Lehekülgi: 1 2 |
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.07.08 06:04
|
|
|
Paksema õliga madala õlirõhu vastu, on see õige ?
See on fakt, et paksema õliga on õlirõhk suurem kui vedela õliga, aga olen seda küsimust kaua enda peas mõelnud, kas madala õlirõhu ravimine paksema
õliga on ikka päris õige ? Kas see paksem õli jõuab piisavalt kiirelt kõikidesse vajalikesse kohtadesse, kuhu ta jõudma peab jne?
Viimane sarnane kogemus foorumist:
Tsitaat: | Algselt postitas: Geo
vahetasin õli ka ära - motul 300V 20w60 - täissünteetiline õli. Tulemus on väga hea ...... Tühikäigul mootori õlirõhk@90C on 2 bar, varem oli ainult
1bar (5w40 õli). |
Ootan asjalikke kommentaare ja vastuseid.
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.07.08 06:10
|
|
|
Ega see õige ei ole, ajutine lahendus/väljapääs ehk on, ega paksem õli Sul mootoriremonti ära ei tee.
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.07.08 06:32
|
|
|
Kui silmas pidada 20VT motode tehase ettenähtud õlide viskooosust siis hoopis liiga vedela õli sisse panemine ongi juba vale ning sellest hoopis
tekib liiga madal õlirõhk. Kui kasutada õigeid õlisid seda probleemi ei esine.
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.07.08 06:35
|
|
|
Mis on siis see ÕIGE õli?
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.07.08 06:39
|
|
|
Kirjutan küll nüüd peast (ei leia seda õiget kohta ülesse hetkel, otsin veel) aga antud oli kolm varianti.
Kuuma kliimasse 20W-40, keskmisesse 15W-40 ja külma 15W-30.
Ehk siis kõik kes keeravad sisse 0W-X või 5W-X panevad sisse tegelikult selle moto jaoks liiga vedela õli.
EDIT: parandan oma infot natuke.
Külma kliimasse on soovituslikuks õliks siiski 5W-30
|
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 08.07.08 07:01
|
|
|
Mis see "õige" õlirõhk sooja mootoriga olema peaks 20vt mootoril?
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.07.08 07:29
|
|
|
Normaalseks loetakse tühikäigul õlirõhku 1,5-2BARi, aga on ka meelde jäänud selline asi, et 2000 pööret hoides peab olema vähemalt 2,7BARi.
EDIT: ka siia panen väikse paranduse.
Autodata kohaselt on minimaalne õlirõhk 2.0BARi 2000p pealt.
Samas on see natuke nagu naljakas... suuremosa masinatel on too pigem tühikäigul juba seal 2 juures, tiba gaasi lisades viskab juba ülesse 3-4jne
juurde.
|
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 08.07.08 09:12
|
|
|
Ja mis õli TEIE 20vt motosse valate
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.07.08 09:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: laurz
Ja mis õli TEIE 20vt motosse valate |
Isiklikult mina olin ennem castrol edge sport 10W-60 peal. Nüüd on sees teine ring Valvoline VR1 20W-50
|
|
|
|
riio
huviline
Registreerunud 22.01.06
Asukoht: Tallinn,Harjumaa,Harku
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.07.08 09:27
|
|
|
Ise küll olen tuboka omanik (kahjuks mitte audi) ja masin 16v ja kasutan vaid 10W-60 õli, minu arust parim. Tühikäigul õli sellel isendil õli rõhk 2.1
bari aga 5w-30 annab kõvasti vähem. Eesti kliimasse ei sobiks minu arust sammuti need 0w...X ja 5W...x. Tuleks lähtuda endiselt tehase soovitustest
mitte kellegi targast juttust ega reklaami mehe sogast. Eks see kõik on omal nahal proovitav kuid kahjuks võib sellega natuke pahasti minna kui ikka
päris vale õli sisse kallad.
|
|
|
Robinson
klubiliige
Registreerunud 05.09.03
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.07.08 11:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
Tsitaat: | Algselt postitas: laurz
Ja mis õli TEIE 20vt motosse valate |
Isiklikult mina olin ennem castrol edge sport 10W-60 peal. Nüüd on sees teine ring Valvoline VR1 20W-50 |
Üritaks natuke selgust tuua ,siia segasesse maailma.Ise olen kasutanud 20V turbo mootoril ainult Motul 300V sarja õlisid.Tooks veidike selgust, õlide
erinevatest viskoosustest erinevatesse kasutus tingimustesse.
Motul 300V HIGH RPM 0W20
Madala HTHS-viskoossusega võistlusmootori õli 4-taktilistele suure võimsusega bensiini-ja diiselmootoritele.Välja töötatud professionaalseks
kasutamiseks võistlustel,eeskätt sprintidel ja kvalifikatsioonisõitudel.REF:Toyota racing Development,Japan GT,Formula Renault
Motul 300V Power Racing 5W30
Võistlusmootori õli 4-taktilistele suure võimsusega bensiini-ja diiselmootoritele.Välja töötatud professionaalseks kasutamiseks võistlustel,eeskätt
sprintidel ja kvalifikatsioonisõitudel.
REF:NISMO NISSAN,Japan GT-Colini Motorsport,Formula 3
Motul 300V Power 5w40
Võistlusmootori õli 4-taktilistele suure võimsusega bensiini-ja diiselmootoritele-nii turboülelaadimisega kui ka vabalt
hingavatele,mitmeklapilistele,karburaatoriga ja sissepritsega mootoritele,mis võivad olla varustatud katalüsaatoriga.
REF:SUBARU WRT,WRC,Formula Renault.(Minu arust parim õli 20valve audi turbo mootorisse igapäevaseks kasutamiseks.Kuna ei vaja mootori eelnevat
soojendamist sõiduks).
Motul 300V CHRONO 10W40
Võistlusmootori õli 4-taktilistele suure võimsusega bensiini-ja diiselmootoritele.Loodud professionaalseks kasutamiseks võistlustel.REF:SUBARU STI,GT
Japan.
Motul 300V Competition 15w50
Võistlusmootori õli 4-taktilistele suure võimsusega bensiini-ja diiselmootoritele.Välja töötatud professionaalseks kasutamiseks võistlustel,eeskätt
kestvussõitudel,24 tunni sõitudel,kõrberallidel jne.Mootoritele,mille võimsust on äärmiselt palju suurendatud võrreldes baasiks oleva
standardmootoriga.REFRODRIVE,Ferrari 550 Maranello,LE Mans 24H,FIA
GT,Formula 3000,Porsche GT
Motul 300V LE MANS 20W60
Võistlusmootori õli 4-taktilistele suure võimsusega bensiini-ja diiselmootoritele.Loodud professionaalseks kasutamiseks võistlustel,eeskätt
kestvussõitudel.Ref:Le Mans 24h,FIA GT
Loodan,et sellest kõigest on kasu otsustamaks, mida ja mille jaoks.Õli ei pea olema ilmtingimata MOTUL, kuid klasside kaupa on ehk veidikene selgem,
mis kuhu jne.Õlid on teinud oma arengus väga suure hüpe ja ei saa neid üheselt(RÕHK SÕNAL ÜHESELT) kohe kindlasti võrrelda tehasepoolt ette antud
normatiiviga.
Edu ja jaksu kõigile kallajatele ja tallajatele.
|
|
|
riio
huviline
Registreerunud 22.01.06
Asukoht: Tallinn,Harjumaa,Harku
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.07.08 11:37
|
|
|
Minu lemmikutre hulka kuulub sammuti Motul siis tuleb LMoly ja siis Castrol ülejäänusid marke pressin tava vagunitesse ja masuutidesse.
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.07.08 12:27
|
|
|
Kah foorumis juba pikemat aega üleval olev tabel.
Marko
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 08.07.08 21:22
|
|
|
Algselt postitas: MaQQu
See on fakt, et paksema õliga on õlirõhk suurem kui vedela õliga, aga olen seda küsimust kaua enda peas mõelnud, kas madala õlirõhu ravimine paksema
õliga on ikka päris õige ?
*Kui võrrelda visuaalselt näiteks 5w-40 ja 10w-60 õli viskoosust näiteks 20C' juures, siis tundub viskoosus suht sama?
Niisis, mis asi on paks õli?
Küll aga on see 10w-60 õli oluliselt paksem 100C' juures.
Kas see paksem õli jõuab piisavalt kiirelt kõikidesse vajalikesse kohtadesse, kuhu ta jõudma peab jne?
* Kiirelt?
Esimese 5 sekundi, 5 minuti, või poole tunni jooksul?
Olulisem vast on see, et ajaks, mil mootor on täielikult soojenenud ja gaasijalga sirutama hakkad, säiliks õli määrimisomadused.
Ole mureta, jõuab, R5 20VT mootor on veel sedavõrd suurte tolerantsidega, et jõuab ja minu arust isegi originaal seisukorras auto ja tegelikult just
nimelt originaali (pidades silmas tema pisikest õliradikat) ja nende masinate iga ja kilometraasi, võiks aastaringselt kasutada 5w-50 õli.
Olles ise kasutanud Mobili 5w-50, Liquid Molly 10w60, Castrol Edge 10w-60 ja Motuli 300V 15w-50 õli, pean parimaks hinna kvaliteedi suhtelt LM´i.
Ultimate protectionit silmas pidades raha ei loeta ja Motul tundub selles osas parimana, samas alates miinuskraadide tulekust, eriti veel lühikesi
otsi sõitva masina puhul oleks soovituslik 5w- algusega õli kasutada.
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.07.08 11:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mulk
Olles ise kasutanud Mobili 5w-50, Liquid Molly 10w60, Castrol Edge 10w-60 ja Motuli 300V 15w-50 õli, pean parimaks hinna kvaliteedi suhtelt
LM´i. | Palun selgita, milles väljendus nende erinevus.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 09.07.08 14:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Tsitaat: | Algselt postitas: mulk
Olles ise kasutanud Mobili 5w-50, Liquid Molly 10w60, Castrol Edge 10w-60 ja Motuli 300V 15w-50 õli, pean parimaks hinna kvaliteedi suhtelt
LM´i. | Palun selgita, milles väljendus nende erinevus. |
05w-50 kena talveõli, ehk siis minu jõuetu mootori jaoks suvekuumal pisut liiga vedel.
Liquid Molly ja Castrol Edge vahel ei täheldanud muud erinevust, kui vaid hind.
Motul on neist parima lõhnaga
Okei, ... olgugi, et motul on vaid 50 lõpuga õli, on õlirõhud vähemalt samahead, võrreldes eelpool mainitud 10w-60 õlidega.
Ja motul on ka ühe autoriteetse audiehitaja soovitus.
|
|
|
hiq
huviline
Registreerunud 11.11.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B2TQ ´84 Best ET 11,2@202km/h, Audi 80 1,9CC ´83, Audi 80 1,6 ´78, Audi 80 1,6 automaat ´82
|
postitati 09.07.08 15:10
|
|
|
olles ise küll suht algaja turbomootoriga audi omanik võin ehk ka paar sõna sekka lüüa..
Enda autos jookseb juba teist õlivahetust LM 10w-60 sel lihtsal põhjusel, et selle hinna eest ei ole Eestis vähemalt paremat õli pakkuda - säilitab
oma rõhku ka väga suure piinamise korral ja olenemata temperatuurist. Külma mootori puhul on küll õlirõhu näit hirmuäratavalt kõrge (on isegi üle 7
bar nähtu kellal).
ja seda, et 5w-40 ja 10w-60 toatemperatuuril erilist vahet ei ole viskoossusel, siis siin vaidleks küll vastu. Vähemalt LM puhul on vahe täiesti
silmaga nähtav (valades) ja kõrvaga kuuldav (loksutades) nende viskoossuste vahel.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.07.08 20:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: hiq
Enda autos jookseb juba teist õlivahetust LM 10w-60 sel lihtsal põhjusel, et selle hinna eest ei ole Eestis vähemalt paremat õli pakkuda - säilitab
oma rõhku ka väga suure piinamise korral ja olenemata temperatuurist. |
Olen hetkel laisk ja ei viitsi otsima hakata kuid mis sellise õli 4(5?)L
kanku maksab?
|
|
|
|
egert20
huviline
Registreerunud 12.08.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.07.08 09:52
|
|
|
Tekkis huvi seda teemat lugedes,et mis võiks olla 2,3 10v normaalne õlirõhk.
Töösooja mootoriga nii tühikäigul kui pööretel.
Õliks omal 10w-40 valvoline max life?
Egert
|
|
|
|
digimarket
huviline
Registreerunud 16.01.07
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 Quattro, BMW 530d
|
postitati 10.07.08 10:10
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
Tsitaat: | Algselt postitas: hiq
Enda autos jookseb juba teist õlivahetust LM 10w-60 sel lihtsal põhjusel, et selle hinna eest ei ole Eestis vähemalt paremat õli pakkuda - säilitab
oma rõhku ka väga suure piinamise korral ja olenemata temperatuurist. |
Olen hetkel laisk ja ei viitsi otsima hakata kuid mis sellise õli 4(5?)L
kanku maksab? |
käisin just poes ja selle õli maksumus oli 760kr.- 5L kantku.
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 10.07.08 18:16
|
|
|
Sellel lehel leiduvad tabelid peaks asja üheselt selgeks tegema - et mida
mingi number õli viskoossuse tähises tegelikult tähendab.
Siin veel midagi...
Esimene number näitab viskoossust külmaga ning teine 100 kraadi juures. Nii et näiteks 5W-40 ei ole kuumalt vedelam kui 10W-40 - see võib teatud
oludes olla isegi vastupidi, kui minna temperatuuriga näiteks üle 100 kraadi.
Külmas mootori käivitamisel mõjutab see, kui kaua õlil kulub päralejõudmiseks, ikka päris palju, sest kulumine on nendel hetkedel normaalse
tööolukorraga võrreldes ikka väga palju suurem. Liiga paksu õliga on mõnelgi autol talviste külmkäivitustega seoses nukkvõllid ja muud klapiajami osad
enneaegu otsad andnud.
P.S. Liiga madala õlirõhu põhjuseks võivad olla ka õlipumba, reduktsiooniklapi vms. probleemid.
P.P.S. 20Vt mootoritel on õlisüsteemis rõhulülitid 0,3 ja 1,8 bar - nii et see teatud pööretel (näiteks 2000) jälgitav miinimumrõhk on hoopis 1,8 bar.
|
|
|
cilaper
huviline
Registreerunud 16.06.07
Kasutaja on eemal
Auto: C5q
|
postitati 10.07.08 20:34
|
|
|
viskoossus on nüüd selge aga kui juba õlist juttu siis äkki seletate ära ka mineraal, poolsünt ja täissündi vahe.
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 11.07.08 18:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: cilaper
viskoossus on nüüd selge aga kui juba õlist juttu siis äkki seletate ära ka mineraal, poolsünt ja täissündi vahe. | mineraal õli põleb
ja tekib must tahm ja see on turbo saaledele eriti hea liivapaber. seega turbokale välistatud, ja mina ei usu neid tootjaid kellede õli tabelites on
mineraal õlid (ja sobib turbo audile ?????? lollidele sobib)
sest kanistril pole ka tähiseid 500, 501, 502, 505
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 11.07.08 18:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: forsin
Tsitaat: | Algselt postitas: cilaper
viskoossus on nüüd selge aga kui juba õlist juttu siis äkki seletate ära ka mineraal, poolsünt ja täissündi vahe. | mineraal õli põleb
ja tekib must tahm ja see on turbo saaledele eriti hea liivapaber. seega turbokale välistatud, ja mina ei usu neid tootjaid kellede õli tabelites on
mineraal õlid (ja sobib turbo audile ?????? lollidele sobib)
sest kanistril pole ka tähiseid 500, 501, 502, 505 |
Mul oli 82 aasta 200 WJ mootoriga ja see sõidab siiani. Läbisõiduks julgen väita minimaalselt 600 000 ja see mootor sõidab siiani ilma mingite
kulumismärkideta.
Tehase poolt oli ettenähtud mineraal.
|
|
|
|
Simps
klubiliige
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal
Auto: erinevad
|
|
Lehekülgi: 1 2 |