| Lehekülgi: 1 2 |
RemyM
huviline
Registreerunud 29.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4
|
|
|
Paremad naastrehvid ette vs.taha
Sooviks nõu, plaan osta 2 uut naastrehvi .Mis oleks otstarbekam ,kas uued naastud taha ja vanad jätta ette või vastupidi ? Tean,et neid arvamusi on
seinast seina.Aga siiski igasugused mõtted oleksid oodatud.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
|
Esiveolise auto puhul tõesti paras dilemma. Ühtaegu tahaks, et vedamine ja juhitavus oleks parem (uued rehvid ette) ja et ohuolukorras taguots ees
minema ei kipuks (uued taha). Sel teemal on foorumites ja newsgruppides aastaid väideldud. The truth is out there. 
Müü poolpidused maha ja osta 4 uut. Kindla peale minek.
|
|
|
|
|
|
RemyM
huviline
Registreerunud 29.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4
|
|
|
| Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Esiveolise auto puhul tõesti paras dilemma. Ühtaegu tahaks, et vedamine ja juhitavus oleks parem (uued rehvid ette) ja et ohuolukorras taguots ees
minema ei kipuks (uued taha). Sel teemal on foorumites ja newsgruppides aastaid väideldud. The truth is out there. 
Müü poolpidused maha ja osta 4 uut. |
No kes ikka tahab kellegi vanu rehve ,4 uut oleks ideaalne,aga liiga suur väljaminek korraga,parem see aasta 2 uut ja järg. aasta teised 2.
Aga leidsin miskit kummitootja lehelt...
http://www.nokianrenkaat.fi/pidennakayttoikaa
http://www.michelin.fi/fi/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
|
|
|
|
spark
huviline
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2001a.
|
|
|
jahhh-sel teemal on kindlasti suht palju erinevaid arvamusi!
ise aga arvan ja siiani olen ka teinud nii,et paremad on ees!
olgu siis esi või tagaveoga tegu olnud.
see nagu rattalgi -kui juhitavust ei ole siis uus aadress kuuse 6-olen kõike
seda ise kogenud ja testinud.
ja mis see auto nüüd juhitavuse poolest teine oleks-seda enam,et raskus ka esiotsas.
kui muidugi tahad kohapealt paremini minema saada siis pane taha.
|
|
|
|
semanoid
huviline
Registreerunud 24.04.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 90 q. 20v 125kw. 91a.
|
|
|
mõeldes pidurdamise peale, siis loogika järgi paremad ette, kuna esirattad pidurdavad kergelt pidurdades esimesena, mõeldes aga juhitavusele, siis
talvel kerge alajuhitavus tuleb ainult kasuks, tõesti dilemma!
|
semanoid
|
|
|
|
|
Ivoonu
huviline
Registreerunud 25.10.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Honda Shadow vt750c
|
|
|
Ma olen 2 korda auto ühesuunalisel teel kurvis tagurpidi parkinud kuna tagaratastel puudus pidamine. Tagumine ots arvas lihtsalt, et võiks mööda sõitu
teha.
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
|
| Tsitaat: | Algselt postitas: semanoid
mõeldes pidurdamise peale, siis loogika järgi paremad ette, kuna esirattad pidurdavad kergelt pidurdades esimesena, |
just selle loogika järgi käivadki paremad rehvid taha
kui taga on kehvemad rehvid, siis on tulemus sama, mis käsipidurit tõmmata.
pidurdades langeb raskus esisillale, suruva esimesi rattaid rohkem vastu teed, on mingil määral pidamist ikka, kui ei ole, siis ei ole seda ka heade
rehvide korral. taga aga tuleb iga natuke lisapidamist kasuks, kuna tagaots muutub kergeks, kui seal pidamist ei ole, panevad tagumised loha, kui siis
veel natuke rooliga või esirehvide erineva haardumisega kaasa aidata, siis ongi spin olemas.
|
|
|
|
|
|
semanoid
huviline
Registreerunud 24.04.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 90 q. 20v 125kw. 91a.
|
|
|
ma väljendasin oma arvamust veidi valesti, mõtlesin linna olu korda foori all pidurdades, ise ma olen pannud paremad alati taha, sest kerge
alajuhitavus talvel, mis salata ka suvel on ainult kasuks. esiveolisel natuke gaasi kompenseerib lahjemad esirehvid.
|
semanoid
|
|
|
|
|
bobo777
huviline
Registreerunud 21.01.06
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Golf IV
|
|
|
eelmisel aastal ostsin uued naastud.eelmise hooajaga tulid siis ees all olnud rehvidelt mõned naastud välja.sel aastal kruvisin eelmisel aastal ees
olnud rehvid taha ja vastupidi.Olen eelmistelgi aastatel samuti toiminud,et taga kehvemad ja ees paremad,kuna tahaks,et rool kindlam oleks
Ei oska õelda,kas olen õieti toiminud,aga eks see tõenäoliselt harjumuse asi on
Tegemist minul pooleveolise autoga
|
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
|
|
Selgeks vaieldud teema. Tingimusel, et rehvid on sõidukõlbulikud üleüldse, mitte mingid eriti ohtlikud pastlad, lähevad VEIDI paremad taha.
Pidurdamine pidurdamiseks, tiba pikema pidurdusmaaga on lihtsam arvestada, kui sellega, et tagumik omateed läheb. Paljudele ei mahu see aga pähe.
Siiski, tahaks näha, kuidas need kõvad ässad maanteel 90 pealt seda tagumikku tagasi hakkavad tooma. Ega liiklus pole jäärada, kus iga spin on
naljakas ja ohutu. Mul omale pandi veidi paremad ette töökojas. Ma ei hakanud vaidlema ka, kuna minu silma järgi olid kõik suht ühesugused, võrdselt
naelu jne. Kui 2 rehvi oleks tõesti halvemas korras olnud, siis paremad oleks kindlalt taha läinud.
|
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
|
|
Ma kraaksun kah korra:
Kui kardad külglibisemist - siis paremad taha(boonusena saad igalpool mittespinniva auto, a samas täiega alajuhitava ja jäärajal ning jääl pole
sellega midagi teha, sest auto ei ole juhitav).
Kui oled rohkem driftimees ja suudad autot kontrollida, siis ette(sel juhul oled ka jäärajal kiirem mees, kuna sul auto boonusena pidurdab ja
pöörab).
Eeter minupoolt vaba kommentaarideks.
S8 TDI Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
|
vx_105
Bännitud
Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal
|
|
|
Kes uued (või üldse võrdse kulumisastmega) rehvid alla paneb (on pannud), siis et vältida sellise nö. raske valiku tegemist järgmisel korral, tasuks
aeg-ajalt esimesi ja tagumisi rehve omavahel vahetada. Ma vähemalt arvan, et teen niimoodi.
|
|
|
|
kulufield
huviline
Registreerunud 30.04.06
Asukoht: Klooga/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A3 1998a 1,8 , Toyota avensis 2007
|
|
|
http://www.liiklus.ee/51944
Selles artiklis soovitab nii:
"Paremas seisukorras või uued rehvid tuleks paigaldada tagateljele, sõltumata sellest, kas tegu on esi- või tagaveolise autoga"
|
|
|
|
|
|
Teemo
klubiliige
Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Quattro
|
|
|
Kes autoasjandust kõrgemal tasemel õppinud, teab ka, et alati parem rehv taha. See tuleneb eriti just pidurdusel, kus tagaosa niikuinii kaotab
sidestust. Juhul kui pidurdamine toimub sirgjooneliselt, siis ei ole ehk hullu. Nii kui aga satume kurvi võime kindlad olla, et plokeerunud rataste
korral tagaosa meist mööda tahab sõita. Viletsam rehv ees aitab varem aru saada, et juhitavus hakkab halvenema ja peaks rahulikumalt võtma. Tagaosa
võib märku anda ettearvamatult, aga siis on juba hilja.
Tegelt osadel sportautodel kasutatav tagaspoiler, täidab sama funktsiooni ka pidurdustel suurtelt kiirustelt. Näiteks kiirteelt mahapöörded suurtel
kiirustel on autoinseneridele andnud alati nuputamisteemat, et kuda see tagaosa paremini maha saada.
Kahjuks marki ei mäleta, kuid 90-ndate keskel oli mingi nn.sportauto, mis käitus eriti ohtlikult 200+km/h kiirustel, kui toimus kiirteelt maha
keeramine. Saksa teedel jõudis toimuda üsna mitu õnnetust enne kui paar tuhat esimest eksemplari tehasesse tagasi kutsuti ja tagaspoilerit täiustati.
IDEE oli sama-tagaosa tuli paremini pidama saada.
|
|
|
|
lohe
huviline
Registreerunud 16.08.07
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4 motion 1,9TDI 96kw; Audi 80 B4 2.0 85kw
|
|
|
Siin teemas küll juttu esi ja tagaveolistest, aga kuidas on lood täisveolistega? Siiani olen ka alati paremad rehvid tagateljel hoidnud (kogemused
ainult esiveolistega). Ehk targemad mainivad ka kuidas Q käitub mootoriga pidurdades (paremad rehvid taga)?
|
|
|
|
Menthor
klubiliige
Registreerunud 11.08.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audid
|
|
|
naised saunas rääkisid, et tegelikult Q-l peaks kõik rehvid võrdsed olema
|
|
|
|
lohe
huviline
Registreerunud 16.08.07
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4 motion 1,9TDI 96kw; Audi 80 B4 2.0 85kw
|
|
|
Eks ideaalis peaks nad võrdsed olema ka nii esi kui tagaveolisel. Aga lähtun sellest, et vähemalt minu autol kipuvad tagumised mõnevõrra kiiremini
kuluma kui esimesed, siis selle ideaali hoidmiseks peaks neid üsna tihti ümber kruvima.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
|
| Tsitaat: | Algselt postitas: Teemo
Kahjuks marki ei mäleta, kuid 90-ndate keskel oli mingi nn.sportauto, mis käitus eriti ohtlikult 200+km/h kiirustel, kui toimus kiirteelt maha
keeramine. Saksa teedel jõudis toimuda üsna mitu õnnetust enne kui paar tuhat esimest eksemplari tehasesse tagasi kutsuti ja tagaspoilerit täiustati.
IDEE oli sama-tagaosa tuli paremini pidama saada. |
Audi TT. 
|
|
|
|
|
|
vreps
huviline
Registreerunud 04.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2,5tdi nüüdseks ajalugu
|
|
|
Esiveolisel tuleb parem rehv ette panna! Miks? Aga sellepärast, et siisveab külglibisemise korral ka välja. Kui esiots läheb siis ei aita kässar ega
miski muu, lihtsalt läheb otse. Vastuvadlejatele niipalju. et olen esiveolistega sõitnud alates 1985 kui tulid müüki vaz 2108-d ja see on väide
vastavalt 21 a. kogemustele. 4 veolised on teine teema ja asi sõltub mõlema silla tööle rakendusest.
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
|
| Tsitaat: | Algselt postitas: vreps
Esiveolisel tuleb parem rehv ette panna! Miks? Aga sellepärast, et siisveab külglibisemise korral ka välja. Kui esiots läheb siis ei aita kässar ega
miski muu, lihtsalt läheb otse. Vastuvadlejatele niipalju. et olen esiveolistega sõitnud alates 1985 kui tulid müüki vaz 2108-d ja see on väide
vastavalt 21 a. kogemustele. 4 veolised on teine teema ja asi sõltub mõlema silla tööle rakendusest. |
ja täpselt selle pärast sa külglibisemisse satudki, et taga on kehvemad rehvid 
ja mõtle nüüd natuke ka selle peale, et kui juba puseriti läheb, siis mis auto osa pauku saades kõige rohkem salongisolijaid säästab? vihje: külg see
ei ole 
ahjaa, mitte et ma su sõiduoskustes kahtleks, aga tänavarehviga on see vaid unistus, auto uuesti liikuma saada selles suunas, kuhu rattad keerad, on
võimalik ainult piikide(jääl), kruusarehvide(kruusal) või slickidega(asfaldil). ja see eeldab toorest jõudu suurtes kogustes või siis linnakiirusel
.
|
|
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
|
|
Minu arvates on see dilemma kehtiv ainult siis, kui sõidetakse lohakalt, kurvides mõistusevastase kiirusega jne. Ise olen 90ndate algusest
esiveolistega teinud nii, et paremad rehvid alati ette (st olenevalt veoskeemist VEDAVATELE RATASTELE). Tegelikult olengi ostnud sageli igal aastal 2
uut rehvi, need ette, eelmisel aastal ostetud rattad eest taha. Selle aja jooksul ja vägagi suurte läbisõitude juures pole veel MITTE ÜHTEGI korda
tagaots minema läinud, seda ka mitte 7 aasta jooksul Soomes elades, kus tuleb ca pool aastast sõita kiilasjäistel teedel. Üks oluline põhjus veel minu
jaoks, et kui auto läheb siiski libisema, on esiveolisel esiratastega võimalik vähemalt gaasi andes end otseks vedada, kehvade rehvide puhul see
võimalus puudub. Ma rõhutaksin siiski, et see "paremad rehvid ette" kehtib pigem kogenud ja stabiilse sõidustiiliga inimeste kohta, kehvemate
kogemuste puhul tõesti võiks paremad rehvid pigem taga olla.
|
|
|
|
vreps
huviline
Registreerunud 04.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2,5tdi nüüdseks ajalugu
|
|
|
Eks see ole üks igavene vana vaidlusteema ja igaüks otsustab ise missuguseid juhtimisvõtteid kasutab.
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
|
krss, nõus sinuga, aga teemat käsitleme siiski keskmise autojuhi seisukohalt, kes on võimeline ise klaasipesuvett autole lisama. ma arvan et ei ole
mõtet siin teemas enda sõiduoskustega vehkima hakata, algaja otsib infot, mis Temale sobilik oleks. Ja algajatele ON mõistlikum otsus korralikumad
rehvid tagasillale, seda nii enda, kui teiste liiklejate huvides.
|
|
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
|
|
| Tsitaat: | | Tsitaat: | Algselt postitas: vreps
ja täpselt selle pärast sa külglibisemisse satudki, et taga on kehvemad rehvid 
ahjaa, mitte et ma su sõiduoskustes kahtleks, aga tänavarehviga on see vaid unistus, auto uuesti liikuma saada selles suunas, kuhu rattad keerad, on
võimalik ainult piikide(jääl), kruusarehvide(kruusal) või slickidega(asfaldil). ja see eeldab toorest jõudu suurtes kogustes või siis linnakiirusel
. | |
Imelik, mõned inimesed satuvad kogu aeg külglibisemisse, teised mitte kunagi. Äkki on selle põhjus siiski milleski muus kui rehvis? Alles see oli, kui
sõitsime kõik nende rehvidega mida kätte sai, naeltest või talverehvidest polnud veel kusagilt kuulnudki.
Tegelikult tahtsin kommenteerida hoopis seda viimast lauset otsevedamise kohta: kuival asfaldil on tõesti vaja toorest jõudu, aga kuival asfaldil on
ka tegemist auto libisema saamisega . Kruusa peal veab otseks juba 100kW
masin ning jäisel maanteel ei kannata isegi 1.3L mikromootoritega gaas-põhjas möödasõite teha, sest võimsust on rohkem kui pidamist. Kusjuures otse
vedamiseks ei ole tarvis mitte rattaid ringi saada vaid ainult pöörata need õigesse suunda ja kasutada käiku, mis võimaldaks antud kiiruse juures
minimaalsetki kiirendust (kuna mittevedavad rattad ainult pidurdavad hoogu). See kõik vajab muidugi harjutamist ja reflekse.
Tarmole: kui neid reflekse ei ole, siis soovitaks üldsegi tagevedu, mis käitub libedal kõie loogilisemalt, ehk siis gaasi maha võttes veab ise otseks,
mida paremad rehvid taga seda parem juhitavus ja millega on antud teeolude jaoks liigse kiiruse piir oluliselt paremini äratuntav kui mistahes muu
veoskeemi puhul. Muide, ma ei vehi siin mitte oma sõiduoskustega (pole ju väitnud, et pidevalt autot libisemisest välja toon) vaid sellega, et ei tohi
oma oskusi (vahet pole kas suuri või väikesi) ülehinnata ning liigelda mõistliku sõidukiirusega, mis on talvel sageli vähem kui eeskirjade järgi
lubatu. Kehtib ka algajate kohta 
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
|
krss, ma ei öelnudki sinu sõidu kohta midagi 
ahjaa, ja mul on refleksidega kõik korras.
tarmo @ 5. Q juba
|
|
|
|
|
|
| Lehekülgi: 1 2 |