opsys
huviline
Registreerunud 21.10.07
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2.0 85kW 1994 a, B6 Avant 1.9 AVF 2003
|
postitati 08.11.07 13:38
|
|
|
suunatuledega mingi jama
Probleem siis selline, et suunatuled ja ohutuled ei hakka toimima kui mootor töötab ning tuled on sees. Tuled väljas, mootor töös töötab ilusti. Süüde
sees, tuled sees töötab ka ilusti. Äkki kellelgi on aimu, millest sellised asjad võivad põhjustatud olla! Kas on võimalik, et mingi relee on otsad
andnud?
Armatuuris suunatule nooled ka õrnalt helendavad probleemi korral.
ahjaa, auto on b4 avant 85kW 1994 a.
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 08.11.07 15:37
|
|
|
Võimalikud põhjused:
1). Suunatule lüliti väsinud (klemmid väsinud/mustad) ja hakkab kuskilt lühist andma/või kontakteerib valed klemmid
2). Ohutulede nupp/nupu sees olev relee surnud.
3). Kuskil tuledes on kehv mass (miinus juhtme ja kere vahel oksiid või on juhe kehvasti kerega ühendatud).
4). Kelladeplokis võivad olla külmjooted lahti tulnud.
Remont:
1). Vana lüliti asendamine uue lülitiga (poes 450-500 EEK) või vana lüliti klemmide puhastamine, mis hea õnne korral on ajutine lahendus.
2). Proovida mõnda teist ohutulede lülitit
3). Puhastada KORRALIKULT tulede massijuhtmed ja kinnitada tugevasti kere/tule külge.
4). Kelladeplokis külmjooted üle tinutada( teha ise või lasta teha).
5). Kui autol on signalisatsioon siis kontrolli see ka üle, kuna tavaliselt on see ju suundadega ühendatud.
Kui need asjad kontrollitud siis peaks hakkama suunad jälle vanaviisi tööle.
|
|
|
opsys
huviline
Registreerunud 21.10.07
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2.0 85kW 1994 a, B6 Avant 1.9 AVF 2003
|
postitati 08.11.07 15:52
|
|
|
suunatulede lüliti töötab, kuna vastasel korral ei toimiks see ka siis kui süüde lihtsalt sees on. Ohutuled töötavad kui süüde sees on. Jama ongi
selles, et kui tuled ka sees on ning mootor töötab, siis ei taha suunatuled kuidagi töle hakata. Suunatulede relee on armatuuri all, mustas
korpuses.
On esinenud ka varem sellist probleemi, kuid siis on asi minuti jooksul tööle hakanud, seda siis kaks korda ennem.
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 08.11.07 15:59
|
|
|
hmm... Väga huvitav. Aga proovi mõnda teist releed! Mine külasta mõnda romulat, sealt ikka leiad.
|
|
|
opsys
huviline
Registreerunud 21.10.07
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2.0 85kW 1994 a, B6 Avant 1.9 AVF 2003
|
postitati 08.11.07 17:18
|
|
|
Nii, lasin mootoril töödata ning kui salong enamvähem soojaks läks, anomaalia kadus. Peaks veel selle ka ära mainima, et kui tagaklaasi soojendi sisse
lülitasin, siis hakkas mootor välja surema. Nüüd enam probleemi ei olnud, sai linnapeal pool tundi sõidetud. Viitab külmjootele kuskil, aga kus, see
on mõistatus.
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 08.11.07 17:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: opsys
Nii, lasin mootoril töödata ning kui salong enamvähem soojaks läks, anomaalia kadus. Peaks veel selle ka ära mainima, et kui tagaklaasi soojendi sisse
lülitasin, siis hakkas mootor välja surema. Nüüd enam probleemi ei olnud, sai linnapeal pool tundi sõidetud. Viitab külmjootele kuskil, aga kus, see
on mõistatus. |
Kui anomaalia on seotud tagaklaasi soojendusega, siis vaata palun kriitilise pilguga üle tagaluuki minevad juhtmed (juhtmed on ainult juhipoolse
kummiluta sees, teisel pool on pesuvesi ja kesklukk - seda pole vaja puutu).
Need juhtmed võivad olla täiesti puruks ja lühises (minul oli nõnda... kuidas selle käru elekter tolles olukorras üldse töötas, ma ei oska öelda...).
Nende juhtmete häda on isolatsioon, mis külmema ilmaga jäigaks muutub ning seetõttu aja jooksul mureneb.
Kui juhtmed on seal katki, siis on lahenduseks leida mõni sellist tüüpi juhe, mille isolatsioon ka külmaga enam-vähem pehmeks jääb (võib testida
külmkapi pelmeeni ja jäätise osakonnas) ning need katkise isolatsiooniga juhtmed isolatsiooni murenemise kohalt lahti lõigata ja jätkata - tubli pool
päeva tööd ja vandumist aga täiesti tehtav. Jätkukohad tuleb siis jätta mõlemale poole seda kummilutat, sest kummiluta sisse nad ei mahu.
Jätkamisel ja jätkamiseks kasutatava juhtme valimisel tuleb arvestada, et voolud, mis sinna lähevad, on kohati suured - tagaklaasi soojendus näiteks
istub, tõsi, koos peeglite soojendusega, 30A kaitsme all. Seega peavad juhtmed olema piisavalt jämedad ja ühendused väga korralikud. Mõistlik on
tagaklaasi soojenduse jaoks kasutada jämedamaid juhtmeid kui muude ahelate puhul - et nad ikka selle kummi sisse ära mahuks kõik.
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 09.11.07 09:47
|
|
|
Ilmselt sul ongi siis relee tuksis, kui soojenedes funkama hakkab? Krt audi on küll selline imeloom, et iga aasta kui külmaks läheb tulevad
probleemid. Kui kevadeks hakkab kiskuma tõuseb audimehe suu muigele, sest siis kaovad anomaaliad külmjoodete näol 
|
|
|
|