nic
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 01.05.05
Kasutaja on eemal
Auto: mõned audid alles
|
|
puna
huviline
Registreerunud 20.09.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5, Quattro, 4,2L
|
postitati 02.04.08 20:59
|
|
|
Gaasi kohta minu arvamus, et jäägu vanaemale pannkookide küpsetamiseks.
Kui bena ei jõua osta vaata väiksem mootor.
Kohe tuleb hunnik rahvast kes pole minuga nagunii nõus, aga see on minu arvamus ja see ei muutu.
Tel +3725654585; +358445654585
|
|
|
|
MartinCS
huviline
Registreerunud 28.03.06
Asukoht: Jõgeva/Härjanurme/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S4 BiT 232kW Oettinger + esivanema A6 C6 3,0TDI Q 171kW '07
|
postitati 02.04.08 21:01
|
|
|
Ma olen kuulnud külajuttu, et pikem gaasiga sõitmine mõjub mootorile halvasti.
Aga see jutt võib kvalifitseeruda BS alla.
|
|
|
puna
huviline
Registreerunud 20.09.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5, Quattro, 4,2L
|
postitati 02.04.08 21:04
|
|
|
Ei ole väga külajutt kuna gaas ja bensiin põlevad erinevalt.
Samas ei oska täpselt öelda mis seal juhtuda võib.
Tel +3725654585; +358445654585
|
|
|
|
pierre
huviline
Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 90 7A
|
postitati 02.04.08 21:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MartinCS
Ma olen kuulnud külajuttu, et pikem gaasiga sõitmine mõjub mootorile halvasti.
Aga see jutt võib kvalifitseeruda BS alla. |
see ei ole mingi külajutt vaid põhineb keemial, mida me kõik koolis õppinud oleme.
minuarust on päris kindel, et gaas mootorit rohkem kulutab kui bensiin. gaasi määrimisomadused on lihtsalt nii palju kehvemad, et seda ei tee tasa ka
mingi 4. põlvkonna gaasiseadme super-hüper-duper pihustamise rõhk jms sellised "müügiargumendid".
gaasiga võiks ju sõita küll, kui see mootor oleks kohe tehasest mõeldud gaasiga sõitma.
aga vot ei tooda sulle ükski tehas gaasiga masinat, igaüks leiab omad järeldused miks........
|
|
|
nic
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 01.05.05
Kasutaja on eemal
Auto: mõned audid alles
|
|
audi.....
huviline
Registreerunud 27.01.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.04.08 22:39
|
|
|
Mis jutt. Gaasiga sõitmine ei riku mootorit rohkem kui bensiiniga sõitmine. Ainus vahe on siin hinnavahe ja see, et auto ei lähe lihtsalt nii hästi
edasi. Ja kui siin pierre räägib, et gaas kulutab mootorit kuna ei määri nii hästi kui bensiin siis sa kl pole koolis käinud. Kütet ei kasutata auto
mootoris osade määrimiseks ega õlitamiseks. Sinujutu järgi on bensiin nagu määrdeaine mootorile. Mõtle nüüd loogiliselt. Bensiin ju puhastab määrdunud
asju näiteks õlised käed saad hästi puhtaks. Kui auto sõita piisavalt kaua nii, et mõni pütt on järelt ära siis leiad varsti mootorist bena järgi
haisva õli mis on kõik saaled ära kulutanud, kuna bensiin pesi nad lihtsalt õlist puhtaks. Gaas plahvatab lihtsalt aeglasemalt, selletõttu on mootor
uimasem, õlitus jääb ju samaks.
|
|
|
pierre
huviline
Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 90 7A
|
postitati 02.04.08 22:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: audi.....
Mis jutt. Gaasiga sõitmine ei riku mootorit rohkem kui bensiiniga sõitmine. Ainus vahe on siin hinnavahe ja see, et auto ei lähe lihtsalt nii hästi
edasi. Ja kui siin pierre räägib, et gaas kulutab mootorit kuna ei määri nii hästi kui bensiin siis sa kl pole koolis käinud. Kütet ei kasutata auto
mootoris osade määrimiseks ega õlitamiseks. Sinujutu järgi on bensiin nagu määrdeaine mootorile. Mõtle nüüd loogiliselt. Bensiin ju puhastab määrdunud
asju näiteks õlised käed saad hästi puhtaks. Kui auto sõita piisavalt kaua nii, et mõni pütt on järelt ära siis leiad varsti mootorist bena järgi
haisva õli mis on kõik saaled ära kulutanud, kuna bensiin pesi nad lihtsalt õlist puhtaks. Gaas plahvatab lihtsalt aeglasemalt, selletõttu on mootor
uimasem, õlitus jääb ju samaks. |
ei ole päris nii lihtne see asi
|
|
|
audi.....
huviline
Registreerunud 27.01.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.04.08 22:54
|
|
|
Kuidas siis? vaevalt kütet sl mootori õlitamiseks kasutatakse. Bensiini füüsiliste omadustega ei ole lihtsalt midagi võimalik õlitada, se on mõeldud
põlemiseks. Täpselt nagu gaas auto mootoris.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 02.04.08 23:27
|
|
|
Bensiinil ei ole tänapäeva mootoris tõesti mingit määrivat otstarvet. Omal ajal pidi bensiinisse lisatud plii klappide sulgumispindu määrima, kuid
pliiga bensiini pole enam ammu müügis... Tänapäevased lisandid on pigem põlemist soodustavad. Ja nagu ülalpool mainitud, bensiin hoopis peseb õli
silindri seintelt ja mujalt maha.
Küll aga on kütuse määrimisomadustel suur osa diiselmootorites - nii pumba plunzerpaari kui ka pihustinõelte õlitus käib puhtalt kütuse abil.
|
|
|
|
pierre
huviline
Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 90 7A
|
postitati 03.04.08 00:43
|
|
|
hea küll, hetkel tunnistan end kaotajaks, kuna ma ei leia netist mingit pädevat "gaasikahjulikku lugu sisepõlemismootorile", ega ole ka viitsinud
end veel keemias vajalikule tasemele viia (benseen, bensiin, propaan, butaan)
oeh.
üldiselt minugipärast olgu kasvõi nende vedelike temperatuuride erinevus asjaoluks, igatahes gaasi tavalises mootoris ma ei kasutaks.
sest ikkagi miks tänapäeval sõidetakse bensiiniga mitte gaasiga, kui see on 2 korda odavam?
bensiini turgu hõivab ainult diisel, mille põlemisel tekkiv kasutegur lihtsalt 3 korda parem on.
järgmiseks minnakse seda teed, et pannakse sisepõlemismootor töötama koos elektrimootoriga.....
edit: üldiselt mul on tunne, et siit teemast areneb välja "gaasiseadme teema", muidu suhtkoht räägime teemast mööda...
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 03.04.08 02:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pierre
sest ikkagi miks tänapäeval sõidetakse bensiiniga mitte gaasiga, kui see on 2 korda odavam?
|
Siin on mitu põhjust. Bensiin, gaas ja diisel on kõik ühe ja sama tootmisprotsessi saadused. Seega ei saa naftast toota gaasi kui ei toodeta bensiini
ega diislit (maagaas on teine teema).
Kuna bensiin on asi, mida muuks otstarbeks kui mootorikütuseks on üpris raske kasutada (erinevalt gaasist ja diiselküttest), siis ilmselgelt on vaja
teatud kogust bensiini põletavaid mootoreid, kuna kuhugi tuleb see bensiin ju panna.
Ehkki on toodetud autosid, mis sõidavad ainult gaasiga, pole see kuigi mõistlik, eriti kui sama mootor käib hästi nii bensiini kui ka gaasiga. Samuti
ei ole väga mõistlik toota kahe kütusega masinaid, kuna gaas on autokütusena kättesaadav vaid üsna väikesele osale turust, ent väike turg on see,
millele suunatud produkt on alati kallis...
Seega jääbki gaas ilmselt lisavõimaluseks ega tõrju bensiini turult välja.
See, et eestis gaasi mootorikütusena vähe kasutatakse, on meie autoturu arengu omapära. Austraalias, belgias, hollandis ja ka soomes on gaas
mootorikütusena üpris levinud.
Mitte mingil juhul aga ei asenda gaas bensiini täielikult, samamoodi nagu diisel ei tõrju turult välja bensiini, sest lihtsalt ühte ei saa ilma
teiseta toota.
Ütleme nii, et ma olen gaasiseadme paigalamist põhjalikult kaalunud. Rahaliselt tasub see end ära, kuid ma ei suuda välja mõelda, kuhu kurat panna
B4's balloon sedasi, et endiselt saaks autot ka "veoautona" kasutada (avant, istmed all, tagaots kola täis)...
Üks võimalus oleks varuratta auk (sellise kujuga balloone vist isegi tehakse, tõsi, mitte väga mahukaid), kuid kuhu ma siis varuratta panen?
Parem võimalus oleks mingi kergesti eemaldatav balloon, kuid selliseid jällegi ei tehta väga... Samas, idee mulle meeldib - sõidan linnas, pagasinik
tühi, olgu seal siis odav küte... lähen reisule või vean kola, viskaks ballooni välja... aga tutkit...
|
|
|
pampkuri
huviline
Registreerunud 08.03.04
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 Typ85 20vT Ehitamisel. 2,5 TDIQ
|
postitati 03.04.08 07:53
|
|
|
Kas siin seltskonnas on ka keegi kes omab gaasiga kogemusi? Mina isiklikult oman mul nimelt oli A6 peal gaasi seade mis tänaseks on sealt minema
rännand. Meil siin eestis puuduvad inimesed kes suudaks gaasiseadet õieti tõõle panna, kui tekkib probleem sellega siis alati ja igas kohas oli
tulemuseks see et tee oma auto korda ja gaasiseade on korras. Teine tõsine probleem on gaasiseadme puhul sisselaskes toimuvad plahvatused kolme
aastajooksul ei saadudgi sellest lahtisaada , ikka aega ajalt toimus seal mingi mütakas. Kuigi autole oli paigaltatud tagasilõõgi klapp+ mingi lõdvik
oli seal lahti(klamber ei olnd kinni keeratud) et kui plahvatus toimub siis midagi ära ei rikuks, lõppeb ära õhu lugeja mis lihtsal mehaniliselt ei
kanata neid tagasilööke välja. Veel lisandus selline probleem et auto ei läind soojaks kuna gaasiseade vajab soojendust siis see võetaks reeglina
sojendus radikase minevatest torudest kuna sealt saab kõige kiiremini sooja kätte. Aga kuna gaasi seadmest käib jahutusvedelik kergamini läbi siis ta
sealt ka läheb ja talvel tee mis tahad sina tuba soojaks ei saa. Lõpptulemusena selgus peale mitme aastast kasutamist et väike mootor võtab nii vähe
kütet et rahaline võit ei ole piisav. Gaasi seadmest tingitud problemide likviteerimine viis selle ürituse miinusesse. Kui juhtus veel selline asi et
aku sai tühjaks või oli klemm vaja maha võtta unustas gaasiseade om seaded ära ja hakkas tööle üheaegselt bensiiniga ??? Peale seda siis oli alati vaja minna seda uuesti seadistama. Autol sai
tehtud peale gaasiseadme eemaldamist (mitte gaasist tingituna) plokikaane remont, kõik asjad said uued ja klapid lihvitud. Peale remonti langes kütuse
kulu ca 2l, auto liikub väga hästi, poleks elus uskund et 2,0 A6 võiks olla nii terav. Kahjuks seda rõõmu ei olnd kauaks kuna paar kuud peale remonti
purunes rihma pinguti, esimese hooga tundus et mootoris kõik korras kuid paarinädalaga ilmnes suurenend kütusekullu ja oluliselt kehvened minek. Jutu
mõte siis see et see raha mille saa kulutaks gaasiseadme paigaldusse kuluta parem oma olemas olevasse mootorisse ja tee see korda.
Käisin nädalavahetusel Pesas peol 12.12. 2009. Lapsed oksendasid ja kaklesid tore oli.
|
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 03.04.08 10:34
|
|
|
Hmnjaaa.. eks meie paigaldajate pädevus ole tõsine probleem... Kui pole kasutajaid, pole ka pädevust ja kasutajaid pole, kuna pole pädevust jne...
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 03.04.08 10:48
|
|
|
Gaasiseadmete kasutamine on väga populaarne Hollandis, suurel osal sealt toodud masinatel on gaasiseade peal.
Eks see gaasiga sõitmisel ole omad vead jah:
1) nagu nimetatud siis see sisselaskekollektoris toimuvad "tahtmatud" plahvatused (plastmasspudinad lendavad laiali), mis pidi viimase gen.
gaasiseadmel välistatud olema.
2) Siis see hais ei ole ka väga meeldiv (pikapeal hakkab lekkima)
3) pagasiruumist suur osa kaob paagi tõttu
4) Igal pool pole tanklaid
5) käivitamiseks kasutab siiski bensiini, niiet tühja bensiinipaagiga ei käivitu
6) mingi kartellikokkuleppe või krt teab mille pärast on gaasihind nii mõttetult kõrgele aetud, et kaob point ära.
7) Tasuvusaeg on liialt pikk.
See kas ta mootorit lõhub vms, ei avaldu üldjuhul sinu käes vaid järgmise, ülejärgmise kasutaja käes.
Näiteks võiks tuua Wirxi BMW 750, kus oli siis gaasiseade peal ja oli odav sõita küll.
Mingis autosaates promoti ka Hummer H2, kus oli kasutusel gaasiseade ja omanik väitis küll, et sõidab samaodavalt nagu sõiduautoga.
Mina isiklikult arvan, et kui gaasiseade on peal siis tasub gaasiga sõita küll, kuid ise pole mõtet paigaldada, liiatigi veel seda gaasihinda tea
(segased ajad gaasitarnijaga, vaadake kasvõi gaasiga eramajade kütjaid [gaasiarved 3-kordseks tõusnud paari aastaga]).
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
audi.....
huviline
Registreerunud 27.01.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.04.08 12:41
|
|
|
Minu isa 4 liitrisele jeebile on peale paigaltatud gaasiseade. Mis on siiamaani vägaedukalt toiminud. Ta on sõitnud sellega üle 3-e aasta, pole mingit
gaasihaisu autos, auto käivitub ideaalselt ka gaasiga. Kui seadeldis on paigaldatud professionaalide poolt siis pole probleemi. Tõesti tankimis kohti
on vähe. Ise elan Põltsamaal ja lähim on tartus. Ainuke jama mis oli, oli see, et taadile ei meeldinud, et auto on uimasem kui bensiiniga, niisiis
mõtles ta gaasi juurde keerata noh ja peale seda tuli uuesti minna gaasiseadet reguleerima.
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 03.04.08 13:31
|
|
|
Vaadates teemat küll veidi OT, aga minuarvates on see A 8 küll väga kena. Võta aga omanikuga ühendust ja lepi proovisõt kokku. Kui ostmiseks läheb,
siis nagu foorumist lugenud olen, siis käi kusagil ka ostueelses kontrollis ning lase, kui võimalik, auto ajalugu kontrollida.
Terv Kivitare
EDIT: teemasse kah Kui juba 4.2 ja A8, siis miks teda üldse gaasiseadmega
vaja on. Vb 2.0 motoga tasub rohkem ära???
|
|
|
|
nic
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 01.05.05
Kasutaja on eemal
Auto: mõned audid alles
|
postitati 03.04.08 14:32
|
|
|
Tsitaat: | Kui juba 4.2 ja A8, siis miks teda üldse gaasiseadmega vaja on. Vb 2.0 motoga tasub rohkem ära??? |
soov oleks V8 quattroga vähe ringi kruisida ja suvel kodumaad avastada ning kui isu täis saan, siis jälle müüks maha. Aga kuna bena hind ronib
pidevalt rõvedalt kiiresti ülespoole, siis see gaasiseade oleks niiöelda igaksjuhuks. Et rohkem nagu lisaargument et järgmist ostjat motiveerida kui
tundub 4,2 kütusekulu liiga suur...
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 04.04.08 15:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: nic
Tsitaat: | Kui juba 4.2 ja A8, siis miks teda üldse gaasiseadmega vaja on. Vb 2.0 motoga tasub rohkem ära??? |
soov oleks V8 quattroga vähe ringi kruisida ja suvel kodumaad avastada ning kui isu täis saan, siis jälle müüks maha. Aga kuna bena hind ronib
pidevalt rõvedalt kiiresti ülespoole, siis see gaasiseade oleks niiöelda igaksjuhuks. Et rohkem nagu lisaargument et järgmist ostjat motiveerida kui
tundub 4,2 kütusekulu liiga suur... |
Täitsa õige mõte minuarvates. Seega käi ja proovi ära.
Minupoolt edu.
Kivitare
|
|
|
|
puna
huviline
Registreerunud 20.09.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5, Quattro, 4,2L
|
postitati 04.04.08 21:54
|
|
|
Ära osta 4,2L kui ei jõua sinna kütet valada.
Gaasi võtab ka see mootor ju omajagu.
Nende seadmetega see lugu, et tuleks palju ja pikkasi sõite, et asjal mõte tekiks.
Eesti nii väike nagu küla.
Kui meeldib osta ära.
Keda see teiste arvamus ikka lõpuks kotib
Tel +3725654585; +358445654585
|
|
|
|