Lehekülgi: 1 2 3 4 |
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 31.12.03 12:32
|
|
|
Quattro-meeste sõiduvead
Omal selle talve sõidu viga juba käes.
Nimelt üritasin ühel hästi libedal metsavahe teel kurvis külge ette saada, aga läks lörri. Nagu audile ikka kohane sõitis tema otse ja siis polnud
enam midagi teha ja sõit lõppes mõne meetri sügavusel kraavi põhjas. Õnneks oli vesi jääs ja prantsatasin nina ees jäässe. Ja jäin siis ilusti
puksiiri ootama. Õnneks tagajärjed ei olnud eriti hullud. Mõned ilu vead ja parem esi ratas liikus mõni cm taha poole. Nüüd vaja vähe remmida
veermiku.
Kindlasti on paljudel quattro´ga sõitma õppides sellised äpardusi juhtunud.
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 31.12.03 12:59
|
|
|
Pole ise nigu kuskil metsavahel veel meelega üritanud,200 esiosa jupid on ikka meeletus hinnas.Siiani on asi ikka paari spinniga lõppenud.Kuid kui
juba külje libisema oled saanud ja ka juhitavus alles jääb siis on mõnus küll
|
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 31.12.03 13:36
|
|
|
Jee, nii ta on kui libiseb ja enam vähem sinna suunda läheb kuhu ise tahad, siis on ikka üli kõva. Endal ikka tuleb ka enamus korrad välja aga see
kord oli ikka räigelt libe. Ma sõitsin enne sama kurvi ilusti läbi. Aga jah, tagasi tulles oli hoog veel väiksem kui minnes, käest ära ta läks.
Nagu öeldakse, vigadest õpitakse.
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.01.04 13:20
|
|
|
Ega seda q sõitu peab enne tiba harjutama jah, ei ole just nii lihtne miskit, et kui q perse all siis võid vabalt lasta.
|
|
|
|
OnuTom
huviline
Registreerunud 21.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 1,9TDI
|
postitati 01.01.04 21:15
|
|
|
noh...eks valuraha tahab kah ikka maksmist saada...aga eks ta nii lähebki, läbi raskuste täiuslikkuse poole...
iseenesest laksu puhul tunnen kaasa...
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.01.04 21:42
|
|
|
ne eks see esimene ristimine tuleb ju ikka üle elada, ja mida odavam...seda parem
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 02.01.04 20:36
|
|
|
Väike nõuanne nendele, kes endale quattrot soetama hakkavad ja mõtlevad, kumba, kas automaati või manuali. Kuival ja mittelibedal pole nagu eriti
vahet, aga jäisel/lumisel teel on manual tunduvalt kindlam ja paremini juhitavam. Quattro puhul kurve võttes on ülimalt tähtis, milline on mootori
pidurdusvõime ja loomulikult võimsus Gaasipedlaga mängimine annab
juhitavusele väga palju juurde. Käsipidur on suht tabuteema quattro puhul niikuinii. Automaadi puhul pole eriti vahet, kas vajutad gaasi või võtad
maha kuna reageerimisaeg on liiga pikk ja sel ajal kui automaat reageerib võid omadega juba põõsas olla. Kujuta ette kui automaatkast peaks oma lolli
ajuga kontras kurvis olles käiku vahetama hakkama... ainuke võimalus seda vältida on õiget käiku sees hoida, sel juhul saad kurvis hakkama. Drive peal
olen saanud ise kah korralikult külma, kui automaat otsustas kaks käiku alla tõmmata
Kui sõidustiil on sportlik ja ise tahtlikult kontrat tekitad siis automaat või manual suht pohhui, kuna ka automaadiga kontras kurvide läbimine on
õpitav, aga kui juhuslikult peaks mingi pauk selgest taevast tulema (nagu tavalises sõidus võib ette tulla), siis manualiga on tunduvalt suurem lootus
teele jääda.
Kas mõni quattromees vaidleb mulle vastu?
|
|
|
daqqer
huviline
Registreerunud 15.07.03
Asukoht: [ Tallinn ]
Kasutaja on eemal
Auto: minu masinad
|
postitati 03.01.04 12:50
|
|
|
külge ette ei saa sellepärast nii kergelt, et veojaotus 50-50 väikeste kõikumisetga. aga siiani on nii saadud et enne kurvi väike jõnks sisse ja külg
ette ja siis kurvis sujuvalt külg ees. sõitsin mingi päev subaruga, ai deem... lumi oli kaa siis maas
d | ehitustehnika, suruõhk
|
|
|
|
Miku
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Lancer EVO 6 TME, BMW E36 M3 EVO
|
postitati 03.01.04 13:29
|
|
|
nõuandeid quattroga jääpeal sõitmiseks saate siit lugeda quattro ja
jäärada
äparduste kohta, eks tegijatel juhtub
Ise sain ca. 5 aastat tagasi oma esimese Audiga 90 Q korra põllul käia sellepärast, et ei osanud veel 4wd autoga kurviminemise kiirust õigesti
hinnata. Asi lõppes õnnelikult ilma mingite tagajärgedeta. Aga endale on see siiani veel hästi meeles.
Quattrol määrab jubedalt kummide valik. Pool piduseid kumme on lausa piin sinna alla panna, kõik sõidumõnu kaob ja ei kuula sõna üldse. Kipub otse
minema kuna Audi mootor raske ja kummi pidamine nii kehv.
|
|
|
|
kala
klubiliige
Registreerunud 16.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Subaru forester; Audi 100 C4 2.0
|
postitati 03.01.04 13:55
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja daqqer
külge ette ei saa sellepärast nii kergelt, et veojaotus 50-50 väikeste kõikumisetga. aga siiani on nii saadud et enne kurvi väike jõnks sisse ja külg
ette ja siis kurvis sujuvalt külg ees. sõitsin mingi päev subaruga, ai deem... lumi oli kaa siis maas |
mis moodi ei saa
50/50 laseb ka külje ilusti ette ja kui piisavalt oskust saab seda ka nii päris pikalt hoida
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 03.01.04 14:59
|
|
|
No minu praktika näitab, et kui minne õige kontraga ja õigel kiirusel kurvi, pole probleemi ka kurvi läbimisel. Kui ennast üle hinnata ja kontraga
hiljaks jääda oled kurvist läinud. Selles suhtes olen kurvides pigem ettevaatlikum kui hakkan igat kurvi kontras läbima
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
kala
klubiliige
Registreerunud 16.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Subaru forester; Audi 100 C4 2.0
|
postitati 03.01.04 16:20
|
|
|
nu ja üldiselt on see külg ees sõitmine siiski pidurdamine ... kui just eesmärgiks pole showd teha
kiirel sõidul ikka ülesandeks auto võimalikutl sirge hoida
|
|
|
80quattro
klubiliige
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Mõisa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B9 Allroad quattro; Audi Q3; Audi 100 C3
|
|
luumen
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: tln/prn
Kasutaja on eemal
Auto: Yamaha R6 04
|
postitati 03.01.04 18:26
|
|
|
Tsitaat: | Oleneb ikka teekattest |
Mismoodi ta siis teekattest oleneb?! Külge ees liikumine võtab hoogu maha
igal pool, ainult et asfaldil on haardumine parem, kui nt lumel ja seetõttu märkad ka seda rohkem. Nagu 80quattro juba ütles "kiirel sõidul ikka
ülesandeks auto võimalikutl sirge hoida"
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.01.04 18:47
|
|
|
Võtame näiteks MM rallisõidud, eks proovi seal asfaldirajal ilma kässaritta ja külgees libisematta kurve võtta ja häid aegu saada
|
|
|
|
v20se
huviline
Registreerunud 12.08.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.01.04 19:01
|
|
|
Kui sa MM rallisõitude all WRC-autosid mõtled, siis on neil _pisut_ täiustatud neliveoskeem võrreldes tavaquattroga Kui ma õigesti mäletan, lahutatakse ajutiselt tagaotsa vedu käsipiduri
tõmbamisel. Üldse, ma pakun, ei kujuta tavainimene ettegi millised aktiivdifrid, võimalused ja ilmselgelt ka saladused peituvad tipp WRC-autos. Aga
see pole Audiklubi teema
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.01.04 19:07
|
|
|
Jah mehed, olen nii mõnegi väitega päri aga kes meist siis rallit ikka sõidab ja tunneb seda autosõitu nii põhjalikult.. Tavaliiklusteedel on
sõiduvõtete katsetamine ikka riskantne. Kui saad rajal asjad selgeks siis on ikka tavaliikluses palju kindlam! Olen ise nüüd mõned kuud neliveoga
sõitnud ja ausalt rohkem ühesillavedu ei taha. Sõidan siin aeg ajalt tagaveolise 525 bemariga ja kohe kole ebakindel on. Vb pole harjunud ja ei oska
nii hästi tagavedu talitseda aga nelivedu on ikka nelivedu!
Terv, Maku!
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
luumen
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: tln/prn
Kasutaja on eemal
Auto: Yamaha R6 04
|
postitati 03.01.04 19:08
|
|
|
kässariteema on oopis teine -nad kasutavad seda ju ainult U-turn-ide tarvis, mitte nagu esiveoga tavaliiklejad, kes majadevahel selle abil saba
liputavad.Ja point ei olegi ju täielikus mittekülglibisemises, vaid ikka
selle minimaalses kasutamises. Kiire sõit ja fun sõit on natuke erinevad asjad.
|
|
|
Miku
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Lancer EVO 6 TME, BMW E36 M3 EVO
|
postitati 03.01.04 23:38
|
|
|
Olen luumeniga päri selle käsipiduri kohapealt.
Maku kusjuures siin foorumis on inimesi, kes on kunagi sõitnud või hetkel aktiivsed rallidel osalejad. Vähemalt eelmine hooaeg olid.
Kala jutus on tõetera sees. Teada tõde on, et külje libistamine on aja kaotus. See ei tähenda seda, et rallis ei libistataks külge üldse. Ralli ei
seisne selles, kui palju või pikalt suudad sa külgees libiseda või driftida, vaid ikka võimalikult kiires kurvi läbimises.
Küljelibistamiseks on Jaapanis/USA's korraldatud eraldi drifting võistlusi, kus on eesmärk sõita võimalikult palju rajast külgees.
Lihtsalt funnimiseks on see küljelibistamine aga väga meeldiv tegevus.
Siiski Audisid WRC autodega võrdlema hakata on siinkohal väär minu arust. Teema keerles pigem isklike kogemuste ja äparduste ümber.
|
|
|
|
daqqer
huviline
Registreerunud 15.07.03
Asukoht: [ Tallinn ]
Kasutaja on eemal
Auto: minu masinad
|
postitati 04.01.04 02:14
|
|
|
ütleks et teema on väga ot-x läinud
ma rääkisin yldse sellest et kuda saab külje ette kui ei saa külge ette
(selle peale mis villu räääkis)...
ise 4wd-ga sõitnud pääris palju, kuigi endal fwd.
kurvides et kiirelt saada siis mudugi võimalikult sirgelt, mis tähendab seda et vahel võib ka vääga külg ees olla, näiteks S-kurvis vms. samas selle
arutamine ei ole tähtis
minu jaoks on külg ees laskmine nauding, mitte see et ma nyyd sitaks kiiresti üritan sõita. ma liht naudin seda, mulle meeldib. mida libedam seda
mõnusam. nauditav on see kui auto on näiliselt kontrolli alt väljas, kuid tegelikult on kontroll 100% olemas
ise kaa jäärajavõistlustel osalenud, niiet kogemusi on. lapsest peale autoga ringi sõitnud
d | ehitustehnika, suruõhk
|
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 05.01.04 11:52
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja tonny
ne eks see esimene ristimine tuleb ju ikka üle elada, ja mida odavam...seda parem |
See pole esimene ristimine. Eelmine talv juhtus kaks apsakat. Aga nii palju kui mul q-meestest sõpru on. On kõigil 3 korda vähemalt käest ära läinud
enne kui aru saad kuida ta sõidab.
kala võbolla teab osaliselt kellest jutt käib...
|
|
|
|
madis16
huviline
Registreerunud 01.09.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 80 b4 Quattro
|
postitati 06.01.04 15:20
|
|
|
Minul pole kül quattro käest ära läinud. Kõik sõltub ikka eesmärgist. Minul 4 vedu auto selleks et TURVALISEMALT ühest kohast teise saada. (samas
muidugi ei viitsi oma sissesõiduteed lumest puhtaks visata). Ehk ralli jaoks on ikka vastavad üritused ja rajad. Ausaltöeldes kardan ma inimesi, kes
avalikel teedel ralli sõidavad. Seda enam kui nad seda eriti teha ei oska.
|
|
|
kala
klubiliige
Registreerunud 16.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Subaru forester; Audi 100 C4 2.0
|
postitati 06.01.04 21:09
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja villu157
See pole esimene ristimine. Eelmine talv juhtus kaks apsakat. Aga nii palju kui mul q-meestest sõpru on. On kõigil 3 korda vähemalt käest ära läinud
enne kui aru saad kuida ta sõidab.
kala võbolla teab osaliselt kellest jutt käib... |
njah .. Kalle pole oma valgest veel siiani lahti saanud .. kuigi on üritanud ... IRW
minagi proovisin ....
aga siis kui lõhkuma lähed.. siis mitte see asi ei õnnestu ...
tuleb ikka esinema kellelegi minna
aga eelnevate asjade kohta siin veel mõned ääremärkused:
1. see asfalt/lumi/kruus/wrc jne. külg ees sõit.... jah läheb küll külg ette ja see tuleb sellest et kiirus "valesti" valitud ...
miskipärast ei näe eriti tihti et F1 mehed kuival asfaldil .. kui ka märjal seda külge libistavad nii S kui ka tavalistes kurvedes .. kui nii
kiiremini saaks.. nagu siin vahetult väidetud on .. siis miks ei???
2. algas teema ju sellest, et kuidas õppida ja mida.. jah minge õppige seda kontrolli tunnetamist tõesti kusagil suurtel platsidel .. kuigi ka seal on
võimalik see platsi ääres olev üks ainuke kivi/auto/post üles leida kui see nii on seatud .... AGA ... ärge hakake oma oskuseid liikluses näitama ja
oma sabadega vehklema....
väide et on mõnus auto näiliselt kontrolli alt välja viia on tõesti paika pidav .. kuid see väide et samal ajal tegelikult on kontroll 100% on küll
väga vale ... isegi sirgel teel ei ole teil 100% kontrolli (kes näpib raadiot, kes silitab naise jalga ...etc.)
tõsiselt keskendunud ja sõidule mõtlevaid juhte tavaliikluses on ääretult vähe.
ah ma i viici rohkem plärada
minge nautige suuri platse ... seal oht väiksem ja lõbu rohkem ... kuigi pealtvaatajaid vähem kui tänaval ... samas ka vigastada saajate hulk
väiksem
ja kuii te tahate tõesti oma kiiret sõidu oskust näidata/proovida/treenida.... rahvaralli on teie jaoks kes ei suuda päris rallil kaasa lüüa .. ja
müts maha meeste ees kes seda teha viitsivad
|
|
|
turbo
huviline
Registreerunud 03.10.03
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: S6
|
postitati 06.01.04 21:52
|
|
|
1. see asfalt/lumi/kruus/wrc jne. külg ees sõit.... jah läheb küll külg ette ja see tuleb sellest et kiirus "valesti" valitud ...
miskipärast ei näe eriti tihti et F1 mehed kuival asfaldil .. kui ka märjal seda külge libistavad nii S kui ka tavalistes kurvedes .. kui nii
kiiremini saaks.. nagu siin vahetult väidetud on .. siis miks ei???
asfalt/asfalt/asfalt/F1
...niiet esimeses punktis toodud võrdlus ei pea paika.
Mitte midagi isikliku.
|
|
|
|
A 90
huviline
Registreerunud 20.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 Type 85 Quattro, Sinine Peugeot
|
postitati 07.01.04 08:10
|
|
|
nati teemast mööda aga küsin siiski.
kuni 86 aasta quattrol on diffri lülitused käsitsi. kui ma keeran esimesse asendisse (peaks jagama jõudu 50:50 vist) kas selles asendis võib vabalt
päev läbi ringi sõita või lõhub see midagi ? (kkast, differ vms ?). Sest uutematel masinatel vist lülitab ennast ise välja kui kiirus üle mingi 25-30
tõuseb.
ette tänud.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 4 |