Lehekülgi: 1 2 |
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 22.07.07 15:06
|
|
|
Miks peaks ostma eraldi võimu, kui maki sees on ju juba 4x40W?
Tüüpiline asjasse mitte väga sügavuti süvenenu küsimus vast.
Juhtusin äsja ostma ühe Alpine MRP-T220. Väikseima ja
kergeima reaalselt vähemalt 2x40W välja andva
võimu, mida minu käed eales hoidnud on. Lisan pildi sellest
võimust kõrvuti tüüpilise väidetavalt 4x40W plaadikaga.
Nagu näha, on standalone võimendi siiski tükk maad suurem kui lisaks eel- ja lõppvõimendile ka tuunerit, plaadiseadet ja muud pudi-padi sisaldav
juhtseade. Ega võimendi sees tegelikult suurt midagi olegi,
komponendid on suht hõredalt. Peamine suuruse piiraja on siiski see, et lõppvõimu transside radikaks olev alumiiniumkorpus peab suutma eralduva
soojuse väliskeskkonnale loovutada. Plaadikas sees oleva
lõppvõimu tükikesest alumiiniumlehest koosnev radikas jääb võimsuse kasvades sellega ilmselgelt jänni.
Seega, vaatamata ilusatele lubadustele, suudab plaadikasse integreeritud lõppvõim tegelikult suuremate moonutusteta väljastada kõigest 5-7W ühe kanali
kohta. Suurema kiirusega sõitva auto mürafoonis jääb seda enamasti väheks ja voluuminuppu edasi keerates kasvavad moonutused juba hüppeliselt. Kuni
selleni, et kõlarid hakkavad ragisema. Vastupidiselt levinud arvamusele, et kõlarid jäävad lahjaks, on põhjus hoopiski lahjas võimendis. Vastupidisel
juhul mängivad kõlarid praktiliselt kuni purunemiseni puhtalt ja selgelt.
PS. Kui makile on 4x40W asemel 4x50W kirjutatud, ei parane sellest tegelikult peale antud brändi läbimüügi suurt miski.
|
|
|
|
e.p.
huviline
Registreerunud 23.07.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.07.07 07:26
|
|
|
aga piilu korra selle võimendi sisse
minu kogemuste järgi on ikka suur vahe ka tootjates,kes seda 4x40 sinna peale kirjutavad...mõini ikka päris ok kohe
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
urmps
huviline
Registreerunud 12.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Sigar; Lancia Delta 80.a
|
postitati 25.07.07 11:00
|
|
|
Hmmm no see 4x7W on natukene üle pingutatud....
ok endal on Sony CDX-F5500 kaanel siis kirjas 4x50W ja lõpu kivi(TDA8588AJ) datasheet ütleb järgmist
Po(max) maximum output power
RL = 4 ohm; VP = 14.4 V; VIN = 2 V RMS square wave min.44W typ.46W max-
RL = 4 ohm; VP = 15.2 V; VIN = 2 V RMS square wave min.49W typ.52W max-
RL = 2 ohm; VP = 14.4 V; VIN = 2 V RMS square wave min.83W typ.87W max-
THD total harmonic distortion - 0.01 0.1 %
no ja mis puudu on....on temperattuuri faktor
total power dissipation Tcase = 70 °C
ja need moonutused võivad tekkida sellest ja halvast kaablist mis on valjukateni veetud ja loomulikult on ka kõlaritel oma max ja RMS
jne...jne...faktoreid on palju miks heli ei ole see mis ta olema peaks.
|
|
|
cyrus
huviline
Registreerunud 16.05.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi neli
|
postitati 25.07.07 11:29
|
|
|
Kui vaadata plaadimängija pistikust väljuvaid juhtmeid (nende läbimõõtu), siis saab ka aru selle riistapuu tegelikest võimetest- see ei ole mõeldudki
edastama voolu suuremas koguses .
Korralikud juhtmed, mis veetakse võimendist kõlariteni/supakani on kordades jämedamad.
Mina näiteks ei saaks enam öösel rahulikult magada, kui mootor õli võtaks.
|
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 25.07.07 11:58
|
|
|
See kivi suudab ilmselt 50W 0.1% THD'ga välja ajada küll, kuid mitte väga kaua. Põhjuseks on just jahutus, õigemini selle puudumine antud makis. Mida
kuumemaks kivi läheb, seda väiksemaks muutub tema kasutegur ja seda rohkem hakkab ta moonutama. Üldiselt kasvab temperatuur väga kiiresti...
Ja tulebki välja, et integreeritud võimendaja ja eraldi võimendaja suurim vahe on jahutuses, lisaks komponentide valik, mis võimaldab neid selliselt
paigutada, et oleks tagatud toide ja soojuse minema juhtimine.
See, et üks või teine süsteem suudab konstantse amplituudiga siinust või ristkülikut moonutusteta võimendada, ei tähenda, et ta oleks efektiivne
helisiginaali võimendamisel.
Helisignaal on väga pulseeriv, suure dünaamikaulatusega ja sisaldab vastikult madalaid sagedusi, mis tuleb kvaliteetselt üles võimendada. Lisaks on
inimese kõrv lausa vastikult täpne ja tundlik instrument, mis registreerib suurepäraselt kõiksuguseid moonutusi. Õnneks on aju nõus neid teatud
piirini ignoreerima...
Et aga saada kvaliteetset heli koos keskmise helivaljususega, arvestades helisignaali dünaamikaomadusi, peab võimendaja olema päris suure "varuga".
Harju keskmist tümakat tuleb ülal kirjeldatavast maki sisse integreeritud võimendist kvaliteetselt tõesti kuskik 7 kuni 10 W jagu (andestage see
meelevaldne võrdlus), tõsisema muusika (klassika, jazz, rock jms.) korral aga oluliselt vähem - kõvemaks keerates hakavad moonutused väga häirivalt
kuulda olema. St. lärmi saab teha jah, kuid kuulata see tulemus ei kannata. Usutavasti on kõige keerulisemaks muusikainstrumendiks võimendamise mõttes
klaver....
|
|
|
urmps
huviline
Registreerunud 12.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Sigar; Lancia Delta 80.a
|
postitati 25.07.07 19:26
|
|
|
Kaablist niipalju et 50W puhul piisab üheruudusest kaablisoonest aga mis ma olen näinud autodes orginaalis see on alla 0,5 ja isolatsiooni pole kah
ollagi.Loomulikult oleks ideaalsed kaablid kullasisaldusega aga need muutuvad juba mõtetuseks selliste raadjote juures...
Jep see temperatuur on jah suur vaenlane proovi katsuda raadiot tagant...siga tuline on
seal oli veel kirjas et mingi 185 C pealt on termo kaitse niiet siis kui vait jääb siis on teada mis juhtus...
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 26.07.07 16:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: urmps
Hmmm no see 4x7W on natukene üle pingutatud....
ok endal on Sony CDX-F5500 kaanel siis kirjas 4x50W ja lõpu kivi(TDA8588AJ) datasheet ütleb järgmist
Po(max) maximum output power
RL = 4 ohm; VP = 14.4 V; VIN = 2 V RMS square wave min.44W typ.46W max-
RL = 4 ohm; VP = 15.2 V; VIN = 2 V RMS square wave min.49W typ.52W max-
RL = 2 ohm; VP = 14.4 V; VIN = 2 V RMS square wave min.83W typ.87W max-
THD total harmonic distortion - 0.01 0.1 %
|
4 x 7W on täiesti reaalne. Sonyl ja teistel Jaapani ja Euroopa madalama ja keskpärase kvaliteediga helitehnika tootjatel on kombeks esitada
võimsusnumbrite juurde kuuluv THD (ehk siis moonutuste osakaal) 1 KHz sagedusega signaali juures (see on siis heli, mis kostab televiisorist, kui
saated otsa saavad). Enamik inimesi siiski ei viitsi päev otsa ainult sellist pininat kuulata, vaid kuulatakse hoopis keerukamat heli. Kõrgetel sagedustel kasvab aga keskpärase helitehnika moonutuste hulk
hüppeliselt. Seega võibki välja tulla, et kui esitada THD lubatud maksimaalne väärtus kogu inimese kuuldava sagedusala ulatuses (20-20 000 Hz), siis
on selle 4 x 50 W seadme tegelik võimsus vaid 4 x 5 W.
Mis iseenesest tekitab väga tugeva heli, kui kõlaritel on korralik tundlikkus.
|
|
|
urmps
huviline
Registreerunud 12.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Sigar; Lancia Delta 80.a
|
postitati 26.07.07 17:37
|
|
|
oot oot selgita täpsemalt kudas aselle arvutuse tegid???...
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 26.07.07 17:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: V200
Mis iseenesest tekitab väga tugeva heli, kui kõlaritel on korralik tundlikkus. |
Just!
Tõsi, kõlarite tundlikkus (õigupoolest võiks seda vist kasuteguriks nimetada) on asi, millest keegi tavaliselt ei räägi... ikka watid ja watid...
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 24.08.07 16:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: urmps
Hmmm no see 4x7W on natukene üle pingutatud....
ok endal on Sony CDX-F5500 kaanel siis kirjas 4x50W ja lõpu kivi(TDA8588AJ) datasheet ütleb järgmist
Po(max) maximum output power
RL = 4 ohm; VP = 14.4 V; VIN = 2 V RMS square wave min.44W typ.46W max-
RL = 4 ohm; VP = 15.2 V; VIN = 2 V RMS square wave min.49W typ.52W max-
RL = 2 ohm; VP = 14.4 V; VIN = 2 V RMS square wave min.83W typ.87W max-
THD total harmonic distortion - 0.01 0.1 %
|
Ma ei loe sellest datasheet'ist kuskilt välja, et see kivi 0.1% THD juures 44W suudaks tekitada. Pigem 0.1% juures 12W, 0.5% juures 21 ja 10% juures
28. Ei midagi müstilist.
Ulvar
|
|
|
Romb
huviline
Registreerunud 12.09.07
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B3 66kW
|
postitati 10.10.07 13:14
|
|
|
Ütleks ka paar sõna sekka. Remondin seda kraami üle 30 aasta ja arvan sellest midagi teadvat.
1. "Integreeritud" ja eraldi võim. Põhierinevus algab sellest, et esimest toidetakse 12 ja teist 2x40 kuni 2x80 volti. Tavaliselt umbes 2x60 volti.
Seega pinge, millest moonutamata lineaarset signaali välja pigistada, on teisel juhul 10!!! korda suurem ja siis pole enam vaja kivist vett välja
ajada vaid saab normaalselt korraliku tulemuse.
2. Eraldi võimendi annab välja sellise amplituudiga signaali, et võib kasutada standardseid valjuhääldeid ja suvalisi juhtmeid. Kes soovib, võib
muidugi kasutada 10 ruuduseid kullast juhtmeid-pistikuid.
Muide juhtmete jutt kehtib suures osas ka integreeritud võimendi kohta. Mõõtsin just üle- standard 6 meetrise kõlari juhtme takistuse, oli 0,292
oomi(kasutatud profi riista). Kui arvestada, et valjuhääldi induktiivtakistus on olenevalt sagedusest kordades suurem, kui tema passiandmetes antud
nt. 4 oomi, siis võib selle pingelangu tühiseks lugeda.
3. Ja nüüd minu arust tähtsaim osa- kõlarid. Kes kunagi ise püüdnud endale korralikku kõlarit ehitada, teab milline täppisteadus see on. Teistele
ütlen ainult niipalju, et 70-80% poes müüdavatest kõlaritest on saast. Seda isegi siis, kui sealt loetelust jätta välja 100 kroonised arvutikõlarid.
Plekk ja plastmass ei anna juba puhta füüsika pärast korralikku heli. Lisaks ei ole võimalik kuidagi viia parlanksi ruumilisi näitajaid. Ei kõlari enda ehituse ega salongi omi.
See, mida me iga päev näeme ja kuuleme, on mittelineaarne müdin, mitte kvalittetne heli.
Ja lõpetuseks siis, et (Minu arust!!!) ei ole autos võimalik saada kvaliteetset muusikaelamust. See pole võimalik enamikus ruumideski isegi
kvaliteetse helitehnikaga. Kes aru saab, see saab, seletada seda pole võimalik. See on kinni kuulmises ja tajumises.
Ainus võimalus on tagaistmel väga heade klappidega ... kui just väga tahta. Aga uudiste kuulamiseks on kõik vahendid head ja une silmist ajamiseks
on eraldi võim parem.
|
|
|
basssoundman
huviline
Registreerunud 17.09.07
Asukoht: Pirita ringrada
Kasutaja on eemal
Auto: 3x RS4
|
postitati 24.10.07 21:02
|
|
|
Tahtsime ka teada kuivõimas on tavaline automakk.
Tegime siis testi!
Väga korrektselt mõõdetud maki võimsus:
http://salupa.exe.ee/jutt/va/voim.php?fir=Alpine&mar=CDM-7858RB
Alpine CDM-7858RB
Kanaleid: 4 Klass: AB Kaitsmed: 15 A
Võimsus Takistusel Pingel Vool Kasutegur
4 x 10 W 4 oomi 11.8 V
4 x 7 W 8 oomi 11.8 V
Kommentaar:
"4x45W" makk aastast 2001. Võimendikivi TA8263BH.
Link kodulehele. Hind: 5000.- EEK
|
|
|
|
audifan
huviline
Registreerunud 24.09.07
Asukoht: suure-jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 quattro
|
postitati 01.01.08 13:57
|
|
|
kahtlematta on võimendiga parem.
90q
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 01.01.08 15:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: basssoundman
Võimsus Takistusel Pingel Vool Kasutegur
4 x 10 W 4 oomi 11.8 V
4 x 7 W 8 oomi 11.8 V
|
aga sellst ju siin räägitaksegi, et auto toitepingel ei ole teoreetiliselt üle u22W võimalik saada. Praktiliselt siis paremate riistade puhul 15-20W
Antud näite puhul on toitepinge ka ettenähtust natuke madalam ning väiksema takistusega koormuse kasutamisel saab ka natuke juurde, seega peaks
konkreetsest aparaadist u 15W välja pigistama.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
viinakuu
huviline
Registreerunud 08.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.11.08 10:41
|
|
|
Tegelikult natuke rohkem - kui võimud sillata, siis peaks saama 1.75(?) korda rohkem võimsust kätte sama toitepinge juures.
Aga nõustun eelpoolkõnelejatega - igatahes isegi 2x60w reaalne eraldiseisevvõim on väga väga midagi muud.
|
|
|
killer666
huviline
Registreerunud 09.12.06
Asukoht: avinurme
Kasutaja on eemal
Auto: 89 2.3 coupe
|
postitati 09.11.08 16:58
|
|
|
Juhiks tähekepanu veel sellele , et makil on ju 50Wx4 , mitte 4x50w nagu v6imenditel...
et nagu see 50Wx4 ongi ju suht 6ige sest siis jääb ju yhe kanali v6imsuseks 12,5W
kas see on nagu kokkusattumus v6i siis ongi erineval järjestusel äkki erinev tähendus??
Nati kehv seletus , aga ehk saate pihta kysimusele...
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 09.11.08 17:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: killer666
Juhiks tähekepanu veel sellele , et makil on ju 50Wx4 , mitte 4x50w nagu v6imenditel...
et nagu see 50Wx4 ongi ju suht 6ige sest siis jääb ju yhe kanali v6imsuseks 12,5W
kas see on nagu kokkusattumus v6i siis ongi erineval järjestusel äkki erinev tähendus??
Nati kehv seletus , aga ehk saate pihta kysimusele... |
Ei saanud loogikale pihta. Pealegi ei ole see reeglina ju nii. Vaata esimeses postis pilte.
Edit: Ok, mingil määral hakkasid ajud siiski liikuma. Sel juhul peaks seal aga kirjas olema 50W/4, mitte 50Wx4.
|
|
|
|
killer666
huviline
Registreerunud 09.12.06
Asukoht: avinurme
Kasutaja on eemal
Auto: 89 2.3 coupe
|
postitati 09.11.08 19:07
|
|
|
50w x 4 nagu siis , et 50 vatti neljale
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 09.11.08 19:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: killer666
50w x 4 nagu siis , et 50 vatti neljale |
No krt, korrutusmärk ei näita ju kuidagi neljaga jagamist?
|
|
|
|
killer666
huviline
Registreerunud 09.12.06
Asukoht: avinurme
Kasutaja on eemal
Auto: 89 2.3 coupe
|
postitati 09.11.08 19:23
|
|
|
ei tähendagi , aga on ju kaheti m6istetav ...?
40w korda neljale k6larile ...
|
|
|
cilaper
huviline
Registreerunud 16.06.07
Kasutaja on eemal
Auto: C5q
|
postitati 09.11.08 19:25
|
|
|
ja tehte käigus kaob 10w kuhugile ära?
|
|
|
|
killer666
huviline
Registreerunud 09.12.06
Asukoht: avinurme
Kasutaja on eemal
Auto: 89 2.3 coupe
|
postitati 09.11.08 19:29
|
|
|
pe**** juhe koos 50 ikka m6tlesin
@autost makki yhendamast
|
|
|
priit
moderaator klubiliige
Registreerunud 18.09.03
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi C4, Bora & Octavia
|
postitati 09.11.08 19:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: killer666
pe**** juhe koos 50 ikka m6tlesin
@autost makki yhendamast |
See 50w per kanal on maksimum võimsus... nominaal seal kuskil 22 - 24w kanalile.
priitpoiss --> priit
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 09.11.08 20:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: killer666
ei tähendagi , aga on ju kaheti m6istetav ...?
40w korda neljale k6larile ... |
40W korda neljale kõlarile on üheselt mõistetav - igale kõlarile 40W! Kokku 160W!
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |