Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: automaat- või manuaalkäigukast (Vastuseid: 27 | Vaatamisi: 6215)
sam
huviline

Avatar


Registreerunud 27.10.02
Asukoht: Tallinn, Kihnu
Kasutaja on eemal

Auto: audi- A6 2,8 142kw

postitati 10.12.02 18:12 Tsiteeri
automaat- või manuaalkäigukast



huvitav,mida keegi eelistab?ise kasutan automaati ja olen rahul.samas kuuldu põhjal võib järeldada,et need kes pole kasutand , laidavad.teised jälle kiidavad.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 10.12.02 19:51 Tsiteeri


ise olen sõitnud mõlemaga,ja tallinna linnas isegi igatsen automaatkasti,kuid kuskil rallitades olen ikkagi tuline manuaali pooldaja.
üldiselt peaks mainima,et automaat kestab tunduvalt kauem ja on ka kõvasti töökindlam,kui just rooli ja istme vaheline tihend lollusi ei tee(või pole teinud enne kui teie selle auto omanikuks saite).
mugavuse poolelt ei saa automaadile ükski kast vastu ja ka see SUUR kütusekulu ei pea paika,minu andmetel max.0,5-1,5l. 100-le
(sõltub jällegi sest tihendist,kui sul peab kast ikka kogu aeg kickima siis räägime muidugi teistest numbritest)
Samas peab hooldusintervallidest kinni pidama ja kogemused näitavad,et parem on kastiõli varem vahetada kui hiljem.
ühesõnaga,elagu ameerika koos oma burgerite ja diieetcocaga.:cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
martinjev
huviline



Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal

Auto: A4 1.8 aut. -95.a

postitati 10.12.02 20:46 Tsiteeri


Quattrol puha õige jutt!!!
Mina ise olen täielikult automaadipooldaja. tõmme muidugi niikõva pole kui manuaalil aga no sellest rullnokaeast olen juba ammu yle kah saanud, ja poolteljed, differ kah säilivad kauem. tegelt näiteks scorpaga oli ma alati esimene kes fooritagant minema sai(kui just mõnda tigedat rullnokka kõrval polnud) bensiinikulu just eriti audil on huvitavalt maanteel samasuur kui linnas.
Kui korralikult hooldada on tema tööiga hulka pikem kui manuaalil.
Suurimaks miinuseks automaadi juures on see et autot ei saa käima tõmmata. kui starter tuksi läheb, saab käima aint uue starteriga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mms
huviline



Registreerunud 13.10.02
Asukoht: Tallinn/Haapsalu
Kasutaja on eemal

Auto: S6 V8T

sad.gif postitati 11.12.02 07:28 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja martinjev
ja poolteljed, differ kah säilivad kauem.

Mnjah, minagi kunagi tahtsin suurt mootorit ja automaati (tegelt tahan siiamaani) ja ostsin siis 2.9 scorpa. Kuradi rahul olin. 2 päeva. Siis otsustas "tihend", et teeb natuke böönautti. Kuradi hästi kumm tossas. Aga sellega asi lõppes ka. Kasti remondi eelarve oli 12k, vahetasin manuaali vastu (kokku 9k) .Kurb

Ja järgmine asi, mis ära vahetasin, oli tagadiffer, sest see tegi väga koledat häält.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 11.12.02 07:49 Tsiteeri


Mina kasutan ka automaati, mugav on ta tõesti, eriti Tallinna kesklinna ummikutes kökerdades ja maanteel kickdowniga möödasõite sooritades. Üks automaadi plusse vana auto puhul on veel see, et automaat pole tõenäoliselt lasknud erinevatel tihenditel mootorit laiali laamendada, vaid on tegutsenud teatava puhvrina. Seega on alust arvata, et automaatkasti otsas paiknev mootor on sama läbisõidu juures tiba paremas seisukorras.
Miinustest, jah, käima ei saa tõmmata, pukseerida on keeruline ja mis minu jaoks kõige ebameeldivam, võrreldes manuaaliga on automaat-S4 0-100 u. 1,5 sek nõrgem. Rallitada on ka manuaaliga raudselt parem, kuid kui veidi harjutada, siis saab ka automaadiga päris kenasti hakkama...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
vadim
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.02
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A3 1.8T, Volvo XC90, Volvo S80, Mercedes Benz 190 2,3 Mercedes Benz 190 2,6

postitati 11.12.02 07:55 Tsiteeri


Olen manuaali kasutaja, aga automaadi vastu pole midagi. Tegelikult on mul juba siiber käikude vahetamisest tahaks automaati.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
peep
klubiliige



Registreerunud 03.11.02
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal

Auto: A6

postitati 11.12.02 09:44 Tsiteeri


Mul on vaheldumisi mõlemad olnud ja nagu juba eelpool öeldud, mugavuse osas on automaat palju parem. Samas võtsin viimase auto manuaali, kuna mind häiris automaadi puhul ülimadal stall-speed, mis teeb kohaltvõtu kuidagi eriti uimaseks - vahel jäin peateele väljakeerates taganttulijatele totaalselt jalgu just seetõttu, et auto lihtsalt ei suutnud kohalt täiega laksata, vaid vajas aega pöörete kogumiseks. Muidugi mida võimsam mootor seda väiksem probleem, mul oli kahjuks 2,8 ja sel polnud eriti mingit minekut.
Käiguvahetuse koha pealt olen ka kärsitu - kuigi ehk ajaliselt automaadil ei kulu rohkem aega möödasõidul allavahetamiseks kui manuaalil, siis on raske niisama istuda ja oodata kuni ta seda teeb.:D Manuaaliga on vähemalt see aeg mingi tegevus olemas.

Ehk kokkuvõttes mõlemal omad + ja -.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
ViljarS
huviline



Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Ford Focus RS 2010

postitati 11.12.02 15:17 Tsiteeri


pooldax ikka manuaali, kui just see automaat mingi võiumsa mootoriga pole:cool:


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
martinjev
huviline



Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal

Auto: A4 1.8 aut. -95.a

postitati 12.12.02 15:18 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja Joel
automaat pole tõenäoliselt lasknud erinevatel tihenditel mootorit laiali laamendada, vaid on tegutsenud teatava puhvrina. Seega on alust arvata, et automaatkasti otsas paiknev mootor on sama läbisõidu juures tiba paremas seisukorras.


Tegelt kui aus olla siis vähemalt audil on automaatkastiga mootorid reeglina halvemas korras kui manuaalid. eriti just mootori tiheduses.
Asi selles et mootoril on pidevalt ikka vähemalt maanteel yle 2500 pöörde-mootor on lihtsalt rohkem kulunud.:(
samas jah, scorpakastid on kuidagi palju jäigemad ja nende mootor tundus kah kobedam olema.



Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Demis
huviline

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 5 cyl 20V

postitati 12.12.02 15:34 Tsiteeri


Mina eelistan manuaali.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Burn
huviline



Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Coupe Q & E39

postitati 12.12.02 18:42 Tsiteeri


IMO sportauto-manuaal; pereauto või siis mingi suur laev- automaat.


Suzuki Bandit 1200, 2,5 sek 0-100 :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
martinjev
huviline



Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal

Auto: A4 1.8 aut. -95.a

postitati 12.12.02 19:40 Tsiteeri


Krt, usakad teevad sportautod kah niiet niimõnigi euroopa manuaal saab kotti. tegelt ju automaat õieti välja reguleerituna peaks olema parema kiirendusega kui manuaal-käiguvahetus on ju kiirem...:P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
raivu
huviline

Avatar


Registreerunud 21.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C5 1,8T 110 kW

postitati 12.12.02 19:51 Tsiteeri


Kui ma kunagi pensionile jään, siis ostan minagi endale automaatkastiga auto. Kui nüüd rääkida autom. ja manuaalkasti vastupidavusest siis manuaal teeb pika puuga ära, vähemalt olen mina omast kogemusest näinud, sest mul on u. 6-7 tuttavat autom. kasti omanikku ning keegi pole pääsenud selle kasti remondist mis ei ole üldsegi odav lõbu. Kuid ma ei tea oma tutvusringkonnast ühtegi inimest, kes manuaalkasti oleks remontinud. Ja kui käiguvahetuse kiirusest rääkida, siis ei saa ma aru miks ei kasutata ralliautodel autom.kasti?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 13.12.02 08:21 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja raivu
mul on u. 6-7 tuttavat autom. kasti omanikku ning keegi pole pääsenud selle kasti remondist mis ei ole üldsegi odav lõbu. Kuid ma ei tea oma tutvusringkonnast ühtegi inimest, kes manuaalkasti oleks remontinud.


Siis on Su sõpradel kehvad autod sattunud. Automaatkast on tundlik igasugu lolluste suhtes, mida juhid temaga teha võivad - näiteks liikumise pealt R või P peale lükkamine või 3000-4000 rpm pealt N'lt D peale shiftimine. Need asjad teevad aut.kastile päris kõvasti liiga. Kui aga aut.kasti ei ole eelpoolmainitud viisidel lõhutud, siis ei tohiks ta küll probleeme tekitada. Erandeid ikka on, näiteks Ford Tauruse ja mõnede jaapani autode aut. kastid on tehniliselt vähetöökindlad.

Tsitaat:

Ja kui käiguvahetuse kiirusest rääkida, siis ei saa ma aru miks ei kasutata ralliautodel autom.kasti?


Aga kasutatakse ju. Kõik WRC autod on varustatud poolautomaatkastidega, mis sisuliselt tähendab, et tegemist on automaatkastiga, mille käiguvahetusimpulsse annab juht roolil asetsevate lülitite abil...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
martinjev
huviline



Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal

Auto: A4 1.8 aut. -95.a

postitati 13.12.02 11:41 Tsiteeri


minuteada on kah paljudel sportautode automaadid.
peab ikk paras oinas olema kui hakkad sõiduajal reversit sisse ajama... aga jah, artise ikka ledub:mad::mad:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
raivu
huviline

Avatar


Registreerunud 21.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C5 1,8T 110 kW

postitati 13.12.02 15:13 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja martinjev
minuteada on kah paljudel sportautode automaadid.
peab ikk paras oinas olema kui hakkad sõiduajal reversit sisse ajama... aga jah, artise ikka ledub:mad::mad:

Seda sportautode nn. automaatkasti juhib ikkagi inimene ise käsitsi vahetades mille vahel on veel hüdraulika kus toimub siis käikude vahetamine ja kui hüdraulika surve hakkab nõrgaks jääma siis toimub seal just jõuga käikude vahetamine sest sönkronisaatoreid seal ei ole. Rallimehed nimetavad sellist kasti just suure M tähega manuaalkastiks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
jõmm
klubiliige



Registreerunud 20.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 13.12.02 18:24 Tsiteeri


Tsitaat:
Aga kasutatakse ju. Kõik WRC autod on varustatud poolautomaatkastidega, mis sisuliselt tähendab, et tegemist on automaatkastiga, mille käiguvahetusimpulsse annab juht roolil asetsevate lülitite abil...

Ehh, see kisub juba demagoogiaks. ;) Järelikult suvaline automaat ongi sportlikum kui manuaal?

Need WRC, F1 jms kastid on minuteada seestpoolt ikka rohkem manuaali kui automaadi moodi, lihtsalt kangiga vehkimise osa on asendatud automaatikaga.

Klassikaline automaat, kus sees mingid hüdrovärgid libisevad, on ikka märksa uimerdavam asi ju. Aga samas mugav ja vahetab sujuvalt, miks mitte...

Muideks, oli vist nii, et kuskil alates 400 hj'st saab automaadiga juba parema veerandmiili aja kui manuaaliga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
sam
huviline

Avatar


Registreerunud 27.10.02
Asukoht: Tallinn, Kihnu
Kasutaja on eemal

Auto: audi- A6 2,8 142kw

postitati 13.12.02 19:03 Tsiteeri


käima tõesti tõmmata ei õnnestu,aga samas teisi pukseerida on mugavam kui manuaaliga,pole seda jõnksutamist.teravamas kurvis või ristmikul piisab kui tagumine auto ise väheke piduriga mängib ja vedu ongi pidev.huvitav mida need uued multitronic kastid endast kujutavad?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
martinjev
huviline



Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal

Auto: A4 1.8 aut. -95.a

postitati 14.12.02 07:33 Tsiteeri


olen korra tiptronicuga sõitnud. automaadi osa nagu automaat ikka, manuaali osa oli huvitavam-tundus natuke uskumatu et nii lihtsalt saab käike vahetada. sidurit ei vajuta, käigukangi lihtsalt lykka nõks ettepoole või vastavalt tahapoole. ma usun et sellise manuaalkastiga oleksin ma kyll nõus sõitma kohe pikemalt:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ViljarS
huviline



Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Ford Focus RS 2010

postitati 14.12.02 07:38 Tsiteeri


ei ma olen seliseid tohme näinud kyll kes aretavad sõiduajal seal mingit P


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 17.12.02 07:44 Tsiteeri


Mina olen küll sõitnud ainult ühe nn. tiptronic käigukastiga - MB C 200 Kompressoriga, kuid erilist vaimustust see asi küll ei tekitanud. See + ja - shiftimine lihtsalt kutsub esile tavalise käiguvahetamisprotseduuri, mis on täpselt sama uimane nagu automaatrezhiimiski. Peale selle tekib ka mingi sekundiline viivitus kangi liigutamise ja käiguvahetuse vahele. Tiptronicu manuaalrezhiimilt ma ootasin teravat ja kiiret käiguvahetust nagu manuaalkastil, vastasel juhul annab see tiptronicuvärk ainult niipalju kasu, et vajaduse korral saad ka käiku üles shiftida. Alla shiftida saab ju nagunii 3, 2, 1 rezhiime kasutades.

Veerandmiili osas, minu arvates saabub 2WD autode puhul see piir juba 300-350 hp juures. 4WD autodel ilmselt jupp maad hiljem...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 03.02.03 15:58 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja sam
käima tõesti tõmmata ei õnnestu,aga samas teisi pukseerida on mugavam kui manuaaliga,pole seda jõnksutamist.teravamas kurvis või ristmikul piisab kui tagumine auto ise väheke piduriga mängib ja vedu ongi pidev.huvitav mida need uued multitronic kastid endast kujutavad?


tegelikult suures hädas saab ka automaadiga autot käima vedada - siis näiteks, kui on elu ja surma küsimus see käimasaamine :D...

selleks pidi auto paela otsa võtma, valits N peale sättima ja süüde sisse...

ja kui hoog juba nii üle 40 sees on - liigutada kang N pealt D peale...

Antud toimingu kahjutuse garantiid kasti suhtes muidugi anda ei saa ega ilmselt pole mõttekas seda mitu korda nädalas ka harrastada...

aga auto saad tõenäoliselt käima küll - kui näiteks aku tühjapoolne oli :D

Multitronic aga ei ole mitte sama, mis Tiptronic, siin on asjast võibolla valesti aru saadud ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 03.02.03 16:01 Tsiteeri
Quattro ja automaat???



Kuna on ilmne, et enda huvisfääri jääval ajajärgul quattro ja automaatkast sama sõiduki otsa mitte ei "mahtunud", siis on paratamatu valik ilmselge....

automaat-quattro hankimiseks peab hakkama uuemate suksude poole vaatama :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jõmm
klubiliige



Registreerunud 20.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 04.02.03 10:58 Tsiteeri


Sirvisin poes mingit väljamaakeelset ajakirja (Car vist oli) ja seal oli lugu pealkirjaga "The Lord of the Rings" :D, kus räägiti uuest V6 mootoriga TT'st. Sellel oli muuhulgas uut tüüpi käigukast. Põhimõtteliselt sequential kast, nagu M3 SMG, aga 2 siduriga (siduripedaale pole põrandal muidugi ühtegi). Trikk on siis selles, et ta paneb järgmise käigu juba eelnevalt sisse ja siis, kui vaja vahetada, käib see ilgelt kiiresti ja sujuvalt. Väike jama oli ainult mõnes eriolukorras, kui ta järgmist vajalikku käiku valesti ennustas. Siis läks tal 0.9 sek aega, et õige käik üles otsida (muidu mingi 0.1 sek). Tõenäoliselt on sellest kuskil online ka juttu, aga ei viitsinud hetkel otsida.

Edit: otsisin ikka ühe lingi ka: http://www.autoexpress.co.uk/previews/previews_story.php?id=32053


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 04.02.03 11:26 Tsiteeri


Arvan ka, et automaatkasti nõrkus võib seisneda vaid hooldamatusel (filter, õli) või eriti jõhkral käsitsemisel. Ise eelistaks ka ilmselt automaati, kuid kui autuostmise aeg käes oli sattus ette just sobiv manuaaliga isend.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 70.8% - SQL: 29.2%]