Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Kui kaua soojendate aut. kaste? (Vastuseid: 34 | Vaatamisi: 4613)
HannesT
huviline



Registreerunud 21.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: B4 Avant

postitati 13.10.07 09:37 Tsiteeri
Kui kaua soojendate aut. kaste?



Mul oli eelmise talve alguses, esimese -7c külmaga selline juhus, et panin auto käima ja sõitsin kohe minema. Kohale jõudes ei saanud enam tagurdada, kuna D ja R olid korraga sees ja Drive'i lamellid kokku sulanud.
Remondimees, kes käigukasti asja jagab, veel hiljem rääkis mulle, et tema oma auto paneb hommikul käima ära ja siis läheb tuppa kohvi jooma 10 minutiks. Ja oli tal olnud juhtum, kus küsib kliendilt, et " No kas siis ei tea, et peab soojendama?" Klient:" No tean küll, aga kurat kiire oli ja see ainult üks kord."

Nüüd nagu ei julge päris külmalt enam sõitma minna. Kui kaua teie tavaliselt automaatkaste soojendate, kui üldse?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
tnx
huviline

Avatar


Registreerunud 03.10.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A8 Quattro

postitati 13.10.07 09:52 Tsiteeri


Pole kunagi kasti eraldi soendanud,lihtsalt lasen alati autol enne sõitmist mingi 4-5min kohapeal tiksuda.Kohe ei tasu eriti kuuma ka anda,siis pole erilist soendamist vaja.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Aiku
klubiliige



Registreerunud 03.04.04
Asukoht: Tallinn- Tõrva
Kasutaja on eemal

Auto: AUDI A6 C5 1,8T 2000a.

postitati 13.10.07 09:59 Tsiteeri


No kui tahad mootorist ja kastist ruttu lahti saada ,anna aga külmalt minna. Nägin eemine talv kuidas diisel -15c pilbasteks lendas. Mina lasin isegi täna hommikul veidi mootoril tuksuda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
puna
huviline

Avatar


Registreerunud 20.09.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: C5, Quattro, 4,2L

postitati 13.10.07 10:04 Tsiteeri


Sõltub ilmast külmemaga laseb ikka vähe tiksuda kohapeal enne kui stardib.
Aga muidu hüpake ikka talvel külmaga masinasse ja täiega talda siis läheb mootor ruttu soojaks ja saab salongi ka sooja.
ehtib nii turbo kui tava mootorite puhul.:D
Eelnev jutt oli nali ja ei soovita nii kodus teha.
Võib väga kalliks minna.


Tel +3725654585; +358445654585
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 13.10.07 10:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Aiku
No kui tahad mootorist ja kastist ruttu lahti saada ,anna aga külmalt minna. Nägin eemine talv kuidas diisel -15c pilbasteks lendas. Mina lasin isegi täna hommikul veidi mootoril tuksuda.


muide, tehas soovitab siiski soojendada mootorit sõites madalate pööretega, mitte kohapeal tiksudes!
aga tahhot punasesse lasta külma motoga on muidugi geniaalsuse tipp ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
aixx
huviline



Registreerunud 21.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 13.10.07 11:21 Tsiteeri


üle nulli, siis 30sek alla nulli 1 minut.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
tarmo90
huviline



Registreerunud 15.04.06
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal

Auto: a6 2.6

postitati 13.10.07 13:26 Tsiteeri


a6 2.6 aut tavaliselt soojendan nii 60 ni siis hakkan sõitma muidugi talvel -30 panen auto käima ja tuppa kohvi jooma,ja külmalt kohe sõites ka kütust oluliselt rohkem kulub seega 5 min ikka aega autot soojendada


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Jann
huviline

Avatar


Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.

postitati 13.10.07 13:53 Tsiteeri


Nagunii tuleb paar minti oodata,kuni tuurid 1300 pealt alla laseb.Enne ei tohiks küll liikuma minna.Talvel ikka nii 5 min. kindlasti.Sõltub kui külm on.-20 kraadiga sõidan esimesed kilomeetrid ikka väga rahulikult.


OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide õli, seadistused, DPF-i, õhkvedrustuse mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 25.3.1 + 17a. kogemust). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
JanariA4
huviline



Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Octavia RS III

postitati 13.10.07 16:09 Tsiteeri


Ma ei tea,kas see nüüd õige on, aga mina käitun smuti, et lasen tuurid lihtslt 1300 alla kukkuda ja siis rahulikult minema. Kuna mul auto seisab aasta läbi soojas garaazis,siis harjumusest käitun nii ka suvel. Õigem vast on jah rahuliku sõiduga soojendada,aga see 1-2 minutit mootori loomuliku soojenemise aja ikka leiad,et kohapeal tiksuda.Mina olen kõikide autodega nii teinud ja pole midagi juhtunud. Talvel,kui juhtub tööjuures väljas seisma,siis aitab puldiga webasto--kulin -kulin:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 13.10.07 17:22 Tsiteeri


Kohe peale käivitamist häält peeneks ajama hakata on muidugi tobe, sama tobe on spetsiaalselt autot pool tundi soojendada.
Talvel kõva külmaga käivitan auto tavaliselt koeraga välja minnes st, et mootor käib 5-10min enne sõitma hakkamist. Seda just seetõttu, et soojema masinaga lihtsalt mugavam sõita.
Hommikuti on mul valida kahe ühepikkuse marsruudi vahel, üks läheb kohe maanteele ja teist mööda tuleb kilomeeter läbi linna kulgeda. Just masina tervise eesmärgil kasutan just seda linnasisest marsruuti.
Samas kui kütus külmast tahke oli siis sai masin paela otsa pandud ja otse prisma parklasse veetud (u 25km rahulikus tempos), seni pole küll mingeid imelikke sümptomeid esinenud. Kastile on tõenäoliselt ohtlik vaid selline situatsioon kus tõesti 30kraadise pakasega kohe peenestama hakata.;)

Ja muidugi sõltub ka mis mootori otsas kast on. Suur pöördemoment (diislid) hävitab kasti kõige rohkem.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
vreps
huviline



Registreerunud 04.10.07
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 2,5tdi nüüdseks ajalugu

postitati 13.10.07 18:04 Tsiteeri


Tavaliselt lasen ka natuke kohapeal tiksuda .Elektroonika laseb pöörded alla ja siis võib rahulikult startida . Diffriõlid ju kohapeal niikuinii ei soene.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tiitk
huviline



Registreerunud 16.03.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Avant 2,4Q 2004

postitati 13.10.07 19:22 Tsiteeri


Kui jutt automaatkasti soojendamisest, siis peaks kang tühikäigupööretel Drive asendis ja auto paigal olema mõnikümmend sekundit. Kohvijoomine on sel puhul veidi keeruline.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
pontu
huviline



Registreerunud 22.03.06
Asukoht: kesk-eesti , Porvoo
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2,8Q C5 , on ajalugu.

postitati 13.10.07 19:40 Tsiteeri


Aut.kasti soojendamine, see oleks nagu natuke hülge jutu moodi. Ära pane pahaks HannesT, aga tundub et see kasti parandaja ajas sulle jama või on ta võhik. Ta võis sulle öelda mis oli seal sees juhtunud( lamellid kokku sulanud väidetavalt), aga mis seda põhjustas seda ta vaevalt täpselt teadis ehk kuulas su oma versiooni ja kujundaski sulle legendi . See, et sul kast laiali läks võis olla sajast muust põhjusest (näitesk:eelmise omaniku sõidustiilist ,järelhaagise vedamisest,suurest läbisõidust jne.) :P tundub ,et kast oli piisavalt palju sõitnud ja kulunud, juhtus veel õli ka natuke vähe olema siis polegi palju vaja, no see on selline "pliiatsist" imetud versioon. :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Aiku
klubiliige



Registreerunud 03.04.04
Asukoht: Tallinn- Tõrva
Kasutaja on eemal

Auto: AUDI A6 C5 1,8T 2000a.

postitati 13.10.07 20:20 Tsiteeri


Kõik see eelnev jutt õiga ,aga lisn siiski ,et ATM kastsit jookesb jahutusvedelik läbi nii ,et eks ta ikka veidi soojene mootori kohapeal käies küll.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 13.10.07 20:26 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Aiku
Kõik see eelnev jutt õiga ,aga lisn siiski ,et ATM kastsit jookesb jahutusvedelik läbi nii ,et eks ta ikka veidi soojene mootori kohapeal käies küll.

Ei jookse ATM kastist, vähemalt vanematest versioonidest, mingit jahutusvedelikku läbi. Küll, aga on automaatidel vähe teistsugune radikas, sellest jookseb hüdroõli läbi küll.:D


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Aiku
klubiliige



Registreerunud 03.04.04
Asukoht: Tallinn- Tõrva
Kasutaja on eemal

Auto: AUDI A6 C5 1,8T 2000a.

postitati 13.10.07 20:49 Tsiteeri


Kuna olen oma 200 vähemalt kolmel korral ATM kasti vahetanud siis võin ka väita ,et 89a. omal joogseb jahutusvedelik ATM kasti. Tegelikult jah kui tähte närida jookseb kasti õli hoopis läbi jahutisvedeliku anuma mis on kasti tgumises otsas.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
HannesT
huviline



Registreerunud 21.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: B4 Avant

postitati 13.10.07 23:09 Tsiteeri


Igatahes päris külmalt sõitma hakates on kast küll nagu kummi otsas - eriti uimane.
Kõigil autodel peaks ikka tosool läbi käigukasti jooksma. Algul soojenduse ja hiljem jahutuse pärast. Eitea kas tegu on siis ikka "väikse ringi" tosooliga?

PS: Iseenesest võiks ju panna D sisse ja siis kässar peale tõmmata, aga minumeelest ongi asja mõte selles, et enne kui mingit käiku üldse lülitada võiks olla õli ikka soojem ja vedelam kui tavott.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Simps
klubiliige



Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal

Auto: erinevad

postitati 14.10.07 12:28 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: HannesT
aga minumeelest ongi asja mõte selles, et enne kui mingit käiku üldse lülitada võiks olla õli ikka soojem ja vedelam kui tavott.



Oleneb mis õli kastis on, vaevalt et tehase poolt ettenähtud õlid nii paksuks muutuvad meie kliimas.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
JanariA4
huviline



Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Skoda Octavia RS III

postitati 14.10.07 12:37 Tsiteeri


Vot see viimane pakutud variant, et panen D-peale -tõmban kässari peale--see oli hea:D
Arvan,et see on valikust kõige hullem üldse;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 14.10.07 14:24 Tsiteeri


Väike sellelaadne katse eelmisel talvel. 4,2v8 5'ne tiptronic. Kasti õli temperatuur oli jõudnud langeda ühe ööga ~-15C juures -4C'ni. Kast hakkas enam vähem normaalselt tööle käike vahetama ja normaalselt vedama kui kasti õli temperatuur oli alates ~+20-25C juures (vagcom'iga eelmisel talvel testisin niisama iseenese harimiseks). Millest järeldasin normaalset tööd - käigud hakkasid sujuvalt vahetuma, kasti "load" hakkas langema, hetke kütusekulu näidik hakkas "mõistlikumat" kulu näitama. Mootorit soojendan nii kaua, kuni asi suudab hakata esiklaasi puhtaks puhuma ~3-5 min. Pöördeid ei lase alla 1k. Kasti temp tõusis selle aja jooksul ~1C võrra. Vaikselt sõitma hakates jõudis kasti temp ~+20C juurde peale ~10km sõitmist. Ehk siis ka peale seda hakkas alles auto elavnema.
Vanema isendiga 4 käigune automaat käitus samamoodi ja soojenes enam vähem sama aja jooksul.
Kogu asjast tegin endale järelduse, et karmidel talvedel sõidaksin parema meelega manualkastiga :cool: Teiseks tahaksin kasti "jahutusradiaatorit" (millel lihtsalt toru, millel radiaator) külmades tingimustes üleüldse pisema vastu vahetada :P


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Teemo
klubiliige



Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Quattro

postitati 14.10.07 18:54 Tsiteeri


Fakt üks: Üldiselt on aut. kastidel jahutus kas siis läbi soojusvaheti, mis asub jahutusradiaatoris(ehk kasti õli jookseb läbi jahutusradika) või on tal üldse eraldi radikas(nt.BMW)
Fakt kaks: Kui räägime, et lasta autol kohapeal 5min. käia, siis on ka kast soe- tekib küsimus, et miks meil on siis termostaat. Kui väidame, et mootor soeneb ja seega ka kast soeneb,siis mismoodi? Külma ilmaga 5 minutiga ei lähe jahutusradikas soojakski, sest termostaat on veel kinni. Seega ka ei muutu eriti kasti temp. Seda näitas ka eelneva postitaja katse Vag-Comiga--1kraad kohapeal tiksudes.
Kasti õli ikka soeneb sõites...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
HannesT
huviline



Registreerunud 21.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: B4 Avant

postitati 14.10.07 19:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Teemo
Fakt üks: Üldiselt on aut. kastidel jahutus kas siis läbi soojusvaheti, mis asub jahutusradiaatoris(ehk kasti õli jookseb läbi jahutusradika) või on tal üldse eraldi radikas(nt.BMW)
Fakt kaks: Kui räägime, et lasta autol kohapeal 5min. käia, siis on ka kast soe- tekib küsimus, et miks meil on siis termostaat. Kui väidame, et mootor soeneb ja seega ka kast soeneb,siis mismoodi? Külma ilmaga 5 minutiga ei lähe jahutusradikas soojakski, sest termostaat on veel kinni. Seega ka ei muutu eriti kasti temp. Seda näitas ka eelneva postitaja katse Vag-Comiga--1kraad kohapeal tiksudes.
Kasti õli ikka soeneb sõites...


Audidel on ka õliradikas. Ja kui mul õigus on, siis soojusvahetisse läheb ikkagi nn väikse ringi toool, mis soojeneb kiiremini.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
tiitk
huviline



Registreerunud 16.03.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Avant 2,4Q 2004

postitati 14.10.07 19:33 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps

Kogu asjast tegin endale järelduse, et karmidel talvedel sõidaksin parema meelega manualkastiga


Karmil talvel on manuaalkastis õli ilmselt veel paksem kui automaadis (tunda käigukangi liigutamise raskusest).

Kas P asendis õli ikka liigub läbi soojusvaheti? Kui ei siis lootus soojenemisele väike.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 14.10.07 19:52 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: tiitk
Karmil talvel on manuaalkastis õli ilmselt veel paksem kui automaadis (tunda käigukangi liigutamise raskusest).

Kalla pudelikorki kastiõli ja pane sügavkülma. Saad teada, et tegelikult pole sel õlil häda midagi ja mingit erilist "paksu" ollust ei teki. Manualkastiga mängib hoovastik rolli, mis kinni külmub ja kõiksugu "kummielemendid", mis hoovastikku kaitsevad, muutuvad tuimaks, mitte "õli paksus" ei takista hooba liigutada ;)


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
juks11
huviline



Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 14.10.07 19:57 Tsiteeri


Ma nüüd tiptronicu kohta ei tea aga vähemalt multitronic läheb kohapeal (pöördeid hoides) tunduvalt kiiremini soojaks...

Aga jah, üldiselt võiks lasta pööretel norm asendisse langeda ja siis tasapisi kulgemist alustada.

Suurte külmadega hakkab tavaliselt mootori õli välja lööma ja osadel juhtudel päris hullusti...


Flameko Autohooldus.EE http://www.autohooldus.ee
Kasutatud ja uued varuosad http://www.autohooldus.ee/varuosad/ Imeodavad varuosad - http://www.autohooldus.ee/online
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 38.3% - SQL: 61.7%]