Leiutaja
huviline
Registreerunud 20.12.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 2,0 85kw
|
postitati 19.12.07 18:41
|
|
|
B4 elekter jamab
Nimelt tahaksin teada kus ja milline on pingerelee, asi selles et autol läksid tuled tumedaks ja suri lõpuks välja, laadimist vist pole siis sõitsin
ja olid armatuurituled ja kõik tuled natuke tuhmimad kui peaksid , järsku läks kõik korda nagu peab. Kas viga võib olla pingerelees mida ma kahtlustan
või asi hoopis millegis muus. HELP
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 19.12.07 18:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Leiutaja
Nimelt tahaksin teada kus ja milline on pingerelee, asi selles et autol läksid tuled tumedaks ja suri lõpuks välja, laadimist vist pole siis sõitsin
ja olid armatuurituled ja kõik tuled natuke tuhmimad kui peaksid , järsku läks kõik korda nagu peab. Kas viga võib olla pingerelees mida ma kahtlustan
või asi hoopis millegis muus. HELP |
Ma usun, et mitte pingerelee vaid pingeregulaator. Pingeregulaator on mikroskeem, mis üritab anda konstantset alalispinget olenemata sellest, kui
palju generaatorist tuleb. Audil on see regulaator generaatori harjadega komplektis ja asub generaatori küljes. Kätte saamiseks tuleb generaatori
tagumise plastmasskatte eemaldada ning seda detaili kinni hoidvad kaks kruvi lahti keerata. Poodi minnes on sul mõistlik originaalne tükk kaasa võtta
- siis saad kindlasti õige.
... Et äkitse on harjad ära kulunud ega anna ühendust enam. Ühesõnaga, vaheta see tükk profülaktika mõttes välja - ta ei maksa suurt midagi.
|
|
|
Andy
huviline
Registreerunud 17.08.04
Asukoht: kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: B4, B5
|
postitati 19.12.07 19:17
|
|
|
Pingeregulaator on elektooniline lülitus generaatori ergutuse (rootori) ahelas, mille ülesandeks on anda vastavalt nii palju voolu kui on tarvis
generaatori väljundpinge hoidmiseks etteantud piirides.
|
|
|
Leiutaja
huviline
Registreerunud 20.12.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 2,0 85kw
|
postitati 21.12.07 12:21
|
|
|
oligi pingeregulaator sai vahetatud nüüd kõik korras harjad olid ok. jupp ise maksis 150 vist
|
|
|
opsys
huviline
Registreerunud 21.10.07
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2.0 85kW 1994 a, B6 Avant 1.9 AVF 2003
|
postitati 02.03.08 16:43
|
|
|
Vana teema küll, kuid ei hakka uut tegema. Kas pingeregulaator hoiab koguaeg talle määratud pinget. Näiteks 14V puhul lased 18V sisse, siis pinge ikka
14 mis ergutusse läheb?
Probleem selles, et järsku lõi absi tulukese põlema ning kõik tuled läksid eredamaks. Kontrollisin siis testriga üle, mis pinget generaator
väljastab...18V. Kiskusin pingeregulaatori maha ning lasin sinna 18V sisse, välja tuli ka 18. Lasin 27V, välja tuli ikka 18V. Niiet kui see
pingeregulaator töötab samal põhimõttel, mis koduelektroonikaseadmetes kasutatavad, siis on see läbi!?
|
|
|
andro
huviline
Registreerunud 19.03.05
Asukoht: jõgevamaa
Kasutaja on eemal
Auto: audi 80 avant B4
|
postitati 02.03.08 19:16
|
|
|
Pingeregulaator reguleerib generaatori kommutaatori pinget olenevalt geneka väljundpingest, nii et kui sisendpinge väertus ületab 14,5 v siis väheneb
pinge harjadel. (parandage kui on vale).
A.
|
|
|
opsys
huviline
Registreerunud 21.10.07
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2.0 85kW 1994 a, B6 Avant 1.9 AVF 2003
|
postitati 04.03.08 19:55
|
|
|
Niisiis vahetasin pingeregulaatori ära. Ennem muidugi katsetasin, et kas minu teooria paika peab, kuid ei pidanud. Kui lasin uude pingeregulaatorisse
18V sisse, siis välja tuli ka sealt samapalju. Uue pingeregulaatoriga on laadimispinge paigas.
Kas on võimalik, et mitte ei alandata pinget regulaatoris vaid voolutugevust?
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.03.08 20:20
|
|
|
Opsys sellise süsteemiga nagu sina mõtled on baikide el süsteem- kõik mis üle 14V köetakse massi, nii polegi baigil mõtet tulesi ära kustutada et
genet säästa vmt.
Seda klassikalist harjahoidikuga pingeregulaatorit saab ilusti katsetada 12v akuga, kahe taskulambi patareiga ja ühe 12V 1...4w pirniga.
Pirn läheb harjade otsa, ühe harja kõrval (harjaga ühenduses) on üks sakk sinna l2heb + ja - l2heb selle kruvi ümber oleva pleki vastu. Ainult aku
12V, pirn põleb, aku ja patareid 15V pirn ei põle(enam nii eredalt).
|
|
|
|
opsys
huviline
Registreerunud 21.10.07
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2.0 85kW 1994 a, B6 Avant 1.9 AVF 2003
|
postitati 04.03.08 21:15
|
|
|
Järelikult siis toimib ikkagi voolutugevuse vähendamisega see süsteem. Põhimõtteliselt kui vähendatakse voolutugevust rootorile, siis väheneb tema
magnetväli ja seega toodetakse vähem elektrit.Niisiis väheneb ka pinge generaatori klemmidel.(peaks nii olema loogika järgi)
|
|
|
jasss
huviline
Registreerunud 23.07.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b4 85 kw `94
|
postitati 26.07.09 08:19
|
|
|
Tere! Tõstan teemat.
Kas aku "ülekeemine" võib olla pingeregulaatori viga? Samas pirnid läbi ei põle...
|
|
|
andro
huviline
Registreerunud 19.03.05
Asukoht: jõgevamaa
Kasutaja on eemal
Auto: audi 80 avant B4
|
postitati 28.07.09 11:30
|
|
|
Aku keemaminekus võib olla paar põhjust: 1. laadimis pinge liiga kõrge. Mõõta töötaval mootoriga (suurenda mõõtise ajal mootori pöördeid ) süsteemi
pinget ja kui pinge ületab 14,6 volti siis on viga arvatavalt generaatori pinge regulaatoris. 2. vigane aku (plii plaaid kõverdunud,pliiplaatide
vahelinei solaator rikutud , aku hape lahja või vähe ) Kui pinge korras siis viga akus.
A.
|
|
|
jasss
huviline
Registreerunud 23.07.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b4 85 kw `94
|
postitati 28.07.09 20:02
|
|
|
Pidi olema veel üks põhjus "ülekeemiseks" - liiga kõrge vedeliku tase. Omast arust ma teda uputanud pole, kuigi enne toda talvist laadimist valasin
ühte pütti natuke dest. vett juurde. Ja veel .....
Nüüd on see aku pea-aegu nädala garaa˛i nurgas seisnud ja jälle on külg märg: paistab, et vedelik immitseb läbi õhutusava, mis püttide korkidega
ühenduses.
Andke nõu, teadjamad, mida võiksin ette võtta? Vast on aku ikkagi terve ja probleem on sisus? Seda sisu peaks ju olema võimalik vahetada?
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 28.07.09 21:01
|
|
|
Kisu korgid maha, pista klaastoru sisse kuni plaatideni, pöidlaga teine ots kinni ja toru uuesti välja. Kui nivoo on üle 10 mm üle plaatide, siis võta
sellest purgist elektrolüüti vähemaks. Kui on hele aku, siis paistab tase tavaliselt ka küljepealt välja. Enamasti on siis ka max/min kriipsud olemas.
|
|
|