HUS
huviline
Registreerunud 23.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audita
|
postitati 23.12.02 13:57
|
|
|
10v turbomootor
Kas keegi oskab seletada, millised muutused toimusid 10v turbomootori juures, kui seda uuendati. 134kW-st sai 121, kuidas muutus sellega minek,
vastupidavus, kütusekulu. Mida üldse muudeti ja miks (st kuidas seda tollajal presenteeriti)?
|
|
|
mms
huviline
Registreerunud 13.10.02
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: S6 V8T
|
postitati 23.12.02 14:10
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja HUS
Kas keegi oskab seletada, millised muutused toimusid 10v turbomootori juures, kui seda uuendati. 134kW-st sai 121, kuidas muutus sellega minek,
vastupidavus, kütusekulu. Mida üldse muudeti ja miks (st kuidas seda tollajal presenteeriti)? |
Asjasse täpsemal süvenemata ja asju tegelikult teadmata mäletan kuskilt seda, et 121-st sai audi 100 turbo "lagi" variant ja 200 liikus sealt edasi
20V ja 162kW (tegi väikese proovi ka jälel 147kW peal).
Ilmselt põhjus selles, et vahesid natuke suurematena hoida ja rikkamat rahvast rohkem kulutama ässitada...
|
|
|
HUS
huviline
Registreerunud 23.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audita
|
postitati 23.12.02 14:34
|
|
|
121 kW pandii ka 200 peale, tõsi, ka 147 kW modifikatsioonina, mida siinmail vist küll harva kohtab (ise pole üldse kuulnud tegelikult).
20v on juba teine tudin ja paljudes vidinates 10v-st erinev aparaat.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 23.12.02 15:16
|
|
|
kapotialt vaadates pole vahet märgata,kuid minuarust on see 121kw paras õnnnetus,Vähemalt siiani on minu tuttavatel old probleeme sellega et ei käi
korralikult ja kui käib siis on kütusekuluga mingi kamm.Ise oman 85a 134 kw.quattrot ja pole mingeid probleeme mootoriga old.
Samas isal on 88a 121kw.tq ja muud pole kui üks jama koguaeg.Samas erand ei kinnita reeglit,kütusekulus mina võidan ja edasikäimine on ikka ka hoopis
teisest killast.
Krt seda teab mis teda vaevab:Ei ole hakand ka Aava Raini mõistus sinna peale kolme aasta jooksul.
|
|
|
|
mack
huviline
Registreerunud 17.12.02
Asukoht: sõitsin lõunasse
Kasutaja on eemal
Auto: A6 3.0
|
postitati 23.12.02 16:23
|
|
|
mitteametlikel andmetel sai 121 kw katalüsaatorite lisamisel,neid siis tervelt 2 tükki pidada olema,kusagilt nii olen kuulnud,muidu sama mis 147 kw v.
134 kw mootor, ja 200 peal olen ise ka näinud, mingi 89 aasta oma oli vist.
|
|
|
urquattro
huviline
Registreerunud 25.11.02
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A4b5 1,8TQ & A6c4 avant 2,5TDI Q & S4c4 TDI
|
postitati 24.12.02 03:24
|
|
|
134kw mootorit oli kahte tüüpi kg(2144 cm3 83-88 aasta) ja jy(2226cm3 83-86 aasta).121kw oli üks(vist)mc(2226 cm3).vahe on turbodes ja surveastmes,
ülelaaderõhus.võimsamatel olid k26 turbod, mc k24.sissepritsed oli ka vist erinevad, k-jetronic ja ke-jetronic.140kw(tüüp 2b) ja 147kw(1b) on jällegi
teine ooper, töömaht 2309cm3 ja sissepritse peaks olema motronic-lisaks muule kamale on juurde pandud väntvõlli pöörlemise kiiruse ja asendi
andur.sellist varianti 100/200 pole ise veel näinud.
miks võimsust vähendati, pakuksin nn. turboaugu probleemi.surveastme tõstmisel ja ülelaade rõhu vähendamisel väheneb ka turbo reageerimisaeg ja ka
momendikõver läheb pisut lamedamaks.seega tavakasutuses mugavam.
nb!need andmed ei pretendeeri absoluutsele tõele, midagi olen kunagi kuskilt lugend ja kirjutasin mälu järgi.kui keegi targem leiab vea palun ette
vabandust.
|
|
|
HUS
huviline
Registreerunud 23.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audita
|
postitati 24.12.02 07:54
|
|
|
Väga asjalik info. Tänan!
Aga kuidas on nimetatud variantide mineku ja kütusekuluga? Kas on kellelgi mõlemad variandid olnud (st 134 ja 121kW)? Või postitage andmeid oma auto
nimetatud andmete kohta, kui ühtki neist omate/omanud olete. Nimelt on plaan varem või hiljem üks säärane soetada.
Olen ise vaid korra ja vaid 121kW-st proovinud (90.a oma oli vist), selle minek mulle erilist muljet ei avaldanud, näiteks 90 2.3 20v oli hoopis teine
teema selle kõrval.
|
|
|
urquattro
huviline
Registreerunud 25.11.02
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A4b5 1,8TQ & A6c4 avant 2,5TDI Q & S4c4 TDI
|
postitati 26.12.02 18:04
|
|
|
loomulikult käib a90 paremini edasi, sest mootori võimsused peaaegu samad- 121kw ja 125kw, aga autode kaaluvahe on silmaga nähtav: ).
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 27.12.02 09:28
|
|
|
MC mootoreid ka 2 tüüpi: 2 koputussensoriga ja 1'ga. Uuemal on 2(vist 88-90). Lisaks on turbolag uuemal väiksem. Samas peetakse vanemat MC1 kergelt
moditavaks mootoriks(kuni 500hj isegi)
|
|
|
mms
huviline
Registreerunud 13.10.02
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: S6 V8T
|
postitati 01.01.03 07:31
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja HUS
121 kW pandii ka 200 peale, tõsi, ka 147 kW modifikatsioonina, mida siinmail vist küll harva kohtab (ise pole üldse kuulnud tegelikult).
20v on juba teine tudin ja paljudes vidinates 10v-st erinev aparaat. |
Mul on 200 ja 147 kW aastast 88. Kütusekulu sõltub puhtalt vajutamisest. Minul on maanteel absoluutseks miinimumiks tulnud 8,6 (Kusjuures vahet pole,
kas auto on täis või tühi). Normaalselt sõites on ta maanteel tiba üle 9 ja tallates ~11. Linnas...no see on pähkel. Keskeltläbi vast 14-16, aga
sõltub üliväga palju reziimist. Kõige rohkem läheb kütust kuskil foori taga seistes ja kohaltvõttudel. Loogiline. Jäärajal kulub kütust 25-35 l/100km
kohta. Ehk siis tunni kulu ~20.
Mineku koha pealt pole väga viga. Aga jah, see turboauk on linnas sõites tuntav ja häirib ausaltöeldes. Ehk sõidul on 2 võimalust - üliaeglaselt või
ülikiiresti, Sellist mugavat vahepealset varianti ei ole. Kiirendus 100-ni paberite järgi oli vist 7,5 s, minul reaalselt õnnestus ise mõõta aeg ~8,0
s. Kusjuures lumise tee peal. 100-ni kiirendus pole selles mõttes hea referents, et tal on käiguvahetus ülitobedalt ~95 peal (2. käiguga piirajas),
niiet "tihend" teeb aegu. 2. käiguga piirajani e. 95-ni mõõtsin aja 7,0.
|
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 09.01.03 02:33
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja HUS
Kas keegi oskab seletada, millised muutused toimusid 10v turbomootori juures, kui seda uuendati. 134kW-st sai 121, kuidas muutus sellega minek,
vastupidavus, kütusekulu. Mida üldse muudeti ja miks (st kuidas seda tollajal presenteeriti)? |
Selle kohta liigub suht palju infot. 121 kw ei ole tahetudki pyssiks teha. Lihtsalt suur pòòrdemoment ja piisav vòimsus. Surveastmed erinevad,
Ylelaaderòhk erinev jne. Ka erinev turbo. Vanematel K26, uuematel K24. 121 KW eranditult vesijahutusega turboga, 134 KW tehti ka ilma veeta. Nendest
mootoritest palju modifikatsioone, vòimu krutiti maha ka saastenormide parast jne.
|
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 09.01.03 02:41
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja HUS
Väga asjalik info. Tänan!
Aga kuidas on nimetatud variantide mineku ja kütusekuluga? Kas on kellelgi mõlemad variandid olnud (st 134 ja 121kW)? |
Olen kokku puutunud kòigi varjantidega. 134 ja 121 on ypris erinevad, 134 on vòreldes 121 vaga jarsu minekuga, kui turbo jargi laheb. See vòib olla
lihtsalt sellest et 134 rakendub turbo kuidagi jarsult, 121 siis ehk tsiviliseeritud varjant...
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 30.01.03 18:45
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja quattromees
Olen kokku puutunud kòigi varjantidega. 134 ja 121 on ypris erinevad, 134 on vòreldes 121 vaga jarsu minekuga, kui turbo jargi laheb. See vòib olla
lihtsalt sellest et 134 rakendub turbo kuidagi jarsult, 121 siis ehk tsiviliseeritud varjant... |
Nuujah - asi ju selles, et 134kW variant ehk KG on ilma katalüsaatorita, aga MC - see 121kW asjandus on katiga...
Aeg läks edasi ja katalüsaatori lisamisest ei saanud mööda minna
Endal on '85 134kW juba 7 aastat olnud ja tõepoolest kõvemini tallates sealt ka tuleb - aga mitte kohe... Seegi ehk sellest, et 121sel on väiksem
turbo???
Enda omal on turbo igatahes vesijahutusega - sai suvel see tagasivoolutoru ära vahetatud
Ja 200 quattro käigukasti ülekannete valik ikka rinkale ei kõlba - 2. käiguga ikka 100 välja joosta ei taha ja Tabasalu kardirajal pole selle autoga
näiteks midagi teha - kuigi pöörded käisid üle 7000... hästi läheb pöördesse küll.
Aga maanteel on asjal ka 200se mineku juures varu veel küll...
järgmise sõiduki tahaks 20v hankida... 
|
|
|
tarts
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.01.03 19:58
|
|
|
Tsitaat: | kuigi pöörded käisid üle 7000... hästi läheb pöördesse küll.
|
räägi omanike all oma autost lähemalt, kahtlus, et sul ajus midagi tehtud, kui pöörded üle 7k käisid(nagu räägid), sest ilma chipita tuleb piiraja
enne peale...
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 31.01.03 10:42
|
|
|
Tsitaat: |
räägi omanike all oma autost lähemalt, kahtlus, et sul ajus midagi tehtud, kui pöörded üle 7k käisid(nagu räägid), sest ilma chipita tuleb piiraja
enne peale... |
idee iseenenesest hää, aga "omanike" osasse ei saa allakirjutanu tasemel algaja sisse - kuulutab, et seda foorumit pole lubatud
vaadata
|
|
|
mms
huviline
Registreerunud 13.10.02
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: S6 V8T
|
postitati 31.01.03 12:12
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja tarts
Tsitaat: | kuigi pöörded käisid üle 7000... hästi läheb pöördesse küll.
|
räägi omanike all oma autost lähemalt, kahtlus, et sul ajus midagi tehtud, kui pöörded üle 7k käisid(nagu räägid), sest ilma chipita tuleb piiraja
enne peale... |
Millal peaks piiraja peale tulema? Mul on piiraja näit. üle 7 natuke
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 31.01.03 14:21
|
|
|
Tsitaat: |
Millal peaks piiraja peale tulema? Mul on piiraja näit. üle 7 natuke |
siis ongi suht loogiline - tahhol algab punane 6500 juurest ja ehk miski 800-1000 on piirajani varu...
Golfi 1,8 16V mootoril (KR, 102 kW, ka ilma katita) algab punane alles 6800 juurest näiteks...
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
|
Miku
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Lancer EVO 6 TME, BMW E36 M3 EVO
|
postitati 31.01.03 17:25
|
|
|
Njaa ka minul läheb auto üle 7000 pöördesse.
Aga ma ei näe sellel pöörete lõpul eriti pointi sest mootor siis juba üle karjub kuni ~6000 on tal tõmmet ja edasi hakkab karjuma käiguvahetust!
Mis pööretel see 200 piiraja üldse on?
Teab keegi seda?
Quattro äkki sina?
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 31.01.03 18:20
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Miku
Njaa ka minul läheb auto üle 7000 pöördesse.
Aga ma ei näe sellel pöörete lõpul eriti pointi sest mootor siis juba üle karjub kuni ~6000 on tal tõmmet ja edasi hakkab karjuma käiguvahetust!
Mis pööretel see 200 piiraja üldse on?
Teab keegi seda?
Quattro äkki sina? |
ega mõtet polegi - ega olnud tegelt ise rooliski - aga kardirajal proovides saigi veenduda selle auto absoluutses sobimatuses sellise asja jaoks - 2.
käik jäi lühikeseks ning pidevalt 2. ja 3. vahel lapates ei tuld jälle sõitmisest miskit asjalikku välja...
20V on altpoolt parema tõmbega ( stockis vähemasti - momendikõver hoopis teine ju ) - sellega oleks saand ka ehk aint 3. käiguga sahistada.
Muidu sai veenduda, et pöördesse käib ja midagi hullu ei juhtund ka mitte...
Regulaarsel cruiseerimisel pole aga loomulikult sellisel asjal mõtet 
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 31.01.03 18:24
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja rass
Tsitaat: | Esialgne postitaja generaator M
Tsitaat: |
räägi omanike all oma autost lähemalt, kahtlus, et sul ajus midagi tehtud, kui pöörded üle 7k käisid(nagu räägid), sest ilma chipita tuleb piiraja
enne peale... |
idee iseenenesest hää, aga "omanike" osasse ei saa allakirjutanu tasemel algaja sisse - kuulutab, et seda foorumit pole lubatud
vaadata |
nüüd saad!! |
tänud! 
Rääkida võiks säälpool küll ja pikaltki, aga pilte pole kusagilt võtta paraku - seda enam, et enamus praegusest tegevusest toimub autost umbes 80 km
eemal ja vahel sealpool käies satub ka tuuritama ringi - kui saaks need neetud rattapoldid lahti vaid - kunagi pole sellist jama enne old
<<<<-- vana uudis, aga ikkagi: rattavõti oli pakase käes pooleks pragunenud & külmas/hämaras eriti märgata ei õnnestunud 
See on see suht värske "ärakolija" elu - kõik asjad segi mitmes eri kohas...
|
|
|