Tsitaat: | Algselt postitas: Darkdog
Kuna see nädal olen möllanud aku tühjenemise pärast,kui auto seisis,siis sai uuritud erinevaid lisatarbiajaid. Ei leidnud midagi tarka.
Küll aga huvitab,kas el aknad peavad toimima ka siis,kui süüde väljas ja ka võti väljas. Minul nt toimivad.
Kui nad peavadki toimima,siis OK,aga kui ei,siis äkki mul see relee läbi? Jätab voolu peale ja imeb aku tühjaks?
Aidake |
Aga miks sa ei lokaliseeri tarbijaid kaitsmete abil?
Kõigepealt mõõdad ära kogu koormuse selliselt, et keerad süüte välja, võtad aku klemmi lahti ja paned ampermeetri klemmi ning aku vahele - vaatad,
mitu amprit tarbitakse. Ampermeetrina kasutad näiteks tavalist multimeetrit 10A rezhiimil (selleks on reeglina eraldi kontakt). Mitte mingil juhul ei
tohi mõõtmise ajal tulesid, ventilaatoreid ega muid suure vooluga tarbijaid käia.
Siis võtad ühe läbi põlenud kaitsme ja kratsid kontaktide välja paistvad otsad kättesaadavaks, et sinna külge oleks hea mõõteriista ühendada.
Mõõtmiseks asetad siis iga kaitsme asemele järjekorras oma mõõtekaitsme ning selle peale 10A rezhiimil ampermeetri. Leiad need ahelad, mille kaitset
läbib aku pealt mõõdetud voolu suhtes olulise tugevusega vool. Kuna sa teostad seda mõõtmist süüde väljas olekus, siis on just see ahel, mille
kaitsmele ikkagi olulise tugevusega vool peale jääb, aku tühjenemises süüdi.
Kui mõõtmise ajal väljub multimeetrist maagiline sinine suits, oli ahelas vool oluliselt suurem kui 10A ning järelikult oli mõõteriist asetatud
valesti - näiteks üritatud ampermeetrit kasutada voltmeetrina vms.
Ilma maagilise sinise suitsuta multimeeter enam ei tööta, autoga ei juhtu aga üldiselt midagi...
|