Lehekülgi: 1 2 |
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
|
Kenwood
huviline
Registreerunud 03.03.07
Asukoht: Paide
Kasutaja on eemal
Auto: Audi V8 ; MB
|
postitati 10.11.08 18:37
|
|
|
Kui kompressori müügi soov peaks tekkima, informeeri mind.
Samas, head kokka tunneb sellest, et pann on tahmane.
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 10.11.08 19:18
|
|
|
noh see värk ikka u2u teema rohkem. ise ostsin usast tuttava kaudu usas. Ta juhtus ka siia tulema ja tõi ära. Hetkel pole plaanis müüa tahaks asja
surisema panna ikka.
Tsitaat: | Algselt postitas: Kenwood
Kui kompressori müügi soov peaks tekkima, informeeri mind.
|
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 10.11.08 19:27
|
|
|
kas plaan siis turbo minema ajada ja kompressor asemele panna? või plaanid mõlemad kõrvuti tööle jätta?
kuna mootor juba sünnist saati rõhuga harjunud, siis peaks sellele kompressori külge ajamine vist veidi kergem olema kui klassikaline "2.6 v6
turboks"
Et oleks raskem!
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 10.11.08 19:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
või plaanid mõlemad kõrvuti tööle jätta?
|
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 10.11.08 19:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
või plaanid mõlemad kõrvuti tööle jätta?
|
| wat?
Tsitaat: | Algselt postitas: OnuJack
kusjuures V6 motole müüakse täitsa Eaton vurriga kitte. Hind seal 40k kandis - all included |
kas see komplekt mitte V6 30v mootorile polnud?
Et oleks raskem!
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 10.11.08 20:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
või plaanid mõlemad kõrvuti tööle jätta?
|
| wat?
Tsitaat: | Algselt postitas: OnuJack
kusjuures V6 motole müüakse täitsa Eaton vurriga kitte. Hind seal 40k kandis - all included |
kas see komplekt mitte V6 30v mootorile polnud? |
nii too peaks olema jah.2.8 v6 30v´le on neid tehtud,kuid 2.6 kahjuks mitte-vähemalt siiani igalpool surides pole silma jäänud.
2.8-le PES G2:Supercharger System
eatoni omad:eaton,mida saab teoreetiliselt vist igale motole panna,mis röhku
kannataks.
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
postitati 10.11.08 21:10
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: olensaarlane
nii too peaks olema jah.2.8 v6 30v´le on neid tehtud,kuid 2.6 kahjuks mitte-vähemalt siiani igalpool surides pole silma jäänud.
2.8-le PES G2:Supercharger System
eatoni omad:eaton,mida saab teoreetiliselt vist igale motole panna,mis röhku
kannataks. |
Jäi nagu kuskil silma, hetkel otsisin väheke aga ei sattunud enam peale - võin ka eksida muidugi. Eks homme otsin veel, kui mahti on. Kui õigesti
mäletan, siis leidsin lingi mingist saksa foorumist kus üks onu enda V6-le (12v) vurri lisas
A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together...
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 10.11.08 21:17
|
|
|
ah las olla.kui midagi vaja siis tuhnin.
üritame siiski jätkata teemaalgataja projekti kallal.
teemalagataja vöiks täpsustada oma plaane.
kas teeb tööd lihtsalt funnyks vöi on siiski mingi eesmärk!?
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 10.11.08 22:26
|
|
|
Olen omanud kahte m64 ehk mersu laadurit, mõlemad müüsin kusagil 7000.- maha. mõlemad läksid corradode peale ühte aitan ise ehitada teine on vist nö
valmis sõidab kusagil jõhvis.
see isend on pärit ameerika fordi pealt:
Here is a great supercharger setup right off a running ford supercoupe. This is the Eaton M90 supercharger that was on the 3.8L motor.
http://www.motortopia.com/vehicles/view/p/cars/v/645/i/silver_thunder
turbo viskan vahelt välja selle 100kw kolle peaks sobima esialgu ilma turbota. 150kw peaks ta ikka välja puhuma sealt mootorist, näis kas tuleb kah.
autoga plaanis rajapäevadel lihtsalt käia ja lumerada sõita. Algul oli plaan ta kahekohaliseks teha ja kogu sisu välja visata näis mis elu toob.
tagumised uksed tahtsin kinni keevitada ja tagaklaasid flexaaniga asendada. aga näis kõigepealt tuleb see auto uuesti sõitma saada.
Tsitaat: | Algselt postitas: OnuJack
selline projekt huvitab ennastki
Ennem vaja mõni neliveoline neljarõngaline muretseda...
saksa foorumites on üksjagu teemasid, kus reaalselt aretavad neid vurre peale. Kõige rohkem näeb Mercedese pealt saadud vurre. |
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 11.11.08 09:31
|
|
|
Arvesta ka sellega, et kui turbo annab sulle natuke korstnasseläinud energiat tagasi, siis kompressor viib küttekulu omajagu ülespoole. Mis
pühapäevaauto puhul pole muidugi teab mis õnnetus. Aga lihtsalt
teadmiseks.
Loodaks väga, et asjast saab asja.
|
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 11.11.08 17:56
|
|
|
Igati mõnus projekt paistab olema, näe vaeva ha tee midagi korralikku valmis.
Ehk viitsite lüidalt öelda mis on kompressori turbo vahe?
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 11.11.08 18:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KeveN
Ehk viitsite lüidalt öelda mis on kompressori turbo vahe? |
Kuna turbo on ka tegelikult pikalt välja öeldes turbokompressor, siis polegi vahet. Kui aga kompressori all mõelda mahtkompressorit, siis seda ei aja ringi mitte heitgaasid, vaid ajam väntvõllilt. Mahtkompressor ise on
enamasti kas laba- või siis kruvitüüpi.
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 11.11.08 18:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: OnuJack
Kas see peab paika ka magnetsiduriga kompressorite osas? Tean, et osadel on nii, et kompressori võtab taha kui magnetsidur aktiveerida... Enne seda
jookseb nagu iga teine rullik... |
Ma olen 100% kindel, et selle projektika väntvõlli ja kompressori rootori vahel ei saa mingit magnetsidurit olema!
|
|
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 12.11.08 10:02
|
|
|
Oeh jah.
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Arvesta ka sellega, et kui turbo annab sulle natuke korstnasseläinud energiat tagasi, siis kompressor viib küttekulu omajagu ülespoole. Mis
pühapäevaauto puhul pole muidugi teab mis õnnetus. Aga lihtsalt
teadmiseks.
Loodaks väga, et asjast saab asja. |
Mitte midagi siin ilmas pole tasuta. Turbo efektiivsus on lihtsalt enamasti parem. Kui teema huvitab siis tuleb teha selle kohta uus teema vw klubis
olen ma selle kohta ka rääkinud.
Lühidalt turbo takistab gaaside vaba väljumist ja selleks et turbot ringi pressida tuleb teha tööd ja see vajab ka mootoori resurssi. Maht kompressor
võtab tööks jõu otse rihmalt ning kasutab kogu kulutatud energia õhu kokku pressimiseks osa sellest kulub nagu ka turbol õhu soojendamiseks, eatoni
puhul termiline efektiivsus on 65% turbode 85-95%. Kuid osad kruvikompressorid on 85% termilise efektiivsusega, aga nede hind on ka vastav, amg
kasutab mersude 6l mootorite peal neid ja ka 3.5se peal. Lysholm tüüpi laadureid. 2.3L mootoril kasutatakse eatoni.
Ahjaa see kompressor ei tõsta nö rõhku vaid hoopis paiskab õhu hooga torusse nö. Välismaa keele oskajatele : link
Jah sidurit pole plaanis panna kuna arvan et ei leia sobivat.
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
|
Teemo
klubiliige
Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Quattro
|
postitati 12.11.08 12:18
|
|
|
Idee on asjalik ja huvitav...
No tegelikult igasuguste turbokompressorite teooriate kohaselt loetakse turbokompressori turbiini ringiajamiseks kuluvat energiat,
vänntvõllilt,nulli-lähedaseks( ei räägi suurtest laaderõhkudest, suurtest pööretest). Mahtkompressori ringiajamiseks kuluv energia võetakse ju otse
väntvõllilt ja seega on ka see otsene kadu.
Reeglina siiski kasutavad mahtkompressorit suurema kubatuuriga mootorid, milliste moment väntvõllil üsna suur. Pisikestele mootoritele mõjub
igasugune lisakoormus väntvõllile halvasti. Mõne 1.6 motoga tunned selgelt, kuda kliimakompressori sisselülimisel "pool jõudu ära kaob"
Turbomasinate puhul ei saa me otseselt hilist ärkamist turbo süüks ajada. Surveaste, süüde, klapiajastus on süsteemi toimimse huvides muudetud.
Teatavasti saab ka vabalthingvale turbo külge kruvida ning toreetiliselt ei tohiks alumine ots sugugi viletsam olla kui ilma turbota(juhul kui ei
kasutata nn.resonants ülelaadimist).
Projekt oleks eriti põnev kui otsida näit. Audi v8 mootor ja sinna kompressor ning siis b3-le vahele.
|
|
|
ash
huviline
Registreerunud 28.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: typ85 CQ '87
|
postitati 12.11.08 13:37
|
|
|
Seda et... ilmselt peaks olema selle auto aastaarv 1988 mitte 1986 ? siis ju neid veel ei toodetud...
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 12.11.08 14:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Teemo
Projekt oleks eriti põnev kui otsida näit. Audi v8 mootor ja sinna kompressor ning siis b3-le vahele. |
B2 (typ85) vahel võib täitsa juhtuda. Olen Eaton M90 kohta palju lugenud
ja uurinud ning tundub hinna/efekti suhtelt igati asine. Eriti tore kui saaks Pontiac Grand Prix' pealt GenIII või GenV versiooni. Samzikule igatahes
soovin edu ja palun luba tulla kiibitsema kui asi ilmet hakkab võtma.
|
|
|
|
altz1
huviline
Registreerunud 13.03.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8tt
|
postitati 12.11.08 16:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: OnuJack
Kas see peab paika ka magnetsiduriga kompressorite osas? Tean, et osadel on nii, et kompressori võtab taha kui magnetsidur aktiveerida... Enne seda
jookseb nagu iga teine rullik... |
Ma olen 100% kindel, et selle projektika väntvõlli ja kompressori rootori vahel ei saa mingit magnetsidurit olema! |
Kõik mersud kasutavad kompressori sisse-väljalülitamiseks nn magnet sidurit. Näiteks see pilt Parempoolne kompressor on suure tõenäosusega mõne mb pealt, ning see äralõigatud juhe, mis rihmaratta juurest
jookseb, ongi magnet siduri lülituse toide, või kuidas iganes seda keegi nimetab.
Mul hetkel garaazis üks mb C32 Amg mootor (3.2 v6 kompressor), millel siis lysholm tüüpi kompressor peal ja näiteks tühikäigul/light loadi-i alas pole
üldse sellel autol kompressor järgi.
Keegi teema alguses mainis et jätta nii turbo kui ka kompressor...ka see on täiesti tehtav, ning isegi tehtud maailmas (väike ca 2.0 töömaht ja suur
turbo, kompressor lisatud alumise otsa ja turbo kiirema spool-up-i jaoks) ainult et siis peab olema väga õigesti valitud (vastavalt mootori väände
graafikule ja veel 100-le asjale) kompressor/rihmaratas. Ja siis tuleb jällegi see magnet sidur appi, mis mingil pöördel (näiteks 4000rpm) lahutab
kompressori järelt ära, ning turbo "võtab üle" laadimise. Selle ülemineku sujuvaks lihvimine on muidugi progeaju ja üleüldse süsteemi seadistajal
paras peavalu.
Igaljuhul edu projektiga, midagi omapärast, jälgin huviga
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 12.11.08 17:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: altz1
Keegi teema alguses mainis et jätta nii turbo kui ka kompressor...ka see on täiesti tehtav, ning isegi tehtud maailmas (väike ca 2.0 töömaht ja suur
turbo, kompressor lisatud alumise otsa ja turbo kiirema spool-up-i jaoks) ainult et siis peab olema väga õigesti valitud (vastavalt mootori väände
graafikule ja veel 100-le asjale) kompressor/rihmaratas. Ja siis tuleb jällegi see magnet sidur appi, mis mingil pöördel (näiteks 4000rpm) lahutab
kompressori järelt ära, ning turbo "võtab üle" laadimise. Selle ülemineku sujuvaks lihvimine on muidugi progeaju ja üleüldse süsteemi seadistajal
paras peavalu. | lisan siia juurde, et näiteks Volkswagen kasutab sellist süsteemi oma 1.4TSI mootori juures. kompressor veab kuni 3000
pöördeni, ning pärast seda võtab turbo puhumise üle. sain Sirocco 1.4TSI+manuaalkast kompotiga ükspäeva sõita, ning vapustavalt hea mootor on sellise
töömahu kohta(kui valida kas 2.0TST+DSG automaat või 1.4TSI+manuaal, siis 1.4TSI-ga on roppu lõbusam sõita)
kuulsaim turbo+kompressor on vast Lancia Delta S4, mille 1.8 puhus välja 550hj
vabandust teema reostamise pärast, kui staffi/Samzik-ut häirib, siis kustutada
Et oleks raskem!
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |