Torm
huviline
Registreerunud 06.02.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.12.07 16:17
|
|
|
Audi B4 tühikäigumootor? KORRAS!
Tegemist Audi B4-ga, 2.0 85kW, aasta 1994. Probleem selles, et sooja mootoriga hakkavad tühikäigul pöörded kõikuma. Samuti sõites puterdab vahel.
Käisin diagnostis ja mingit viga ei leitud: lambda korras, õhulugeja pidi ka ok olema, samuti kõik muu. Võtsime prooviks tühikäigumootoril juhtme
tagant ning mootor töötas täiesti normaalselt, muidugi uuesti käivitades pidi pikalt käiama. Kui pistik tagasi panna, siis läheb hästi käima, kuid
pöörded taas kõiguvad. Siit küsimus, kas tühikäigumootor on õhtal või tuleks viga mujalt otsida? Diagnostik pesi muidu selle läbi, kuid tulemust ei
olnud.
Samuti on heitgaasid täiesti paigast ära.
Vahetatud on mootoriõli koos filtriga, õhufilter ja küünlad.
Kas keegi oskaks nõu anda, mida edasi kontrollida?
Tänud!
T.
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 07.12.07 16:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Torm
Siit küsimus, kas tühikäigumootor on õhtal või tuleks viga mujalt otsida? Diagnostik pesi muidu selle läbi, kuid tulemust ei
olnud. | Need tühikäiguregulaatorid ei lähe niisama lihtsalt pekki. 94 aasta mootori küljes olev regulaator pole isegi mitte
seadistatav. See, et tema seintelt mingi kogus kõntsa tuleb, on tavaline, kuid kui magnet suudab klappi tõmmata ja vedru suudab klapi tagasi viia,
siis võiks regulaatori töökorras olevaks lugeda.
Tsitaat: | Algselt postitas: Torm
Samuti on heitgaasid täiesti paigast ära.
| Vot see on ilmselt ka põhjus, miks ei suudeta tühikäigul pöördeid hoida! Selle häda põhjuse otsimisest peaks alustama.
Tsitaat: | Algselt postitas: Torm
Võtsime prooviks tühikäigumootoril juhtme tagant ning mootor töötas täiesti normaalselt, muidugi uuesti käivitades pidi pikalt käiama.
| Korras mootori puhul selle pistiku paigas olemine või puudumine praktiliselt ei muuda mootori käivitust. 94 aasta ABK'l laseb see
klapp kinnises olekus piisavalt õhku läbi, et vähemalt soe mootor läheks korralikult käima ja käiks ilma koormuseta stabiilselt.
Regulaatorklappi tõmmatakse siis, kui aju leiab, et mootor muidu sureb välja ning mulle tundub, et see mootor oskab seda klappi ka kiirendusel lisaõhu
andmiseks kasutada.
Mingi nimekiri asju, mida võiks kontrollida - mitte ehk kõige pädevam aga võib-olla abiks ikka.
- kas süüde on paigas
- ega kuskilt vaakumileket ei ole, kust mootor võib lisaõhku saada
- kas gaasiklapi asendi andur (potekas) on korras - takistuse muut terve käigu pikkuses sujuv
- kas õhulugeja on ka tegelikult korras - see, et aju veakoodi ei näita, ei tähenda, et õhulugeja õigesti mõõdab. Sellel mootoril on selline idiootne
lapatsi ja söerajaga õhulugeja, mis ajapikku "ragisema" hakkab.
- ega releepaneelil "relee" nr. 30 (tegelikult tsipake keerukam moodul kui ainult relee) külmjooteid ei sisalda
- kas kütuse surve on õige
- kas pihustid on korras
|
|
|
Torm
huviline
Registreerunud 06.02.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.12.07 17:36
|
|
|
Sisuliselt ei saa ühelegi wookie küsimusele "jah" vastust anda, alustan homme nende kontrollimist, ehk annab miski neist lahenduse.
Kas oskab keegi öelda, kus asub gaasiklapi asendi andur?
Kuidas kontrollida õhulugeja tööd koduste vahenditega?
Kas temperatuuriandur võib ka sellist jama tekitada, on vist sinist värvi? Sai mõlemalt andurilt pistikud eemaldatud, kuid ei muutunud midagi.
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 08.12.07 12:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Torm
Sisuliselt ei saa ühelegi wookie küsimusele "jah" vastust anda, alustan homme nende kontrollimist, ehk annab miski neist lahenduse.
Kas oskab keegi öelda, kus asub gaasiklapi asendi andur? |
Gaasiklapi all. Vaata see koht, kuhu gaasitross külge läheb, eksju. Vot see on gaasiklapp, nüüd selle all (see tähendab teiselpool kogu seda
kupatust), jubesitasti nähtavas ja minuteada jubesitasti kättesaadavas kohas, on potekas, musta värvi, kolm juhet küljes ja ütleb ajule, kui palju on
gaasiklappi avatud.
http://www.vagcat.com/p/B114/133250.png
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/1994/150/49/1603668/
Ega ta siin joonise peal kah näha ei ole aga vaata, kuhu joon näitab detaili nr. 2 (throttle valve potentiometer) minevat, ühesõnaga selle
gaasiklapinduse all.
Tsitaat: | Algselt postitas: Torm
Kuidas kontrollida õhulugeja tööd koduste vahenditega?
|
Ega niiväga lihtne ei olegi. Üks võimalus on see, et teed selle õhulugeja peal oleva plastmasskarbi lahti (kaas on peale liimitud) ning vaatad sinna
sisse, kas söerajad, mis moodustavad reostaadi, mille kaudu aju teada saab, mis asendis see õhumõõtja lapats on, on väga ära kulunud või kannatavad
veel kriitikat. Kui sul on võtta samasuguse mootori pealt laenuks õhulugeja, siis saab hinnata, kas teise lugeja paigaldamine on abiks või ei. Mingit
suvalist õhulugejat kuskilt lammutusest ei maksa usaldada - see võib samasugune olla. Tähtis on, et sa tead, et proovitav detail kindlasti toimib
(teise mootori peal).
Tsitaat: | Algselt postitas: Torm
Kas temperatuuriandur võib ka sellist jama tekitada, on vist sinist värvi? Sai mõlemalt andurilt pistikud eemaldatud, kuid ei muutunud midagi.
|
Ehkki see andur võib ju poolpidune olla, tundub mulle, et kala ei ole seal. Kui sul on diagnostikakaabel, saad sa aju käest küsida, mida see mootori
temperatuuriks arvab olevat. Kuna aju saab oma arvamuse andurilt ja kui see arvamus vähegi reaalsusele vastab, on andur korras.
Sul on seal jahutsflantsi sees 2 andurit. 2 juhtmega andur on aju jaoks ning kolme juhtmega kellades oleva temperatuuriseieri jaoks.
Kuna sa profiili järgi tartukandi mehi tundud olevat, siis oleks ehk kaval see käru Tartus Dia'sse liigutada. Nad võiks olla piisavalt pädevad
diagnostikat tegema ja ütlema, mis mootoril viga on.
|
|
|
Torm
huviline
Registreerunud 06.02.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.12.07 13:29
|
|
|
wookie, väga tänan sind asjalike nõuannete eest.
Viga oli relees nr. 30, kus oli 1 joode täiesti puruks. Sai kolviga üle käidud ja nüüd tühikäik ok, ei tossa enam ja kiirendades ning kõrgetel
pööretel ei puterda enam.
Tänan veelkord
|
|
|
onureimuz
huviline
Registreerunud 15.07.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.12.07 15:41
|
|
|
Kust ma leian relepaneeli 92 aasta B4 2.0 85kW? Probleem sõidukil täpselt sama nagu teemas kirjeldatud... Prooviks äkki aitab sama lahendus ka mind?
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 13.12.07 18:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: onureimuz
Kust ma leian relepaneeli 92 aasta B4 2.0 85kW? |
Juhi jalgade kohalt.
Keerad selle katte sealt kolme poldiga maha ja releepaneel vahibki kohe vastu.
|
|
|
shoyer
huviline
Registreerunud 23.08.07
Asukoht: eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4 92 2.3
|
postitati 12.02.08 16:38
|
|
|
mull sama jama soojast peast pörded kõiguvad eriti siis on näha kui käiguga sõidad gaasi ei anna.Kas releele on numb peale kirjutatud we ja mis ma
seal jootma pean.
|
|
|
Tanello2
huviline
Registreerunud 19.12.13
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal
Auto: 2x Audi 80 B4 ABK 85kW FWD automaadid ; 2x B4 avandid ABK-d
|
postitati 22.08.19 17:54
|
|
|
Vahetasin ka relee nr 30 ära , kohe lõppesid jamad ära.
awsome future died long with the fhurer!
|
|
|
|
|