Lehekülgi: 1 2 |
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.11.07 07:57
|
|
|
20vt (AAN) kommutaatorite "läbi põlemine"
Minu mootoril on juba 2 kommukat läbi põlenud, nüüd ilmutab kolmas juba väsimuse märke - täna hommikul peale 10km sõitu puterdas, üks silinder ei
töötanud korralikult. Õnneks läks viga kohe üle.
Millest tingituna kommukad läbi põlevad?
Kehvad küünlad?
Küünlavahed valed?
Kuumus kapoti all kommukate juures (just suvel)?
Küünlad on ca 1-1.5a vanad originaalid. Kas peaks küünlavahe üle vaatama?
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 29.11.07 08:00
|
|
|
Kuidas piipude olukord on? Kui need on vanad ja hakkavad üle peksma, siis võib igasugu pahandusi juhtuda.
12.301@181km/h
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 29.11.07 08:03
|
|
|
Põhjused:
1.Kommukate vanus.
2. Vanusest tingitud isolatsiooni vähenemine ( piibud jms isolatsioonmaterjal, küünlad. )
3. Külm ja niiskus.
4. Aku, vana, pooltühi, poollühises vms.
jms
Kõik need tegurid määravad elueapikkusele. Ühesõnaga, mis töötab, see kulub, vanus teeb oma töö.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.11.07 08:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Offroader
Kuidas piipude olukord on? Kui need on vanad ja hakkavad üle peksma, siis võib igasugu pahandusi juhtuda. |
piibud sama vanad kui küünlad, ehk siis ca 1-1.5a.
BMW omad.
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Põhjused:
4. Aku, vana, pooltühi, poollühises vms.
jms
|
Hmm.. minu mõistus ei võta seda kinni, kuidas aku seotud on, seleta veidi.
Konkreetne aku pole ilmselt tõesti verinoor, aga hätta pole kunagi jätnud, eelmise talve -31 pakasega käivitas auto probleemivabalt.
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 29.11.07 08:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MaQQu
Hmm.. minu mõistus ei võta seda kinni, kuidas aku seotud on, seleta veidi.
Konkreetne aku pole ilmselt tõesti verinoor, aga hätta pole kunagi jätnud, eelmise talve -31 pakasega käivitas auto probleemivabalt.
|
Akujamast tingitud pingekõikumised, ebapiisav voolutugevus jms. Seos on olemas ja veel kuidas.
Või on lihtsalt kommukate aeg ümber, vahetada kõik välja. Kusjuures, mis takistusega on BMW piibud?
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.11.07 08:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Kusjuures, mis takistusega on BMW piibud? |
Kui ei eksi siis oli nii:
Audi AAN originaalid (Beru) 5k oomi
BMW (Beru) 2k oomi
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 29.11.07 08:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MaQQu
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Kusjuures, mis takistusega on BMW piibud? |
Kui ei eksi siis oli nii:
Audi AAN originaalid (Beru) 5k oomi audi
BMW (Beru) 2k oomi
bmw |
Mnjaa, sobivad füüsiliselt, kuid mitte takistuse poolest.
Mina pooldaks ja kasutaks ikkagi 5K oomiseid
Üks on vabalthingav, teine on ülelaetav sisepõlemismootor. Kui suudad kulgeda essiga, koradgi boosti üle 0 kergitamata, pole probleemi, kui aga üle
0-i, siis, nagu näed, mis VÕIB juhtuda.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 29.11.07 09:26
|
|
|
Minul töötab viimased 6 kuud bmw piipudega ja tunduvalt paremini, kui vanade originaalidega. Pealegi on originaal piipude hind selline, et enne on
mõistlikum panna 1.8T coilpackid. 600eek mingi piibu eest on ikka way too much. Kuidas need kommukad muidu põlenud on? Kas mõlemad või ainult üks?
12.301@181km/h
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.11.07 09:32
|
|
|
kapoti poolt vaadates vasakpoolsem mõlemad korrad, tänast juhust veel ei tea.
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 29.11.07 09:34
|
|
|
Kui järjekordselt sama, siis äkki mõni süütepool teeb trikke. Kui piibud ja küünlad on uued, siis mina jätaks need mängust välja.
12.301@181km/h
|
|
|
|
teisik
huviline
Registreerunud 19.01.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 200tq, S4 2,2T, S2
|
postitati 29.11.07 10:40
|
|
|
akupingega kohe kindlasti kommukas seotud pole
kommukas koosneb 4 eraldi seisvast transistorist
1. mõni süütepool hukas
2. kommukas vajab jahutust (pinnad peavad puhtad olema ja hea kui sinna miskit termopastat saad panna)
R
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 29.11.07 11:10
|
|
|
Termopasta on seal taga tehasest olemas. Aga ma arvan, et selle soojust juhtivad omadused on üsna ammu ära kadunud. Seega peaks seda ehk uuendama.
12.301@181km/h
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.11.07 11:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teisik
kommukas koosneb 4 eraldi seisvast transistorist
1. mõni süütepool hukas
2. kommukas vajab jahutust (pinnad peavad puhtad olema ja hea kui sinna miskit termopastat saad panna)
|
Väga tõenäolised vastused ka minu jaoks.
Siit edasi -> kas on lihtsat moodust AAN süütepoolide testimiseks ?
|
|
|
MartinCS
huviline
Registreerunud 28.03.06
Asukoht: Jõgeva/Härjanurme/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S4 BiT 232kW Oettinger + esivanema A6 C6 3,0TDI Q 171kW '07
|
postitati 29.11.07 12:17
|
|
|
Ühinen maQQuga, ka minul mäletamistmööda vasakpoolne läinud läbi kahel korral. Kui seda vasakpoolset vaadata auto ees seistes näoga auto poole (kõige
kõrvalistujapoolsem). Viimane oli küll kasutatud V6 oma ja toimis napp aasta.
See muidugi ei pruugi midagi näidata.
|
|
|
Geo
huviline
Registreerunud 20.09.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 4xQ
|
postitati 29.11.07 13:27
|
|
|
Toppides BMW piipe me vähendame takistust...seega tekitame nö lühist samamoodi kui panna 16-oomilisele helivõimendile mingid 4-oomilised kõlarid
taha.Heal juhul helivõimendi lülitab ennast välja kuna tal on koormuskaitse aga kommutaator pikema aja jooksul põleb läbi. Ja see et Buumeri piip on
odavam (!!!???) 25 eeku, palju me hoiame kokku selliste asjade pealt? max 125EEK. Mina tellisin endale BERU orig piibud ja maksin nende eest mingi
930EEK koos koju toomisega.
|
|
|
|
Carla
klubiliige
Registreerunud 29.12.03
Asukoht: Jõgevamaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.11.07 13:32
|
|
|
Ole hea Geo ja avalda see koht, kuskohast sa saad 20v originaalpiipe hinnaga 930.-/5tk
If you have no lag, you have no turbo. You also have no huge torque increase to look forward to.
|
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 29.11.07 13:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Geo
Toppides BMW piipe me vähendame takistust...seega tekitame nö lühist samamoodi kui panna 16-oomilisele helivõimendile mingid 4-oomilised kõlarid
taha.Heal juhul helivõimendi lülitab ennast välja kuna tal on koormuskaitse aga kommutaator pikema aja jooksul põleb läbi. Ja see et Buumeri piip on
odavam (!!!???) 25 eeku, palju me hoiame kokku selliste asjade pealt? max 125EEK. Mina tellisin endale BERU orig piibud ja maksin nende eest mingi
930EEK koos koju toomisega. |
"Buumeri" piibud saab sama raha eest, mis revalist 1.5 originaal piipu. Ja kõlarite ja süütesüsteemi võrdlus on nüüd küll ikka rohkem kui natuke
puusse. Muide süütesüsteemi tapab siiski kõrge takistus. Mitte madal. Vanal juhtmel, millel takistus suurem, kui ette nähtud, hakkab säde omale otsima
lihtsamaid teid. Kuna ka isolatsioon pole siis enam oma esimeses nooruses, hakkabki säde jooksma sinna, kuhu tal asja pole. See teeb küll
kommutaatoritele juba liiga.
12.301@181km/h
|
|
|
|
Geo
huviline
Registreerunud 20.09.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 4xQ
|
postitati 29.11.07 14:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Offroader
Tsitaat: | Algselt postitas: Geo
Toppides BMW piipe me vähendame takistust...seega tekitame nö lühist samamoodi kui panna 16-oomilisele helivõimendile mingid 4-oomilised kõlarid
taha.Heal juhul helivõimendi lülitab ennast välja kuna tal on koormuskaitse aga kommutaator pikema aja jooksul põleb läbi. Ja see et Buumeri piip on
odavam (!!!???) 25 eeku, palju me hoiame kokku selliste asjade pealt? max 125EEK. Mina tellisin endale BERU orig piibud ja maksin nende eest mingi
930EEK koos koju toomisega. |
"Buumeri" piibud saab sama raha eest, mis revalist 1.5 originaal piipu. Ja kõlarite ja süütesüsteemi võrdlus on nüüd küll ikka rohkem kui natuke
puusse. Muide süütesüsteemi tapab siiski kõrge takistus. Mitte madal. Vanal juhtmel, millel takistus suurem, kui ette nähtud, hakkab säde omale otsima
lihtsamaid teid. Kuna ka isolatsioon pole siis enam oma esimeses nooruses, hakkabki säde jooksma sinna, kuhu tal asja pole. See teeb küll
kommutaatoritele juba liiga. |
ok, pane siis kõik kommukast väljuvad juhtmed kokku, ja siis räägime mingi takistustest ja koormustest. Pajlu korda suureneb vool kui takistus väheneb
kaks korda?
NB! www.autoosad.ee, mitte Reval
|
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 29.11.07 15:42
|
|
|
Aga palun. Keera need juhtmed kokku. Õnneks või kahjuks pole sellel tegevusel antud juhtumiga midagi pistmist.
12.301@181km/h
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 29.11.07 16:32
|
|
|
Kindlasti tuleb paigaldada uus kommukas termopastaga.Paljudel toodetel pole seda aga kaasas.
Samas,minu pakkumine on see et vasakus kommukas on vaba kanal.Ehk ebapropotsionaalne soojenemine-jahtumine tapab selle enne?
Ise olen täheldanud et ntx lekkiva klapikambrikaane tihendi puhul hakkab bmw piip enne ülelööki tekitama kui audi originaal.
|
|
|
|
oleeev
huviline
Registreerunud 23.05.03
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 2x audi S4tq,VW passat2,8 syncro
|
postitati 29.11.07 17:23
|
|
|
Ka minu s4 juba 3 kommukas peal.V6 oma siiamaani köige kauem kestnud.
|
|
|
teisik
huviline
Registreerunud 19.01.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 200tq, S4 2,2T, S2
|
postitati 29.11.07 20:22
|
|
|
aan´i syytepoole on eriline jebla testida kuna silikoonjuhtmete isolatsioon on kuumusega rabedaks läinud, nii kui n2ppima l2hed siis pudeneb see k2es
laiali.
v6ta kohe miski 6m 0,75 kuumakindlat juhet
mõõda yle kõikide syytepoolide takistused
kuumaga tekivad neile sisemised lyhised
R
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.11.07 21:15
|
|
|
Minu autost veel niipalju, et hetkel jeblas 5-s silinder. Eelmine kord kolmas. Ehk siis tõenäoline, et probleem ei ole süütepoolis vaid väsinud
kommukates.
Töölt ära sõites käivitasin, oli ok, sain sõita 20meetrit ja plaksti kadus viies silinder tagant ära. Mootor seisma, kapott lahti, kommutaatorite
küljest juhtmed/pistikud lahti, paar korda ühendasin kokku-lahku ning siis panin uuesti külge. Klemmid on suhteliselt oksüdeerunud. Hetkel toimib
veatult. Igaks juhuks peaks veel ühe kommuka tagavaraks ostma - loogiline ka, mõlemad korrad olen asendanud katkise jupi kasutatud jupiga - ju ei ole
lotoga vedanud.
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 01.12.07 13:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MaQQu
Minu autost veel niipalju, et hetkel jeblas 5-s silinder. Eelmine kord kolmas. Ehk siis tõenäoline, et probleem ei ole süütepoolis vaid väsinud
kommukates. |
Minul seevastu on õnnestunud sõita terve elu kõikide AAN-idega vanade kommukate ja vanade küünaldega (ja piipe pole ka pidanud vahetama)
Aga toiminud olen alati peale järgneva AAN-i ostu koheselt, hooldades olen maha keeranud kommukad koos nende taga plaadiga ja liivapaber
trelliga/relakaga metalli pinnad puhastanud läikimiseni, kokku pannes olen katnud kõik kontakt pinnad vedela vasega mida müüb WÜRT (arvuti tegelastel
on alumin või hõbe pastasid protsessoritest kuumuse minema juhtimiseks.)
Ja elukogemus on näidanud, et olen müünud kommukaid inimestele, kes peale eelmist remonti eelmine kuu ei viitsinud kommukate kaitset tagasi panna.
See kaitseb turbost tulevat kiirgavat kuuma,
Ega ise ka ei taha seista kuigi kaua punase sauna kerise kürval paarikümne senti kaugusel.
Ja süütepoolidest väljuv mass juhe peab olema korraliku ühendusega plokikaane küljes, mitte nukkvõllide kaane kinnitus kruvi alla pigistatud millel
vahel raud seib.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |