K1KaZ
klubiliige
Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal
Auto: Kolm kuubikut
|
postitati 11.06.07 07:41
|
|
|
Mürasummutamisvahendid
Kas on olemas ka midagi muud peale spetsiaalsete müramatide mis aitaks auto õõnsustesse pista et müra vähendada.
Näitx: Uksed, tagumised rattakoopad jne...
Soojustus vill ei ole vist see kõige parem lahendus, kogub liiga palju niiskust.
Materjal peaks olema siis kerge, kohev, õhku läbi laskev & mida vähem niiskust korjab sea parem.
Kas keegi on mngi muu hea materjali leidnud & ka kasutanud.
Või oskab midagi soovitada ???
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 11.06.07 08:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: K1KaZ
Materjal peaks olema siis kerge, kohev, õhku läbi laskev & mida vähem niiskust korjab sea parem. |
Täpselt vastupidi. See materjal peab olema tihke ja raske - kõige parem oleks kuiv liiv või tihe betoon, kuid kuna see on auto puhul mõeldamatu, siis
kasutatakse pigimatte.
Asi on nimelt selles, et kui sa tahad midagi vaikseks teha, siis sa pead võitlema kahte tüüpi helilainetega - läbivad ja peegelduvad.
- Läbivad helilained on need, mis tulevad väljast, läbivad seina (antud juhul siis auto kere) ja kostavad meile kõrva, näiteks tänavamüra. Läbivat
heli summutab võimalikult raske ja võimalikult tihke materjal, mis käitub siis kui amortisaator, muutes väljast tulevate helilainete sageduse
kuulmispiirist madalamaks. Autos kasutatakse selleks otstarbeks pigimatte, kuid sigulimehed on edukalt ka tavalise paksu ruberoidiga hakkama
saanud.
- Peegelduvad helid on aga need, mida sa ise tekitad ruumis sees ja mis siis ruumi seintelt tagasi peegelduvad. Neid summutab võimalikult kohev
materjal - näiteks kivivill, papist munarestid, porolon, mitmesugused vaibad jms., mis vähendab helilaineid peegeldava (kõva ja sileda) pinna
hulka.
Stuudiotes, kus on vaja mõlemat, nii summutada peegeldusi kui ka isoleerida ruum, kasutataksegi mõlemat - seinad tehakse hästi paksust ja tihedast
materjalist ning ruumi sisemus polsterdatakse peegeldusi vähendavate plaatidega.
Autos ilmselt peegelduvad helilained, vähemalt seespool, erilist probleemi ei valmista, kuna tänapäeval on terve auto salong polsterdatud. Väljast
tulevate helide summutamiseks aga jah, kõva ja tihe materjal, pehmet pole mitte mingit mõtet kuhugi juurde panna.
|
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 11.06.07 10:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wookie
Tsitaat: | Algselt postitas: K1KaZ
Materjal peaks olema siis kerge, kohev, õhku läbi laskev & mida vähem niiskust korjab sea parem. |
Täpselt vastupidi. See materjal peab olema tihke ja raske - kõige parem oleks kuiv liiv või tihe betoon, kuid kuna see on auto puhul mõeldamatu, siis
kasutatakse pigimatte.
Asi on nimelt selles, et kui sa tahad midagi vaikseks teha, siis sa pead võitlema kahte tüüpi helilainetega - läbivad ja peegelduvad.
- Läbivad helilained on need, mis tulevad väljast, läbivad seina (antud juhul siis auto kere) ja kostavad meile kõrva, näiteks tänavamüra. Läbivat
heli summutab võimalikult raske ja võimalikult tihke materjal, mis käitub siis kui amortisaator, muutes väljast tulevate helilainete sageduse
kuulmispiirist madalamaks. Autos kasutatakse selleks otstarbeks pigimatte, kuid sigulimehed on edukalt ka tavalise paksu ruberoidiga hakkama
saanud.
- Peegelduvad helid on aga need, mida sa ise tekitad ruumis sees ja mis siis ruumi seintelt tagasi peegelduvad. Neid summutab võimalikult kohev
materjal - näiteks kivivill, papist munarestid, porolon, mitmesugused vaibad jms., mis vähendab helilaineid peegeldava (kõva ja sileda) pinna
hulka.
Stuudiotes, kus on vaja mõlemat, nii summutada peegeldusi kui ka isoleerida ruum, kasutataksegi mõlemat - seinad tehakse hästi paksust ja tihedast
materjalist ning ruumi sisemus polsterdatakse peegeldusi vähendavate plaatidega.
Autos ilmselt peegelduvad helilained, vähemalt seespool, erilist probleemi ei valmista, kuna tänapäeval on terve auto salong polsterdatud. Väljast
tulevate helide summutamiseks aga jah, kõva ja tihe materjal, pehmet pole mitte mingit mõtet kuhugi juurde panna. |
Aga mis efekti annab siis vildi panemine näiteks uksepolstrisse vms? Selle jutu järgi nagu ei olegi sellest kasu, et aind pigimatt mis müra vähendab?
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 11.06.07 11:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: laur
Aga mis efekti annab siis vildi panemine näiteks uksepolstrisse vms? Selle jutu järgi nagu ei olegi sellest kasu, et aind pigimatt mis müra vähendab?
|
Vilt summutab peegelduvaid helisid... Näiteks on oluline vahe, kas meie kõrvu jõuab lihtsalt välismüra läbi auto kere või lisaks ka selle sama müra
peegeldused kere sisepindadelt.
|
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 11.06.07 21:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wookie
Tsitaat: | Algselt postitas: laur
Aga mis efekti annab siis vildi panemine näiteks uksepolstrisse vms? Selle jutu järgi nagu ei olegi sellest kasu, et aind pigimatt mis müra vähendab?
|
Vilt summutab peegelduvaid helisid... Näiteks on oluline vahe, kas meie kõrvu jõuab lihtsalt välismüra läbi auto kere või lisaks ka selle sama müra
peegeldused kere sisepindadelt. |
Jah aga nagu sa mainisid siis peegelduvaid helisid autos peaagu ei olegi kuna uued autod kõik polsterdatud.
Ühesõnaga tahaks teada kui suur kasu sellest vildist on, et kas tasub teda panna või mitte, lahti pean asjad nagunii võtma.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.06.07 05:30
|
|
|
Nt ukse sisse mängima pandud mid(bass)range element hakkab mõnuga õue laulma kui ukse välispinnale vilti mitte panna.
Üldiselt on nii, et pigimatt vähendab madalaid helisid, vilt kõrgeid helisid.
|
|
|
|
Jürarrak
klubiliige ac aasta auto 2008 võitja
Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Some quattro GmbH Cars
|
postitati 12.06.07 05:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
Nt ukse sisse mängima pandud mid(bass)range element hakkab mõnuga õue laulma kui ukse välispinnale vilti mitte panna.
Üldiselt on nii, et pigimatt vähendab madalaid helisid, vilt kõrgeid helisid. |
Seega tuleks ukse välispinnale panna nii pigimatt kui ka vilt?
Parem must minevik kui lilla tulevik
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.06.07 06:02
|
|
|
Just.
|
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 12.06.07 07:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
Nt ukse sisse mängima pandud mid(bass)range element hakkab mõnuga õue laulma kui ukse välispinnale vilti mitte panna.
Üldiselt on nii, et pigimatt vähendab madalaid helisid, vilt kõrgeid helisid. |
Ma endal mõtsin panna polstri külge selle vahtplasti vms alla. Et liimida kohe polstri peale ja sis se vahtplast sinna peale nii nagu ta varem oli.
Aga see iseenesest ei takista ju midi kõlamist välja, sest kõlar on seal natuke eraldatud. Kas uksepleki külge võib ka vilti liimida? Kohati on seal
märg, et see midagi ei tee talle?
|
|
|
K1KaZ
klubiliige
Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal
Auto: Kolm kuubikut
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.06.07 08:04
|
|
|
Mis keset ust... terve uks ikka täis, oma autol tegin nt nii:
Sinna välispinnale veel vilt ka ja ongi valmis.
|
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 16.06.07 08:29
|
|
|
Kas see vilt seal autot mädanema ei aja? Kogub ju niiskust, ja tahest tahtmata võib seal ju märg olla?
Amis puutub sellesse matti, sis selle väikese lapikese point on selles, et ta vähendab pleki vibreerimist, mis teeb müra. Kui terve uks nüd täis
toppida, sis on plekk veel jäigem, ning lisaks sellele ka paksem, et läbi selle mati tuleb ka heli raskemini, ja nuh siis vilt ka vahele ja peaks
päris hea olema.
Aa ja ned matid pole midagi niii kallid. Ostad selle paki ära seal päris mitu lehte sees, ma ei mäleta mis ta maksis, midagi 300 eeku ringis.
|
|
|
K1KaZ
klubiliige
Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal
Auto: Kolm kuubikut
|
postitati 17.06.07 06:31
|
|
|
Ust jah ei saa juba klaasi pärast täis toppida.
Ukse seest käib veel kohe kindlasti vesi läbi kuna ega need aknatihendid nii hästi ei pea & ukse allservas on ju vee äravooluks spetsiaalsed
augud.
Aga mind hakkas huvitama see penoplasti varjant, see ju ei tohiks kuidagi niiskust korjata. Samas on ta ka kerge & paks.
Quattro'ga lumepeal käia on hea
|
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 17.06.07 07:30
|
|
|
Peno erikaal on nii väike, et see küll midagi summuta. Koputa vastu peno plaati korra ja vaata mida teeb.
12.301@181km/h
|
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 17.06.07 10:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: K1KaZ
Neid matte peaks siis ikka sitaks toppima ju & mis see siis veel maksma läheks ei taha mõeldagi.
|
Aga loe ideede saamiseks seda teemat (kaugemale kui 1 lehekülg soovitavalt):
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2096
|
|
|
|