quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 21.01.03 19:57
|
|
|
Kuidas suurendada audi vòimekust
Ideid ju oleks. (endal 200 20V 2.2 TQ). Aju, RS2 plokikaas koos nukkidega ja RS2 turbo, hooratas kergemaks. Kas on keegi midagi taolist teinud ning
kui suur on effekt/kui kallis jne? Palju annaks ara teha ilma kalleid jubinaid kylge ostmata? Samas ei taha auto òkonoomsust paris lòhkuda ja teha
tyhikaigul mitte kaivaks. Tahaks lihtsalt natuke juurde panna. Hetkel ca 7.2 sek 0-100. Kuigi kaigukastile mòelda ei julge kui ca 5-6 tuhande pòòrdega
startida... Aga proovida oli ka vaja. Arvan et kui autost kahju poleks, napistaks mòne kymnendiku veel akilisema ja tapsema stardiga.
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 21.01.03 20:35
|
|
|
20V teemal oskab kõige enam ehk kiireaudi rääkida, eriti kui RS2 juppidest räägime.
Ise veel vähe jõudnud t-mootorite kohta uurida aga siiski...
See RS2 tee tundub jahh hea olevat aga see jälle kallis lõbu. Lihtsam tõesti esialgu turborõhku tõsta. Mis koodiga sul masina aju on? Ja mis koodiga
mootor on?
|
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 21.01.03 20:42
|
|
|
Tsitaat: | Mis koodiga sul masina aju on? Ja mis koodiga mootor on? |
Aju koodi pean vaatama. Aga mootori kood on 3N
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 22.01.03 07:24
|
|
|
2,2 T 20v mootor on tegelikult äärmiselt lihtsalt moditav algmaterjal. Lihtsamatest variantidest võiks nimetada chippimist, millega siis põhiliselt
vähendatakse wastegate'i avanemist, millele aitab kaasa ka wastegate'i vedru jäigema vastu vahetamine. Siis on veel välja mõeldud Boost
Controllerid, mis otseselt, mõjutavad wastegate'i opereerimist. Erinevalt chippidest on boost controlleril (manuaalsel ja eriti elektroonilisel)
see eelis, et turborõhku saab ise reguleerida - tavaolukorras normaalset mode'i kasutades ja rajale minnes rõhk peale keerates. Teine hea asi on
see, et Boost Controller ei lase turborõhul alla kukkuda, kui gaas maha võetakse, millest annab lisaks tagumikutundele veel aimu reibas bypass klapi
podin või blow-offi vilin (olenevalt kumba kasutatakse). HKS EVC IV Elektroonilise Boost Controlleri installist ja efektist S4-le võib lugeda SIIT. Nende nippidega saab vast 310 hp vändalt kätte...
Kui plaanis on tõsisemat heppa pigistada, siis tuleb kindlasti aidata gaasidel kergemini väljuda RS2 või analoogilise väljalaskekollektori ja
soovitavalt cat-back või turbo-back väljalaske abil. Samuti on siis vaja suuremat turbot, näiteks RS2 oma (KKK K26). Positiivset vastukaja olen netis
näinud K26 ja Garrett T04
hübriidturbo kohta, kuid see vajab juba vesijahutust ja õlikanalite ümberehitamist. Lisada tuleb ka bensiinirõhuregulaator ja karmimad pihustid,
muidu jääb rõõm võimsast mootorist väga üürikeseks. Igati abiks on ka tugevdatud (forged) kolbide-kepsude kasutamine. Loomulikult on wastegate vaja
kohaldada ja aju ümberprogrammeerida uusi karakteristikuid silmas pidades. Reguleeritava wastegate'iga ei tohiks selles konfis 400+ hp olla
probleemiks. Iseasi, mida sidur ja kast sellest arvavad.
Üle 400 hp ei soovitata igasugu netifoorumites selle mootoriga igapäevaauto puhul minna, kuna edasi hakkavad tänavasõiduomadused (vedu madalatel
pööretel) juba kannatama ja kütusekulu kipub kontrolli alt väljuma. Aga 400 hp peaks olema enam-vähem piisav, et mitte päris igaühele jalgu jääda...
|
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 22.01.03 09:30
|
|
|
Krt Joel võttis mul sõnad suust. Ühesõnaga võin anda 10V mootorite jaoks
ka linke kus siis kirjas parimad turbolahendused(ka hybriid), kollektoriehitused, ECU lahendused, intercooleri variandid ja kõik muu mis aitab teha
u.400 hj masinat. Aga iseasi kas sellega enam igapäev liigelda saab ning rääkimata mida see asi rahakotile teeb.
|
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 22.01.03 19:17
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Joel
2,2 T 20v mootor on tegelikult äärmiselt lihtsalt moditav algmaterjal
Jah, sel teemal olen ka ise yht - teist lugenud. Wastegate-i avanemist saab ka teisiti, kui vedru vhetades hilisemaks timmida - wastegate-i kaanes
asuvat kuuskant polti allapoole pòòrates... Suvel kavatsen kindlasti mòòtmised teha, kas sellest ka mingit effekti tuleb. Huvitav, kas kuidagi
ònnestuks aju ise lahti muukida??? Mingist kirjandusest parineb teave, et autode ajud on tavalises BASIC-us, mille lugemine taiesti jòukohane... Sealt
parines ka idee, kuidas lubada naiteks mootorile rikkamat segu: Teatavasti kontrollib lambda òhu - kytuse suhet. Piisaks ajus vaid numbrite
ylekirjutamisest, et seda suhet muuta. Jne. Kirjandus vaidab, et originaalturbo K24 annab aju modimise jarel kuni 2.5 bar yleròhu. Lubavad selle jarel
kuni 320 hj. Samuti saaks syytemomenti varasemaks tòmmata. Kahjuks sama kirjandus ei òpeta aga aju lahti muukima, ega paku ka infot vajaliku tarkvara
kohta. nn hybriidturbo leidsin kuskilt ca 8000 eek eest. Muide, kas keegi on proovinud neid direct air vms filtreid ja mingi mòòtmise teinud, kas
tegelik effekt ka on? Muidugi saaks proovida mòòta ju ka ilma filtrita yldse, kuid see juba oma vastutusel... |
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 23.01.03 07:23
|
|
|
Meie massinal on Green paneelfilter peal - ausalt öeldes mingit olulist vahet ei ole, ainult by-pass podiseb vähe innukamalt, st. mingi kasu tast
järelikult ikka on. Koonusviltrist käiks loomulikult veel paremini õhk läbi, kuid paraku kaasneb sellega ka rohkem saasta mootorisse, mistõttu ei ole
kuulnud, et igapäevaautole soovitataks koonust panna - paneelgi on juba veidi riskantne. Performance autol on koonus muidugi vajalik, kuid seal ei ole
turbo pikk eluiga ka eriti määrava tähtsusega.
Ma ei tea kuidas 200tq20v-l on, aga S4-l igatahes parema vooluga õhufilter erilist kasu ei anna, kuna aju korrigeerib kütuse sissepritset ja
süütenurka vastavalt õhu pealevoolule, nii et ilma chipita jääb tulemus suht koht sama.
Veel seda, et reguleeritava kruviga wastegate'i pea ei tulnud minu arvates tehasevarustuses kaasa, vaid kui selline asi on, siis on ta sinna
hiljem pandud. Meie S4-l seda kruvi kahjuks ei ole, seega seda pidi ma performance'it muuta ei saa. Küll aga on mul plaanis aretada autole peale
DIY (Do It Yourself) Boost Controller, mille tegemise õpetuse postitas jõmm kunagi SR foorumisse:
http://www.autospeed.com/A_0670/page1.html
http://www.autospeed.com/A_0685/page1.html
Süsteem koosneb kahest regulaatorist ja ühest tagasilöögiklapist. Ühega neist reguleeritakse mis hetkest wastegate üldse avaneb (st. kui kiiresti
turbo üles spoolib) ja teisega kui palju wastegate avaneb (st. kui kõrgele turborõhk tõuseb). Põhiboonus on see, et mõlemat saab ise eraldi regullida
ja erinevaid settinguid kasutada tänaval ja rajal. S4 puhul andis vigur umbes 60 nm lisa pöördemomendis + siis veel see, et boost ei viibi.
Komponentide maksumus peaks alla 1k jääma, kuid teada ei ole selle seadme pikemaajaline mõju turbo ja mootori tervisele ja kütusekulule...
|
|
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 24.01.03 17:47
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Joel
200 wastegate kruvi keeramiseks naiteks tuleb valja puurida wawstegate kruvi kate. Kruvi on locktite- ga kinni liimitud, pòòramiseks tuleb fòòniga
kuuma anda. Ainult 1k boost controlleri eest? Mingis katalogis nagin mingisugust ca 10 - 12k eest. See vòimaldas lisaks ka kyttesegu timmida ja ka
displeis lambda vaartuse. Kallis lòbu igatahes. Kui ara proovid, anna tulemustest teada!!! Head katsetamist! |
|
|
|
kiireaudi
klubiliige
Registreerunud 27.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Sline-10; Q7 4,2 TDI; Stang-68
|
postitati 24.01.03 20:14
|
|
|
400 hp ga jääd Sa Eestis jalgu Sierrale,2-le Camarole,Omegale.[need siis,kes dragi sõidavad] Kindlasti on neid autosid veel.
1)Alusta siiski koonusfiltri paigaldamisest,kuigi Joel räägib vastupidist.
2) Soeta A/F meter. Toppartsust saab soodsalt.
3) Peale A/F meteri paigaldamist hakka peale kruvima turbo rõhku.
4) Seejärel suurem cooleriradikas.[mida suurem,seda parem]
Kui need esimesed liigutused oled teinud,proovi uuesti 0-100 ära mõõta.
Arvan,et ca 0,5 sek saad KINDLASTI maha.
BTW,Joel,turbomootoril on kuldreegel - mida rohkem ja jahedamat õhku,seda paremini auto ka liigub.
Ja veel,KUNI 400hp-d kannatavad ka stock kolvid ja kepsud.
500hp jaoks TULEB vahetada kepsud,kolvi eluiga pikendab aga surveastme vähendamine. 9,3>8,0
To: Quattromees
2,5 bar OVERBOOSTI peale hakkab sumpast kolvitükke lendama
Kas sul mitte 3B mootor pole???
Edit: Kindlasti vaheta ruttu välja KÕIK need krdi kummikantossid,milles õhk liigub.
11,823@191,5km/h
|
|
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 24.01.03 20:38
|
|
|
Tsitaat: |
A/F meter - see on siis air/fuel mòòtja, jah? Tavakasutuseks oli vist ideaalne 1l kytet 14 liitri òhu kohta. Turbod vajavad rohkem, eriti oluline pidi
olema kangem kyttesegu pòlemiskambri temperatuuri alandamise eesmargil. Asjatundmatu kysimus, aga kas see mòòdik vòimaldab òhu-kytte suhet ka muuta?
Vòi on see vòimalik ainult aju modimise jarel, sest aju avab pihusteid, arvestades paika pandud lambda vaartust, jms jama? Kas kuni 400 hj jaavad
peale orig. pihustid, vòi vaja tootlikumaid? Surve astme alandamine - eeldusel et ei taha uusi kolbe osta - toimub kolbide "mahalihvimise"
teel? Vòi tegelikult peaks 3b mootorile ju ka MC (121 KW) kolvid minema, sel surveaste vaiksem. 3b stock turbo ròhk 1.8 bar, kui manomeetrit uskuda.
Vabandan vòimalike ebatapsuste eest! |
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 31.01.03 14:26
|
|
|
sellise modimise juures hakkab 4veolisel autol varsti sidurist kahju - kogu matsu peab ju see vaeseke seal vahel välja kannatama...
2veolisel võtaks sussi lihtsalt ringi ja valmis...
Sierraga ja sarnastega võistlemisel hakkab ehk jõuülekande moditavus piire ette seadma - muidu oleks ju äge küll
aga noh - kiireaudi teab ehk paremini... tõsine kaastunne igal juhul auto poolest...
|
|
|
mellow
klubiliige
Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal
Auto: Mercedes Benz C250 AMG 4matic 2015 & Audi S3 2015
|
postitati 05.02.03 17:25
|
|
|
Oleks üks küsimus , mis on kindlalt kusagilt juba läbi jooksnud aga siiski...mis vahet on by-pass valvel ja blow-off valvel ja mida
nad juurde annavad ?
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 05.02.03 17:39
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja mellow
Oleks üks küsimus , mis on kindlalt kusagilt juba läbi jooksnud aga siiski...mis vahet on by-pass valvel ja blow-off valvel ja mida
nad juurde annavad ? |
by-pass valve laseb turbol gaasipedaali vabastamisel tühjalt ringi joosta - muidu tuurid ju langevad, sest peale turbot rõhk suletud
gaasiklapi tõttu kasvab.
idee ilmselt turbolagi vähendamises
blow-off valve on aga see asjandus, mis peab wastegate ära petma ehk siis teisisõnu blow-off valve abil suurendatakse turborõhku
üle wastegate poolt mehaaniliselt ( siis wastegate vedru poolt ) etteantu
by-pass valve toimib lihtsalt - sisselaskekollektoris hõrenduse tekkimine ( kui jala gaasilt võtad ) avab klapi ja turbo sisselaske
poolel ühendab avanenud klapp turbost väljuva toru sisenevaga ja turbo saab vabalt edasi pöörelda kuni jälle gaasi
tallad...
Blow-off valve aga on juhitav mootori/süüte aju poolt - kui ajult tuleb lubav signaal, siis lihtsalt wastegate membraani mõlemal pool
olevad kambrid ühendatakse kokku - niikaua, kuni rõhk tõuseb aju poolt ettemääratuni, mil membraani pealtpoolt lastakse
surve välja ja wastegate rakendub ( aga kõrgemal rõhul kui muidu vedru järgi see juhtunuks ).
ühe lausega - selle abil saab aju poolt juhitavat overboosti tekitada. samas, selle asjanduse nimi võis ka 'overboost valve
olla...' peab vähe tudeerima ehk veel...
|
|
|
mellow
klubiliige
Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal
Auto: Mercedes Benz C250 AMG 4matic 2015 & Audi S3 2015
|
postitati 05.02.03 18:17
|
|
|
Aitäh sulle !
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
|
|