Lehekülgi: 1 2 |
Competition
huviline
Registreerunud 12.01.04
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S6, 250KW, 2001.a.
|
postitati 23.02.04 12:25
|
|
|
tagaratta laager
Mure nimelt selles,et mingil müstilisel põhjusel sööb tagarattalaagreid.Viimasest vahetusest pole 5tuhandetki möödas ja laager undab jälle,millest
võib olla see tingitud.
|
|
|
Jaks
huviline
Registreerunud 14.12.03
Asukoht: Rakvere ja Tallinn vaheldumisi
Kasutaja on eemal
Auto: BMW 635 CSI, E34 M5, E23 , Audi A6 quattro Avant
|
postitati 23.02.04 12:31
|
|
|
Pakuks sellise varandi, et laager või tihendid valesti paigaldatud.
Vend lasi ka vahetada, ning kuskil 5000 km hilje uuesti sama laager läbi. Võtsime lahti, ning lähemal uurimisel segus, te oli üks tihend tagurpidi
pandud. Seega igalpool pole mõttet lasta panna. Ise vahetatud laagrid on kõik kestnud seega kui ise viitsid ja asja jägad tee ise, kui ei pead lootma
teistele.
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 23.02.04 13:09
|
|
|
eks nad autoremondis vahetavad ka ise ja kuidas sa kinnisel laagri ikka need tihendid tagurpidi paned? Viga nagu rohkem laagri kvaliteedis (nk),
valedes töövõtetes (suur haamer) või veovõlli mutter(polt) lahti jäetud (Quattro puhul).
|
|
|
Jaks
huviline
Registreerunud 14.12.03
Asukoht: Rakvere ja Tallinn vaheldumisi
Kasutaja on eemal
Auto: BMW 635 CSI, E34 M5, E23 , Audi A6 quattro Avant
|
postitati 23.02.04 13:15
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja samru
eks nad autoremondis vahetavad ka ise ja kuidas sa kinnisel laagri ikka need tihendid tagurpidi paned? Viga nagu rohkem laagri kvaliteedis (nk),
valedes töövõtetes (suur haamer) või veovõlli mutter(polt) lahti jäetud (Quattro puhul). |
Osadel kinnistel laagritel käib ka veel tihend. Ja kui tegu tagaratta laagritega siis tavaliselt need lahtised. Muidugi quatrol vist taga siiski
kinnised laagri.
Subaru neliveol vähemalt tagaratta laagril veel tihend ka , ning see tihend ka tagurpidi pandi.
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 23.02.04 13:20
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Jaks
Tsitaat: | Esialgne postitaja samru
eks nad autoremondis vahetavad ka ise ja kuidas sa kinnisel laagri ikka need tihendid tagurpidi paned? Viga nagu rohkem laagri kvaliteedis (nk),
valedes töövõtetes (suur haamer) või veovõlli mutter(polt) lahti jäetud (Quattro puhul). |
Quattrol taga sama ehitusega laager nagu ees - kaherealine ja kinnine
Osadel kinnistek laagritel käib ka veel tihend. Ja kui tegu tagaratta laagritega siis tavaliselt need lahtised. Muidugi quatrol vist taga siiski
kinnised laagri.
Subaru neliveol vähemalt tagaratta laagril veel tihend ka , ning see tihend ka tagurpidi pandi. |
|
|
|
razii
huviline
Registreerunud 25.10.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: jalakäija
|
postitati 23.02.04 15:14
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Competition
Mure nimelt selles,et mingil müstilisel põhjusel sööb tagarattalaagreid.Viimasest vahetusest pole 5tuhandetki möödas ja laager undab jälle,millest
võib olla see tingitud. |
kas ta sul kumme ei söö...mul ühel vennal oli sama pull,et tagarattalaagreid läks nagu sooja saia... asja uurides tuli välja,et tagasilla tala na
natuke kõver,vahetas välja ja asi korras
|
|
|
Competition
huviline
Registreerunud 12.01.04
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S6, 250KW, 2001.a.
|
postitati 23.02.04 15:39
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja razii
Tsitaat: | Esialgne postitaja Competition
Mure nimelt selles,et mingil müstilisel põhjusel sööb tagarattalaagreid.Viimasest vahetusest pole 5tuhandetki möödas ja laager undab jälle,millest
võib olla see tingitud. |
kas ta sul kumme ei söö...mul ühel vennal oli sama pull,et tagarattalaagreid läks nagu sooja saia... asja uurides tuli välja,et tagasilla tala na
natuke kõver,vahetas välja ja asi korras |
kummi ei söö aga laagreid läheb nagu sooja saia,1,5 aasta jooksul 5 paari juba mis ei ole sugugi norm.Vahetanud olen neid USA autos ja ka sealsed
seltsimehed ei suuda aru saada milles viga.
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 23.02.04 16:02
|
|
|
mine käi Kostiverest Rain Aava juurest läbi ja räägi oma murest, nad terve igaviku Audidega tegelenud, äkki saad abi?
|
|
|
Competition
huviline
Registreerunud 12.01.04
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S6, 250KW, 2001.a.
|
postitati 23.02.04 16:05
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja samru
mine käi Kostiverest Rain Aava juurest läbi ja räägi oma murest, nad terve igaviku Audidega tegelenud, äkki saad abi? |
Eks tulebki Aavadega kontakti võtta vist egas muidu korda saa,äkki paneb keegi mulle privasse kus neid seal kostiveres leida,.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 23.02.04 17:19
|
|
|
Ma arvan et põhjus peitub vales rattalaagri pingutamises.
Üldteada on,et audi ja vw tahavad saada tagaratta laagris kerget lõtku ja suhteliselt palju määret.
Paljudel lukkseppadel on kahjuks koonus- rull laagri pingutamisel komme,et tõmmatakse laager "kinni" ja siis pool pööret tagasi.Sellega aga
on juba laagri pind kahjustatud.
Teine viga on see,et rattalaagri välimine saale lüüakse sisse torniga,mitte selleks ettenähtud rakisega.Ideaalse rakise saab vanast saalest mida on
käia peal natuke töödeldud.
Pingutamisel peaks siis lähtuma põhimõttest,et keerate rattalaagrit peale,ise samal ajal ratast ringi keerutades,kui on tunda veeramisel
takistust,tuleb keerata mutrit tagasi kuni kerge lõtku tekkimiseni.
Ratta keeramine on vajalik selleks et laagri pingutamisega ei vigastata saalet ja rulle,kuna need on pidevas liikumises ja vajadusel korrigeerivad ka
oma asendit.
|
|
|
|
80quattro
klubiliige
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Mõisa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B9 Allroad quattro; Audi Q3; Audi 100 C3
|
postitati 23.02.04 17:24
|
|
|
Quattrol tagarattalaager ikka kaherealine ja pingutatakse ikka korralikult, äkki põhjus just liiga nõrgas pingsuses
Toomas
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 23.02.04 17:40
|
|
|
krt,haige peaga ei viitsi isegi teise mehe automarki vaadata
kaherealise laagri puhul on jah võimalik nii nõrk kui ka liiga tugev pingutamine.Samuti olen näinud mehi kes seda laia laagrit vahetavad vaid 8-kilose
kuvaldaga(ouch).
Võibolla on tõesti hoopis mehe viga.
Kusjuures siin varem mainitud NK laagri kohta ei saa minuarust ühtegi halba sõna öelda,olen ka hullemaid näinud.Hind määrab küll kvaliteedi,kuid mitte
alati.
|
|
|
|
vaa11
huviline
Registreerunud 24.01.04
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 2,3 87
|
postitati 23.02.04 20:51
|
|
|
kaherealise laagri puhul on jah võimalik nii nõrk kui ka liiga tugev pingutamine.
kuidas saab olla nõrk pingutamine ?????
|
|
|
Competition
huviline
Registreerunud 12.01.04
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S6, 250KW, 2001.a.
|
postitati 25.02.04 08:21
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja QUATTRO
krt,haige peaga ei viitsi isegi teise mehe automarki vaadata
kaherealise laagri puhul on jah võimalik nii nõrk kui ka liiga tugev pingutamine.Samuti olen näinud mehi kes seda laia laagrit vahetavad vaid 8-kilose
kuvaldaga(ouch).
Võibolla on tõesti hoopis mehe viga.
Kusjuures siin varem mainitud NK laagri kohta ei saa minuarust ühtegi halba sõna öelda,olen ka hullemaid näinud.Hind määrab küll kvaliteedi,kuid mitte
alati. |
Üldiselt kui olen kõrval olnud siis laseb mingi pressi vahel laagri sisse,kuid ega jah määret pole küll pannud minu teada.see foolium kotike mis
kaasas on lendab neil prükkarisse kohe kui karp lahti tehakse.
|
|
|
Jaks
huviline
Registreerunud 14.12.03
Asukoht: Rakvere ja Tallinn vaheldumisi
Kasutaja on eemal
Auto: BMW 635 CSI, E34 M5, E23 , Audi A6 quattro Avant
|
postitati 25.02.04 08:53
|
|
|
Kui seda määre sinna sisse juurde ei panda, mis laagriga kaasas on, siis ei saagi ned laagrid kesta.
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 25.02.04 09:13
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Jaks
Kui seda määre sinna sisse juurde ei panda, mis laagriga kaasas on, siis ei saagi ned laagrid kesta. |
Vot sellest kottikesest ei saa ka mina aru. Olen ka mina enda quattrol taga laagreid vahetanud. Ja oli ka see määrde kotike kaasas. Aga teisel laagril
ei olnud. Täpselt ühe firma omad ja ühe koodiga. Ühel oli ka veel iga sugu sarniiri ja roolivarda mutrei ja polte kaasas. Vahetasin siis mõlemad ära
ja ka see kotike rändas prügi kasti. Sõitsin nendega kuskil 15000 km ja undama ei hakanud kumbki. Kuna vahetasin taga ja esi sillad ära, siis ei oska
öelda palju veel oleks sõitnud. See kott on vist jah nii sama seal kaasas. Ega ma ei hakka tehases kinni pandud laagrit lahti kiskuma et sinna määret
juurde panna. See peaks ikka sinna juba seal pandud olema.
Ma arvan et uuri ikka oma ratta kaldeid ja vaata mis offsetiga veljed sul all on. Kui on valed veljed siis läheb neid laagreid ka nagu leiba.
|
|
|
|
Jaks
huviline
Registreerunud 14.12.03
Asukoht: Rakvere ja Tallinn vaheldumisi
Kasutaja on eemal
Auto: BMW 635 CSI, E34 M5, E23 , Audi A6 quattro Avant
|
postitati 25.02.04 09:20
|
|
|
Ise soovitaks küll laagri lahtivõtta ja määret juurde panna kui ta on kaasa pandud.
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 25.02.04 09:48
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Jaks
Ise soovitaks küll laagri lahtivõtta ja määret juurde panna kui ta on kaasa pandud. |
Noo jah. Miks siis teisel laagril seda määret kaasas polnud? Ja ku ma hakkan seda laagrit lahti kiskuma, on ju oht et ma keeran selle tihendi jumala
p****e. Ja mida ma siis selle laagriga teen.
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 25.02.04 10:58
|
|
|
Pole olnud ühelgi uuel laagril kaasas määrde kotikest.Quattrol on küll kaherealised laagrid, nii ees kui taga,aga mismoodi seda pingutada sinna käib üks polt ette mis kinni keeratakse ja asi korras.
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.02.04 16:41
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Competition
Mure nimelt selles,et mingil müstilisel põhjusel sööb tagarattalaagreid.Viimasest vahetusest pole 5tuhandetki möödas ja laager undab jälle,millest
võib olla see tingitud. |
kas veljed on õigete mõõtmetega?
tsiteerin :
( http://www.hot.ee/spidomeeter/edasi.htm )
// Offsetti muutmine muudab rööbet. Rööpe muutmine muudab laagrite, vedrustuse ja rooli koormust //
// Rööpe muutudes muutub ka rehvi ja teepinna puutepunktis tekkiva jõu õlg. Seega suureneb vedrustuse, rooli ja rattalaagrite koormus. Muutub ka
käänuraadius, seega samuti juhtimis- ja pidurdusomadused. Joonis näitab, kuidas muutus esirattalaagrite koormus, kui rööbet suurendati 50 mm. Algul
oli nii sisemise kui ka välimise laagri koormus u. 1000 N, peale rööpe suurendamist on välimisel koormus u. 2400 N ja sisemisel u. 400 N; käänuraadius
suurenes 40 mm-lt 65mm-ni //
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 25.02.04 20:24
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja jan-kos
Pole olnud ühelgi uuel laagril kaasas määrde kotikest.Quattrol on küll kaherealised laagrid, nii ees kui taga,aga mismoodi seda pingutada sinna käib üks polt ette mis kinni keeratakse ja asi korras.
|
See polt keeratakse kinni küll jah,aga seal on üks väga oluline point.See polt keeratakse kinni dünamomeetrilise võtmega ja kindla jõuga.Kusjuures
mutri ja poldi pingutusjõud on totaalselt erinevad.
Kui mu mälu ei peta siis mutriga variandil esisillas pingutusmoment 285 nm ja poldiga kuskil 190 nm.
quattro tagarattalaager aga oli kaugelt üle 300 nm.(täpselt ei mäleta enam.)
ühesõnaga see et võtmele kang või toru taha on väga vale lähenemine.Seda ma silmas pidasingi selle nõrga ja liigtugeva pingutamise suhtes.
See määrdekotike mis aga kaasas on,on mõeldud laagri paigaldamiseks.Kujutage nüüd ette,et te hakkate kokku ajama kaht täiesti kuiva
metalldetaili.Metallidel on ka omadus aja jooksul kokku kasvada(see ei ole nali)ja see määre säästab teid suuresti laagri võimaliku purunemise ja
valusate paukude eest,mida laager pesasse sisenedes kipub tegema kui ei ole eelnevalt pindu määritud.
|
|
|
|
ets
huviline
Registreerunud 01.10.03
Asukoht: harju
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant Q
|
postitati 25.02.04 21:11
|
|
|
Tervisi quattromeestele minugi poolt. 2,5 aasta jooksul sai just pandud 5. tagalaager. Alustasin SKFdega, Miinimunrekord 3 kuud. Huviks proovisin
Optimat- 1 kuu. Viimane FAG Germany, kirjutasin aja ja km üles. Kõik on kinnised laagrid, määret poleks kuhugi panna, seda pole kaasaski. Kõigil
auklik sisemine rida. Monteeritud pressi all. Jooks paigas, vist tuleb paratamatusega leppida?
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 26.02.04 05:57
|
|
|
Te võiksite kommenteerida mis veljed teil autol all on. Ma ei saa aru kuidas neid laagreid nii palju saab minna. Midagi peab siis vale olema. Või
keeratakse tõesti laagrid vale tugevusega kinnin.
|
|
|
|
Competition
huviline
Registreerunud 12.01.04
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S6, 250KW, 2001.a.
|
postitati 26.02.04 07:16
|
|
|
talvel kasutan15`velge suvel 16´velge,kuid kinni keeratakse see polt ainult oma toore jõuga ja aidatakse veel jalaga takka.
|
|
|
Jaks
huviline
Registreerunud 14.12.03
Asukoht: Rakvere ja Tallinn vaheldumisi
Kasutaja on eemal
Auto: BMW 635 CSI, E34 M5, E23 , Audi A6 quattro Avant
|
postitati 26.02.04 07:32
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Competition
talvel kasutan15`velge suvel 16´velge,kuid kinni keeratakse see polt ainult oma toore jõuga ja aidatakse veel jalaga takka.
|
No nii ned asjad küll ei käi. Kinni keeramiseks on ikka kindel moodus ja jõud.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |