jyrkaee
huviline
Registreerunud 15.04.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.04.08 20:12
|
|
|
Genekas ei lae, kuigi aku märgutuli kustub
Autoks '87 Audi 90 (2,3 100kw)
Boschi genekas, mis hakkas jamama. Äkitselt ei jaksanud enam aku mootorit käivitamisel ringi ajada. Laadisin aku uuesti täis ja kontrolisin geneka
laadimispinget, mida polnud. Tester näitas mootori töötamise ajal akupingest veits madalamat näitu (tänu tarbijatele) ning isegi pöördeid tõstes ei
hakanud see näit tõusma.
Kummaline on, et kui mootor käivitada, kustub armatuuris kenasti laadimise kontrolltuli ja annab märku geneka tööle hakkamisest, mis ühesõnaga
valetab.
Geneka harjasid on järgi veel umbes peaaegu sentimeetri jagu ning üleüldse peaks nende kulumisest märku andma ju armatuuri märgutuli.
Klemmid genekal puhastasin ära, kuid miskit ei muutunud. Rootori mähis on korras (kontaktrõngastevaheline takistus oli 4 oomi kanti), staatorit
kontrollinud pole.
Milles võiks viga olla?
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 23.04.08 20:16
|
|
|
see märgutuli ei anna endast enne märku kui akusse on jäänud ca 8 volti.
Täiesti haige süsteem on selle kohapealt, ise kasutan alati kõigil autodel lisavoltmeetrit-ampermeetrit, kui seda juba tehasepoolt ei ole.
Kontaktrõngad juba tekstoliidini kulunud ei ole?
50% juhtudest on tablett ise invaliid, kivis suitseb miskit ära ja laadimine kaob või tekib laadimine kuskile 20V kanti.
|
|
|
|
jyrkaee
huviline
Registreerunud 15.04.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.04.08 20:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
see märgutuli ei anna endast enne märku kui akusse on jäänud ca 8 volti.
Täiesti haige süsteem on selle kohapealt, ise kasutan alati kõigil autodel lisavoltmeetrit-ampermeetrit, kui seda juba tehasepoolt ei ole.
Kontaktrõngad juba tekstoliidini kulunud ei ole?
50% juhtudest on tablett ise invaliid, kivis suitseb miskit ära ja laadimine kaob või tekib laadimine kuskile 20V kanti. |
Kontaktrõngad on küll veits kulunud, kuid päris läbi nad minu arvates igatahes pole. Testri otstega sai veel kontaktpindadelt rõngastevahelist
takistust küll mõõta.
Pingeregulaatori tööd kontrollida ei saa, kuna genekast ei välju hetkel mingisugust voolu. 20 voldist rääkimata Samas kui ta võib rikke korral ka laadimise täielikult katkestada, tuleks vast
poest uus vaadata.
Aga kui pikad üldsegi peavad sellel genekal harjad olema, et see veel normaalselt töötaks?
|
|
|
A4TQ
klubiliige
Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: SQ7, 911
|
postitati 24.04.08 07:07
|
|
|
Harja pikkus laadimisele ei mõju,olgu siis 5mm või 15mm.Tähtis on et nad ulataksid kontaktkõngasteni.Sinul võib viga olla kehvas massis.Ühesõnaga võta
krokodillid ja pane üks ots generaatori korpusesse ja teine ots aku - klemmile ja mõõda kas laadimine muutub.Kui jah siis on massi viga.Kehva massi
tulemusena aku tuli ei süttigi.
|
|
|
jyrkaee
huviline
Registreerunud 15.04.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.04.08 08:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: A4TQ
Harja pikkus laadimisele ei mõju,olgu siis 5mm või 15mm.Tähtis on et nad ulataksid kontaktkõngasteni.Sinul võib viga olla kehvas massis.Ühesõnaga võta
krokodillid ja pane üks ots generaatori korpusesse ja teine ots aku - klemmile ja mõõda kas laadimine muutub.Kui jah siis on massi viga.Kehva massi
tulemusena aku tuli ei süttigi. |
Harjade pikkuse all mõtlesin seda, et milline on miinimum, et hari veel kontaktrõngani ulatuks?
Ja halva massi viga see samuti olla ei saa, kuna süüdet sisse lülitades läheb akutuli põlema, mootori käivitumisel kustub.
Pealegi vedasin juba katsetuseks paksu juhtme akult genekale.
Täna lähen toon uue pingeregulaatori koos harjadega, näis mis saab...
|
|
|
tanelr4
huviline
Registreerunud 28.10.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.04.08 09:27
|
|
|
kui pingeregulaatori vahetus ei aita, siis genekas maha ja stendi - kui annab voolu, siis tuleb viga kuskilt mujalt otsida.
|
|
|
|
Krooniline
huviline
Registreerunud 19.03.08
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: Jeep GC; Volvo V70
|
postitati 24.04.08 09:41
|
|
|
Enamus geneka juhtudest on süüdi tablett !
Oleneb auto akust ja lisavarustusest, aga alla 14 V tabletti ei soovita kellegile Kunagi vanale Ford Scorpiole panin 14,4 V tableti ja enamus probleeme lahenes isegi kütte kulu langes väheke, sest küünalde jaoks jäi ka voolu rohkem järgi 
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.04.08 16:12
|
|
|
Sellise nähu järgi pakuks et kas dioodid läbi, või annab geneka +juhe halvasti kontakti.
|
|
|
|
jyrkaee
huviline
Registreerunud 15.04.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.04.08 20:52
|
|
|
150.- eest uus tablett koos harjadega ja probleem lahenes. Laadimispinge püsib kenasti 14 voldi juures.
Kusjuures uued harjad polnudki väga palju pikemad kui vanad. Ju vist siis oli pingeregulaator lõppenud....
Suured tänud siiski kõikidele abi eest
!
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 25.04.08 19:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tegelane5
Sellise nähu järgi pakuks et kas dioodid läbi, või annab geneka +juhe halvasti kontakti. |
dioodi suremise tõttu üldiselt ei kao laadimine täielikult vaid jääb selline "poolkõva" 12, millegiga.
Dioodi probleemid on rohkem need kui auto aku hakkab tühjaks jooksma seistes.
|
|
|
|
roy
huviline
Registreerunud 02.09.05
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.04.08 08:37
|
|
|
b4 85kw talvel aku tühjeneb iseenesest suvel kõik ok. Kahtlustasin akut ja ostsin uue aku, sama lugu. Kas see võiks olla dioodi viga? Genekas laeb 14,
w millekagi.
|
|
|