A8 4,2 96`õlijahuti tihendite ja veetoru vahetus
Autot ostes arvestasin sellega, et õlilekked tuleb likvideerida. Eelmine omanik mainis veel, et vahest tuleb jahutusvedelikku peale valada. Sümtomeid
polnud, et jahutusvedelik mootorisse lekiks. Sai tehtud õlivahetus ja ühtlasi vahetatud klapikambrikaante tihendid, karteri tihend ja õlifiltri kaane
tihend + veel seibid, mis õlifiltriga kaasas olid. Muutus nende asjade vahetusest nii palju, et sõites ei visanud enam õlikärsakat. Põhjakate oli
endiselt õline ja seisma jäädes tulid tilgad maha, lekkis õlifiltri juurest. Jahutusvedeliku lekke avastasin karteri tagumisest otsast paremalt poolt,
jooksis mööda mootorit sinna, mingi intervalliga, väike sorts. Netis vastavat infot otsides avastasin, et pidi Audi A8 V8 mootorite tüüpviga olema,
et õlijahuti veetoru ja tihendid ära väsivad. Igaljuhul minu autol olid täpselt samad sümtomid ja otsustasin, et üritan suvilas kanali peal ära need
vigurid vahetada. Audipage.com lehel öeldakse tööajaks 7h umbes, mul läks 4 päeva. Samas palju aega läks võtmete, lahenduse otsimisele ja - mõtlemisele, kuna tegin põhimõtteliselt "põlve otsas" selle töö. Ei olnud ka
hommikust õhtuni kanalis ja käisin mõnel päeval linnas jne. Usun, et nüüd suudaksin selle töö umbes 7h valmis teha.
Ma ei hakka siia töö käiku ümber trükkima, näete seda isegi lingilt, kuid panen siia kirja mõned asjad, mida tähele tuleks panna.
Osad ostsin Revalist, ilmselt neid tihendeid B osasid polegi olemas, õlirõhu andurit saab teistelt tootjatelt ka, kuid kvaliteedi kohta ei oska midagi
öelda.
Jupid mida kindlasti vaja läheb:
1. Veetoru 077117411A 61.-
2. Tihend 077121437 25.- (Revalis näitab kahte, kuid neid läheb vaja kolm tükki. Kolmas läheb metallist tagumise veetoru otsa ja kaks lähevad
plastikust veetoru otstesse, vt eelmine punkt).
3. Tihend 077115441 126.-
Jupid mida võib-olla vaja läheb:
Kui õlirõhu anduri lutt on seest õline, siis võiks ka selle anduri ära vahetada:
4. Andur 056919081 130.-
5. Veel ostsin tihendite komplekti 077198070 159.- , kuid seda siiski suure tõenäosusega vaja pole, kuna sellega käib õlijahuti ise pooleks ja seal
oli ka kaks rõngastihendit, mis õlijahuti sisse käivad. Mul õnnestus see tihendite komplekt hiljem õlirõhuanduri vastu ära vahetada.
NB! Hinnad on ilma käibemaksuta.
1999 ja üles autodel on mingi erinvus ilmselt, kuna sinna näitas mingit teist tihendisarja, koodiga 077198405. Ma ei tea, kas neid kõiki tihendeid
läheb vaja sellest komplektist.
Asjad mida tasuks tähele panna:
1. Aku juhtmed, või vähemalt + maha võtta, kuna geneka voolu juhtmed lähevad lühisesse.
2. Lamerihma pingutus amort/pinguti ära fikseerida, kuuskandi vms asjaga. Lingil on ka mingi õpetus. Mina seda ei teinud ja rihma peale panekuks kulus
palju aega. Lõpuks sain mingi eebliga amordi/pinguti lõdvaks väänata ja rihma peale. Lõpuks, kui süsteemile pihta sain kulus rihma peale panekuks max
30 sekundit.
3. Võtsin ka tule tagant katte ära, et rohkem ruumi oleks, lõhkusin sellega pooltule pirni ära, kate peaks peal ikka olema.
4. Et nr.1 polti pääseks keerama tuleb mootor paremalt padjast lahti keerata ja üles tõsta. Võib-olla saab ka ilma tõstmata - mina ei saanud. Võtit
oli ka parem pesasse saada.
5. Et nr.4 polti keerama pääseda, tuli õlifiltri kaas maha võtta. Võti ei mahtunud ära muidu sinna vahele.
6. Et õlijahuti kätte saada sealt vahelt, tuli mootor üles tõsta.
7. Õlijahuti tuleb sealt välja nii, et ülemine ots ennem eemale, lahti. Kinni läheb alt ennem ja siis ülevalt keerata. Taga on veel metallist veetoru,
selle panin tunde järgi, paremalt-vasakule surusin õlijahutit. Näha ei õnnestunud mul midagi, proovisin peegliga vaadata. Hoidsin "hinge kinni", et
see toru ikka paika läks. Valasin isegi vana jahutusvedeliku igaks juhuks sisse, et kui midagi nihu läks, et siis uut jahutusvedelikku ära ei
raiskaks.
8. Ühtegi "Bottle Jack" tüüpi tungrauda mul tööle saada ei õnnestunud, mõõtsin karterist kuni kanali põhja oleva maa ära ja lõikasin palgist sobiva
tala. Auto oli tungrauaga natukene üles tõstetud, tõstsin veel natukene, et tala karteri nurga alla mahuks ja hakkasin autot langetama tungrauast,
samal ajal tala tõstis mootorit. Väga palju ei tohi langetada, kuna muidu jääb ainult selle tala peale kandma, tuleb see moment ära tabada, kui
tungraud juba kergeks läheb ja isegi natukene tagasi üles tõsta, kui liiga kergeks läheb. Põhiline, et tungraud ikka autot kannaks, mitte et mootorist
autot tõstate.
9. Logari eemaldamisest polnud kasu, kuna ühtegi polti sealt kaudu mul keerata ei õnnestunud. Võib-olla valgust sai juurde. Ratast ma alt ära ei
võtnudki.
10. Jahutusvedeliku lasin välja alumisest radika lõdvikust. paremalt.
11. Kuna õlivahetuseni on minu autol 7000km aega, siis lasin õlifiltrikorpuse õlist tühjaks. Õlivahetust ei teinud. Tagasi ei valanud seda õli, mis
välja lasin, kuna purk läks ümber, põhimõtteliselt oleks võinud ka tagasi valada, kui purk poleks ümber läinud. Hiljem valasin 1 liitri õli peale,
tuleb veel valada, praegu näitab natukene üle miinimumi. Samas ei olnud mul seal enne ka maximumi sees, pigem oli kahe kriipsu vahepeal või isegi
tsipa madalamal õlitase. Ilmselt on mõistlik see töö õlivahetusega samale ajale planeerida.
12. Lingil soovitati plastikust veetoru kätte saamiseks mingi polt sisse keerata. Mina kiskusin kruvikaga välja toru jupi. Mul oli veetoru kolmeks
jupiks + väsinud tihendid.
13. Plastikust veetoru panin ennem õlijahuti külge ja koos õlijahutiga läks mootori külge.
14. Nägin ka esimest korda enda auto akut, asub pagasniku paremal nurgas katte all. Mul on seal mingi panipaik, selle all täpselt.
NB! Tähelepanekud ei ole kronoloogilises järjekorras.
Igaljuhul on mu autol need asjad vahetatud ja peale testsõite ja õlifiltrikaane pingutamist tundub, et õli enam ei leki ja jahutusvedelikku ka mitte.
Kõik paistab kuiv olema. Arvan, et põhiline õli leke oli minu autol õlirõhuandurist, sest õlijahuti vahel olev õlitihend oli suhteliselt korralik.
Link inglisekeelsele õpetusele: http://www.audipages.com/Tech_Articles/enginemechanical/oilcoolerremovalreinstall.html
|