Lehekülgi: 1 2 3 .. 9 |
Jan01
huviline
Registreerunud 22.01.05
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.02.05 21:12
|
|
|
Quattroga hanges kinni
Suutsin nädalavahetusel ennast 80Q-ga kenasti hange kinni sõita ja lükates nägin oma üllatuseks et ainult üks esimene ratas käib ringi - kas see peabki nii olema? või on mingi jama kuskil?
Autoks 80Q 87 aasta
|
|
|
alar Q
huviline
Registreerunud 16.12.04
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.02.05 21:31
|
|
|
Põhimõtteliselt peaks vedama esisilla üks ja ka tagasillal üks ratas, aga diffriploki sisse lülitades hakkavad taga mõlemad rattad vedama, kuigi ees
veab ikka ainult üks.
Vähemalt kõik kirjandus, mida ma Q-de kohta olen lugenud, väidab nii ja mu enda autol töötab asi ka niimodi.
Alar
|
|
|
|
Rst
huviline
Registreerunud 06.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: hall metallik diisel Q
|
postitati 15.02.05 05:22
|
|
|
Mul juhtus sama asi nädalavahetusel et jäi hange kinni. Hakkasin kohapealt ära minema ja vedasid ainult paremapoole rattad ning auto ei liikunud, kuid
siis tuli abiks difri lukk.
|
|
|
Antskala
huviline
Registreerunud 11.03.03
Kasutaja on eemal
Auto: A6BiTQ
|
postitati 15.02.05 08:05
|
|
|
Kui keskel on torsen diferentsiaal, siis on selline asi täiesti võimalik. Üks ratas peab olema täielikult ilma pidamiseta, niiet ei tekiks jõumomenti.
Ja kui momenti ei teki, siis torsen seda ka teisele poole edasi ei anna (torsen = torque sensing).
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.02.05 08:38
|
|
|
Nii see tõesti torseniga on, tõsta üks tagumine/esimene ratas õhku ja pane käik sisse ratas käib kohapeal lihtsalt ringi.
|
|
|
|
diversion
meeskond
Registreerunud 03.09.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6Q C4 & A80 B4 & ur90q B2 & UR
|
postitati 15.02.05 08:46
|
|
|
See, kui üks esimene ja üks tagumine õhus on ja auto ei liigu pole mitte Torseni viga, vaid viga on ees ja taga olevas open diffris. Torseni ülesanne
on jagada jõudu ette ja taha, mida ta ka ilusti teeb, aga see kas jõud läheb ees ja taga mõlemale rattale või ainult ühele on juba open diffri teha.
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 15.02.05 09:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diversion
See, kui üks esimene ja üks tagumine õhus on ja auto ei liigu pole mitte Torseni viga, vaid viga on ees ja taga olevas open diffris. Torseni ülesanne
on jagada jõudu ette ja taha, mida ta ka ilusti teeb, aga see kas jõud läheb ees ja taga mõlemale rattale või ainult ühele on juba open diffri teha.
|
Piisab ühest esimesest õhus rattast ja antud auto ei liigu. Võimalus on üritada piduriga seda ratast pidurada, siis ehk saab pisut jõudu ka teisele
sillale. Iseasi, kas sellest piisab, kui maoli kinni oled.
Ulvar
|
|
|
diversion
meeskond
Registreerunud 03.09.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6Q C4 & A80 B4 & ur90q B2 & UR
|
postitati 15.02.05 09:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ulvar
Piisab ühest esimesest õhus rattast ja antud auto ei liigu. |
Ei no mida veel.
Torsen annab alati (olenevalt versioonist) 27-33% veojõudu ühele sillale.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.02.05 09:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diversion
Tsitaat: | Algselt postitas: Ulvar
Piisab ühest esimesest õhus rattast ja antud auto ei liigu. |
Ei no mida veel.
Torsen annab alati (olenevalt versioonist) 27-33% veojõudu ühele sillale. |
Täiesti arusaamatu minu jaoks vähemalt mina saan nii aru et kui esiratas
õhus ja see ringi käib on 100% kogu veojõus tema peal, sest vastasel korral peaks miskil määral kaasa ka vedama üks tagumistest???
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 15.02.05 09:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diversion
Ei no mida veel.
Torsen annab alati (olenevalt versioonist) 27-33% veojõudu ühele sillale. |
Ei anna ta midagi. Torsendiffer töötab ainult juhul kui pöördemoment rakendub mõlemast suunast. Kui ühest suunast üldse momenti ei ole (näiteks kui
üks esiratas õhku tõsta), siis läheb kogu veojõud sinna ilma momendita poolele kaotsi...
|
|
|
|
diversion
meeskond
Registreerunud 03.09.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6Q C4 & A80 B4 & ur90q B2 & UR
|
postitati 15.02.05 09:53
|
|
|
No kui mina kraavis istusin ja parem esiratas õhus oli, käis ka vasak tagumine rõõmsalt ringi, nii et see väide ei pea paika.
Aga seda on siis kerge proovida ju, et tungiga esiratas õhku ja nüüd ei tohiks auto enam liikuda?
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.02.05 09:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diversion
No kui mina kraavis istusin ja parem esiratas õhus oli, käis ka vasak tagumine rõõmsalt ringi, nii et see väide ei pea paika.
Aga seda on siis kerge proovida ju, et tungiga esiratas õhku ja nüüd ei tohiks auto enam liikuda? |
Proovi, mina olen proovinud, käib rigi mistahes ratas kui see üksi ülesse tõsta (va. taga kui lukk peal on)
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 15.02.05 09:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diversion
No kui mina kraavis istusin ja parem esiratas õhus oli, käis ka vasak tagumine rõõmsalt ringi, nii et see väide ei pea paika.
Aga seda on siis kerge proovida ju, et tungiga esiratas õhku ja nüüd ei tohiks auto enam liikuda? |
Jah tavatorseniga autol tungiga esiratas üles tõstes ei liigu auto kuhugi. Sinul on ilmselt EDS peal, mis läbijooksma hakkavat esiratast kinni
pidurdab ja seeläbi veojõudu teistele ratastele suunab...
|
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 15.02.05 09:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diversion
Ei no mida veel.
Torsen annab alati (olenevalt versioonist) 27-33% veojõudu ühele sillale. |
Torsen võib jagada ühele poole kuni mingi arv korda rohkem jõumomenti, kui teisele.
Sellel autol on ees lahtine differ: kui üks ratastest on õhus, siis sellele sillale enam jõudu rakendada ei saa.
Kui torseni ühele poole saab rakendada 0Nm (null njuutonmeetrit), siis teisele poole x korda rohkem, ehk ka 0Nm.
Ulvar
|
|
|
diversion
meeskond
Registreerunud 03.09.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6Q C4 & A80 B4 & ur90q B2 & UR
|
postitati 15.02.05 10:00
|
|
|
Kui mul õhtu viitsimist on, siis ma teen selle triki ära, koos EDS-iga ja ilma, võtan videosse kah, siis on asi selge
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.02.05 10:15
|
|
|
Ühel vanemal A8'l 4,2Q Tiptron, oli p.e. p-telje ots katki ja auto ei liikunud kuhugi, tean seda 100% kuna olin ise roolis. Tõsi auto oli aastatest
kuni 97 ja seega ei olnud seal mingisuguseid veojõukontrolle jne, kuigi veojõukontroll poleks rakendunud ka kuna pooltelg käis otsa sees tühjalt
ringi...
|
|
|
|
galen
huviline
Registreerunud 01.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4 2.6 V6, Škoda kahene aiatraktor
|
postitati 15.02.05 10:40
|
|
|
Err....
Ma või nüüd väga puusse panna, kuid korras torseni puhul peaks siiski minimaalselt kaks ratast ringi käima, üks esi, teine tagasillal. Kui on
tavalised difrid.
Kui lugeda näiteks torseni ehituse kohta ( 4wd
erinevused )siis selgub, et juhul kui 1 ots hakkab tyhjalt ringi käima tõstetakse moment teisele otsale. Seal küll konkreetselt jutt torsen
diffrist.
Ehk siis, olles mitte kokku puutund 4wd autodega lähemalt on mul siiski arvamus et kui selline junn on kahe silla vahel ning 1 sild hakkab oluliselt
kiiremini ringi käima kui teine, siis torsen peaks automaatselt rakendama momenti ka teisele sillale, mistõttu, kui lisaks ei ole lukustatavaid või
torsen diffreid sildades veetakse minimaalselt ringi 2 ratast. Kui ühel sillal on lukustatav/torsen/lsd siis juba minimaalselt 3 ratast.
Või ma eksin?
Väga kõvasti lüüa ei maksa
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.02.05 10:49
|
|
|
Tegelt eksid, tuli meelde selline asi mida on siin foorumis ka palju küsitud, et kas saab teha quattro nt esi/tagaveoliseks teatuid juppe põhjaalt ära
keerates. Vastuseks on, et ei saa kui on torsen keksdiffer, saab kui on vaba lukustatav keskdiffer. Et sama kehtib ka selle kohta kui peaksid kinni
jääma ja esiratas õhus on, see kerib ennast lihtsalt ringi.
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 15.02.05 11:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diversion
No kui mina kraavis istusin ja parem esiratas õhus oli, käis ka vasak tagumine rõõmsalt ringi, nii et see väide ei pea paika. Aga seda on siis kerge
proovida ju, et tungiga esiratas õhku ja nüüd ei tohiks auto enam liikuda? |
See on mitmeid kordi järgiproovitud, ning kuna esidifrit lukustada ei saa, siis tõesti õhus olev esiratas käib õhus tühjalt ringi, ning lukustatud
tagasild püsib liikumatuna maas. Teoreetiliselt saab seda olukorda tõesti vältida vabalt ringikäivat ratast pidurdades, kuid praktikas pole see mul
kunagi õnnestunud, mitte ühegi Quattroga. Minu suht tühine lumme kinnijäämine nädalavahetusel lõpes suht uue siduri surmaga
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
marc
klubiliige
Registreerunud 12.06.03
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Mõnda aega audita
|
postitati 15.02.05 12:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: alar Q
Põhimõtteliselt peaks vedama esisilla üks ja ka tagasillal üks ratas, aga diffriploki sisse lülitades hakkavad taga mõlemad rattad vedama, kuigi ees
veab ikka ainult üks.
Alar |
Täpselt nii on ka minu autol. Iga kord, kui tungiga ükskõik, mis ratas üles tõsta ja rattapolte pingutada käik sees, kipub auto tungilt maha sõitma.
Täpselt sama ülevaatusel, kui on ainult koos ühtepidi pöörlevad piduri stendi rullid, sõidab auto sealt maha. Lumehanges samuti järgi proovitud, et
üks esimene, üks tagumine - diffrilukust on enamustel olukordades siiski palju abi.
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 15.02.05 12:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diversion
No kui mina kraavis istusin ja parem esiratas õhus oli, käis ka vasak tagumine rõõmsalt ringi, nii et see väide ei pea paika.
Aga seda on siis kerge proovida ju, et tungiga esiratas õhku ja nüüd ei tohiks auto enam liikuda? |
Sul oli tagumine ka õhus? Antud juhul siis ilmselt piisas tagumise ringiajamiseks u. 4 korda suuremast jõust, kui esimesele rakendati või on sul
automaatne, läbi pidurite, "diffrilukk".
Ulvar
|
|
|
janar
huviline
Registreerunud 16.11.03
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant
|
postitati 15.02.05 17:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: marc
Täpselt sama ülevaatusel, kui on ainult koos ühtepidi pöörlevad piduri stendi rullid, sõidab auto sealt maha. |
Piduristendis on käik sees ? Muidu on see ju võimatu !!!
|
|
|
|
diversion
meeskond
Registreerunud 03.09.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6Q C4 & A80 B4 & ur90q B2 & UR
|
postitati 15.02.05 20:51
|
|
|
Nonii,
Loomkatse näitas, et Quattro ei liigu kuhugi kui üks ratas tungrauaga õhku tõsta, seda juhul kui EDS väljas on. Kui EDS on sees, siis liigub ilusti.
Seega kõik uuemad Audid ei tohiks kinni jääda kui üks ratas õhus, kuid vanemad (manuaalse tagalukuga) jäävad jänni kui esiratas õhus.
Kahtlejatele ka üks väike video
Quattro EDS (15MB)
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 15.02.05 21:07
|
|
|
Niipalju siis lisaks,et avatud keskdiffriga nagu minul ntx,ehk lihtsamalt öeldes kahe lukuga masinad on sma head.
Lihtsalt keerad keskdiffri ka nupust lukku ja lisaks saab ka tagumise veel plokki panna.
Probleem on siis kui 3 ratast juba õhus on.
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 15.02.05 21:25
|
|
|
M.O.T.T.
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 .. 9 |