänavale sõita. Politsei hakkab neid ka trahvima? Meil tänavale (30 alasse) pandi
mõlemasse otsa lamavad politseinikud, et kiirust vähendada. Palju lapsi hoovids jne. Peale seda otsustasid enamus lapsed igapäevaseid enesetapukatseid
korraldada. Lamav ment on "start" ja umbes 8 last peavad pidevalt
rattarallit.
Vales kohas tee ületamine? Mida veel? Iisakus( ja ka mujal) kogu alevi peale 2 ülekäigurada, kumbki ei asu "kesklinnas".
Sellesse 70km/h värki ei usu.
|
|
|
püstolett
huviline
Registreerunud 29.07.06
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4.2 Tdi 2007; C4 S6 Plus sedaan; C4 S4 turbo; RS6 C7.5
|
postitati 14.11.08 16:34
|
|
|
A riik paneb pange kah ju sellega, et kui ei lase juhiluba tegema hakata ja et täieõigusliku loa saamise aeg pikeneb. Riigilõivu laekub siis ju vähem
ja jälle on pankrottt.
Ja mis praegusel värgil viga on, toimib ju. Eksamid raskemaks ja siis kukuvad need välja, kes ei julge autoga sõita ja troppideks ees igalpool on.
Oleks kah lahendus ju.
Kui ei julge sõita, siis ei ole vajagi järelikult.
Kui ei saa selgeks, siis tähendab, et ei ole huvi ja pole kah vaja järelikult lube saada.
Eelautokooli võiks saata inimesed, et kuidas üldse nagu mingi tunnetus ja taju on asjade suhtes DD
OK Nali see viimane
|
|
|
|
Tigekala246
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 06.12.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 2.0 1990a. VW G2
|
postitati 14.11.08 17:32
|
|
|
mida veel.....
70 km/h on küll nali siis mai tea maanteel kapsalehe taga miljon km pikk järts ja õige pea hakkab tekkima korralikke laus kokkupõrkeid.
ok selle rohelise lehega võib veel tsipa kauem sõita, aga ikkagi ei tahaks ka kuna suht tüütu on neid jälgida kas alles jne. endal saab 2a kohe täis
ja 2a jooksul olen neid märke ostnud umbes 25-30 paari:S
Kui auto ei sõida, järelikult on auto katki.
|
|
|
|
real1
huviline
Registreerunud 09.06.06
Asukoht: Värska
Kasutaja on eemal
Auto: B3, B4, B5; B7, C4, C6
|
postitati 14.11.08 17:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
Vales kohas tee ületamine? Mida veel? Iisakus( ja ka mujal) kogu alevi peale 2 ülekäigurada, kumbki ei asu "kesklinnas".
|
Kui kuni 100 m kaugusel pole ülekäigurada, võib teed ületada.
|
|
|
pets00
huviline
Registreerunud 24.04.04
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.08 17:55
|
|
|
Veoauto koos haagisega on 18.75m pikk. Kus seda sõidupraktikat ikka saab kui mitte linnas. On sul endal C ja E kat?
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Mulle käivad hoopis pinda õppeautod, mida on väikese Viljandi kohta vähemalt 20 tk. pluss veel õppe veoautod(järelkärudega), mis on linna kitsastel
tänavatel ikka täitsa ohtlikud. Vähemalt 3-5 korda päevas saab nende taga tiksuda ja oodata, kuni õpilane siduri libistamist õpib. Ma ei teagi, mis
oleks hea lahendus, kuid päris algajaid ei tohiks ikka kohe tänavale lasta. |
|
|
|
pets00
huviline
Registreerunud 24.04.04
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.08 17:57
|
|
|
Käib endale kah närvidele kui veoka taga närvitseb mingi länkariga tüüp kes proovib igal võimalusel mööduda
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 14.11.08 18:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pets00
Käib endale kah närvidele kui veoka taga närvitseb mingi länkariga tüüp kes proovib igal võimalusel mööduda |
Mis ta peab siis sinu arust saama sitta näkku, lisaks veel pudenevaid puutükke ja killustikku? Pole ka mingi ime, kui mööda tahetakse saada meie
veoautodest, kust võib pudeneda mida iganes. Lisaks on nad enamus ka sitased ja hoolitsemata ning usaldust küll ei ärata.
PS. Jah, mul on C kat aastast 86.
|
|
|
Raika
klubiliige
Registreerunud 03.11.03
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 3,0TDi Q C6, A4 Avant 1,8 B5
|
postitati 14.11.08 18:29
|
|
|
OT: Aasta oli 1989. Jäin vahele eravärvides miilitsa patrullile lubadeta autoga sõiduga. Neile ütlesin, et auto võtsin vanemate teadamata ja kirjutati
protokoll (trahv 30 rubla) koos kutsega komosjoni. Komisjoni esimees kukkus tõrelema: "Noormees, 16 täis ja pole siis suutnud mootorratta juhilube
ära teha!? Kuids siis nii!!??" Mina vastu: "Eeeee... ma sõitsin
autoga." "Jäägu see viimaseks korraks!!!" Õnneks mina sain 18 aastaselt load kätte, aga paar aastat varem sama
situatsiooniga vahele jäänud koolivend pidi kaks aastat kauem juhilubasid ootama.
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |