mattsonn
huviline
Registreerunud 02.10.07
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 Avant 2,5TDi
|
postitati 02.10.07 14:29
|
|
|
2,5TDi suitseb
Tere,
Küsin asjatundjatelt nõu, milles võiks olla probleem. Auto on Audi 100 Avant aastast 1990, mootor 2,5 TDi 88 kW. Soetasin sel suvel hea tuttava käest;
auto senine elulugu on enam-vähem teada. Minu käes on viimase viie kuuga sõitnud ca 6000 km.
Probleem on tekkinud viimasel ajal, nimelt mootor suitseb, ja seda mitte ainult külmalt kiirendamisel, vaid ka töösoojalt kohapeal käies. Suits on
selline sinakas-hall. Mootor töötab samas ilusti ühtlaselt, külmalt käivitub teisest pöördest ka ilma eelsüüteta (praegused külmad hommikud), jõud ja
kiirendus on kõik nagu OK. Aga millest see suits, aru ei saa. Mootor õli praktiliselt ei võta, õhu- ja kütusefiltrid vahetasin alles hiljuti, tankimas
olen käinud ainult Nestes.
Oleks väga tänulik, kui saaksin asjatudlikke näpunäiteid, milles võiks probleem olla, mida kontrollida-vahetada jms. Ärge siis väga tümitage -
inimesel on ikkagi esimene diiselauto ja ülevaatus ka kohe-kohe tulekul. Maamehel on vaja sellist jõulist ja usaldusväärset töölooma
Tervitades,
Mati
|
|
|
mihkel
huviline
Registreerunud 27.12.04
Asukoht: haapsalu<->tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: seat leon
|
postitati 02.10.07 16:27
|
|
|
Kütuselisandeid oled proovinud?
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 02.10.07 16:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mihkel
Kütuselisandeid oled proovinud? |
Lollus.
Kasuta kvaliteetset kütust.
Veel: pihustiotsad, õhufilter, eelsissepristenurk, kõrgsurvepump, kopmressioon jms, vaata need asjad üle kõigepealt. Võib veel miski
pisifilter/klapike umbes olla ning sellest piisab, et tossama kukub.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
mihkel
huviline
Registreerunud 27.12.04
Asukoht: haapsalu<->tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: seat leon
|
postitati 02.10.07 20:36
|
|
|
Kütuselisand võibki negatiivselt mõjuda vanemates diiselmootorites, mille pump juba hõredam. Enda nahal proovitud ja hakkas samuti heledat suitsu
tulema. Probleem lahendus kütusele 2-takti õli lisamisega.
Ma ei ole 100% kindel et siin sama viga, aga natuke õli kütusele lisada pole raske, et proovida.
|
|
|
mattsonn
huviline
Registreerunud 02.10.07
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 Avant 2,5TDi
|
postitati 03.10.07 08:46
|
|
|
Olen proovinud kahte lisandit, LiquiMoly suitsemisvastast ja KleenFlo Injector Cleanerit, aga ei täheldanud mingit efekti. Ei tahaks keemiat enam
paaki ajada, kuna lisandid on kuivad ja teevad äkki pumbale liiga.
Kas 2T õli ei pane suitsema? Ma mõtlen, kas ta seguneb kütusega piisavalt hästi ja põleb 100% ära?
|
|
|
mattsonn
huviline
Registreerunud 02.10.07
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 Avant 2,5TDi
|
postitati 03.10.07 08:47
|
|
|
Kas Neste diisel on üldiselt korralik kütus? Olen kuulnud tuttavatelt arvamusi, et korralikku kütust saab ainult Statoilist. Linnalegend?
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 03.10.07 09:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mattsonn
Kas Neste diisel on üldiselt korralik kütus? Olen kuulnud tuttavatelt arvamusi, et korralikku kütust saab ainult Statoilist. Linnalegend?
|
Tangi suurtematest/enim kasutatavatest Statoil tanklatest või Lukoilist.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
evilman
huviline
Registreerunud 03.11.04
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi RS6 Avant C7
|
postitati 08.10.07 18:05
|
|
|
Tsitaat: | Tangi suurtematest/enim kasutatavatest Statoil tanklatest või Lukoilist. |
irw@Lukoilist,
ära lukist küll võta, seal puhas solk julgen väitta. vähemalt pärnu omades ja seda kõikides!
mine audisse ja las vaatavad asja üle, mõni asi läbi sul, ainult kehva kütus ei tee suitsu
|
|
|
TDU
huviline
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,5TDI V6, Mondeo 2,0
|
postitati 09.10.07 12:07
|
|
|
Läheb vist pisut OT, sest siin käib jutt 88kw mootorist, aga mu V6 110kw hakkas mõni nädal tagasi tühikäigul kerget vinet tagant välja ajama. Ja seda
nii sooja kui külma mootoriga. Tulemus oli see, et tuli pump ära vahetada. Lihtsalt ühel hetkel suri sõidu peal välja ja jokk. Diagnost ütleski, et
üks või mitu detaili pumbas vigased. 25k eekusid ja liigub jälle. Nüüd suitseb kergelt ainult külma mootoriga tühikäigul.
|
|
|
mattsonn
huviline
Registreerunud 02.10.07
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 Avant 2,5TDi
|
postitati 11.10.07 07:16
|
|
|
Püüan paagi võimalikult tühjaks sõita ja tangin siis Statoili kütust. Kui viga on tõesti kehvas kütuses, siis peaks vahe olema kohe märgata.
Praegu suitseb jätkuvalt. Soojalt siiski vähem, aga hommikul külma mootoriga liiklusse minnes on tõsiselt häbi; kogu tänav on sinist tossu täis ja
tagasõitjad hoiavad suuremat pikivahet
Ma pole diiselmootir hingeeluga kuigivõrd tuttav, aga tahaks loota, et pumbas-pihustites viga ei ole. Kui oleks, siis peaks see ju väljenduma mootori
kehvemas töös? Nagu öeldud, moto käivitub kergelt, käib ilusti ühtlaselt ja vaikselt, jõudu on piisavalt. Kõik on nagu parimas korras, ainult suitseb
krt! Kui on siiski pumba-kala, siis jääb see masin ilmselt küll seisma; pump maksab rohkem kui auto ise...
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
allud
huviline
Registreerunud 19.04.05
Asukoht: Pärnu /Võru
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C7
|
postitati 11.10.07 08:32
|
|
|
Vaata ka katalisaatorit see võib ka olla umbes ja ummistunud mul oli sama probleem suitses ja edasi ei läinud
saada ps kui tahad võin pikemalt seletada kuidas asja ringi teha
Pehme mööbli tootmine ja müük
Diivani voodid
www.empak.ee
|
|
|
|
Kevadlilleke
klubiliige
Registreerunud 26.04.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe '95 85kW
|
postitati 11.10.07 08:41
|
|
|
Üks sagedasemaid tossamise põhjuseid on mustuse tõttu kinni kiilunud EGR klapp, sel juhul piisab vaid puhastamisest. Ma muidugi ei tea, kas sellel
mootoril on see olemas või mitte, see rohkem uuemate mootorite teema.
Noh? Päris kõva, mis? Onju?
Nojah, ainuke jama on selles, raisk, et, kuradi, kaua ei saa nii lasta - tõmbab... tõmbab aku tühjaks... B4 Coupe
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 11.10.07 08:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: allud
Vaata ka katalisaatorit see võib ka olla umbes ja ummistunud mul oli sama probleem suitses ja edasi ei läinud
saada ps kui tahad võin pikemalt seletada kuidas asja ringi teha |
Sigarite diiselmootoritele ei pandud katalüsaatoreid. Ka 85kw sel versioonil
(sisuliselt sama mootor) sellist asja pole.
Tsitaat: | Algselt postitas: Kevadlilleke
Üks sagedasemaid tossamise põhjuseid on mustuse tõttu kinni kiilunud EGR klapp, sel juhul piisab vaid puhastamisest. Ma muidugi ei tea, kas sellel
mootoril on see olemas või mitte, see rohkem uuemate mootorite teema. |
Selliste vigade tunnuseks on pea eranditult must toss, eriti kiirendamisel.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.10.07 10:52
|
|
|
Kas seda EGR klappi saab ise ka kontrollida?
|
|
|
mattsonn
huviline
Registreerunud 02.10.07
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 Avant 2,5TDi
|
postitati 11.10.07 12:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Soovitaks ka turbo seisukorda kontrollida. Vile võlli vahelt sisselaskesse jõudev suits suudab üsna väikse õli kadumisega ikka sihukese londi
tekitada, et anna aga olla.
|
Selles võib tõepoolest asi ollagi. Paar nädalat tagasi turbo häälitses kergelt (või mulle tundus, et turbo). Vahetule enne oli vahetatud hammasrihm ja
veepump, mõtlesin, et võõras hääl tuleb ehk rihma kattekaane vibratsioonist vms. Oli selline kerge ulumine, mida oli salgi kuulda lahtise aknaga
sõites; ulumise toon muutus võrdeliselt mootori pööretega.
Asjatundmatu küsimus: kas mul on võimalik omade vahenditega garaazhi alla midagi ette võtta, või on see ikkagi puhtalt teeninduse teema. Pärnus on
nüüd ka Audi olemas; lükkaks on põka neile hoovile ja paluks hästi soodsa hinnaga korda teha...
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 12.10.07 08:32
|
|
|
Minu auto mootoril vilistab turbo neljandat aastat, iga poole aasta tagant olen kontrollinud lõtke ja lokse, neid pole.Vilin on kuulda salongi päris
tugevalt.
|
|
|
|
romm75
huviline
Registreerunud 09.08.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.10.09 21:45
|
|
|
2,5 Tdi suitsemine (must suits) tuleneb kõrgsurvepumba kulunud puksidest ning katkisest vedrust pumbas s.t. pump ei suuda määratleda õiget
süütemomenti. See on 2,5 tdi tüüpviga kuna kõrgsurvepumbal on kasutusel raske hooratas - kuluvad pumba puksid kiiremini ning vedrud purunevad. Pumba
remont Narvas 1500.- EEK -i. Läbitud teema - mitte ükski diagnostika seda kindlaks ei tee. Muudkui pleki raha igasuguste diagnostikate eest - tulemus
null.
|
|
|
Sven_k
huviline
Registreerunud 10.03.12
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5
|
postitati 04.04.12 15:29
|
|
|
Kas sama jutt käib ka 2.5tdi 110kw kohta? Kas see võib ka kuidagi seotud olla sellega, et vahepeal kinni poob(3100 pöörde peal umbes)
|
|
|
kadi
huviline
Registreerunud 22.09.12
Asukoht: võru
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.09.13 15:29
|
|
|
tere!
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Soovitaks ka turbo seisukorda kontrollida. Vile võlli vahelt sisselaskesse jõudev õli suudab üsna väikse õli kadumisega ikka sihukese londi tekitada,
et anna aga olla.
Kütuses küll viga ei ole, ise olen ikka igasuguste solkidega eksperimenteerinud ja väga hirmsat vinet pole ühegagi saanud. Ka ei tekita vale pritsehetk kindlasti suitsu kuna aju korrigeerib
pritsehetke mingil määral ise, kui see väga palju mööda oleks siis oleks ka mootori töös mingid ebanormaalsed sümptomid. Pihustiotste, pumba või
kompressiooni kohta täpselt sama teema- sihukesed asjad hakkavad mõjuma ennekõike käivitumisele ja muidu mootori tööle. Ja reeglina on selliste vigade tunnuseks must suits. Aga võibolla ei tööta
mootor muidu ka normaalselt? Külmalt käivitudes peavad kõik silindrid kohe korraga ja ühtlaselt tööle hakkama, see on
mootori-pumba-pihustite jms kola kõige parem diagnostika.
|
Minul on ka selline probleem, et hakkab sinist tagant välja ajama kui tühikäigul töötab. Siit loen siis välja, et peaks turbo üle kontrollima jah?
Mootor siis, 2,5tdi 110 kw.
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
postitati 04.09.13 16:32
|
|
|
Täitsa võimalik. Gaasitades ei suitse üldse? Kui turbo lekib, siis üldiselt peaks kiirendades ka suitsema mõnusalt. Õnneks on V6 2.5 diislil suht
lihtne kontrollida turbo võlli lõtku ja õli kogust sisselaskes.
Tsitaat: | Algselt postitas: kadi
Minul on ka selline probleem, et hakkab sinist tagant välja ajama kui tühikäigul töötab. Siit loen siis välja, et peaks turbo üle kontrollima jah?
Mootor siis, 2,5tdi 110 kw. |
A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together...
|
|
|
|