Muhemees
huviline
Registreerunud 15.06.05
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Quattro 2.5 Tdi Tiptronic
|
postitati 29.04.07 13:39
|
|
|
Kliima jahutusradika parandus.
Selline mure, et oman autot millel on paigaldatud konditsioneer, aga rihmavahetusel juhtus väikene äpardus ja kondi jahutusradikal vajus yks toru
kinni, visuaalsel hinnangul katki ei ole midagi lihtsalt kinni pressitud. ja just sealtkohast kus jooksevad torud yhekaupa, radika ylemises osas ju
jooksevad paaris torud läbi kärje. toru on mõlkis kärje otsas.
oma teadmistest tean et jahutusradikas jookseb külmaine vedelal kujul, niiet kas sealt midagi läb i läeb ei tea.
et siis kysimus järgmine, ehk on klubilistel kogemusi kliimaradika remondiga. et kas on yldse mõtet või tasuks kohe hakata uut radikat otsima???
äkki oskate soovitada kohta kuhu helistada või viia parandusse.
soojemad ilmad tulemas ja auto vajaks ikka jahutust 
igatahes tänud kõigile kes jagavad infot siia.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 29.04.07 16:24
|
|
|
Külmaaine e. freoon liigub süsteemis gaasina.Kui toru on täitsa kinni,siis pead ta ikka ümaramaks saama,muidu ei pääse gaas liikuma.Need radika torud
on suht õrnad ja lisaks veel surve all,seega ole ettevaatlik toru sirgeks vajutamisega või mis iganes teed.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide õli, seadistused, DPF-i, õhkvedrustuse
mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 25.3.1 + 17a. kogemust). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM,
SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Muhemees
huviline
Registreerunud 15.06.05
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Quattro 2.5 Tdi Tiptronic
|
postitati 29.04.07 17:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Külmaaine e. freoon liigub süsteemis gaasina.Kui toru on täitsa kinni,siis pead ta ikka ümaramaks saama,muidu ei pääse gaas liikuma.Need radika torud
on suht õrnad ja lisaks veel surve all,seega ole ettevaatlik toru sirgeks vajutamisega või mis iganes teed. |
seda toru ei kannata sirgeks väänata sest mõlk asub täpselt kurve peal.
ja seda et freoon liigub enne aurustumist gaasina, seda ma kuulen kyll esimest korda aga jah 110% ma ka kindel ei ole.
survet sees ei ole kuna vahetasin just yhe vooliku välja see mis tuli pumbast radikasse. niiet jah aga kardan et ise ma selle toru sirutamisega
hakkama ei saa sellest ka selle postituse mõte, et leida kas keegi teab mingit remondimeest.
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 29.04.07 17:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Muhemees
ja seda et freoon liigub enne aurustumist gaasina, seda ma kuulen kyll esimest korda aga jah 110% ma ka kindel ei ole. |
Minuteada on nõnda, et see gaas on normaalolekus gaas, kuid kui kompressor ta kokku pressib, muutub ta vedelikuks, andes ära mingi koguse soojust.
Toimub see siis kapoti all kliima radiaatoris. Kui nüüd see vedelaks pressitud gaas transportida armatuuri alla, kus on kliimasüsteemi teine pool ja
sealses radiaatoris rõhu alt "lahti lasta", siis ta aurustub, võttes selleks ümbritsevast keskkonnast energiat ning jahtudes seetõttu (kuna
aurustumiseks, tegelikult igasuguseks paisumiseks, on lisaenergiat vaja), jahutades ka ümbritsevat õhku. Ärajahtunud gaas kupatatakse jällegi kapoti
alla radikasse, pressitakse vedelaks kokku, mistõttu ta annab armatuuri alt kogutud soojuse ära, soendades radiaatorit ja protsess kordub uuesti.
Pilt kah: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Refrigeration.png
Tsitaat: | Algselt postitas: Muhemees
survet sees ei ole kuna vahetasin just yhe vooliku välja see mis tuli pumbast radikasse. |
Kui survet enam sees ei ole, siis minuteada vajab sul süsteem täitmist nii ehk naa ja seega on sul "külmameeste" juurde asja igal juhul, mistõttu on
ehk abi sellest teemast: http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=38209#pid241683
Edit: Lugesin valesti - Kui sa oled lahti võtnud ainult jahutava poole, võib juhtuda, et suurem osa gaasi on soojendavas pooles (kapoti all) veel
alles, kuid ilmselt on lingis viidatud "külmameeste" juurde mõistlik minna ikkagi.
|
|
|
Muhemees
huviline
Registreerunud 15.06.05
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Quattro 2.5 Tdi Tiptronic
|
postitati 29.04.07 19:19
|
|
|
kliima täitmise link ei aita kuna minu autol on peal diavia järelpaigaltatud kont, ja sellel on vanamalli otsad ehk siis puuduvad kiirliited ja need
enamus mehed kes pakuvad täitmist teevad seda kiirliidetega, minu autol on R12 gaasi kompressor peal, aga gaas on ära vahetatud koos õliga muidugi. ja
seda nähtavasti saksas, kuna oli vastavasisuline kleebis kapoti all.
gaasi enam ei ole süsteemis kuna lasin kõik välja ja täitma pean niikuinii minema. aga kui gaas on kapoti aluses radikas vedelal kujul, nagu ma
arvasin, siis ei ole ju kahtlustki et kokkupressitud toru segama ei hakkaks. et millist mõju võib see avaldada kompressorile? kas on mõtet yldse
täitma minna? muidugi kliimamehed annaksid mulle vast samahead nõu mis ma siit kuulen.
eesmärgiks oli leida mees kes remondib(joodab) radikaid, tegemist peaks olema vasest radikaga.
niiet igasugune abi ikka veel teretulnud!!!
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 29.04.07 19:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Muhemees
aga kui gaas on kapoti aluses radikas vedelal kujul, nagu ma arvasin, siis ei ole ju kahtlustki et kokkupressitud toru segama ei hakkaks. et millist
mõju võib see avaldada kompressorile? kas on mõtet yldse täitma minna? muidugi kliimamehed annaksid mulle vast samahead nõu mis ma siit
kuulen. |
Ma usun, et konditsioneeridega sinapeal olevad tegelased oskavad sellele küsimusele paremini vastata.
Samas, kui see lömmi vajutatud toru on nn. "üks radika koostisosa", siis seda ilmselt jätkata ja mõlki vahelt välja lõigata, nagu lihtsalt torudega
tehakse, ei saa. Sellisel juhul on loogiliseks lahenduseks uus radikas - see võib olla odavam kui remont.
Samas, veidi otsingut painates, jäi silma ntx. selline koht:
http://www.termosert.ee/index.php?leht=6&keel=1
|
|
|
RaidoT
klubiliige
Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08
|
postitati 02.05.07 03:57
|
|
|
Uurida võid veel sellisest kohast Radiaator.ee. Jahutus radiaatorite remonti nad teostavad
kindlalt aga kliima omadest ei tea rohkem kui et omale sai sealt uus radiaator tellitud.
Väsimus muudab meid kõiki argpüksideks!
|
|
|
|
Muhemees
huviline
Registreerunud 15.06.05
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Quattro 2.5 Tdi Tiptronic
|
postitati 22.05.07 15:13
|
|
|
on kellelgi R12 gaasile mõeldud freooniradikat pakkuda, pidi olema teiste otstega kui 134 omal.
hetkel kasutab muidugi juba 134 tyypgaasi
kõik pakkumised oodatud.
|
|
|
Muhemees
huviline
Registreerunud 15.06.05
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Quattro 2.5 Tdi Tiptronic
|
postitati 22.05.07 18:03
|
|
|
Sai siis täna kliimaradikas maha kistud ja sealt järgmised andmed leitud.
Firmaks on ECO ja rida koode:
1/30613/21 (selle rea esimene number kulunud võib olla on ka 4 või siis I)
06/05/93 - see peaks vist olema tootmiskuupäev
D43649/A
022270. OR/1
ORD AC880100
kas on kellelgi aimu kust sellist asjandust leida??? või kuhu poole pöörduda murega.
tänud ette
|
|
|
Jan
huviline
Registreerunud 10.02.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 2.8 quattro
|
postitati 24.05.07 15:25
|
|
|
Mina sain oma B4-le R12 radika Radiaator.ee-st. Algul nad ütlesid küll, et ei ole, aga siis nad hakkasid oma kataloogidest vaatama ja lõpuks ikka
leidsid. Aega läks ainult u. pool aastat kätte saaminsega.
|
|
|
Muhemees
huviline
Registreerunud 15.06.05
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Quattro 2.5 Tdi Tiptronic
|
postitati 24.05.07 18:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jan
Mina sain oma B4-le R12 radika Radiaator.ee-st. Algul nad ütlesid küll, et ei ole, aga siis nad hakkasid oma kataloogidest vaatama ja lõpuks ikka
leidsid. Aega läks ainult u. pool aastat kätte saaminsega. |
pool aastat??? kas nad siis tegi uue ve? mis hinnaklassi see jäi sul? ja kas sul oli ka diavia järlepaigaltatud kont??? ja radika margiks eco?
krt kellelgi peaks ju ikka vedelema jõude äkki.
|
|
|
Jan
huviline
Registreerunud 10.02.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 2.8 quattro
|
postitati 25.05.07 15:42
|
|
|
Kliima on mul originaalis ja hinnaks oli 2500 kui õigesti mäletan. Tootjat ei mäleta aga eco vist ei olnud. See oli ka ainuke koht, kus üldse pakuti
r12 radikat mis ma leidsin.
|
|
|
Amadeus
klubiliige
Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.05.07 18:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Muhemees
ja seda et freoon liigub enne aurustumist gaasina, seda ma kuulen kyll esimest korda aga jah 110% ma ka kindel ei ole.
|
Kuulen kah esimest korda.
Igatahes tartus tegeleb remondiga järgmine koht http://www.diagnostika.ee/Kliima.htm
Teet pani mul A 100-l kliima tööle, lappis torusid ja täitis süsteemi ära (R12). Väga hea sai.
|
|
|
janeki
huviline
Registreerunud 26.01.07
Kasutaja on eemal
|
|
Muhemees
huviline
Registreerunud 15.06.05
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Quattro 2.5 Tdi Tiptronic
|
postitati 26.06.07 13:03
|
|
|
Radikas korda tehtud. ei läindi aastatki aega nyyd siis radikas kylge ja
täitmisele ja siis külmkappi sõitma.  
|
|
|