Vanemad plokisoojendused teevadki mootori leigeks, mitte soojaks. Kui Su DEFA on praegu uuena ostetud, siis peaks see paari tunniga kogu mootori ikka
kenasti üles soojendama. Vanematel 1.6-2.4 mootoritel oli see soojenduse auk plokis üsna rumala koha peal, nii et soojendav spiraal ei saanudki eriti
ulatuda selle auku löödava/keeratava punni seest välja. Tänu sellele põlesid need läbi, kui jätta kauemaks sisse või lülida sisse sooja mootoriga
(sarnane jama ka Fordidel plokikaanes oleva soojendusega). Et kogu mootor ühtlaselt soojeneks, peab tekkima vaba ringlus, mis teeb ühtlasi ka lõdvikud
soojaks (nagu kaminaküttega majades, võtab külma alt ja lükkab soojana üles). Kui seal on ees seda tüüpi pump või klapid, mis ringlust ei võimalda,
siis soojenebki vaid mootoris olev jahutusvedelik. Ning kui Sa käivitad, seguneb see mahult võrreldava täiesti külma vedelikuga, mis oli lõdvikutes,
soojendusradikas jne. St temp langeb oluliselt ja soojeneb seejärel uuesti. Mul endal on selline automaatika, et 10min on vool peal ja 5 min ilma
vooluta, siis püsib mootor leige ja saab hoida ööpäevaringselt vooluvõrgus. Aga kuna vesi ringleb, siis on mootor ka suht soe. Olen kasutanud
samamoodi seda siin Soomes kõigil autodel (1.6TD, 1.9TDI, 2.5D ja bensukatel)
|